Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der vil bytte links for nå højere på Google?

Side 6 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle store søgemaskiner tilpasser i dag crawlingen af de enkelte sites og sider efter hvor ofte der findes tilstrækkelige opdateringer. Så hvis der ofte sker ændringer vil du oftere blive crawlet.


Det troede jeg også, ikke desto mindre bliver mine sites hvor der sjældent eller aldrig er opdateringer alligevel crawlet hver eneste dag.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altså ikke noget jeg gætter på. Jeg har personligt snakket med de teknikere på såvel Google, Yahoo og MSN som står for dette og har derudover praktisk erfaring med det fra rigtig mange sites.

Når man har med søgemaskiner at gøre, eller andre store mekanismer, for den sags skyld, er det afgørende vigtigt at huske på at intet er perfekt. Du kan derfor ikke drage generelle konklusioner på baggrund af et enkelt eller ganske få site. Enten skal du have adgang til at se, eller høre om data, fra LANGT flere sites, eller snakke direkte med dem der har udarbejdet de bagvedliggende mekanismer.
 
For hver eneste verificerede funktion på Google, såvel som de andre store søgemaskiner, kan der findes eksempler på at "... sådan er det ikke", men det beviser ikke en skid - ikke andet end at søgemaskinerne ikke er perfekte mekanismer.
 
Jeg ser ofte denne form for "anekdotiske argumenter" - f.eks. når folk skal vurdere det søgemaskinerne kalder spam. Jeg hører ofte folk sige: "jamen, det og det site gør det og der er da ikke sket noget ....", men det gør der! Bare fordi man aldrig har set nogle blive overfaldet eller myrdet, så sker det alligevel :)
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/6/2005 9:30:39 PM Forfatter: Karsten Nygaard
Derfor synes jeg måske at debatten her blev lidt for fortænkt - for min hovedpointe er stadig at os med de små sites - kan flytte os rigtig langt med linkbyts i str.orden 20-25. (Og det burde ikke være så svært i et 1000 mands forum at få byttet med 20-25 andre aminorer).

Hej Karsten,
 
Jeg vil gerne være med til at prøve dette af for at se om det hjælper. Nu ved jeg jo ikke hvor mange "Byttelinks" du har fået på denne tråd, men det kunne måske være relevant med et decideret indlæg hvor folk der ville være med, kunne skrive deres ønskede linktekst. Om det så skal være reciprocal links eller ej kan jeg ikke vurdere.
 
Jeg ved godt det sikkert var det der var meningen med denne tråd, men den bevægede sig som sagt lidt langt væk fra det oprindelige, og overblikket er vist forsvundet lidt...
 
Mvh
 
Claus Holm
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi!

Undskyld at jeg sådan bryder ind i jeres tråd, men fandt på et tidspunkt en keyword generator herinde, men kan ikke finde den mere - nogen der kender en god generator?
 
EDIT: nevermind - har fundet den.
 
mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tillader mig også lige at springe ind her med et mere eller mindre relevant spørgsmål, som jeg ikke vil starte en ny tråd om, mht. Cache af side.
 
Jeg har lagt mærke til, at de af mine sider der er blevet cachet af Google, noglegange hopper tilbage til en tidligere cachet version (f.eks. 28 nov, og kort efter 20 nov igen)... hvordan pokker kan det lade sig gi sig? Har det noget at gøre med hvilken Google server man ryger på?
 
Kan nogle give en indikator på, hvor meget man må gentage et keyword for en almindelig tekst, før google spideren slår sit spamfilter på? Nogle steder står der 5%
 
Slutteligt, er jeg meget interesseret i at høre erfaringer om, hvorvidt et tekstlink med den relevante tekst man ønsker skal ranke højt, må have stylesheet på eller om det skal være et helt normalt plain html tekst link før at det er optimalt? Her tænker jeg f.eks. på, hvis jeg linker til en tekst der hedder info om iværksætter om jeg så må sætte stylesheet på, eller om det er optimalt ikke at gøre det? og det samme gælder for den sags skyld om <h1></h1> og <h2></h2> osv.
 
:)
 
dbh
sebastian
 

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

> Har det noget at gøre med hvilken Google server man ryger på?

Ja, for det meste. De kan dog også ske at Google laver en "roll-back" til en tidligere version.
 
 
> Kan nogle give en indikator på, hvor meget man må gentage et keyword for en almindelig tekst, før google spideren slår sit spamfilter på? Nogle steder står der 5%
 
Det kan desværre ikke siges så enkelt. Spamfiltrering er ikke bare en række simple on-off switche so trigges ved bestemte levels :) Hvis der f-.eks. står 3 ord på siden og det ene er dit keyword giver det en keyword density på 33%, men det udløser ingen spamfiltrering. Omvendt kan du godt løbe ind i problemer med under 5% i andre situationer. Løsningen er at kigge på det med menneskelige briller. Brug evt. Google''s Toolbar, indtast dit keyword i søgefeltet ig tryk på Highlight funktionen mens du står på din side - så highlighter Googles Toolbar dit keyword på siden med gule baggrunds-blokke. Ser det pænt ud? Er der en naturlig og ikke overdrevet spredning af gule blokke? Er der for mange tætte gule flader? Gul er godt, bare ikke for meget :)
 
Jeg kan i øvrigt anbefale at du lytte til mit show på WebmasterRadio.FM fra i går, hvor vi snakker en smule om linking og Google''s nye "overuptimization filters" - det skulle blive tilgængeligt her i arkivet snarest.
 
Style Sheets (CSS) er ikke noget problem, sålænge du ikke anvender dem bevidst for at skjule tekst for brugerne som du fodre søgemaskinerne med. Google er i den senere tid blevet mere opmærksom på "CSS-spam" og man skal derfor være omhyggelig når man laver Style Sheets at det ikke kommer til at virke unødigt "lusket".
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Perfekt - tak for svar! Jeg vil tage en lytter til dit radioshow senere  :)

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
De sider jeg er med på - har væsentlig bedre placeringer med h1-h6 formateringer end når der brues css... Med den rigtige ordafstand/sementik kombineret med en varieret sideopbygning og brug af h1-h6 overskrifter kan du komme meget langt.
 
Et lille "scoretrick": nøgleord først i titellinien+brugt som h1 overskrift giver en hurtig effekt
 
Ellers kan jeg kun anbefale det som Mikkel peger på: Løsningen er at kigge på det med menneskelige briller.
 
Lad være med at overdrive - for mig at se er indhold stadig konge...
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
De sider jeg er med på - har væsentlig bedre placeringer med h1-h6 formateringer end når der brues css...


Definér brug af css.. for du mener vel ikke at du bare bruger de god-awful standard hx formatteringer som er kæmpestore og har gigantisk margin m.v.?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 6 ud af 10 (95 indlæg)