<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan får man lån &amp; finansiering til sine ideer?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/10.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Finansiering af en forretningsidé kan være et springende punkt for din succes som iværksætter. Der er mange muligheder for at rejse kapital, og her i dette forum diskuterer vi metoderne, og du kan få hjælp til at finde den finansieringsform, som er bedst for din virksomhed. For nogle vil venturekapital være oplagt, andre bør overveje et banklån, mens en tredje gruppe måske bør spare op eller finde midlerne i familien. 
Du vil også hurtigt kunne få svar på, om andre mener, at din idé er værd at investere i, og måske kan du ligefrem finde en investor til dit projekt.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Finansiering af opstart - jeg søger ideer og/eller investorer</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372386.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2009 08:13:54 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:372386</guid><dc:creator>Rie</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372386.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=372386&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:small;font-family:Times New Roman;"&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Tusind tak for jeres svar!&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;:o)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg har ikke noget problem med at en investor f&amp;aring;r indflydelse, og faktisk vil jeg v&amp;aelig;re rigtig glad for at f&amp;aring; nogen med direkt&amp;oslash;r-erfaring ind i &amp;rdquo;projektet&amp;rdquo;. Jeg har selv 14 &amp;aring;rs erfaring med administration og marketing, og de sidste 4 &amp;aring;r har jeg arbejdet i rekrutteringsbranchen, s&amp;aring; det rent praktiske i hverdagen har jeg styr p&amp;aring;, og jeg ved ogs&amp;aring; pr&amp;aelig;cis, hvad det er, jeg gerne vil bygge op. Men som I selv siger, s&amp;aring; har jeg ikke erfaring med at eje eller lede et firma, s&amp;aring; det vil v&amp;aelig;re en stor hj&amp;aelig;lp at have nogen at sparre med.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg har bare ikke lyst til at afst&amp;aring; 70% af mit firma (og dermed al beslutningsret) til nogen, fordi de har penge p&amp;aring; kontoen...&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;;o)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Mht. at stille sikkerhed, s&amp;aring; har jeg p&amp;aring; papiret ca. 200.000 i friv&amp;aelig;rdi i min andelslejlighed &amp;ndash; men som de reelle salgspriser ser ud lige nu, s&amp;aring; g&amp;aring;r salgspris og g&amp;aelig;ld nogenlunde op. Min bil er m&amp;aring;ske 10.000 v&amp;aelig;rd &amp;ndash; og s&amp;aring; er der ikke rigtig andet at stille sikkerhed med.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg har overvejet at g&amp;aring; efter et mindre bel&amp;oslash;b (som I ogs&amp;aring; siger, kan det jo g&amp;oslash;res billigere end 250.000) og f&amp;aring; en kautionist ind i billedet. M&amp;aring;ske vil banken s&amp;aring; v&amp;aelig;re mere villige til at g&amp;aring; ind i det.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Reelt set siger mit driftsbudget, at jeg ikke kommer under 154.000 i minus p&amp;aring; noget tidspunkt. Jeg har sat 250.000 som &amp;oslash;nsket bel&amp;oslash;b, fordi jeg ved at tingene ikke altid g&amp;aring;r som man har forventet &amp;ndash; og det ville som sagt v&amp;aelig;re super &amp;aelig;rgerligt at blive tvunget til at stoppe lige f&amp;oslash;r m&amp;aring;lstregen, fordi jeg lige mangler 20.000&amp;hellip; Men hvis jeg barberer p&amp;aring; programmeringen fra starten (og udvider funktionerne efter et par m&amp;aring;neder), kan jeg m&amp;aring;ske n&amp;oslash;jes med 100.000 i opstart. Og det er jo noget nemmere at skaffe...&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;;o)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Man f&amp;aring;r bare ikke s&amp;aring; mange chancer hos brugerne, og hvis de ikke synes at sitet fungerer optimalt fra starten, s&amp;aring; risikerer jeg at miste brugere p&amp;aring; den konto. Men hvis de ved, at sitet er under opstart, s&amp;aring; kan de m&amp;aring;ske godt lokkes til at komme tilbage trods manglende funktioner...&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;I forbindelse med om andre jobportaler f&amp;oslash;lger trop og overhaler mig inden om, s&amp;aring; har det selvf&amp;oslash;lgelig v&amp;aelig;ret en stor del af mine overvejelser. Men:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;I forhold til de jobs&amp;oslash;gende er hovedproduktet at de kan finde virksomheder, der som arbejdsplads vil passe til deres &amp;oslash;nsker. Det er nemlig pt. ikke muligt nogen steder at s&amp;aelig;tte kriterier op for hvad du &amp;oslash;nsker i en arbejdsplads og s&amp;aring; f&amp;aring; en liste med relevante virksomheder. Det er hele hovedideen i projektet, og der er meget stor interesse for det hos de jobs&amp;oslash;gere og potentielle jobs&amp;oslash;gere, jeg har spurgt.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Den del er nem nok for konkurrenterne at efterligne.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Den sv&amp;aelig;re del er:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg har som sagt ringet til tilf&amp;aelig;ldigt udvalgte virksomheder for at h&amp;oslash;re deres mening om ideen og for at vide om der er et marked for det. Den generelle holdning er at de er ret ligeglade med at have en virksomhedsprofil, hvor jobs&amp;oslash;gende kan l&amp;aelig;se mere om dem. Til geng&amp;aelig;ld er de ved at drukne i uopfordrede ans&amp;oslash;gninger, som er mere eller mindre m&amp;aring;lrettet til netop deres firma. De har en del spildtid p&amp;aring; ans&amp;oslash;gninger, der slet ikke matcher virksomheden. De gemmer de relevante ans&amp;oslash;gninger, og n&amp;aring;r de s&amp;aring; har en ledig stilling, kigger de ans&amp;oslash;gningerne igennem igen. Deres problem er at ans&amp;oslash;gningerne som hovedregel er for&amp;aelig;ldede p&amp;aring; det tidspunkt, fordi ans&amp;oslash;gerne har f&amp;aring;et job i mellemtiden. Derfor har de ogs&amp;aring; en masse spildtid p&amp;aring; for&amp;aelig;ldede ans&amp;oslash;gninger, og mangler efter eget udsagn et sted, hvor de kan n&amp;oslash;jes med at finde aktuelle uopfordrede ans&amp;oslash;gninger &amp;ndash; og det vil de v&amp;aelig;re RIGTIG glade for at kunne k&amp;oslash;be sig til.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Derfor har jeg valgt at g&amp;oslash;re det til hovedproduktet til virksomhederne &amp;ndash; og deres virksomhedsprofil er s&amp;aring; det grundl&amp;aelig;ggende produkt, som tillader de jobs&amp;oslash;gende at finde virksomheden og vurdere, om den er interessant. Med den vending af produktet har alle virksomhederne, jeg har talt med, v&amp;aelig;ret interesserede i at v&amp;aelig;re med, og har bedt mig om at ringe dem op, n&amp;aring;r projektet er i luften.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Den del bliver sv&amp;aelig;rere for jobportalerne at efterligne, fordi de uopfordrede ans&amp;oslash;gninger i en vis grad undergraver deres forretning med at s&amp;aelig;lge jobannoncer&amp;hellip; Det vil derfor &amp;ndash; som jeg ser det &amp;ndash; kr&amp;aelig;ve at de laver en kovending og helt skifter retning for deres firma.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Derfor er jeg ikke S&amp;Aring; bekymret for jobportalerne &amp;ndash; selvom jeg selvf&amp;oslash;lgelig skal holde et meget &amp;aring;bent &amp;oslash;je p&amp;aring; deres reaktioner. Mon ikke de kommer med et modsvar, hvis det lykkes mig at lave en stor portal, som mange virksomheder bruger&amp;hellip;?&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;;o)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Men der er selvf&amp;oslash;lgelig helt &amp;aring;bent spil for alle andre end de eksisterende jobportaler. Hvem som helst kan jo komme ind og lave en side magen til. Derfor er det vigtigt at jeg relativt hurtigt f&amp;aring;r en masse virksomheder &amp;rdquo;ind i folden&amp;rdquo;, og pr&amp;oslash;ver at g&amp;oslash;re sitet til &amp;rdquo;det sted, alle bruger&amp;rdquo;, og hvor alle funktioner mere end lever op til deres &amp;oslash;nsker (og bliver lavet til deres &amp;oslash;nsker). Samtidig skal God Mandag skille sig ud fra efterf&amp;oslash;lgerne ved ekstraordin&amp;aelig;r service og opf&amp;oslash;lgning, hvor vi g&amp;oslash;r vores bedste for at sikre kunderne et godt resultat. (N&amp;oslash;j, det lyder reklameagtigt...&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;;o)&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;Men jeg kan se fra min nuv&amp;aelig;rende arbejdsplads, at hvis man giver kunder og brugere lidt mere end de forventer, s&amp;aring; skaber det et loyalitetsforhold &amp;ndash; og hvis de f&amp;aring;r lidt bedre resultater, end de havde forventet, og det er nemt at bruge, s&amp;aring; spiller det ikke den store rolle, at man ogs&amp;aring; kan k&amp;oslash;be varen et andet sted.)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Med hensyn til forretningsplan og drifts-/likviditetsbudget, s&amp;aring; har jeg lavet begge dele. Budgettet er kun lavet for 2 &amp;aring;r, fordi s&amp;aring; meget afh&amp;aelig;nger af, om salget (og dermed udgiften til s&amp;aelig;lgere) g&amp;aring;r som forventet. Jeg mangler at f&amp;aring; en revisor til at kigge p&amp;aring; budgettet, for lige nu kan det stadig &amp;aelig;ndre sig en del (heldigvis til det bedre).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg har som sagt lavet en aftale med en s&amp;aelig;lger, der har et par &amp;aring;rs erfaring fra branchen, og som er meget interesseret i at v&amp;aelig;re med i projektet. Hun er helt sikker p&amp;aring; at der er marked for det, og at det bliver nemt at s&amp;aelig;lge. Men hun mener at jeg har sat prisen for lavt (den er sat rent symbolsk for at f&amp;aring; s&amp;aring; mange virksomheder som muligt med &amp;ndash; bel&amp;oslash;bet skal helst ikke g&amp;oslash;re k&amp;oslash;bet til en st&amp;oslash;rre beslutning), og hun har derfor tilbudt at ringe til en r&amp;aelig;kke potentielle kunder, s&amp;aring; hun kan spore sig ind p&amp;aring;, hvad prisen b&amp;oslash;r v&amp;aelig;re.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Derfor kan budgettet stadig &amp;aelig;ndre sig, s&amp;aring; jeg venter lige med at f&amp;aring; en revisor ind over, til jeg har det f&amp;aelig;rdigt.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Og super god ide med InvestorKapital.dk!&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg kender selv flere, der st&amp;aring;r med en god ide, men mangler enten penge eller penge og erfaring &amp;ndash; og det kan v&amp;aelig;re sv&amp;aelig;rt at finde ud af, hvor man skal g&amp;aring; hen med projektet, og hvad der skal til.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg kontakter dig via InvestorKapital.dk...&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;:o)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Tak for hj&amp;aelig;lpen, alle sammen!&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;:oD&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Og kom endelig med mere, hvis I har flere kloge ord? Viden kan man aldrig f&amp;aring; for meget af&amp;hellip;&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;:o)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Hilsen Rie&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;font size="3" face="Times New Roman"&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Finansiering af opstart - jeg søger ideer og/eller investorer</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372031.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 31 May 2009 10:27:50 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:372031</guid><dc:creator>Flemming</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372031.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=372031&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Rie,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du f&amp;aring;r nogle guldkorn i denne tr&amp;aring;d, som bestemt b&amp;oslash;r guide dig i det fremtidige forl&amp;oslash;b. Lytter du til dem, s&amp;aring; er der gode muligheder fremadrettet for at f&amp;aring; noget risikovillig kapital ind og arbejde med.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som b&amp;aring;de dyrebilen og Martin skriver, s&amp;aring; skal du ikke bare br&amp;aelig;nde for projektet, men ogs&amp;aring; vide, hvad du g&amp;oslash;r og hvordan du kommer videre. Her kan investorer netop hj&amp;aelig;lpe og har man p&amp;aring; forh&amp;aring;nd aftalt en exitplan, s&amp;aring; har investoren ingen anden mulighed end at rette sig efter det. Ergo kommer du i sidste ende til at v&amp;aelig;re herre i eget hus.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man skal dog ikke forn&amp;aelig;gte v&amp;aelig;rdien af at have dygtige samarbejdspartnere at sparre med og investorer har ofte bevist, at de er dygtige indenfor deres felt og dermed kan de bringe en masse v&amp;aelig;rdi ind i virksomheden, som du ellers ikke ville have.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Til Martin:&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;meJensen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;p&gt;.....og er netop i gang med at lancere InvestorKapital.dk, som skal fungere som en formidling imellem iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter og investor.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Super godt initiativ! Jeg er sikker p&amp;aring;, at der er et stort behov derude for s&amp;aring;danne tiltag.&lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-2.gif" alt="Big Smile" /&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Finansiering af opstart - jeg søger ideer og/eller investorer</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372015.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 31 May 2009 09:28:19 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:372015</guid><dc:creator>Martin Lysfelt</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372015.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=372015&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Rie,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Flemming kommer med nogle rigtig gode r&amp;aring;d til dig. Han har ret i at en investor ikke &amp;oslash;nsker at s&amp;aelig;tte penge ind p&amp;aring; din konto, hvorefter du kan g&amp;oslash;re med dem som du har lyst til. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I de fleste tilf&amp;aelig;lde vil det ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re fornuftigt for dig at tage din investor med i beslutningerne, da vedkommende m&amp;aring;ske har v&amp;aelig;ret med til at gennemf&amp;oslash;re mange projekter tidligere med succes - det er jo derfor han har pengene. Du har derimod m&amp;aring;ske aldrig f&amp;oslash;r st&amp;aring;et med ansvaret for at skulle drive en virksomhed, og der vil v&amp;aelig;re situationer, hvor en investors erfaring kan v&amp;aelig;re mere end hans/hendes&amp;nbsp;indskud v&amp;aelig;rd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har du en forretningsplan, som beskriver din id&amp;eacute;? Har du et detaljeret budget, som beskriver dit kapitalbehov og likviditetsflow henover de n&amp;aelig;ste 2-3 &amp;aring;r?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En god l&amp;oslash;sning for dig kunne netop v&amp;aelig;re en exit strategi, hvor du henover en &amp;aring;rr&amp;aelig;kke k&amp;oslash;ber investor ud af virksomheden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har selv investeringsvillig kapital til r&amp;aring;dighed, og er netop i gang med at lancere InvestorKapital.dk, som skal fungere som en formidling imellem iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter og investor.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg hj&amp;aelig;lper dig med at f&amp;aring; din forretningsplan opkvalificeret, s&amp;aring; den er klar til at blive pr&amp;aelig;senteret for investor. Forl&amp;oslash;bet er gratis for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteren, men jeg forbeholder mig retten til at afvise projekter, som jeg ikke mener kan give et fornuftigt afkast til iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter og investor.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kontakt mig via kontaktformularen p&amp;aring; InvestorKapital.dk, hvis du mener det kunne v&amp;aelig;re interessant.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hilsen Martin&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Finansiering af opstart - jeg søger ideer og/eller investorer</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372007.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 31 May 2009 09:14:36 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:372007</guid><dc:creator>Michael</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/372007.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=372007&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu er Flemming 1970 en p&amp;aelig;n mand, men jeg synes nu alligevel at Rie skal vide, at medmindre hun som person bidrager med noget meget v&amp;aelig;sentligt for firmaets succes, - s&amp;aring; er det ren utopi at tro at nogen vil finansiere et s&amp;aring;dant projekt under de foruds&amp;aelig;tninger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lad mig tage det lidt generelt, - med Rie&amp;acute;s projekt som udgangspunkt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er den klassiske iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tterhistorie, - man f&amp;aring;r en id&amp;eacute; og s&amp;aring; har andre bare at bukke sig dybt i st&amp;oslash;vet og lemme nogle skillinger fordi der er &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;ingen &lt;/span&gt;der skal bestemme over hjertebarnet (den lille ny virksomhed).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er bare ingen grund til for en investor at skulle betale&amp;nbsp;de dummeb&amp;oslash;der som manglende erfaring i erhvervslivet&amp;nbsp; koster. Hvis Rie &amp;oslash;nsker at have det bestemmende ord, s&amp;aring; skal Rie kunne dokumentere at have pr&amp;aelig;steret overbevisende resultater. Det kan Rie ikke, fordi s&amp;aring; havde hun vidst hvor hun skulle s&amp;oslash;ge sin finansiering.&amp;nbsp;N&amp;aring;r man som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter bliver adm. direkt&amp;oslash;r i sin egen virksomhed, s&amp;aring; er det fordi man udn&amp;aelig;vner sig selv og sj&amp;aelig;ldent&amp;nbsp;fordi man har kvalifikationerne. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At det st&amp;aring;r s&amp;aring; d&amp;aring;rligt til, kan man jo se af at der er en hel industri der lever af dummeb&amp;oslash;derne. E-pusher, SEO-LEX og SEO-supporten m.fl. (tilf&amp;aelig;ldigt valgte eksempler) er jo typiske tilbud til den &amp;quot;adm. direkt&amp;oslash;r&amp;quot; der disponerer efter det geniale system at opfinde den dybe tallerken hver gang.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rie har en id&amp;eacute; om en anderledes job-portal. Der er bare ikke noget til hinder for at andre mere etablerede spillere p&amp;aring; markedet lader Rie bruge en masse krudt (og penge) p&amp;aring; at skabe interesse for den form for formidling, - for s&amp;aring; selv selv at lave noget lignende. S&amp;aring; st&amp;aring;r Rie (og hendes investor&amp;nbsp;) tilbage med en flot programmeret, men ukendt, jobportal mens Jobindex eller lign. kendte spillere p&amp;aring; markedet l&amp;oslash;ber med guldet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;Eacute;n af fordelene ved web-baserede ydelser er de lave startomkostninger. Hvorfor i alverden skal en jobportal s&amp;aring; koste 250.000 kr.?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hos One.com (tilf&amp;aelig;ldigt valgt) kan man starte med et dom&amp;aelig;ne og en skabelon til under 500,- for det f&amp;oslash;rste &amp;aring;r. I princippet kan man s&amp;aring; selv uploade hver enkelt bruger (copy/paste en email er let) og forskellige reklamemuligheder som Google adwords (tilf&amp;aelig;ldigt valgt) og nogle bannerplaceringer (bannere kan laves gratis, s&amp;oslash;g p&amp;aring; Google) p&amp;aring; relevante sites, - og du har din helt egen jobportal for mindre end prisen p&amp;aring; en uges ophold p&amp;aring; Bornholm.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nuvel, - det kan g&amp;oslash;res smartere og det er ogs&amp;aring; bare ment som en &amp;oslash;jen&amp;aring;bner, men at ville smide 250.000 kr. efter noget enhver anden frit kan kopiere, det er en chance af den slags man &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;strong&gt;selv &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;tager, - ikke noget man s&amp;oslash;ger andre til at finansiere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; mulighederne er der Rie, - det er bare sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;let om du gider at g&amp;oslash;re en indsats. Projektet som s&amp;aring;dan kan du f&amp;oslash;re ud i livet i morgen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Held og lykke med det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;/Michael&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Finansiering af opstart - jeg søger ideer og/eller investorer</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/371764.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 30 May 2009 16:29:34 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:371764</guid><dc:creator>Flemming</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/371764.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=371764&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Rie,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kan ikke tage stilling til, om din ide er god eller d&amp;aring;rlig, men det er heller ikke det du beder om. Du beder om hj&amp;aelig;lp eller r&amp;aring;d til finansiering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Allerf&amp;oslash;rst, s&amp;aring; kan du ikke undg&amp;aring; at aflevere en hel del indflydelse, n&amp;aring;r du f&amp;aring;r en investor p&amp;aring; banen. Ingen investor vil acceptere at blive sat helt uden for indflydelse, specielt ikke n&amp;aring;r han alene finansierer din ide og dit firma. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En l&amp;aring;nefinansiering kunne ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re en mulighed for dig, som du selv n&amp;aelig;vner, men s&amp;aring; m&amp;aring; du ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re indstillet p&amp;aring;, at du skal finansiere gennem dine aktiver, alts&amp;aring; stille sikkerhed. Du kan udelukkende f&amp;aring; l&amp;aring;n i dagens Danmark, hvis du selv stiller sikkerhed og i&amp;oslash;vrigt st&amp;aring;r som selvskyldner p&amp;aring; dette l&amp;aring;n. Har du ikke aktiver for 250.000, s&amp;aring; lader dette sig ikke g&amp;oslash;re.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sidste mulighed kan v&amp;aelig;re, hvis du f.eks. har aktiver for kr 150.000, at du f&amp;aring;r en investor p&amp;aring; banen til de sidste 40% og samtidig laver en fornuftig exit-plan for investoren, s&amp;aring; han ser sig selv ude om 3 til 5 &amp;aring;r. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din ide er sikkert fin nok, men den mangler mange aspekter for at kunne finde finansiering fra andre end f&amp;aring;, der netop interesserer sig for dette omr&amp;aring;de.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Held og lykke med det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Flemming&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Finansiering af opstart - jeg søger ideer og/eller investorer</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/371609.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 30 May 2009 07:32:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:371609</guid><dc:creator>Rie</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/371609.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=371609&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Hej Aminoer&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg st&amp;aring;r med en ide, som jeg indtil videre udelukkende har f&amp;aring;et positiv feedback p&amp;aring;. I l&amp;oslash;bet af denne weekend (pinsen) kommer der info p&amp;aring; &lt;a href="http://www.god-mandag.dk/"&gt;&lt;span style="color:#800080;"&gt;www.god-mandag.dk&lt;/span&gt;&lt;/a&gt;, men indtil videre er her en kort beskrivelse af ideen:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;*****************&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Det er vigtigt at medarbejder og virksomhed passer sammen, b&amp;aring;de i v&amp;aelig;rdier og i de &amp;oslash;nsker &lt;/span&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;og forventninger, de har til hinanden. Det rigtige match giver mere motiverede medarbejdere, der bliver l&amp;aelig;ngere hos virksomheden og giver mere i hverdagen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;P&amp;aring; God Mandag kan du som jobs&amp;oslash;gende s&amp;oslash;ge efter den helt rigtige arbejdsplads. Ved at ops&amp;aelig;tte kriterier som antal ansatte, kollegernes gennemsnitsalder, virksomhedens st&amp;oslash;rrelse og branche samt meget andet, kan du f&amp;aring; en liste over virksomheder, der passer til dine &amp;oslash;nsker.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Du kan l&amp;aelig;se om virksomheden som arbejdsplads, og n&amp;aring;r du finder en interessant virksomhed, kan du sende dem en uopfordret ans&amp;oslash;gning.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;N&amp;aring;r du som virksomhed skal finde en ny medarbejder, har du mulighed for at v&amp;aelig;lge hvilken type stilling, du vil bes&amp;aelig;tte. Herefter f&amp;aring;r du en liste over aktuelt jobs&amp;oslash;gende, der matcher b&amp;aring;de din virksomhed og jobbet. &amp;Oslash;verst i s&amp;oslash;geresultatet finder du de uopfordrede ans&amp;oslash;gninger, jeres virksomhed har f&amp;aring;et fra jobs&amp;oslash;gende, der er interesseret i lige pr&amp;aelig;cis jeres virksomhed. Dermed slipper du for at bruge tid p&amp;aring; uopfordrede ans&amp;oslash;gninger, der er for&amp;aelig;ldede, fordi ans&amp;oslash;geren har fundet nyt job i mellemtiden.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;******************&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg har efterh&amp;aring;nden alle detaljer p&amp;aring; plads, og har talt med b&amp;aring;de potentielle kunder og jobs&amp;oslash;gende for at unders&amp;oslash;ge, om der er marked for ideen &amp;ndash; og det er der i den grad. Jeg har desuden fundet en dygtig s&amp;aelig;lger, der kender markedet og tror p&amp;aring; ideen, samt et firma, der vil og kan programmere sitet p&amp;aring; kun 2 m&amp;aring;neder.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Nu mangler jeg efterh&amp;aring;nden &amp;rdquo;bare&amp;rdquo; finansieringen.&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-5.gif" alt="Wink" /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg skal bruge 200.000, men vil helst skaffe 250.000 just in case. Penge f&amp;aring;r jo nemt ben at g&amp;aring; p&amp;aring;, og det vil v&amp;aelig;re super &amp;aelig;rgerligt at m&amp;aring;tte stoppe inden jeg kommer ordentligt i gang, fordi jeg ikke lige havde forudset at&amp;hellip; (inds&amp;aelig;t selv skr&amp;aelig;kscenarie her)...&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-5.gif" alt="Wink" /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Jeg har talt med et par banker, men de vil kun kigge p&amp;aring; ideen, hvis jeg selv stiller med samme bel&amp;oslash;b som jeg vil l&amp;aring;ne. (Fordi &amp;rdquo;hvis du ikke selv vil skyde penge i det, s&amp;aring; vil vi naturligvis heller ikke&amp;rdquo;... Jeg ville selvf&amp;oslash;lgelig rigtig gerne skyde penge i det &amp;ndash; men jeg har dem ikke...)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;S&amp;aring; nu er det tid til at blive kreativ.&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-5.gif" alt="Wink" /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;S&amp;aring; vidt jeg kan forst&amp;aring;, fungerer investorer oftest s&amp;aring;dan at man afgiver omkring 70% af sit firma til investoren&amp;nbsp;- og det har jeg bestemt ikke lyst til. Jeg vil gerne afgive en del af overskuddet i en periode, men selve firmaet vil jeg selv eje og tage alle beslutninger for.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Min tanke er at finde personer, der tror p&amp;aring; ideen og &amp;oslash;nsker at &amp;quot;v&amp;aelig;re med&amp;quot;, og s&amp;aring; bel&amp;oslash;nne deres investering med en rigtig god &amp;quot;return on investment&amp;quot;&amp;nbsp;- eksempelvis ved at 4-doble deres indskud p&amp;aring; 1&amp;frac12; &amp;aring;r. Det b&amp;oslash;r rigeligt v&amp;aelig;re muligt rent &amp;oslash;konomisk. Der er selvf&amp;oslash;lgelig den risiko for investorerne, at hvis jeg ikke kan f&amp;aring; firmaet til at k&amp;oslash;re rundt, og firmaet g&amp;aring;r konkurs, s&amp;aring; er deres penge tabt. Derfor den store ROI.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Alternativt vil jeg ogs&amp;aring; meget gerne l&amp;aring;ne penge p&amp;aring; traditionel vis, s&amp;aring; jeg l&amp;oslash;bende betaler af p&amp;aring; l&amp;aring;net med en fast rente, indtil jeg (forh&amp;aring;bentlig inden for &amp;frac12;-1 &amp;aring;r) betaler det hele ud.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Hvad er jeres tanker om disse finansieringsideer? Jeg er meget &amp;aring;ben over for andre forslag &amp;ndash; og hvis du er interesseret i at investere i ideen, eller har input til mine forslag, vil jeg meget gerne h&amp;oslash;re fra dig.&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-1.gif" alt="Smile" /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Hav en rigtig dejlig dag!&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-1.gif" alt="Smile" /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 0pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"&gt;Hilsen Rie&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>