<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Alt det andet om at starte virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;At starte virksomhed er en livsstil. Iværksættere har ofte entrepreneurship i blodet, og det betyder, at det ikke kun handler om en anden måde at gå på arbejde på. Iværksættere arbejdere på skæve tidspunkter, tager på egen hånd store beslutninger og kan have meget svingende indtægt.  Det påvirker familien, ferien og boligen. I dette forum snakker vi om alle de ting og hjælper hinanden med at komme videre.  Hvis du vil finde andre selvstændige i samme situation som dig selv, så er det her det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom inden for og få svar på dine spørgsmål om iværsætteri, feedback på dine egne problemstillinger og ideer og forretningsopstart.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/433142.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 19 Sep 2009 00:47:06 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:433142</guid><dc:creator>n4s-linux</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/433142.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=433142&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring;dan - beklager ventetiden:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Dyrebilen.dk:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Nu ved jeg godt at du mener
at du med en timepris p&amp;aring; xx mindre end min revisor, altid -uanset
omfanget af mine bilag vil vedblive med at v&amp;aelig;re billigst- men det er
set ud fra din optik.&amp;nbsp;&amp;nbsp;Det var m&amp;aring;ske bare en id&amp;eacute; at pr&amp;oslash;ve
at forst&amp;aring; kundernes/andres reaktionsm&amp;oslash;nstre, fremfor bare at afvise
det som vr&amp;oslash;vl.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har fremh&amp;aelig;vet kommentarer i nedenst&amp;aring;ende respons der nok vil
blive tolket som:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;ldquo;&lt;b&gt;P&amp;aring;st&amp;aring;eligt / flabet (fed)&amp;rdquo;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;Disse afsnit kan l&amp;aelig;seren med tendens
til stress og/eller forh&amp;oslash;jet blodtryk med sindsro springe over.&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;&amp;ldquo;&lt;i&gt;Simpelthen bare langt ude &amp;ndash; er
du p&amp;aring; narkotika J&amp;oslash;rgen ? (kursiv)&amp;rdquo;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-style:normal;font-weight:normal;"&gt;Er du en rigtig
square kan du springe alt dette usammenh&amp;aelig;ngende vr&amp;oslash;vl over.&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-style:normal;font-weight:normal;"&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Jeg mener rent faktisk at selv ved samme timepris eller mere er
jeg billigere end din revisor - hvis opgaven vel og m&amp;aelig;rke indeholder
en masse &amp;quot;datafangst&amp;quot;. Hvad v&amp;aelig;rre er, -s&amp;aring; &amp;quot;mener&amp;quot;
jeg ikke bare - jeg er faktisk ret sikker i min sag. Bogf&amp;oslash;ring med
st&amp;oslash;rre m&amp;aelig;ngder indtastning er jeg rigtig god til og mit (hermed
erkendt lidt begr&amp;aelig;nsede) revisornetv&amp;aelig;rk gennem tiden har aldrig
budt mig at m&amp;oslash;de en revisor eller bogholder med bedre foruds&amp;aelig;tninger
for at lave den type bogf&amp;oslash;ring end jeg selv. &lt;/b&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Din revisor og jeg er to typer virksomheder, og laver han det
han er bedst til er jeg sikker p&amp;aring; jeg ikke kan v&amp;aelig;re med. Har man
brug for det J&amp;oslash;rgenOlsen er bedst til, vil det v&amp;aelig;re dumt at g&amp;aring; til
en revisor for der er han h&amp;aring;bl&amp;oslash;st bagud. Jeg er sikker p&amp;aring; at din
lille nok forholdsvis simple biks slet ikke kan stimulere din revisor
&amp;ndash; for da revisorer i en eller anden forstand er en slags
videnskabsm&amp;aelig;nd stimuleres de bedst n&amp;aring;r man udfordrer deres
faglighed. Det er her man f&amp;aring;r det bedste udbytte. Jeg derimod er
ikke videnskabsmand og jeg stimuleres ved at f&amp;aring; lov at stille
regnskaber op og taste bilag ind p&amp;aring; en computer &amp;ndash; jeg er af en
meget primitiv/simpel natur og dr&amp;oslash;mmer egentlig ikke om meget mere &amp;ndash;
jeg vil hellere bruge min tankevirksomhed p&amp;aring; mine egne projekter end
mine kunders, s&amp;aring; hvis jeg kan spise dem af med et simpelt regnskab
og en masse bogf&amp;oslash;ring, s&amp;aring; er jeg rigtig glad. Lidt sparring og
r&amp;aring;dgivning kan man selvf&amp;oslash;lgelig aldrig komme uden om :) Jeg vil
altid s&amp;aelig;tte stor pris p&amp;aring; rutinearbejde.&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du er nu ikke i min prim&amp;aelig;re m&amp;aring;lgruppe og den repr&amp;aelig;senteres
faktisk slet ikke p&amp;aring; amino. Min prim&amp;aelig;re m&amp;aring;lgruppe er kiosker og
pizzariaer der bruger revisorer &amp;ndash; &lt;b&gt;de tror selv de har brug for
en, men jeg ved at de har brug for en
&amp;ldquo;kiosk-og-pizzaria-regnskabs-maskine&amp;rdquo; - en J&amp;oslash;rgenOlsen :)&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-style:normal;font-weight:normal;"&gt;I og med at amino
ikke l&amp;aelig;ngere er min salgskanal finder jeg det meget naturligt at jeg
kan udfolde mig 100% frit herinde uden at skulle bekymre mig om
hvordan det p&amp;aring;virker mit salg. I stedet kan jeg bruge debat som et
af mine mange andre v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;jer til personlig udvikling.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Jeg har anerkendt sagens natur og er for l&amp;aelig;ngst stoppet med
aktivt fors&amp;oslash;ge at &amp;aelig;ndre ved forholdene gennem debat, s&amp;aring; det er
ikke motivet bag denne sm&amp;oslash;re.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt; &lt;i&gt;Jeg er godt tilfreds med at jeg f&amp;aring;r lov at spille med p&amp;aring; de
eksisterende pr&amp;aelig;misser - ikke uhyre tilfreds, men s&amp;aring;dan midt i
mellem, middelm&amp;aring;digt mellemforn&amp;oslash;jet.&lt;/i&gt; 
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Jeg g&amp;aring;r selvf&amp;oslash;lgelig ikke glip af en enest&amp;aring;ende chance for
at fort&amp;aelig;lle min historie - og samtidig bryde 60% af &lt;a href="http://da.wikipedia.org/wiki/Janteloven"&gt;Janteloven&lt;/a&gt;
(Jantelovens &amp;sect; 1, 3, 4, 5, 7, 10).&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Selvf&amp;oslash;lgelig er alt ovenst&amp;aring;ende (og nu nedenst&amp;aring;ende for jeg
besluttede mig for at skrive endnu mere) set ud fra min optik. N&amp;aring;r
jeg l&amp;aelig;ser dine indl&amp;aelig;g fors&amp;oslash;ger jeg at l&amp;aelig;se det ud fra din optik
(farlig p&amp;aring;stand, for tror du eller nogen p&amp;aring; det? Jeg selv tror
sj&amp;aelig;ldent p&amp;aring; folk der h&amp;aelig;vder at fors&amp;oslash;ge at s&amp;aelig;tte sig i andre
folks sted).&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil forresten indimellem gerne kommunikere ud at jeg ikke er
nogen vred og indelukket person - jeg er faktisk en meget glad person
der nyder verden, min familie og mit forretningsliv &amp;ndash; og som nyder
at skrive og l&amp;aelig;se p&amp;aring; amino. Uanset hvad jeg skriver herinde er det
enten p&amp;aring; baggrund af dyb eftert&amp;aelig;nksomhed og/eller et smil p&amp;aring;
l&amp;aelig;ben.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For lige at vende tilbage til det med optik, s&amp;aring; kan jeg udem&amp;aelig;rket
godt forst&amp;aring; du er utilfreds med din nuv&amp;aelig;rende l&amp;oslash;sning, for:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Du har m&amp;aring;ske kendt din revisor i mange &amp;aring;r og i svinger godt
sammen - du gl&amp;aelig;der dig rent faktisk til at snakke med ham n&amp;aring;r du
skal ind og aflevere dine ting.&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;og/eller&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Du ved godt du kan f&amp;aring; en regning p&amp;aring; mindre antal kr et andet
sted (mange steder, for udbudet er enormt - og man kan altid kommer
l&amp;aelig;ngere ned i hierakiet), men kan se for dig hvordan det hele ramler
sammen fordi den nye revisor/bogholder ubevidst snyder dig for
diverse fradrag eller kommer til at miste dit materiale eller g&amp;aring;r
under jorden.&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og s&amp;aring; tog jeg lige mig selv i at skrive et helt indl&amp;aelig;g uden at
have n&amp;aelig;rl&amp;aelig;st HELE dit - jeg havde simpelthen bare skimtet det og
taget de vigtigste ting der i min optik forekom mindst klicheagtige.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad din forsikring ang&amp;aring;r forst&amp;aring;r jeg godt dit eksempel og kan
godt se det er meget sv&amp;aelig;rt og jeg ser ikke rigtig nogen anden
mulighed end at pr&amp;oslash;ve sig frem.&lt;i&gt; Jeg vil gemme indl&amp;aelig;gget til en
dag hvor jeg er i en anden sindstilstand og se om jeg der kan koble
eksemplet sammen med sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;let i tr&amp;aring;den mere eller mindre
direkte - for det er meget sv&amp;aelig;rt for mig nu. (Nu har jeg ventet en
uges tid og jeg kan ikke rigtig se det endnu, s&amp;aring; i stedet for at
udskyde mit indl&amp;aelig;g p&amp;aring; ubestemt tid igen bliver det bare posted)&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er altid glad for at f&amp;aring; r&amp;aring;d af folk, men endnu gladere for
at f&amp;aring; r&amp;aring;d n&amp;aring;r jeg selv har bedt om r&amp;aring;dgivningen. Der er s&amp;aring; mange
mennesker der udnytter enhver lejlighed til at r&amp;aring;dgive folk om
st&amp;oslash;rre eller mindre sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l her i livet. Det er altid bedst
(b&amp;aring;de for modtager og afsender) at udveksle r&amp;aring;d n&amp;aring;r begge
mennesker er parate og det er n&amp;aring;r modtageren har lavet en
foresp&amp;oslash;rgsel. Der er dog mennesker der er s&amp;aring; langt nede at de ikke
engang kan skabe kontakten selvom de har behovet, - hvorfor det kan
v&amp;aelig;re en god ide at afsenderen tager initiativet. &lt;i&gt;Er det mig? Er I
nu helt sikre p&amp;aring; at jeg har behov for hj&amp;aelig;lp?&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;*Modtageren er i denne forbindelse den der modtager gode r&amp;aring;d.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ser ofte at folk fors&amp;oslash;ger at give mig en h&amp;aring;ndsr&amp;aelig;kning i den
forbindelse; folk der vil give mig gode r&amp;aring;d til hvordan jeg driver
min virksomhed, - n&amp;aelig;sten altid i kommunikations&amp;oslash;jemed herinde, -
n&amp;aring;r jeg f&amp;aring;r s&amp;aring;danne h&amp;aring;ndsr&amp;aelig;kninger er det fra folk der har taget
den fejlagtige antagelse p&amp;aring; baggrund af de ord jeg skriver - at jeg
ikke har success. Intet kan v&amp;aelig;re mere forkert for jeg er et meget
successfuldt menneske.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A&amp;acute;hva for en fisk?:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dyrebilen Tak for dit r&amp;aring;d, som blev givet diskret (&amp;ldquo;det kunne
m&amp;aring;ske v&amp;aelig;re en ide&amp;rdquo;) og dermed modtaget uden tab af v&amp;aelig;rdighed &amp;ndash;
og helt sikkert i god mening (s&amp;aring;dan noget er jeg god til at fornemme
og jeg har aldrig set andet fra dig end hvad alle hurtigt vil
genkende som skrevet i god mening).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r jeg er parat til at oml&amp;aelig;gge min kommunikation sp&amp;oslash;rger jeg
selv. Jeg spurgte f.eks. en meget fantastisk mand p&amp;aring; amino-standen
(iv&amp;aelig;kst 09) hvad han kunne - han var fra salgstr&amp;aelig;nerne og det
vidste jeg godt &amp;ndash; jeg var selv nysgerrig - hvorefter han n&amp;aelig;rmest
hypnotiserede mig - havde han henvendt sig til mig havde jeg
garanteret bedt ham rende og hoppe. Modtageren skal helst v&amp;aelig;re
initiativtageren !!! Det sjove er at det han kan l&amp;aelig;re mig er det
stik omvendte.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ingen nysgerrighed hos modtager = ingen successfuld r&amp;aring;dgivning !
Hvor dobbeltmoralsk af mig n&amp;aring;r min egen kommunikation indeholder
meget mere end lige respons p&amp;aring; konkrete sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l &amp;ndash; hvor selvisk
n&amp;aring;r jeg i min kommunikation lader tankerne vandre i stedet for at
blive hos modtageren ! &lt;b&gt;Vi g&amp;oslash;r det nok alle sammen !&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;Mine budskaber som I nok st&amp;oslash;der p&amp;aring; i
mange eller n&amp;aelig;sten alle sammenh&amp;aelig;ngener herinde, - det er min
m&amp;aelig;rkesag:&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;Man f&amp;aring;r ikke hvad man betaler for
(man f&amp;aring;r mere eller man f&amp;aring;r mindre)&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;Hvis noget virker for godt til at v&amp;aelig;re
sandt &amp;ndash; er det m&amp;aring;ske sandt alligevel, og m&amp;aring;ske er det fup &amp;ndash;
hvem ved? Du &amp;ldquo;ved&amp;rdquo; det, men jeg ved det ikke !&lt;/p&gt;
&lt;p style="font-weight:normal;"&gt;Pris, kvalitet og hastighed &amp;ndash; v&amp;aelig;lg
2? Nej &amp;ndash; du kan stille dig op i tombolaen og tr&amp;aelig;kke tallet 0-3.&lt;/p&gt;
&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/429043.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 13 Sep 2009 13:06:13 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:429043</guid><dc:creator>Lone Østergaard</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/429043.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=429043&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej alle. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og tusind tak for de mange og forskelligtartede indl&amp;aelig;g.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kan dog se, at der mange steder er splittede f&amp;oslash;lelser overfor b&amp;aring;de gamle og nye revisorordninger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil her g&amp;oslash;re opm&amp;aelig;rksom p&amp;aring;, at der rent faktisk er mulighed for at f&amp;aring; &amp;#39;fast pris&amp;#39; p&amp;aring; revisionen, hvor der snarere bliver betalt &amp;#39;p&amp;aring; akkord&amp;#39; end p&amp;aring; revisorens skyh&amp;oslash;je timel&amp;oslash;n.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ved vores firma benytter vi os fx af bilagsberegning, hvor man - hvis vi b&amp;aring;de sidder med forretningens bogf&amp;oslash;ring &amp;nbsp;og revision - har mulighed for at f&amp;aring; en &amp;#39;fast pris&amp;#39; p&amp;aring; forretningens bogf&amp;oslash;ring og revision. Det eneste, der kan &amp;aelig;ndre det tal er, hvis antallet af bilag &amp;aelig;ndrer sig radikalt. Der stiger den selvf&amp;oslash;lgelig med en faktor. Det betyder p&amp;aring; dansk, at man ikke kommer til at betale for den tid, revisoren bruger p&amp;aring; at rette egne/andres fejl eller de kaffepauser, han m&amp;aring;tte f&amp;oslash;le sig entitled to, men derimod kun betaler for den reelle ydelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man kan alts&amp;aring; garantere en forretning, der fast har ligget p&amp;aring; fx 1000 bilag &amp;aring;rligt en fast pris p&amp;aring; under 30.000 &amp;aring;rligt for bogf&amp;oslash;ring, revision, selvangivelse, &amp;aring;rsregnskab, moms, m&amp;aring;nedsbalancer osv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vil ihvertfald give en sikkerhed p&amp;aring; &amp;oslash;konomien, og idet, man har kontrakt med sit revisionsselskab, er de &amp;#39;bundet op&amp;#39; p&amp;aring; den aftale. Der er alts&amp;aring; ikke mulighed for at sende en masse efterregninger, som de sm&amp;aring; selvst&amp;aelig;ndige kan risikere at kl&amp;oslash;js i. For som J&amp;oslash;rgen siger, er din revisor som regel kun din ven, s&amp;aring; l&amp;aelig;nge du betaler de regninger, han stiller dig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men jeg ved ikke engang, om den &amp;oslash;konomiske sikkerhed er noget v&amp;aelig;rd, eller om den &amp;#39;lokale revisor&amp;#39; bliver set som en sikkerhedsstillelse i sig selv?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428762.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 12 Sep 2009 18:48:09 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:428762</guid><dc:creator>Michael</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428762.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=428762&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej J&amp;oslash;rgen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kan m&amp;aring;ske udtrykke mig anderledes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har f&amp;aring;et tilbudt en kaskoforsikring der er 5.000 kr. billigere &amp;aring;rligt. Der er dog en kilometerbegr&amp;aelig;nsning&amp;nbsp; p&amp;aring; 10.000 km. &amp;aring;rligt. Hvis denne overskrides neds&amp;aelig;ttes erstatningssummen &lt;strong&gt;forholdsm&amp;aelig;ssigt.&lt;/strong&gt; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der betyder p&amp;aring; dansk, at hvis jeg k&amp;oslash;rer 11.000 km. neds&amp;aelig;ttes forsikringssummen med 10%. Ved en totalskade/tyveri er det s&amp;aring; 10.000 kr. for hver 100.000 kr. Men pr&amp;aelig;cis hvad det vil koste mig at k&amp;oslash;re de ekstra 1000 km. kan ikke oplyses, fordi det afh&amp;aelig;nger af hvor dyr skaden er, eller hvad bilen vurderes til at v&amp;aelig;re v&amp;aelig;rd p&amp;aring; markedet ved totalskade/tyveri p&amp;aring; tidspunktet for anmeldelsen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvordan regner jeg s&amp;aring;&amp;nbsp;ud om det er et godt tilbud? &amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis ikke jeg f&amp;aring;r en skade/tyveri har jeg vel sparet 5.000 kr. - men&amp;nbsp;hvis jeg ikke regner med at f&amp;aring; en skade&amp;nbsp;kunne jeg vel lige s&amp;aring; godt have skiftet til en ansvarsforsikring som er v&amp;aelig;sentligt billigere?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu ved jeg godt at du mener at du med en timepris p&amp;aring; xx mindre end min revisor, altid -uanset omfanget af mine bilag vil vedblive med at v&amp;aelig;re billigst- men det er set ud fra din optik.&amp;nbsp;&amp;nbsp;Det var m&amp;aring;ske bare en id&amp;eacute; at pr&amp;oslash;ve at forst&amp;aring; kundernes/andres reaktionsm&amp;oslash;nstre, fremfor bare at afvise det som vr&amp;oslash;vl.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;/Michael&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428742.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 12 Sep 2009 18:26:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:428742</guid><dc:creator>Riisvang</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428742.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=428742&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg tror &amp;quot;dyrebilen&amp;quot; har fat i noget af det rigtige. Det virker m&amp;aring;ske nok helt hen i skoven - men ikke desto mindre tror jeg det er det der sker i hovederne p&amp;aring; mange mennesker. Nemlig at det g&amp;aring;r jo meget godt, revisoren kender til min forretning og der beh&amp;oslash;ves ikke de store forklaringer osv. Lidt p&amp;aring; samme m&amp;aring;de som jeg tror mange har det med deres bank. Ja ok - vi kan m&amp;aring;ske nok f&amp;aring; kassekreditten 1 % billigere henne p&amp;aring; hj&amp;oslash;rnet, men nu har vi jo v&amp;aelig;ret kunde her i 10 &amp;aring;r og har (i hvert fald indtil sidste efter&amp;aring;r...) kunnet f&amp;aring; det som vi ville. Blot ringe ned til vores faste bankmand/kvinde og bede om et bill&amp;aring;n, forh&amp;oslash;jelse af kreditten, en oml&amp;aelig;gning osv. Hvad nu hvis vi skifter - g&amp;aring;r det s&amp;aring; lige s&amp;aring; let??? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er det besv&amp;aelig;ret v&amp;aelig;rd - lidt det samme som med revisoren... er det besv&amp;aelig;ret v&amp;aelig;rd at skifte. Hvor meget er til syvende og sidst sparet?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved det ikke - men ved n&amp;aelig;rmere eftertanke tror jeg at det langt hen af vejen er s&amp;aring;dan jeg selv fungerer. Og mon jeg er den eneste...???&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428726.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 12 Sep 2009 18:04:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:428726</guid><dc:creator>n4s-linux</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428726.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=428726&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Dyrebilen.dk:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Mere kompliceret tror jeg ikke det er.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er alligevel s&amp;aring; kompliceret at jeg bliver helt rundt p&amp;aring; gulvet over din tekst og har sv&amp;aelig;rt ved at finde ud af om det er &amp;quot;rigtig meningsfyldt tekst&amp;quot; eller om det er en omgang vr&amp;oslash;vl.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis folk lavede nogle reality-checks i ny og n&amp;aelig; og tjekkede op p&amp;aring; om sidste &amp;aring;rs pris var rimelig, - ja det ville da v&amp;aelig;re rigtig v&amp;aelig;rdifuldt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du kunne f&amp;aring; oplyst hos en leverand&amp;oslash;r at et regnskab med 356 bilag kun hoster halvdelen af hvad det koster hos din nuv&amp;aelig;rende revisor - er det s&amp;aring; stadig for avanceret/uh&amp;aring;ndgribeligt for dig? Lad os nu antage at det forholder sig s&amp;aring; simpelt at n&amp;aring;r du har foreg&amp;aring;ende &amp;aring;r som m&amp;aring;lestok og der s&amp;aring; (uhadada) kommer mere materiale n&amp;aelig;ste &amp;aring;r: s&amp;aring; kommer det til at koste (mere). ENIG S&amp;Aring; LANGT -&amp;nbsp; Pr&amp;aelig;cis hvor meget er ikke til at sige, men lad os antage at det kommer til at koste FORHOLDSM&amp;AElig;SSIGT flere kroner hos den nye leverand&amp;oslash;r. Det kr&amp;aelig;ver stadig ikke en doktorgrad at regne ud hvor man skal l&amp;aelig;gge sine penge henne.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428241.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Sep 2009 17:56:30 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:428241</guid><dc:creator>Michael</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428241.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=428241&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&amp;quot;Med n&amp;aelig;sten alt andet laver man forskellige prissammenligninger og indhenter tilbud fra flere leverand&amp;oslash;rer. Hvorfor ikke med revision og bogf&amp;oslash;ring? Der kan trods alt v&amp;aelig;re forskelle p&amp;aring; titusidvis af kroner p&amp;aring; &amp;aring;rsbasis fra revisionsselskab til revisionsselskab...?&amp;quot; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil tro at det skyldes at man ikke kan f&amp;aring; et klart svar. Prisen vil afh&amp;aelig;nge af variabler, og s&amp;aring; er man som kunde lige vidt. Jeg kan jo ikke vide den 1.ste januar om jeg vil have 356&amp;frac12; bilag, eller om jeg m&amp;aring; anskaffe en bil i l&amp;oslash;bet af &amp;aring;ret &amp;nbsp;-hvor skulle jeg vide det fra? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r jeg s&amp;aring; ved det, efter at have haft flere regnskabs&amp;aring;r, s&amp;aring; er jeg vant til revisorens m&amp;aring;de at g&amp;oslash;re tingene p&amp;aring;, det fungerer fint og der er ikke noget at klage over. S&amp;aring; k&amp;oslash;rer det bare, og s&amp;aring;dan tror jeg de fleste kunder foretr&amp;aelig;kker det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; en dag unders&amp;oslash;ger jeg lige om det kan blive billigere, men det bliver jeg ikke klogere af, for jeg kan ikke f&amp;aring; et klart svar. Jeg kan f&amp;aring;&amp;nbsp;de 356&amp;frac12;&amp;nbsp; bilag jeg havde sidste &amp;aring;r til xx kr. - men hvis der kommer mere s&amp;aring; kommer det til at koste. Pr&amp;aelig;cis hvor meget er jo ikke til at sige, det afh&amp;aelig;nger jo af variabler. S&amp;aring; er jeg som kunde lige vidt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mere kompliceret tror jeg ikke det er.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;/Michael&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428167.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Sep 2009 15:05:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:428167</guid><dc:creator>n4s-linux</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428167.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=428167&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lone &amp;Oslash;stergaard:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hej Aminoer:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Da jeg til daglig arbejder med outsourcing af administrative
opgaver, vil jeg gerne h&amp;oslash;re jeres mening om priser i forhold til
revision, bogf&amp;oslash;ring og erhvervsr&amp;aring;dgivning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Meget ofte oplever jeg, at nye iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere v&amp;aelig;lger deres
revisionskontor ud fra det lokale gadebillede. Dette betyder ogs&amp;aring; ,at
man sj&amp;aelig;ldent sk&amp;aelig;ver meget til priserne, men i stedet finder tryghed i
det kendte m&amp;aelig;rke og den lokale beliggenhed. Man tager ofte den lokale
revisor, og sp&amp;oslash;rger kun sj&amp;aelig;ldent efter kontraktsm&amp;aelig;ssige holdepunkter og
&amp;oslash;konomisk st&amp;oslash;rrelsesorden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med n&amp;aelig;sten alt andet laver man forskellige prissammenligninger og
indhenter tilbud fra flere leverand&amp;oslash;rer. Hvorfor ikke med revision og
bogf&amp;oslash;ring? Der kan trods alt v&amp;aelig;re forskelle p&amp;aring; titusidvis af kroner p&amp;aring;
&amp;aring;rsbasis fra revisionsselskab til revisionsselskab...?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hejsa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Velkommen til amino.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja,
det er et rigtig godt sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l, s&amp;aring; jeg vil et &amp;oslash;jeblik glemme at vi er
konkurrenter og give dig s&amp;aring; godt et svar som jeg form&amp;aring;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Folk er
meget nerv&amp;oslash;st anlagte og tror som udgangspunkt ikke p&amp;aring; andre normale
mennesker. De vil gerne sikre sig at den person de skal lave forretning
med allerede er en stor kanon indenfor omr&amp;aring;det s&amp;aring; det er usandsynligt
at vedkommende skulle andet end at leve videre i bedste velg&amp;aring;ende de
n&amp;aelig;ste par &amp;aring;r. Jante kommer ogs&amp;aring; ind over for medmindre du er rig i
forvejen og der ikke er noget de kan g&amp;oslash;re ved det, s&amp;aring; vil de helst ikke
have at du laver en god forretning hvis de har noget at skulle have
sagt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r jeg g&amp;aring;r ud og siger til en kioskejer at jeg vil
lave hans bogf&amp;oslash;ring og &amp;aring;rsregnskab for en tiendedel af hvad han giver
og har givet i mange &amp;aring;r - s&amp;aring; ruller han selvf&amp;oslash;lgelig med &amp;oslash;jnene og
t&amp;aelig;nker jeg m&amp;aring; v&amp;aelig;re idiot. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvorfor kan jeg lave arbejdet for en
tiendedel? Enten er det fordi jeg ikke laver det ordentligt (deres nuv&amp;aelig;rende revisors forklaring), hvilket
jeg g&amp;oslash;r s&amp;aring; vidt jeg selv ved - eller ogs&amp;aring; er det fordi det er normalt
at sm&amp;aring; butiksejere bliver rullet godt og grundigt af deres revisor. Jeg
vil samtidig understrege at jeg endda mener at kunne r&amp;aring;dgive en lille
kiosk liges&amp;aring; godt som revisoren der har papirer p&amp;aring; sin kunnen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg
kommer fra meget konkurrencepr&amp;aelig;gede brancher og har sv&amp;aelig;rt ved at forst&amp;aring;
bogf&amp;oslash;rings/revisionsbranchen hvor folk er ligeglade med hvad tingene
koster. Det er &amp;quot;normalt&amp;quot; kun noget jeg ser i det offentlige, men der
skyldes det for det meste kammerateri/korruption - her er det meget mere kompliceret og meget mere &amp;aelig;kelt synes jeg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er stor modstander af snylter-kapitalisme, og jeg f&amp;aring;r det
skidt n&amp;aring;r jeg synes jeg ser en masse tegn p&amp;aring; fede dovne revisorer som
n&amp;aelig;rmest er p&amp;aring; kommision hos deres kunder - de tager det, de udfra eget
synspunkt, kan se kunderne har penge til - det er mit indtryk - og hvis
hatten ikke engang passer d&amp;eacute;r tager de meget mere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En virksomhed der s&amp;aelig;lger serviceydelser vil jeg helst handle med
hvis jeg kan se at deres priser har bare et eller andet at g&amp;oslash;re med
hvor lang tid tingene tager at lave. Jeg bryder mig f.eks. ikke om at handle med h&amp;aring;ndv&amp;aelig;rkere generelt - s&amp;aring; sent som i dag havde jeg en h&amp;aring;ndv&amp;aelig;rker p&amp;aring; bes&amp;oslash;g som skulle have 2.500kr for under en times arbejde med at tilslutte en vaskemaskine p&amp;aring; vores badev&amp;aelig;relse - hvordan kan en h&amp;aring;ndv&amp;aelig;rker v&amp;aelig;re s&amp;aring; meget v&amp;aelig;rd? Det forlanger de for fr&amp;aelig;khed betaler sig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Folk bliver gode
venner med deres revisor - pludselig har de kendt ham i 10 &amp;aring;r og s&amp;aring; er
han n&amp;aelig;rmest som den bedste barndomsven - det er snylterkapitalisme for
han kan skrive hvad som helst p&amp;aring; regningen uden at blive kigget sk&amp;aelig;vt
til - han er jo en ven og snupper kun de penge han mener butiksejeren
kan undv&amp;aelig;re. N&amp;aring;r folk siger de har haft deres revisor i 10 &amp;aring;r plejer
jeg at svare jeg har haft h&amp;aelig;morider i 10 &amp;aring;r, men s&amp;aring; fik jeg noget salve
og s&amp;aring; gik det over.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og s&amp;aring; er der alle svindlerne som tror deres revisor redder deres
r&amp;oslash;v - det er det v&amp;aelig;rste at k&amp;aelig;mpe med som ny p&amp;aring; markedet. Folk fatter
bare ikke at deres revisor ikke hj&amp;aelig;lper dem med at d&amp;aelig;kke over deres
lyssky forretninger - de &amp;aelig;nser ikke at grunden til de ikke er blevet
knaldet er sjusk hos skat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og s&amp;aring; er der revisoren som bilder sine
kunder ind at han sparer dem mange tusinde kroner i skat ved hj&amp;aelig;lp af
&amp;quot;kreativ bogf&amp;oslash;ring&amp;quot; - og m&amp;aring;ske k&amp;oslash;rer han virksomheden ind i
virksomhedsordningen, men han g&amp;oslash;r ikke
noget decideret fantastisk som han fors&amp;oslash;ger at f&amp;aring; folk til at tro med sit skumle
smil og et blink i &amp;oslash;jet - v&amp;aring;gn nu op folkens - jeres revisor er ikke en syg gangster selvom han kan lide at spille smart !&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg hiver
kunder hjem ved at spille stor kanon - og folk er ligeglade med hvad
det koster - og i og med at jeg ikke hiver mine kunder via amino vil
jeg gerne sige at jeg tror det er fordi folk er rablende vanvittige - de er simpelthen g&amp;aring;et i hundene.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men der er
selvf&amp;oslash;lgelig mulighed for at jeg er helt gal p&amp;aring; den. Det er vel mere
sandsynligt at jeg, ene individ, er splittertosset, end at det skulle
v&amp;aelig;re n&amp;aelig;rmest hele befolkningen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil dog mene at under alle
omst&amp;aelig;ndigheder er ovenst&amp;aring;ende blot eksempler p&amp;aring; naturlove der g&amp;aelig;lder i
alle mulige andre brancher.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har f&amp;aring;et
min vilje, og f&amp;aring;et skrabet nogle kunder sammen jeg kan bogf&amp;oslash;re for - og
det g&amp;aring;r meget godt - men hvorfor kan jeg ikke f&amp;aring; lov at v&amp;aelig;re mig selv?
Hvorfor skal jeg spille k&amp;aelig;mpe forretningsmand? Hvorfor skal jeg lege
etableret? Hvorfor skal jeg have et kontor til 15.000kr om m&amp;aring;neden f&amp;oslash;r
folk tror p&amp;aring; jeg kan mit arbejde? Jeg elsker at bogf&amp;oslash;re og jeg er pisse
dygtig til det - jeg er rigtig god til regnskaber i det hele taget. Jeg
kan enten f&amp;aring; lov at v&amp;aelig;re mig selv eller f&amp;aring; lov at lave det jeg dr&amp;oslash;mmer
om.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kapitalisme er en fantastisk mulighed for et
equal-opportunity-game hvis folk passer p&amp;aring; - passer MEGET p&amp;aring;; med at
blande personlige relationer ind i spillet - og hvis folk fors&amp;oslash;ger at
v&amp;aelig;re mere &amp;Aring;BNE for de muligheder de m&amp;oslash;der p&amp;aring; deres vej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er
det ikke kun gangstere/misbrugere der kun kan rumme en
connection/leverand&amp;oslash;r pr. ydelse? &amp;quot;Skal du have god cognac? S&amp;aring; er det b&amp;oslash;rge
br&amp;aelig;kjern du skal have fat i - han har lidt af hvert til de bedste
priser - stol du trygt p&amp;aring; det !&amp;quot; Og du beh&amp;oslash;ver slet ikke unders&amp;oslash;ge om du
kan f&amp;aring; din cognac til halv pris i bilka uden at den er stj&amp;aring;let fra
bodegaen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg &amp;oslash;nsker at der er nogen der iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter benchmarking af bogholdere og evt. revisorer s&amp;aring; man kan
finde ud af hvor meget bang for the buck man f&amp;aring;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bogholdere skal
testes for alm. viden omkring regnskabspraksis og de mest almindelige
skatte- og momsregler samt en test i datafangst - hurtighed og
pr&amp;aelig;cision i forbindelse med indtastning af data og afstemning. Viden om
edb og import/eksport/anden bearbejdelse af data der kan v&amp;aelig;re relevant.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En benchmark kan dels bruges til priss&amp;aelig;tning og dels til
bl&amp;aring;stempling af nystartede bogholdere uden referencer som desv&amp;aelig;rre
sj&amp;aelig;ldent f&amp;aring;r en chance for at tr&amp;aelig;nge igennem alle barrikaderne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det st&amp;oslash;rste problem vil nok v&amp;aelig;re at de revisorer der vil kunne tilf&amp;oslash;re dette benchmark-program den forn&amp;oslash;dne trov&amp;aelig;rdighed muligvis vil grave sin egen grav med den, - og hvem har integritet nok til det?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Styr på kontoret</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428113.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Sep 2009 13:19:10 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:428113</guid><dc:creator>Lone Østergaard</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/428113.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=428113&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Aminoer:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Da jeg til daglig arbejder med outsourcing af administrative opgaver, vil jeg gerne h&amp;oslash;re jeres mening om priser i forhold til revision, bogf&amp;oslash;ring og erhvervsr&amp;aring;dgivning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Meget ofte oplever jeg, at nye iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere v&amp;aelig;lger deres revisionskontor ud fra det lokale gadebillede. Dette betyder ogs&amp;aring; ,at man sj&amp;aelig;ldent sk&amp;aelig;ver meget til priserne, men i stedet finder tryghed i det kendte m&amp;aelig;rke og den lokale beliggenhed. Man tager ofte den lokale revisor, og sp&amp;oslash;rger kun sj&amp;aelig;ldent efter kontraktsm&amp;aelig;ssige holdepunkter og &amp;oslash;konomisk st&amp;oslash;rrelsesorden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med n&amp;aelig;sten alt andet laver man forskellige prissammenligninger og indhenter tilbud fra flere leverand&amp;oslash;rer. Hvorfor ikke med revision og bogf&amp;oslash;ring? Der kan trods alt v&amp;aelig;re forskelle p&amp;aring; titusidvis af kroner p&amp;aring; &amp;aring;rsbasis fra revisionsselskab til revisionsselskab...?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>