Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 11 ud af 22 (212 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Sofie:

Hvis din bror, søster eller gode ven kom hen og spurgte dig, om du ville være kunde ved ham/hende, hvis du alligevel kunne spare lidt penge - ville du så sige nej?

Det er prisen + det personlige netværk, der gør forskellen. Mund-til-mund markedsføring. Vi kan lide at hjælpe hinanden.

Når man læser sådanne udtalelser, så bør de ikke stå uimodsagt...

Nu har jeg gennem snart 30 år set et hav af disse konstruktioner, incl. ACN, og det er præcis, det du skriver her, som er det største og altoverskyggende problem med MLM eller NM eller hvad det nu hedder efterhånden.

Først familien, så de nærmeste bekendte, så de bekendtes bekendte o.s.v., men ikke for at sælge et produkt - Nej, de skal alle være forhandlere, da det jo netop handler om at få opbygget et netværk (kald det hierarki eller pyramide), hvor den 1. følgelig sidder øverst og modtager lidt fra netværket, hver gang der er aktivitet.

Jeg har gennem tiden set og observeret rigtig mange tragiske konsekvenser i familier, herunder skilsmisser, uvenskab, deciderede slåskampe m.v.

Skønmaleri af denne karat, som du beskriver her er og bliver noget BS.

Derfor har fravalgt denne kategori, så jeg normalt ikke skal beskæftige mig med denne form for, tja virksomhed er det vel, men ser dog ikke overbevist.

Fortsat god weekend - Jeg blander mig ikke igen!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, så fik jeg lige 1 Star

Fra selveste Martin Slot, som jo er en af fortalerne for MLM eller som han kalder det NM.

Nuvel, den var måske fortjent, men til jer andre der læser med, så kan jeg følgelig både redegøre for mine udtalelser og de erfaringer, som jeg har fået indenfor området...

Tonny

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofie:

Hvis din bror, søster eller gode ven kom hen og spurgte dig, om du ville være kunde ved ham/hende, hvis du alligevel kunne spare lidt penge - ville du så sige nej?

Det er prisen + det personlige netværk, der gør forskellen. Mund-til-mund markedsføring. Vi kan lide at hjælpe hinanden.

Nu har der været tråde omkring priserne tidligere, hvor Nicolaj m.fl. har fremvist alternativer. Mht. telefoni så går jeg bare ikke kun efter prisen, så CallMe får mig formentlig aldrig som kunde igen.
Men ellers har jeg intet imod at være kunde hos familie, venner og bekendte...Har jeg en opgave for en håndværker, så vil jeg da klart helst hjælpe en ven, måske håbe på en lidt bedre pris end sædvanligt, så det bliver en win win.
At der stadig er nogle der mener at nr. 1 sidder og skummer fløden, er mig ubegribeligt...Og jeg kan stadig grine lidt af at Thomas Bigum sagde på messen i Køge...Folk køber af folk de kender...hmm der blev han klappet af scenen...mærkeligt at det kun er slemt når det er forbundet med MLM/NM.
Din kommentar om det personlige netværk, forstår jeg ikke lige...Det personlige netværk har vel intet med produktet at gøre, jeg forstår udemærket markedsføringen mund til øre, viral markedsføring, personlig anbefaling og networking, men hvis man skal skifte pga. pris, hvad så hvis du ved der er noget der er billigere, så er det jo ikke en vennehjælp at "sælge" noget der er dyrere...Det er derfor jeg spørger hvad er ellers grunden...
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Yes, så fik jeg lige 1 Star

Fra selveste Martin Slot, som jo er en af fortalerne for MLM eller som han kalder det NM.

Nuvel, den var måske fortjent, men til jer andre der læser med, så kan jeg følgelig både redegøre for mine udtalelser og de erfaringer, som jeg har fået indenfor området...

Tonny

Jeg overvejede skam også at give dig 5 fordi du så ville holde dig ude af tråden. Hvor mange personlige erfaringer har du med MLM eller NM, eller er alle dine erfaringer baseret udfra dine kunder som har opgivet?

Ja jeg syntes du vrøvler når du taler om at alle skal være forhandlere. At den 1. skulle tjene penge på hele netværket mener jeg også er helt forkert i hvert fald i mange af de forretninger jeg kender til. 

Jeg kalder ikke MLM for NM, jeg mener en NM forretning er mulig at lave uden at der går multi level i det. Jeg kan sagtens have en webshop hvor jeg selv finder alle kunderne selv. Selv markedsføre shoppen for at opbygge en kundegruppe.

Og hvorfor ikke bare kalde det en virksomhed, som du ikke er tilhænger af istedet for den barnlige udtalelse...

Så derfor fik du 1 stjerne, og så håber jeg da du tager turen ud igen da du ikke vil være herinde.

Martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin, nu er det vel ret beset ikke din tråd eller...

M.h.t. spørgsmålet om mine erfaringer, så er det kunder gennem tiden, jeg kan referere til.

Det barnlige islæt står du nok for med dine udtalelser, men nok om det, jeg er gået igen.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Martin, nu er det vel ret beset ikke din tråd eller...

M.h.t. spørgsmålet om mine erfaringer, så er det kunder gennem tiden, jeg kan referere til.

Det barnlige islæt står du nok for med dine udtalelser, men nok om det, jeg er gået igen.

Tonny

Tonny, næh det er ikke min tråd, er der nogen steder jeg påstår det??? (ingen grund til at svare, for så kan vi jo blive ved, hvilket er spild af tid). Tråden er vel åben for alle, eller mener du der er nogen steder hvor der gøres krav på den? Nu udtaler du dig jo om hele branchen og ikke blot ACN.

Folk må jo selv vurdere om de vil lytte til din andenhånds viden, siden det er kunders oplevelser du kan referere til, eller vælge selv at undersøge. 

Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:
Jeg har gennem tiden set og observeret rigtig mange tragiske konsekvenser i familier, herunder skilsmisser, uvenskab, deciderede slåskampe m.v.

Nu er Tonny jo nok skredet fra tråden efter at være kommet med nogle udgydelser uden hold i virkeligheden - men da det jo kan være, at der er andre der læser med, så synes jeg da ikke, at jeg vil lade disse udtalelser stå hen uden en kommentar.

MLM / NM er den type forretning, der har FÆRREST familiekriser på samvittigheden!

Ja, det er en påstand - men du kan jo prøve at modbevise den. Jeg vil godt vædde på, at for hver familiekrise du kan finde, som er skabt af MLM - så kan jeg finde 5, der er skabt af andre forretningstyper (dårlige investeringer, åbning af virksomhed, butik, satsning af pensionsopsparing etc.)

Tonny Skov Pedersen:
da det jo netop handler om at få opbygget et netværk (kald det hierarki eller pyramide), hvor den 1. følgelig sidder øverst og modtager lidt fra netværket, hver gang der er aktivitet.

For hver MLM virksomhed du kan vise mig, hvor "den 1." sidder i toppen og kradser penge ind, kan jeg vise dig 10 "almindelige" virksomheder, hvor det samme er tilfældet.

Og hvor kommer vi så hen med det? Ingen steder!

Til gengæld kan jeg så også vise dig flere MLM-forretningsmodeller, hvor ALLE i netværket har mulighed for at tjene det samme - upåagtet om de sidder i toppen, i midten eller i bunden.

Hvor mange "almindelige" virksomheder kan du vise, hvor det samme gør sig gældende?

Og HVIS du kan fremvise en sådan virksomhedsmodel - hvor bringer det os så hen? Ingen steder!

Det jeg prøver at sige er: Der er fordele og ulemper ved ALLE typer virksomheder. At tage alle de dårligdomme der findes i erhvervslivet, og forsøge at få det hele til kun at være gældende for MLM er decideret formålsløst og desuden grænsende til det injurierende.

Det har desuden aldrig været meningen med MLM, at alle skal være forhandlere - men det viser bare, at folk ikke har problemer med at gøre sig kloge på noget, de tydeligvis ikke har forstand på...

Ha' en fantastisk dag! Wink

(Edit: Jeg skal måske lige præcisere, at når jeg taler om MLM-firmaer, så taler jeg kun om de lovlige MLM-firmaer, der overholder Forbrugerombudsmandens retningslinje om, at den primære omsætning skal komme fra produktsalg)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Allan I:

MLM / NM er den type forretning, der har FÆRREST familiekriser på samvittigheden!

Ja, det er en påstand - men du kan jo prøve at modbevise den. Jeg vil godt vædde på, at for hver familiekrise du kan finde, som er skabt af MLM - så kan jeg finde 5, der er skabt af andre forretningstyper (dårlige investeringer, åbning af virksomhed, butik, satsning af pensionsopsparing etc.)

Nu er det sådan, at Tonny udtaler sig på baggrund af 30 års erfaring, som man så kan tro på eller lade være. Du fremsætter derimod en påstand som fakta og bevisbyrden er derfor din. 

Allan I:
For hver MLM virksomhed du kan vise mig, hvor "den 1." sidder i toppen og kradser penge ind, kan jeg vise dig 10 "almindelige" virksomheder, hvor det samme er tilfældet.

Jeg synes personligt bunden er mere spændende. Jeg kan vise dig 10 "almindelige" virksomheder hvor den laveste i hierakiet med garanti og risikofrit tjener penge (= løn) for at gå på arbejde, mens jeg stadig har tilgode at se dette i en MLM-virksomhed.

Allan I:
... og desuden grænsende til det injurierende.

Nej, det er det ikke

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Nu er det sådan, at Tonny udtaler sig på baggrund af 30 års erfaring, som man så kan tro på eller lade være. Du fremsætter derimod en påstand som fakta og bevisbyrden er derfor din.

Jeg anfægter ikke Tonnys oplevelser. Jeg anfægter, at han kan bevise, at det er på grund af MLM at "familiekrisen" er opstået. 

Hvis en person går konkurs med en tøjbutik, og familien efterfølgende kommer i krise, så plejer man jo ikke at skyde skylden på hele tøj-branchen. Og HVIS man gør, vil de fleste nok nærmere hælde til, at det var dårlig forretningssans og ikke selve branchen, der var skyld i krisen. 

Med andre ord: Min påstand er, at samme familie sandsynligvis også ville være havnet i krise, selvom branchen havde været en anden. 

Jesper:
Jeg synes personligt bunden er mere spændende. Jeg kan vise dig 10 "almindelige" virksomheder hvor den laveste i hierakiet med garanti og risikofrit tjener penge (= løn) for at gå på arbejde, mens jeg stadig har tilgode at se dette i en MLM-virksomhed.

...men det er jo fuldstændig irrelevant at kigge på lønmodtagerforhold, når MLM handler om at starte sin egen virksomhed. 

Kan du vise en nystartet virksomhed der med garanti og risikofrit tjener penge, så ville det straks give mere mening. Og igen - HVIS du kan, hvor vil du så hen med det?

Desuden vil jeg også mene, at det er en tilnærmelse at kalde almindelige lønmodtagerforhold for garanterede og risikofrie, men det må du jo selv ligge og rode med.

Jeg kan da i hvert fald finde et par tusind tidligere lønmodtagere, der er meget uenige med dig. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:
...men det er jo fuldstændig irrelevant at kigge på lønmodtagerforhold, når MLM handler om at starte sin egen virksomhed.

Du ynder jo selv at sammenligne med en almindelig virksomhed, når du skal forklare, at pyramiden også findes i alle andre virksomhedsformer. Derfor er det da super relevant at lave en sammenligning med et lønmodtagerforhold.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 11 ud af 22 (212 indlæg)