<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Testeren</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/20.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Her i Testeren kan du teste de mange forskellige funktioner, du har som bruger af Aminos fora. Vil du for eksempel teste din nye bling-signatur eller avancerede muligheder for tekst-, foto- og videoposts inden du går ”live”, så er det her, det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ud over at teste kan du også snakke med andre aminoer om, hvordan man rent teknisk bruger forummet og få tips til eksempelvis HTML-editoren, eller hvordan man paster en tekst ind fra eksempelvis Word.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I testeren kan du ikke lave brølere, så det er bare med at komme i gang og lære hvordan det hele fungere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Sv.: Kort  indlæg....</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255336.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Sep 2008 12:36:13 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:255336</guid><dc:creator>Keld Lanther</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255336.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=20&amp;PostID=255336&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;En kort bem&amp;aelig;rkning........&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dejligt at vi har rygeloven og dejligt at den snart bliver strammet endnu mere op..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hensynsfulde rygere findes der ikke ret mange af, men man l&amp;aelig;gger mest m&amp;aelig;rke til alle dem der er skideligeglade med ikke rygere og oser hvor det passer dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Disse ligeglade rygere er med til at stramme endnu mere op..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Selvm&amp;aring;l kunne vi ogs&amp;aring; kalde det eller som man siger, at skyde sig selv i foden..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stakkels rygere!!&amp;nbsp;&amp;nbsp; [:&amp;#39;(]&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mvh&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-15.gif" alt="Geeked" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Sv.: Laaaaaaangt indlæg....</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255332.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Sep 2008 12:29:47 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:255332</guid><dc:creator>Anders</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255332.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=20&amp;PostID=255332&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg sad lige og l&amp;aelig;st Mikkels udgangs punkt i f&amp;oslash;rste indl&amp;aelig;g. Egentlig&lt;br /&gt;hade jeg forventet at det ville skape en off-topic debat om rygning&lt;br /&gt;generalt. Og n&amp;aring;r jeg nu kan se, at Mikkel st&amp;aring;r ret alene p&amp;aring;&lt;br /&gt;ryger siden, s&amp;aring; f&amp;oslash;ler jeg det min pligt at bakke ham op.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Uden at&lt;br /&gt;blive alt for provkerende (er bange for, at jeg ikke kan ung&amp;aring; det...&lt;br /&gt;sory p&amp;aring; forh&amp;aring;nd), s&amp;aring; vil jeg da gerne lige finde et par huller i&lt;br /&gt;anti-rygernes udsavn og argumenter:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vi starter med Klaus:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;klart, at mikkels problem vil udmunde i en&lt;br /&gt;generel debat om rygning. hvis folk ikke m&amp;aring; ryge p&amp;aring; deres&lt;br /&gt;arbejdspladser pgr. af en sindsyg lovgivning m&amp;aring; det v&amp;aelig;re rygerens&lt;br /&gt;problem og ikke chefens. hvis &amp;eacute;n medarbejder ryger 12 sm&amp;oslash;ger&lt;br /&gt;i&amp;nbsp;arbejdstiden&amp;nbsp;og ikke&amp;nbsp;m&amp;aring; arbejde samtidig fra lovens side, m&amp;aring;&lt;br /&gt;hans&amp;nbsp;arbejdstid forl&amp;aelig;nge sig&amp;nbsp;1 time for at det ikke skal g&amp;aring; ud over&lt;br /&gt;firmaet. ved 8 er der s&amp;aring; lige &amp;quot;r&amp;oslash;get&amp;quot; en hel arbejdsdag! &lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg&lt;br /&gt;ved ikk helt, hvad din holdning egentlig er, men hvis du mener, at en&lt;br /&gt;ryger m&amp;aring; kompencere for sit manglende arbejde ved at blive extra -&lt;br /&gt;hvad s&amp;aring; med ham, som ofte g&amp;aring;r p&amp;aring; toalettet? Eller ham, der surfer&lt;br /&gt;privat p&amp;aring; nettet, mens han vente p&amp;aring; en opgave? Eller hende, som&lt;br /&gt;konstant har barns f&amp;oslash;rste syge dag? Eller ham, som konsekvent kommer 3&lt;br /&gt;minuter for sent v&amp;aelig;r dag? Eller den langsome med arbejder, som dog&lt;br /&gt;ikke holder pauser, men alligevel kun n&amp;aring;r halv delen af, hvad de andre&lt;br /&gt;g&amp;oslash;r? Eller...?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;S&amp;aring; g&amp;aring;r turen til Lasse:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;S&amp;aring; kan de da bare finde et andet sted at&lt;br /&gt;arbejde... hvis en af dine folk havde brug noget speed for at holde den&lt;br /&gt;k&amp;oslash;rende, er jeg sikker p&amp;aring; du ville sende ham p&amp;aring; gaden - omend der ingen&lt;br /&gt;forskel er p&amp;aring; de to afh&amp;aelig;ngighedsproblemer...&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Umiddelbart&lt;br /&gt;et ret usaglig indl&amp;aelig;g uden argumenter overhoved. Problemmet er netop,&lt;br /&gt;at rygerne finder et andet sted at arbejde - til skade for Mikkel. Det&lt;br /&gt;vigtige i env&amp;aelig;r ans&amp;aelig;telse er, at vedkomende er i stand til p&amp;aring; den&lt;br /&gt;mest effektive m&amp;aring;de at udf&amp;oslash;re det arbejde, som er beskrevet i&lt;br /&gt;jobprofillen. Intet andet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Rygning er en personlig pr&amp;aelig;ferance -&lt;br /&gt;ligesom det er en personlig pr&amp;aelig;ferance at v&amp;aelig;re sent oppe om aftenen med&lt;br /&gt;resulterene tr&amp;aelig;thed og manglende arbejds evne dagen efter.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og Bettina:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg kan forst&amp;aring;, at en af dine rygende&lt;br /&gt;medarbejdere godt kunne t&amp;aelig;nke sig at stoppe &amp;ndash; s&amp;aring; finder jeg det&lt;br /&gt;forkasteligt, at du kan planl&amp;aelig;gge at lave et rygerum, som ogs&amp;aring; er&lt;br /&gt;vedkommendes kontor.&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Mikkel&lt;br /&gt;er ikke Guds hj&amp;aelig;lper - han er chef for et firma, der skal fungerer. Et&lt;br /&gt;rygerum tilfredsstiler &amp;oslash;jensynligt de fleste, s&amp;aring; det er det oplagte&lt;br /&gt;valg - taget denne h&amp;aring;b l&amp;oslash;se lov i betragtning.&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg er en af de ikke-rygere, der har sagt noget&lt;br /&gt;gennem tiden. Dels fordi jeg synes, r&amp;oslash;g er meget ubehagelig, men ogs&amp;aring;&lt;br /&gt;fordi det nu er r&amp;oslash;gen, der har p&amp;aring;f&amp;oslash;rt mig en kemikalie-intolerance, som&lt;br /&gt;har medf&amp;oslash;rt s&amp;aring; store problemer, at jeg ikke kan v&amp;aelig;re p&amp;aring; arbejdsmarkedet&lt;br /&gt;l&amp;aelig;ngere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Og derudover er der flere og flere, der f&amp;aring;r&lt;br /&gt;astma, astmatisk bronkitis, allergier, overf&amp;oslash;lsomheder osv osv. Det er&lt;br /&gt;ligefrem bevist, at rygning er dr&amp;aelig;bende &amp;ndash; for mange &amp;aring;r&amp;nbsp; siden rent&lt;br /&gt;faktisk. S&amp;aring; for mit vedkommende er det s&amp;aring; sandelig p&amp;aring; tide, at der&lt;br /&gt;omsider sker noget reelt og brugbart p&amp;aring; det omr&amp;aring;de. Jeg h&amp;aring;ber s&amp;aring; bare,&lt;br /&gt;konsekvensen ved overtr&amp;aelig;delser ogs&amp;aring; bliver m&amp;aelig;rkbar.&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...n&amp;aring;r jeg h&amp;oslash;rer dig brokke dig over billisme - og m&amp;aring;ske endda selv&lt;br /&gt;afholder dig fra at k&amp;oslash;re i bil (jeg ved ikke om du k&amp;oslash;rer bil...), s&amp;aring;&lt;br /&gt;kan jeg respektere at du mener at r&amp;oslash;g fra cigareter er skadelig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og endelig til alle ikke-rygerne:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;P&amp;aring; min tidligere arbejds plads begynte de hellige ikke-rygere at snakke&lt;br /&gt;om, hvor&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der st&amp;aring;r endnu mere:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Lorem Ipsum&lt;/strong&gt; er ganske enkelt fyldtekst fra print- og
typografiindustrien. Lorem Ipsum har v&amp;aelig;ret standard fyldtekst siden
1500-tallet, hvor en ukendt trykker sammensatte en tilf&amp;aelig;ldig spalte for
at trykke en bog til sammenligning af forskellige skrifttyper. Lorem
Ipsum har ikke alene overlevet fem &amp;aring;rhundreder, men har ogs&amp;aring; vundet
indpas i elektronisk typografi uden v&amp;aelig;sentlige &amp;aelig;ndringer. S&amp;aelig;tningen
blev gjordt kendt i 1960&amp;#39;erne med lanceringen af Letraset-ark, som
indeholdt afsnit med Lorem Ipsum, og senere med layoutprogrammer som
Aldus PageMaker, som ogs&amp;aring; indeholdt en udgave af Lorem Ipsum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Lorem Ipsum&lt;/strong&gt; er ganske enkelt fyldtekst fra print- og
1500-tallet, hvor en ukendt trykker sammensatte en tilf&amp;aelig;ldig spalte for
Ipsum har ikke alene overlevet fem &amp;aring;rhundreder, men har ogs&amp;aring; vundet
indpas i elektronisk typografi uden v&amp;aelig;sentlige &amp;aelig;ndringer. S&amp;aelig;tningen
Aldus PageMaker, som ogs&amp;aring; indeholdt en udgave af Lorem Ipsum.&lt;/p&gt;
Aldus PageMaker, som ogs&amp;aring; indeholdt en udgave af Lorem Ipsum.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Laaaaaaangt indlæg....</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255331.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Sep 2008 12:28:12 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:255331</guid><dc:creator>Anders</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255331.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=20&amp;PostID=255331&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg sad lige og l&amp;aelig;st Mikkels udgangs punkt i f&amp;oslash;rste indl&amp;aelig;g. Egentlig&lt;br /&gt;hade jeg forventet at det ville skape en off-topic debat om rygning&lt;br /&gt;generalt. Og n&amp;aring;r jeg nu kan se, at Mikkel st&amp;aring;r ret alene p&amp;aring;&lt;br /&gt;ryger siden, s&amp;aring; f&amp;oslash;ler jeg det min pligt at bakke ham op.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Uden at&lt;br /&gt;blive alt for provkerende (er bange for, at jeg ikke kan ung&amp;aring; det...&lt;br /&gt;sory p&amp;aring; forh&amp;aring;nd), s&amp;aring; vil jeg da gerne lige finde et par huller i&lt;br /&gt;anti-rygernes udsavn og argumenter:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vi starter med Klaus:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;klart, at mikkels problem vil udmunde i en&lt;br /&gt;generel debat om rygning. hvis folk ikke m&amp;aring; ryge p&amp;aring; deres&lt;br /&gt;arbejdspladser pgr. af en sindsyg lovgivning m&amp;aring; det v&amp;aelig;re rygerens&lt;br /&gt;problem og ikke chefens. hvis &amp;eacute;n medarbejder ryger 12 sm&amp;oslash;ger&lt;br /&gt;i&amp;nbsp;arbejdstiden&amp;nbsp;og ikke&amp;nbsp;m&amp;aring; arbejde samtidig fra lovens side, m&amp;aring;&lt;br /&gt;hans&amp;nbsp;arbejdstid forl&amp;aelig;nge sig&amp;nbsp;1 time for at det ikke skal g&amp;aring; ud over&lt;br /&gt;firmaet. ved 8 er der s&amp;aring; lige &amp;quot;r&amp;oslash;get&amp;quot; en hel arbejdsdag! &lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg&lt;br /&gt;ved ikk helt, hvad din holdning egentlig er, men hvis du mener, at en&lt;br /&gt;ryger m&amp;aring; kompencere for sit manglende arbejde ved at blive extra -&lt;br /&gt;hvad s&amp;aring; med ham, som ofte g&amp;aring;r p&amp;aring; toalettet? Eller ham, der surfer&lt;br /&gt;privat p&amp;aring; nettet, mens han vente p&amp;aring; en opgave? Eller hende, som&lt;br /&gt;konstant har barns f&amp;oslash;rste syge dag? Eller ham, som konsekvent kommer 3&lt;br /&gt;minuter for sent v&amp;aelig;r dag? Eller den langsome med arbejder, som dog&lt;br /&gt;ikke holder pauser, men alligevel kun n&amp;aring;r halv delen af, hvad de andre&lt;br /&gt;g&amp;oslash;r? Eller...?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;S&amp;aring; g&amp;aring;r turen til Lasse:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;S&amp;aring; kan de da bare finde et andet sted at&lt;br /&gt;arbejde... hvis en af dine folk havde brug noget speed for at holde den&lt;br /&gt;k&amp;oslash;rende, er jeg sikker p&amp;aring; du ville sende ham p&amp;aring; gaden - omend der ingen&lt;br /&gt;forskel er p&amp;aring; de to afh&amp;aelig;ngighedsproblemer...&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Umiddelbart&lt;br /&gt;et ret usaglig indl&amp;aelig;g uden argumenter overhoved. Problemmet er netop,&lt;br /&gt;at rygerne finder et andet sted at arbejde - til skade for Mikkel. Det&lt;br /&gt;vigtige i env&amp;aelig;r ans&amp;aelig;telse er, at vedkomende er i stand til p&amp;aring; den&lt;br /&gt;mest effektive m&amp;aring;de at udf&amp;oslash;re det arbejde, som er beskrevet i&lt;br /&gt;jobprofillen. Intet andet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Rygning er en personlig pr&amp;aelig;ferance -&lt;br /&gt;ligesom det er en personlig pr&amp;aelig;ferance at v&amp;aelig;re sent oppe om aftenen med&lt;br /&gt;resulterene tr&amp;aelig;thed og manglende arbejds evne dagen efter.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og Bettina:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg kan forst&amp;aring;, at en af dine rygende&lt;br /&gt;medarbejdere godt kunne t&amp;aelig;nke sig at stoppe &amp;ndash; s&amp;aring; finder jeg det&lt;br /&gt;forkasteligt, at du kan planl&amp;aelig;gge at lave et rygerum, som ogs&amp;aring; er&lt;br /&gt;vedkommendes kontor.&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Mikkel&lt;br /&gt;er ikke Guds hj&amp;aelig;lper - han er chef for et firma, der skal fungerer. Et&lt;br /&gt;rygerum tilfredsstiler &amp;oslash;jensynligt de fleste, s&amp;aring; det er det oplagte&lt;br /&gt;valg - taget denne h&amp;aring;b l&amp;oslash;se lov i betragtning.&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg er en af de ikke-rygere, der har sagt noget&lt;br /&gt;gennem tiden. Dels fordi jeg synes, r&amp;oslash;g er meget ubehagelig, men ogs&amp;aring;&lt;br /&gt;fordi det nu er r&amp;oslash;gen, der har p&amp;aring;f&amp;oslash;rt mig en kemikalie-intolerance, som&lt;br /&gt;har medf&amp;oslash;rt s&amp;aring; store problemer, at jeg ikke kan v&amp;aelig;re p&amp;aring; arbejdsmarkedet&lt;br /&gt;l&amp;aelig;ngere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Og derudover er der flere og flere, der f&amp;aring;r&lt;br /&gt;astma, astmatisk bronkitis, allergier, overf&amp;oslash;lsomheder osv osv. Det er&lt;br /&gt;ligefrem bevist, at rygning er dr&amp;aelig;bende &amp;ndash; for mange &amp;aring;r&amp;nbsp; siden rent&lt;br /&gt;faktisk. S&amp;aring; for mit vedkommende er det s&amp;aring; sandelig p&amp;aring; tide, at der&lt;br /&gt;omsider sker noget reelt og brugbart p&amp;aring; det omr&amp;aring;de. Jeg h&amp;aring;ber s&amp;aring; bare,&lt;br /&gt;konsekvensen ved overtr&amp;aelig;delser ogs&amp;aring; bliver m&amp;aelig;rkbar.&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...n&amp;aring;r jeg h&amp;oslash;rer dig brokke dig over billisme - og m&amp;aring;ske endda selv&lt;br /&gt;afholder dig fra at k&amp;oslash;re i bil (jeg ved ikke om du k&amp;oslash;rer bil...), s&amp;aring;&lt;br /&gt;kan jeg respektere at du mener at r&amp;oslash;g fra cigareter er skadelig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og endelig til alle ikke-rygerne:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;P&amp;aring; min tidligere arbejds plads begynte de hellige ikke-rygere at snakke&lt;br /&gt;om, hvor og endnu l&amp;aelig;ngere...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>