Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler hjælp til 'Login' funktion på egen hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Super Brugere

Jeg har ledt og ledt nettet tyndt efter en enkel og forståelig forklaring på hvordan man laver en login funktion på en hjemmeside. Det er ikke lykkedes mig endnu at finde noget jeg kunne forstå/bruge, på trods af uhyggelig mange forskellige forklaringer!

Jeg har brug for at vide hvordan jeg laver et login system på en hjemmeside, hvor enhver kan oprette sig som bruge, med selvvalgt brugernavn og password.

Ved indmelding skal brugeren afgive nogle informationer. Ønsket brugernavn og password naturligvis, men også e-mail adresse og et par andre informationer. Brugeren skal naturligvis modtage en velkomst mail med verifikation på 'medlemsskabet'.

På hjemmesiden skal der også være en boks hvor brugeren kan skrive kommentar til mig, som jeg skal modtage via mail.

Jeg går udfra jeg skal benytte noget PHP, MySQL og lave en database på serveren, men pleeeeaase forklar mig hvordan så det er forståeligt for en nybegynder.

 Venligst

Newtone

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest foreslår jeg http://eksperten.dk ...

Dernæst vil jeg sige at.. du ér ny og JA, det kan gøres i php/mySQL.. Det er ikke så let som det lyder til at lave et login - som du nok HAR forstået, og også selv skriver.

Det er forholdsvis simpelt for eksempelvis mig, men vil du blot have et login, hvor folk kan skrive en kommentar til dig?
Det virker ulogisk at skulle logge ind for at skrive en kommentar til dig? Du kan blot lave en "kontakt"-form som sender til din mail? Anyway.. Hvis jeg var dig ville jeg spørge på eksperten.dk - det er 100 gange bedre :)

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er bestemt ikke det eneste login funktionen skal bruges til :) ... men ja jeg skal både bruge en instruktion til at lave login funktionen og en til hvordan jeg nemmest og bedst laver en mailto boks.

Evt også et godt råd om hvilket serverhost jeg skal vælge med henblik på den nemmeste måde at have med disse programmer at gøre.... gider ikke alle de tamplate stationer. Vil gerne bare kunne uploade min hjemmeside direkte til serveren.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun anbefale www.phpartikler.net :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Min anbefaling vil være at du skal lærer noget om sessions lærer du det, så er det også nemt nok at behærske det at lave en login funktion.

lær samtidig også om md5 cryptering

selve loginboksen er stort set bare en normal form som så sender det brugernavn og password man skriver, til et php script som tjekker i databasen om de to ting stemmer overens med hinanden, bruger dy md5 kryptering i databasen, skal du så konvertere det password som brugeren skriver med md5 og så bruge krypteringen til at tjekke passwordet med i stedet.

er de korrekte skal du så sætte en session for den bruger.

Det at beskytte siden er i grunden bare at tjekke om sessionen er sat, og indeholder nogle korrekte oplysninger, fx i form af et brugerid eller andet i den dur. Stort set. Der er selvfølgelig flere aspekter men ud fra dit indlæg, kunne noget tyde på at du som minimum lige skal lærer PHP, skrivning/læsning i databasen. Altså Basal PHP og MySQL. Så det er i grunden nok min anbefaling til dig.

Det er svært for en ikke så erfaren person lige at springe ud i en sådan ting som login beskyttede sider osv osv. start i det små, og ryk så frem af. For du kan ikke være sikkert på at fx din login funktion er sikker nok, hvis ikke du kender til det at programmerer, det kræver nemlig viden om mange ting.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver :)

Takker for svar ;)

Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej newtone

Jeg vil anbefale dig at bygge din hjemmeside i et CMS som Wordpress der er allerede masser funktioner som login osv..

 tilbyder Hjemmeside , SEO Services  , Design og Branding 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)