<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan får man lån &amp; finansiering til sine ideer?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/10.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Finansiering af en forretningsidé kan være et springende punkt for din succes som iværksætter. Der er mange muligheder for at rejse kapital, og her i dette forum diskuterer vi metoderne, og du kan få hjælp til at finde den finansieringsform, som er bedst for din virksomhed. For nogle vil venturekapital være oplagt, andre bør overveje et banklån, mens en tredje gruppe måske bør spare op eller finde midlerne i familien. 
Du vil også hurtigt kunne få svar på, om andre mener, at din idé er værd at investere i, og måske kan du ligefrem finde en investor til dit projekt.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/639242.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 07 Aug 2010 11:46:53 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:639242</guid><dc:creator>Dennis Ramsøe</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/639242.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=639242&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p class="MsoNormal"&gt;&amp;nbsp;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;"&gt;Hej og tak for jeres svar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;h4 class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Hans Stokholm Kjer:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Den sjoveste tilskudshistorie, jeg har h&amp;oslash;rt om, handler om en forening, som fik tilsendt en check p&amp;aring; 10.000 kr. med et f&amp;oslash;lgebrev: &amp;quot;Det var et godt projekt, I lavede sidst. X-fond bevilger hermed 10.000 kr. til jeres n&amp;aelig;ste projekt. Vi er sikre p&amp;aring;, at I vil bruge dem fornuftigt.&amp;quot;&lt;br /&gt;Ingen betingelser, ingen dokumentation - kun penge og skulderklap. Men det er en absolut undtagelse.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/span&gt;&lt;/h4&gt;
&lt;h4 class="MsoNormal"&gt;
&lt;p class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;Det er en s&amp;oslash;d historie og et k&amp;aelig;mpe skulderklap for dem. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;Det var godt at h&amp;oslash;re jeres erfaringer. Jeg er stadig i tvivl om den m&amp;aring;de at fundraise p&amp;aring; er den rigtige for projektet. Men jeg har ogs&amp;aring; et lille stykke tid til at t&amp;aelig;nke over det endnu is&amp;aelig;r hvis &lt;/span&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;deadline for bevillingerne er ca. 12m&amp;aring;neder for der er l&amp;aelig;ngere tiden til det endnu. &lt;/span&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;Tak for jeres input og indsigt i &lt;/span&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;procedurerne ved udbetaling af st&amp;oslash;tte. Is&amp;aelig;r dette s&amp;aelig;tter meget gode ord p&amp;aring; mine overvejelser vedr. fundraising. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Hans Stokholm Kjer:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Private penge betyder jo, at du skal afgive magt og dele overskuddet. Til geng&amp;aelig;ld kan du v&amp;aelig;re heldig at finde &amp;quot;kloge penge&amp;quot; (en investor, som g&amp;aring;r aktivt ind i projektet og supplerer din viden), som m&amp;aring;ske l&amp;oslash;fter projektet til h&amp;oslash;jder, du ikke engang selv har kunnet forestille dig.&lt;br /&gt;Fondsmidler medf&amp;oslash;rer andre krav. M&amp;aring;ske skal du &amp;quot;b&amp;oslash;je&amp;quot; din projektbeskrivelse for at kunne samle pengene op, men m&amp;aring;ske kan denne &amp;quot;b&amp;oslash;jning&amp;quot; p&amp;aring; l&amp;aelig;ngere sigt styrke dit projekt. M&amp;aring;ske skal du etablere en organisering, hvor du afgiver magt over projektet, s&amp;aring; projektets resultater bliver bredt tilg&amp;aelig;ngelige. Det beh&amp;oslash;ver ikke at betyde noget negativt for dig, n&amp;aring;r blot du h&amp;aring;ndterer overgangen fra non-profit til profit rigtigt.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;Endnu engang tak for jeres svar og jeg har noteret dit telefon nummer i guldbogen ;-) &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="LINE-HEIGHT:115%;FONT-SIZE:10pt;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-font-weight:bold;"&gt;Hilsen Dennis&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;/h4&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/638399.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 06 Aug 2010 08:55:51 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:638399</guid><dc:creator>Hans Stokholm Kjer</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/638399.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=638399&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Dennis Rams&amp;oslash;e:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg kunne ogs&amp;aring; se at de havde mange krav til dem der fik st&amp;oslash;tte, f.eks. skulle de som fik st&amp;oslash;tte til rejser st&amp;aring; til r&amp;aring;dighed for uddannelsesinstitutioner 1. &amp;aring;r efter rejsen til at give foredrag/opl&amp;aelig;g om deres rejse. Er s&amp;aring;danne krav normale?&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, det er helt normalt, at der stilles forskellige betingelser i forbindelse med tilskud.&lt;br /&gt;Husk p&amp;aring;, at en fond eller pulje har et form&amp;aring;l at leve op til. De projekter, som f&amp;aring;r st&amp;oslash;tte, skal samlet set opfylde dette form&amp;aring;l. Hvis fonden skal bevare sit selvbillede og sin eksistensberettigelse, er den naturligvis n&amp;oslash;dt til p&amp;aring; forskellig vis at sikre sig, at dette sker. Det g&amp;oslash;r man ved at stille betingelser for bevillingen. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har v&amp;aelig;ret med til at skulle opfylde mange forskellige betingelser, men det vigtigste er altid, at det afviklede projekt har fulgt projektbeskrivelsen, og at eventuelle fravigelser er velbegrundede og ofte forh&amp;aring;ndsgodkendt af bevillingsgiver.&lt;br /&gt;Den sjoveste tilskudshistorie, jeg har h&amp;oslash;rt om, handler om en forening, som fik tilsendt en check p&amp;aring; 10.000 kr. med et f&amp;oslash;lgebrev: &amp;quot;Det var et godt projekt, I lavede sidst. X-fond bevilger hermed 10.000 kr. til jeres n&amp;aelig;ste projekt. Vi er sikre p&amp;aring;, at I vil bruge dem fornuftigt.&amp;quot;&lt;br /&gt;Ingen betingelser, ingen dokumentation - kun penge og skulderklap. Men det er en absolut undtagelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Dennis Rams&amp;oslash;e:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Projektet er g&amp;aring;et fra at v&amp;aelig;re et non-profit projekt til at skulle kunne give overskud og derfor er jeg interesseret i om det er bedst at rejse privat kapital.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det kommer simpelt hen an p&amp;aring; ca. en milliard forskellige faktorer.&lt;br /&gt;Private penge betyder jo, at du skal afgive magt og dele overskuddet. Til geng&amp;aelig;ld kan du v&amp;aelig;re heldig at finde &amp;quot;kloge penge&amp;quot; (en investor, som g&amp;aring;r aktivt ind i projektet og supplerer din viden), som m&amp;aring;ske l&amp;oslash;fter projektet til h&amp;oslash;jder, du ikke engang selv har kunnet forestille dig.&lt;br /&gt;Fondsmidler medf&amp;oslash;rer andre krav. M&amp;aring;ske skal du &amp;quot;b&amp;oslash;je&amp;quot; din projektbeskrivelse for at kunne samle pengene op, men m&amp;aring;ske kan denne &amp;quot;b&amp;oslash;jning&amp;quot; p&amp;aring; l&amp;aelig;ngere sigt styrke dit projekt. M&amp;aring;ske skal du etablere en organisering, hvor du afgiver magt over projektet, s&amp;aring; projektets resultater bliver bredt tilg&amp;aelig;ngelige. Det beh&amp;oslash;ver ikke at betyde noget negativt for dig, n&amp;aring;r blot du h&amp;aring;ndterer overgangen fra non-profit til profit rigtigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Dennis Rams&amp;oslash;e:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;Hvis jeg havde f&amp;aring;et st&amp;oslash;tte fra en fond skal man s&amp;aring; betale penge tilbage hvis man ikke overholder det budget man har send med? &lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du laver en ordentlig &amp;oslash;konomistyring, vil det ikke komme bag p&amp;aring; dig, n&amp;aring;r projektet afviger. &lt;br /&gt;I EUs landdistriktsprogram er der en helt fast regel om, at hvis en budgetpost overstiges med mere end 5% kr&amp;aelig;ver det forh&amp;aring;ndsgodkendelse. Jeg har v&amp;aelig;ret ude for et projekt, hvor vi i regnskabet ikke havde v&amp;aelig;ret opm&amp;aelig;rksom p&amp;aring; dette. Nogle udgifter kan med rette placeres under forskellige budgetposter (er maling f.eks. &amp;quot;undervisningsmateriale&amp;quot; eller &amp;quot;udsmykning&amp;quot; i et projekt, hvor b&amp;oslash;rnene maler en gavl?) I mit projekt brugte vi samlet set ca. 60% af det bevilgede bel&amp;oslash;b. Alligevel blev vi trukket nogle f&amp;aring; hundrede kr. i tilskud, fordi en budgetpost var overskredet med ca. 7% i stedet for de maksimale 5%. De sidste 2% af den budgetpost var &amp;quot;ikke tilskudsberettigede&amp;quot;. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har i flere sammenh&amp;aelig;nge haft ansvar for at sagsbehandle projektans&amp;oslash;gninger og beslutte uddelinger af midler. Og i flere tilf&amp;aelig;lde er bevillingen helt eller delvist bortfaldet, fordi projektet ikke har levet op til kravene. Nogle projekter er &amp;aelig;ndret s&amp;aring; meget, at de ikke l&amp;aelig;ngere opfylder grundlaget for bevillingen. Andre projekter har ikke v&amp;aelig;ret igangsat og afsluttet til tiden. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er vigtigt at holde en god og sund dialog med sine bevillingsgivere, hvis/n&amp;aring;r projektet udvikler sig undervejs. S&amp;aring; vil meget kunne lade sig g&amp;oslash;re. Jeg har f.eks. v&amp;aelig;ret involveret i et projekt, hvor tildkuddet var givet til en byggeteknisk gennemgang af en bygning, som projektholder overvejede at k&amp;oslash;be. Det viste sig senere, at bygningen alligevel ikke var til salg, hvorfor en teknisk gennemgang ville v&amp;aelig;re omsonst. I stedet fik man lov til at bruge det samme bel&amp;oslash;b p&amp;aring; udarbejdelse af en brochure (hvilket jo er noget helt andet, men som i dette tilf&amp;aelig;lde rettede sig m&amp;aring;lbevidst mod samme form&amp;aring;l).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Dennis Rams&amp;oslash;e:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg skriver ogs&amp;aring; fordi jeg selv skal s&amp;oslash;ge st&amp;oslash;tte til drift og udvikling n&amp;aelig;ste &amp;aring;r &lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du selv har nogle penge at skyde i det, b&amp;oslash;r du s&amp;oslash;ge fondsmidler til udvikling og selv afholde driften. Det er generelt MEGET lettere at s&amp;oslash;ge penge til udvikling end til drift.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Dennis Rams&amp;oslash;e:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;overvejer at pr&amp;oslash;ve at s&amp;oslash;ge nogle fonde igen eller at f&amp;aring; en som Hans Kjer til at hj&amp;aelig;lpe med det.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tlf. 2814 8403 koster kun almindelig mobiltelefontakst :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mvh Hans&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/638183.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 05 Aug 2010 21:37:36 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:638183</guid><dc:creator>Chano</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/638183.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=638183&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;St&amp;oslash;tten er jo naturligivs tildelt p&amp;aring; baggrund af indsendt ans&amp;oslash;gning og projektbeskrivelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For det f&amp;oslash;rste har det derfor naturligt fremg&amp;aring;et som et krav i tilsagnet om st&amp;oslash;tte, at projektet udf&amp;oslash;res i overensstemmelse med projektbeskrivelsen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har ogs&amp;aring; oplevet at der er blevet lagt s&amp;aelig;rlig v&amp;aelig;gt p&amp;aring; &amp;eacute;n given fase af min projektbeskrivelse, og at st&amp;oslash;tten derfor har v&amp;aelig;ret &amp;oslash;rem&amp;aelig;rket netop denne ene fase af mit projektet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;I nogle tilf&amp;aelig;lde har jeg f&amp;aring;et penge umiddelbart efter at jeg har modtaget tilsagn om st&amp;oslash;ttte, mens jeg andre gange f&amp;oslash;rst har f&amp;aring;et udbetaling efter fremsendelse af dokumenterede udgifter... - der er med andre ord lidt forskellige procedure fra sted til sted.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;I de tilf&amp;aelig;lde hvor st&amp;oslash;tten f&amp;oslash;rst udbetales efter dokumenterede afholdte udgifter, bliver der ofte sat en deadline for bevillingen - som fx 12. mdr. - hvorefter st&amp;oslash;tten vil frafalde og indg&amp;aring; i puljen p&amp;aring; ny.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I de tilf&amp;aelig;lde hvor jeg har modtaget st&amp;oslash;tte med det samme og f&amp;oslash;r afholdte udgifter, har jeg ved &amp;aring;rets udgang ved underskrift skulle erkl&amp;aelig;re at projektet er blevet realiseret&amp;nbsp;- og p&amp;aring; opfordring kunne fremsende regnskab og dokumentation for afholdte udgifter (det er jeg dog ikke blevet bedt om endnu).&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/637734.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 05 Aug 2010 13:01:29 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:637734</guid><dc:creator>Dennis Ramsøe</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/637734.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=637734&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 10pt;mso-outline-level:4;"&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;Hej Steffen og jer andre ;-). &lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 10pt;mso-outline-level:4;"&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;Jeg har fundraiset til et videndelingsprojekt som skulle g&amp;oslash;r det nemmere for undervisere at undervise online, og give dem lyst til det. De steder jeg s&amp;oslash;gte midler fik jeg afslag med forskellige begrundelse. Nogle steder fik projektet st&amp;oslash;tte hvis jeg, eller vi som det var dengang, kunne udfylde nogle krav, som vi ikke kunne eller ville opfylde. Efter at projektet havde ligget i et skab et &amp;aring;rstid tog jeg det frem og skrev det om og fik private til at st&amp;oslash;tte det, som Tommy foresl&amp;aring;r. Det er blevet til &lt;a href="http://www.foredragskonkurrence.dk/"&gt;&lt;span style="color:black;mso-themecolor:text1;mso-bidi-font-size:11.0pt;"&gt;www.foredragskonkurrence.dk&lt;/span&gt;&lt;/a&gt;, (Er pt. i betatest), en konkurrence som skal k&amp;oslash;rer p&amp;aring; seminarierne, blandt l&amp;aelig;rere og underviserer i det kommende &amp;aring;r, om at lave det bedste onlineforedrag. Foredragne skal s&amp;aring; ligge p&amp;aring; nettet s&amp;aring; folk kan se dem. &lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 10pt;mso-outline-level:4;"&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;Jeg skrev mest dette indl&amp;aelig;g for at h&amp;oslash;re om folks erfaring med fundraising. Jeg har undret mig meget over at dette projekt ikke fik st&amp;oslash;tte. Jeg skriver ogs&amp;aring; fordi jeg selv skal s&amp;oslash;ge st&amp;oslash;tte til drift og udvikling n&amp;aelig;ste &amp;aring;r og overvejer at pr&amp;oslash;ve at s&amp;oslash;ge nogle fonde igen eller at f&amp;aring; en som Hans Kjer til at hj&amp;aelig;lpe med det. Projektet er g&amp;aring;et fra at v&amp;aelig;re et non-profit projekt til at skulle kunne give overskud og derfor er jeg interesseret i om det er bedst at rejse privat kapital. En af de fonde som jeg fik afslag fra havde vidensdeling som det de st&amp;oslash;ttede men jeg kunne se at de n&amp;aelig;sten ikke havde st&amp;oslash;ttet andet end studierejser og musikudstyr og det undre mig lidt. Jeg kunne ogs&amp;aring; se at de havde mange krav til dem der fik st&amp;oslash;tte, f.eks. skulle de som fik st&amp;oslash;tte til rejser st&amp;aring; til r&amp;aring;dighed for uddannelsesinstitutioner 1. &amp;aring;r efter rejsen til at give foredrag/opl&amp;aelig;g om deres rejse. Er s&amp;aring;danne krav normale?&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 10pt;mso-outline-level:4;"&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;N&amp;aring; men jeg kunne godt t&amp;aelig;nke mig at h&amp;oslash;re fra folk der havde f&amp;aring;et st&amp;oslash;tte og om hvilke krav der h&amp;oslash;rte med. Jeg havde et buget p&amp;aring; 300.000 som jeg skulle skaffe for drift og opstart. Men jeg fandt udad at venner og bekende var villige til at hj&amp;aelig;lpe med at lave nogle af de ting som der skulle laves. Hvis jeg havde f&amp;aring;et st&amp;oslash;tte fra en fond skal man s&amp;aring; betale penge tilbage hvis man ikke overholder det budget man har send med? &lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 10pt;mso-outline-level:4;"&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;Chano: Hvilke krav er der fulgt med den st&amp;oslash;tte du har f&amp;aring;et? &lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 10pt;mso-outline-level:4;"&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;God dag&lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 10pt;mso-outline-level:4;"&gt;&lt;b&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Arial&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:8pt;mso-themecolor:text1;mso-fareast-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-fareast-language:DA;"&gt;Dennis&lt;/span&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/637000.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 04 Aug 2010 15:08:02 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:637000</guid><dc:creator>Chano</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/637000.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=637000&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg er musiker og har flere gange lavet fundraising som enkeltperson p&amp;aring; egne vegne eller p&amp;aring; vegne af mit band...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Indenfor min branche findes der mange muligheder for st&amp;oslash;tte kroner, uden at det beh&amp;oslash;ver at v&amp;aelig;re til velg&amp;oslash;rende projekter, foreninger, eller organisationer.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har f&amp;aring;et meget &amp;oslash;konomisk st&amp;oslash;tte &amp;nbsp;igennem &amp;aring;rene til drift og udvikling.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Faldt i&amp;oslash;vrigt forleden over denne amerikanske side www.kickstarter.com - har man en &amp;quot;fanskare&amp;quot; man kan sprede budskabet til, er det da en meget sjov m&amp;aring;de at samle lidt penge sammen p&amp;aring; til et givent projekt...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636725.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 04 Aug 2010 11:32:37 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:636725</guid><dc:creator>Hans Stokholm Kjer</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636725.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=636725&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg har rejst masser af penge til b&amp;aring;de foreninger, offentlige institutioner/myndigheder, selskaber og private gennem &amp;aring;rene. &lt;br /&gt;Ring til mig og fort&amp;aelig;l lidt om dit projekt - s&amp;aring; kan jeg hurtigt afg&amp;oslash;re, om du har en chance for tilskudsmidler eller ej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- og det koster dig f&amp;oslash;rst noget, hvis du beslutter dig for, at jeg skal lave fundraisingen for dig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mvh Hans&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636712.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 04 Aug 2010 11:12:55 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:636712</guid><dc:creator>Tommy Krabbe</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636712.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=636712&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Tja... hvis du vil finde penge til en virksomhed, s&amp;aring; hedder det vel bare at finde investorer&amp;nbsp;i stedet? Nu ved jeg ikke lige, hvad du leder efter, men du kunne m&amp;aring;ske kigge n&amp;aelig;rmere p&amp;aring; Hans Stokholm Kjers &lt;a target="_blank" href="http://www.kjers.com/html/projekthaeftet.html"&gt;projekth&amp;aelig;fte&lt;/a&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;oslash;j p&amp;oslash;j med det&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tommy Krabbe&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636699.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 04 Aug 2010 11:02:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:636699</guid><dc:creator>Steffen Gregersen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636699.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=636699&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hvad er det for et projekt du har fors&amp;oslash;gt fundraising til? &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvis du ikke vil beskrive det helt pr&amp;aelig;cist, s&amp;aring; bare s&amp;aring;dan lidt for at have en id&amp;eacute; hvad det drejer sig om, s&amp;aring; er det nemmere m&amp;aring;ske at hj&amp;aelig;lpe dig :-)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Fundraising</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636413.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 03 Aug 2010 21:59:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:636413</guid><dc:creator>Dennis Ramsøe</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/636413.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=636413&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 10pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 10pt;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 10pt;"&gt;Er fundraising kun noget for NGO&amp;eacute;r, foreninger, velg&amp;oslash;rende projektor og non-profit organisationer? &lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 10pt;"&gt;Har du gjort brug af fundraising eller f&amp;aring;et nogle til at fundraise for dig?&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 10pt;"&gt;Jeg har selv pr&amp;oslash;vet at s&amp;oslash;ge fonde til et af mine projekter, men uden den stor succes.&amp;nbsp;Jeg kunne godt t&amp;aelig;nke mig at h&amp;oslash;re jeres erfaring med fundraising.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>