Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 12 ud af 22 (212 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Nu er det sådan, at Tonny udtaler sig på baggrund af 30 års erfaring, som man så kan tro på eller lade være. Du fremsætter derimod en påstand som fakta og bevisbyrden er derfor din. 

Jeg syntes nu ikke det er et spørgsmål om at tro eller lade være. Smid bare en stjerne efter mig igen, men jeg kan ikke rigtig bruge hans erfaringer til noget som helst. Jeg mener ikke han har erfaringer som MLM "opbygger", jeg mangler stadig at se hans erfaringer med at bygge en MLM forretning. Fordi man har en række kunder som har forsøgt og opgivet, betyder det så også at rådgiver man tøjbutikker, så har man ekspertise i tøjbranchen?

Jeg kender flere der har opgivet, men selvom de har opgivet har vi samme opfattelse af hvordan MLM fungere. Ligesom "os" fortalere oftest har samme opfattelse af hvordan MLM fungere.

Nu er der sikkert flere der siger at vi kun vil lytte til folk der er pro MLM, siden jeg ikke kan bruge Tonny's erfaringer, men jeg lytter skam gerne til folk der selv har forsøgt sig og tager dialog'en med dem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Du ynder jo selv at sammenligne med en almindelig virksomhed, når du skal forklare, at pyramiden også findes i alle andre virksomhedsformer. Derfor er det da super relevant at lave en sammenligning med et lønmodtagerforhold.

Ja, det er super relevant, hvis man kan bruge en sammenligning mellem æbler og pærer til noget. 

Når jeg taler om og sammenligner med andre virksomheder - så er det i forbindelse med, at folk udtaler sig om MLM som BRANCHE. 

Her kan man tale om MLM-VIRKSOMHEDENS koncept/forretningsmodel og "almindelige" virksomheders koncept/forretningsmodel. (og til dels også forhandlernes/partnernes forretningsmodel)

Når vi taler om at være "MLM'er" så er der imidlertid ikke tale om et lønmodtagerforhold men derimod en selvstændig erhvervsdrivende, der modtager provision og bonus fra MLM-virksomheden for at lave markedsføring og generere omsætning. "MLM'eren" kan også fungere som traditionel forhandler, hvor den primære indtægt kommer fra produktsalg - og vedkommende er dermed at sammenligne med andre traditionelle forhandlere, og dermed igen - ikke en lønmodtager.  

Derfor: At bruge udtryk som løn - og "betale for at blive ansat" er fuldstændig malplaceret. Det vidner blot om, at man ikke har fattet en bjælde af det man udtaler sig om. 

Igen - det er helt fint, at man ikke er nede med MLM, og dette er ikke et angreb, blot fordi nogen har udtalt sig negativt om branchen - men hvis man skal udtale sig negativt om noget, så bør man da som MINIMUM have de basale informationer på plads, inden man forsøger at gøre sig klog på flere tusind virksomheder over en kam.  

Bare mine 50 cent. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Nicolaj Thomasen:
Du ynder jo selv at sammenligne med en almindelig virksomhed, når du skal forklare, at pyramiden også findes i alle andre virksomhedsformer. Derfor er det da super relevant at lave en sammenligning med et lønmodtagerforhold.

Ja, det er super relevant, hvis man kan bruge en sammenligning mellem æbler og pærer til noget. 

Når jeg taler om og sammenligner med andre virksomheder - så er det i forbindelse med, at folk udtaler sig om MLM som BRANCHE. 

Her kan man tale om MLM-VIRKSOMHEDENS koncept/forretningsmodel og "almindelige" virksomheders koncept/forretningsmodel. (og til dels også forhandlernes/partnernes forretningsmodel)

Hvor finder du så pyramidestrukturen i en almindelig virksomhed, hvis de ansatte ikke er en del af pyramiden?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Hvor finder du så pyramidestrukturen i en almindelig virksomhed, hvis de ansatte ikke er en del af pyramiden?

Hvad har du gang i Nicolaj???

De ansatte er jo NETOP en del af pyramiden i en almindelig virksomhed.

Hvorimod en MLM'er nærmere er at betragte som affiliate, forhandler eller freelancer

Så ja, han modtager løn/gage/bonus/provision fra firmaet, men han er ikke ansat.  

Eller mener du, at man kun kan sammenligne pyramidisk opbyggede salgsorganisationer, hvis begge organisationer består af fastansatte lønmodtagere?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Nicolaj Thomasen:
Hvor finder du så pyramidestrukturen i en almindelig virksomhed, hvis de ansatte ikke er en del af pyramiden?

Hvad har du gang i Nicolaj???

De ansatte er jo NETOP en del af pyramiden i en almindelig virksomhed.

Yes og i en almindelig virksomhed er de ansatte garanteret en indkomst for det arbejde de leverer og det koster dem ikke noget at komme med i "pyramiden".

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Yes og i en almindelig virksomhed er de ansatte garanteret en indkomst for det arbejde de leverer og det koster dem ikke noget at komme med i "pyramiden".

Nu har jeg gentagne gange været så flink at lægge æblerne og pærerne i hver sin kurv for dig. Hvorfor bliver du så ved med at blande dem sammen igen? Er det bare for at trolle???

Hvad koster det at blive "ansat" som Kérastase-forhandler? Korrekt. Det kan man ikke blive. Men det koster noget. Nemlig et minimumskøb.

Kan man være et sted i "L'oreal-pyramiden" uden at være ansat i L'oreal? Ja - det kan man godt. Bare spørg Matas, Føtex m.fl.

Sammenligningen omkring den pyramidisk opbyggede organisation har til formål at beskrive kommandovejen og indkomst-flowet fra top til bund. Den har intet med ansættelsesforholdet at gøre.

Eller du mener måske, at det klassiske organisationsdiagram, der har form som en pyramide - kun gælder hvis personerne i pyramiden er fastansatte?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Nicolaj Thomasen:
Yes og i en almindelig virksomhed er de ansatte garanteret en indkomst for det arbejde de leverer og det koster dem ikke noget at komme med i "pyramiden".

Nu har jeg gentagne gange været så flink at lægge æblerne og pærerne i hver sin kurv for dig. Hvorfor bliver du så ved med at blande dem sammen igen? Er det bare for at trolle???

Hvad koster det at blive "ansat" som Kérastase-forhandler? Korrekt. Det kan man ikke blive. Men det koster noget. Nemlig et minimumskøb.

Kan man være et sted i "L'oreal-pyramiden" uden at være ansat i L'oreal? Ja - det kan man godt. Bare spørg Matas, Føtex m.fl.

Sammenligningen omkring den pyramidisk opbyggede organisation har til formål at beskrive kommandovejen og indkomst-flowet fra top til bund. Den har intet med ansættelsesforholdet at gøre.

Eller du mener måske, at det klassiske organisationsdiagram, der har form som en pyramide - kun gælder hvis personerne i pyramiden er fastansatte?

Det er dig selv, der flere gange har sammenlignet pyramidestrukturen i en almindelig virksomhed og et MLM selskab. Hvis du vil drage den sammenligning, så kan vi vel blive enige om, at en slagteriarbejder i opskæringen og en ny MLM forhandler begge er i bunden af pyramiden.

Forskellen er, at en slagteriarbejder er garanteret en løn for det arbejde han leverer, hvorimod en ny MLM forhandler ikke er garanteret en indtægt og faktisk kan risikere et tab, når det som i tilfældet ACN koster penge at deltage.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil svare andre senere, men Allan I skriver desværre godt.

Allan I:
Med andre ord: Min påstand er, at samme familie sandsynligvis også ville være havnet i krise, selvom branchen havde været en anden.

Jeg anerkender fuldt ud dine argumenter og dit synspunkt.

Min opfattelse er dog, at MLM 'sælges' som en økonomisk gevinst for den enkelte, men i realiteten er et sats, på samme måde som Lotto. Overbevisning fra 'topline' fortæller de nye rekrutter, at det er godt at få familien som 'forhandlere' og at de kan 'spare penge' så man gør dem 'en tjeneste'. Jeg anerkender også at I er flere, der tager afstand fra familiehvervning, men jeg mener det er indbygget i systemet.

Allan I:
...men det er jo fuldstændig irrelevant at kigge på lønmodtagerforhold, når MLM handler om at starte sin egen virksomhed.

Det er ikke nogen 'egen virksomhed', men et ægteskab med MLM-firmaet. Hvis man først har brugt flere år på at opbygge sin 'down-line' for at få sin 'passive indtægt', så bryder man ikke med sin arbejdsgiver. Produkter, priser, forretningsmetoder, marketingmuligheder... alt er dikteret af MLM-firmaet. Derfor er 2012-webshops ukendte for MLM-produkter.

Jeg vil godt understrege, at jeg ikke beklikker en persons moral fordi vedkommende er forhandler af MLM-produkter. Jeg kan godt forstå man som MLM-forhandler er træt af de samme beskyldninger. Jeg er - omvendt - træt af hvad jeg opfatter som praksis i branchen.

De to retoriske (men selvbesvarende :-)) spørgsmål hopper jeg lige over.

Allan I:

Desuden vil jeg også mene, at det er en tilnærmelse at kalde almindelige lønmodtagerforhold for garanterede og risikofrie, men det må du jo selv ligge og rode med.

Jeg kan da i hvert fald finde et par tusind tidligere lønmodtagere, der er meget uenige med dig. ;-)

3md+ opsigelse, 6 ugers ferie, feriepenge, barsel, løn under sygdom, barns sygedag(e), omsorgsdage, 37 timer om ugen, 2 års dagpenge, Lønmodtagernes Garantifond, ...

Der er mange flere end 'et par tusind' der er uenige med mig, men du vel enig i at ovenstående ikke gælder for selvstaændige?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Hvis du vil drage den sammenligning, så kan vi vel blive enige om, at en slagteriarbejder i opskæringen og en ny MLM forhandler begge er i bunden af pyramiden.

Enig.

Nicolaj Thomasen:
Forskellen er, at en slagteriarbejder er garanteret en løn for det arbejde han leverer

Enig.

Nicolaj Thomasen:
en ny MLM forhandler ikke er garanteret en indtægt og faktisk kan risikere et tab, når det som i tilfældet ACN koster penge at deltage

Enig.

Men hvad har det at gøre med, at begge organisationer er pyramidisk opbygget?

Jeg forstår ikke hvor du vil hen med, at nogen får løn?

En slagteriarbejder har valgt at være lønmodtager - og får løn.

En MLM'er har valgt at være selvstændig erhvervsdrivende - og får provisionsløn. (men starter ofte på fritidsbasis - og har derfor løn andetsteds fra)

Men begge organisationer er stadig pyramidisk opbygget - det er det eneste jeg siger.

Og årsagen til sammenligningen kommer af, at der ofte bliver ytret, at MLM er noget lusket noget, fordi det er dem i toppen der tjener mest.

Og til det svarer de fleste MLM'ere at ja, men sådan er det i de fleste pyramidisk opbyggede organisationer, hvilket langt de fleste organisationer er.

Den sammenligning kan vi vel godt blive enige om, uden at skulle debattere hvordan personerne i pyramiden er aflønnet!?

Forskellen er så, at i MLM kan du indtjeningsmæssigt overhale dem, der er i toppen af din pyramidestruktur - det er lidt sværere i det traditionelle erhvervsliv - med mindre slagteriarbejderen går hen og bliver adm.dir på et tidspunkt. ;-)

Og inden du så begynder at sige, at: "Ja, men så får adm.dir. også løn fra firmaet" - så lad mig skynde mig at sige, at det har du helt ret i - og MLM'eren får stadig kun provisionsløn og bonus - men det er ikke det vi debatterer. Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Min opfattelse er dog, at MLM 'sælges' som en økonomisk gevinst for den enkelte, men i realiteten er et sats, på samme måde som Lotto.

Jeg fornemmer på dig, at for dig er MLM et spørgsmål om at "melde sig ind" og så håbe på den store milliongevinst?

Og jeg anerkender fuldt ud, at der findes mange scams derude, der sælger netop dette budskab - men det er ikke den form for "get-rich-quick-MLM" jeg taler om. Jeg taler om den traditionelle form, der i over 50 år har handlet om at få kvalitetsprodukter direkte fra producenten ud til slutbrugeren - uden om de fordyrende mellemled - og med en forretningsmulighed indbygget - i form af provision for markedsføring, for dem som finder det interessant.

Og ja indrømmet - der er mange der har forsøgt at slå plat på denne forretningsform gennem tiden. Både med løfter om guld og grønne skove, og med fup-produkter, som egentlig bare skulle få folk til at investere i pyramiden. Men derfor behøver man vel ikke negligere de firmaer, der rent faktisk leverer gode produkter og et anstændigt forretningskoncept. (og her skal jeg så nok lige indskyde, at jeg finder ACN's koncept lidt i en gråzone)

En klog mand med mange år på bagen inden for MLM har engang sagt, at det handler ikke om at tilbyde din forretning til alle du kan finde. Det handler om at finde folk, der leder efter det du tilbyder.

Som jeg også har nævnt for Nicolaj, så er det at starte som MLM-forhandler det samme som at starte som enhver anden type forhandler, eller som at åbne en forretning. Der skal investeres nogen penge, og der skal knokles - og du risikerer at gå konkurs, eller du "risikerer" at få succes, eller du kan lige akkurat holde skindet på næsen. Jeg tror det er de færreste der betragter deres nye virksomhed som en Lotto-kupon, men sammenligningen kan da godt drages.

Chancen for at gå konkurs med sin MLM forretning er dog alt andet lige en hel del mindre - da investeringen oftest ligger på under kr. 5.000,-. HVIS man går konkurs med sin MLM virksomhed er det fordi man har købt for stort lager, som man så ikke kan komme af med igen - men det skal hele MLM-branchen vel ikke have skyld for?  

Og det var egentlig på den baggrund, at jeg tillod mig at stille mig skeptisk overfor Tonnys udtalelser.

Men dette er en never-ending diskussion, som vi aldrig bliver færdige med - for vi diskuterer forskellige ting.

Du har samlet en masse skræk-eksempler på dårlig forretningsskik og dårlig "topline-ledelse" og det gør du så til en generel ting for hele MLM-branchen.

Mit ærinde er blot at informere om, at der findes mange andre måder at gøre det på og de bliver praktiseret hver dag - med både etik og moral i behold. Men hvis man vælger kun at fokusere på branchens brådne kar - så ser man ikke de mange gode ting, som branchen også indeholder.

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 12 ud af 22 (212 indlæg)