<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Alt det andet om at starte virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;At starte virksomhed er en livsstil. Iværksættere har ofte entrepreneurship i blodet, og det betyder, at det ikke kun handler om en anden måde at gå på arbejde på. Iværksættere arbejdere på skæve tidspunkter, tager på egen hånd store beslutninger og kan have meget svingende indtægt.  Det påvirker familien, ferien og boligen. I dette forum snakker vi om alle de ting og hjælper hinanden med at komme videre.  Hvis du vil finde andre selvstændige i samme situation som dig selv, så er det her det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom inden for og få svar på dine spørgsmål om iværsætteri, feedback på dine egne problemstillinger og ideer og forretningsopstart.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900356.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 14 Apr 2024 16:10:07 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900356</guid><dc:creator>n4s-linux</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900356.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900356&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Sofus Skovgaard:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;n4s-linux:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har du egentlig h&amp;oslash;rt din bank om de vil lave en selskabskonto &lt;em&gt;under stiftelse&lt;/em&gt; til inds&amp;aelig;ttelse af kapitalen p&amp;aring; og om de ogs&amp;aring; vil g&amp;aring; p&amp;aring; virk og skrive under p&amp;aring; at den st&amp;aring;r der n&amp;aring;r tiden er inde ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis de ikke vil det, og det er godt nok sj&amp;aelig;ldent jeg har h&amp;oslash;rt om en bank der &amp;oslash;nsker at medvirke, s&amp;aring; b&amp;oslash;r du nok overveje at stifte f.eks. via Ditselskab eller nemadvokat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Koster heldigvis ikke s&amp;aring; meget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har snakket med min private r&amp;aring;dgiver og en r&amp;aring;dgiver i deres erhvervsafdeling, jeg har forklaret hele situationen til dem og bedt dem om at bekr&amp;aelig;fte bel&amp;oslash;bet p&amp;aring; min konto. De gav mig et godt tilbud p&amp;aring; baggrund af min&amp;nbsp;anciennitet i banken, 2500 kr i stiftelse uden nogen m&amp;aring;nedlige udgifter indtil at jeg skal i gang med at bruge selskabet akivt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg startede stiftelsesprocessen i fredags (12-04-2024), fik afsendt bekr&amp;aelig;ftelsesanmodningen til min r&amp;aring;dgiver, skrev til r&amp;aring;dgiveren og spurgte om de hvade modtaget emailen fra erhvervsstyrelsen, de bekr&amp;aelig;ftede overfor mig at de havde modtaget den og at de ville vende tilbage til mig. Det tegner p&amp;aring; at de gerne vil hj&amp;aelig;lpe mig, hvilket jeg er vildt taknemlig for. Jeg l&amp;aelig;ser ofte om folk som har problemer med hele stiftelsesprocessen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;---&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mad respect for dit arbejde p&amp;aring; et open-source bogf&amp;oslash;rings-/regnskabssystem, der er ikke nok af dem. Jeg synes det er super tr&amp;aelig;ls at staten lige har gjort det ekstra sv&amp;aelig;rt at bruge open-source alternativer, ved at kr&amp;aelig;ve man bruger godkendte systemer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du skal lige pr&amp;oslash;ve at tage et kig p&amp;aring; TigerBeetle hvis du ikke har set det endnu. Det er en database som de har kunne g&amp;oslash;re latterligt hurtig fordi den er lavet specifikt til double entry accounting, business logikken er bygget ind i database. De har ogs&amp;aring; lige sat standarden for tech demoer/pitches p&amp;aring; et helt andet niveau.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg synes projektet ser fedt ud, s&amp;aring; jeg arbejder casually p&amp;aring; et budgetteringsprogram til min privat &amp;oslash;konomi hvor jeg bruger TigerBeetle. (Jeg m&amp;aring; &amp;aring;benbart ikke inds&amp;aelig;tte links, s&amp;aring; bare send en pb hvis du vil have et)&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Hej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Fedt at banken er med p&amp;aring; det, jeg har ikke haft kendskab til s&amp;aelig;rlig mange der har f&amp;aring;et godkendt deres kapital de sidste 10 &amp;aring;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for din respons om n4s.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;TigerBeetle har jeg h&amp;oslash;rt om og er stor fan. Jeg har indtil videre valgt at benytte et lidt mere simpelt v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;j som grundlag for mit system, ledger-cli / hledger, som kan h&amp;aring;ndtere 100.000+ transaktioner p&amp;aring; ~ 100-200ms.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg sidder ogs&amp;aring; og arbejder p&amp;aring; budgetteringsdelen. Herunder en automatisk forecasting model som kan beregne likviditeten ud i fremtiden baseret p&amp;aring; fortsat drift udfra en gennemsnitsbetragtning af de sidste x m&amp;aring;neders drift. Dette fungerer nogenlunde, men der er plads til forbedring, da modellen ikke tager h&amp;oslash;jde for kendte fremtidige faktorer som let b&amp;oslash;r kunne registreres og vedligeholdes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Visionen er at fortid, nutid og fremtid skal m&amp;oslash;des d.v.s. budgettet skal opsnappe bogf&amp;oslash;ringen hvor den er, ogs&amp;aring; hvis det er midt p&amp;aring; m&amp;aring;neden, og f&amp;aelig;rdigg&amp;oslash;re m&amp;aring;neden indenfor den valgte budgetmodel. Noget som er lidt mere kompliceret end det lyder.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke noget jeg har fundet p&amp;aring;, men jeg l&amp;aelig;ste en bog for 15 &amp;aring;r siden af en forfatter jeg mindes hed &lt;em&gt;J&amp;oslash;rgen Kierkegaard&lt;/em&gt; hvor han beskrev hans vision for det s&amp;aring;kaldte tredobbelte bogholderi hvor bl.a. forretningsaftaler ogs&amp;aring; var et et dataelement. En bog og forfatter jeg har s&amp;oslash;gt at genfinde flere gange p&amp;aring; det seneste uden held.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900355.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 14 Apr 2024 14:57:22 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900355</guid><dc:creator>Sofus Skovgaard</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900355.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900355&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det m&amp;aring; jeg sige - jamen er han sikker p&amp;aring; det og har skattem&amp;aelig;ssig viden til at vide du kan f&amp;aring; warrants eller anparter fra dit arbejde udstedt til dit ApS s&amp;aring; mp du jo tro p&amp;aring; det. Det ville jeg have skriftligt fra Advokaten s&amp;aring; denne p&amp;aring;tager sig et medansvar hvis skat - som jeg umiddelbart ville mene, ikke er enig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Jeg fatter det ikke - de gives jo netop oftest med rabat osv - og det er klart ulovligt at modtage den slags som ApS n&amp;aring;r man er medarbejder, helt som man ikke kan f&amp;aring; anden betaling via ApS - - men det er jo fuldt lovligt du s&amp;aelig;lger dem ind til det ApS, og jeg tror det er det han mener&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kender ikke detaljerne til punkt og prikke, jeg er hverken advokat eller jurist, men det er s&amp;aring;dan jeg har forst&amp;aring;et det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har f&amp;aring;et besked p&amp;aring; at jeg b&amp;oslash;r have et ApS klar, s&amp;aring; det s&amp;oslash;rger jeg for at have.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r jeg har v&amp;aelig;ret processen igennem kan jeg vende tilbage med detaljer og hvordan det gik.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stadigt vil udbytte og fortjeneste p&amp;aring; aktien blive selskabsbeskattet hvert &amp;aring;r (lagerskat) med 22% som du slap for ved at have den privat. De 27/42% aktieskat kommer i begge fald.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke et aktieselskab, der er ingen aktier involveret. Jeg opretter et &lt;strong&gt;ApS&lt;/strong&gt;&amp;nbsp;holdingselskab som skal eje en procentdel af et andet &lt;strong&gt;ApS&lt;/strong&gt; driftsselskab.&amp;nbsp;Jeg mener kun der er lagerbeskatning p&amp;aring; aktier af et aktieselskab. Eller er det noget jeg har misforst&amp;aring;et?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis et &lt;strong&gt;ApS&lt;/strong&gt; holdingselskab bliver lagerbeskattet af anparterne som denne ejer af et &lt;strong&gt;ApS&lt;/strong&gt; driftsselskab, ville det da skattem&amp;aelig;ssigt aldrig give mening at have et holdingselskab.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900352.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 14 Apr 2024 12:29:12 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900352</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900352.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900352&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Sofus Skovgaard:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Arbejdsgiver kan vel ikke give dig warrents til dit ApS - de kan vel kun gives personligt, helt som du ikke kunne f&amp;aring; din l&amp;oslash;n til ApS - s&amp;aring; de skal jo s&amp;aelig;lges ind fra dig efter modtagelse. Jeg tror ikke jeg helt synes det lyder godt gennemt&amp;aelig;nkt - men kan overse en l&amp;oslash;sning&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Advokaten vi arbejder med mener at det er muligt og anbefaler at vi g&amp;oslash;r det p&amp;aring; denne m&amp;aring;de&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det m&amp;aring; jeg sige - jamen er han sikker p&amp;aring; det og har skattem&amp;aelig;ssig viden til at vide du kan f&amp;aring; warrants eller anparter fra dit arbejde udstedt til dit ApS s&amp;aring; mp du jo tro p&amp;aring; det. Det ville jeg have skriftligt fra Advokaten s&amp;aring; denne p&amp;aring;tager sig et medansvar hvis skat - som jeg umiddelbart ville mene, ikke er enig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Jeg fatter det ikke - de gives jo netop oftest med rabat osv - og det er klart ulovligt at modtage den slags som ApS n&amp;aring;r man er medarbejder, helt som man ikke kan f&amp;aring; anden betaling via ApS - - men det er jo fuldt lovligt du s&amp;aelig;lger dem ind til det ApS, og jeg tror det er det han mener&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Stadigt vil udbytte og fortjeneste p&amp;aring; aktien blive selskabsbeskattet hvert &amp;aring;r (lagerskat) med 22% som du slap for ved at have den privat. De 27/42% aktieskat kommer i begge fald.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Sofus Skovgaard:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;S&amp;aring; vidt jeg kan forst&amp;aring; p&amp;aring; min bank skal jeg af med de 2500 kr, jeg har en lidt speciel aftale fordi jeg bruger min egen bank hvor jeg har v&amp;aelig;ret en god kunde l&amp;aelig;nge.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; fint og billigt for godkendelse og erhvervskonto til kapitalen&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900351.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 14 Apr 2024 11:21:31 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900351</guid><dc:creator>Sofus Skovgaard</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900351.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900351&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;n4s-linux:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har du egentlig h&amp;oslash;rt din bank om de vil lave en selskabskonto &lt;em&gt;under stiftelse&lt;/em&gt; til inds&amp;aelig;ttelse af kapitalen p&amp;aring; og om de ogs&amp;aring; vil g&amp;aring; p&amp;aring; virk og skrive under p&amp;aring; at den st&amp;aring;r der n&amp;aring;r tiden er inde ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis de ikke vil det, og det er godt nok sj&amp;aelig;ldent jeg har h&amp;oslash;rt om en bank der &amp;oslash;nsker at medvirke, s&amp;aring; b&amp;oslash;r du nok overveje at stifte f.eks. via Ditselskab eller nemadvokat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Koster heldigvis ikke s&amp;aring; meget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har snakket med min private r&amp;aring;dgiver og en r&amp;aring;dgiver i deres erhvervsafdeling, jeg har forklaret hele situationen til dem og bedt dem om at bekr&amp;aelig;fte bel&amp;oslash;bet p&amp;aring; min konto. De gav mig et godt tilbud p&amp;aring; baggrund af min&amp;nbsp;anciennitet i banken, 2500 kr i stiftelse uden nogen m&amp;aring;nedlige udgifter indtil at jeg skal i gang med at bruge selskabet akivt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg startede stiftelsesprocessen i fredags (12-04-2024), fik afsendt bekr&amp;aelig;ftelsesanmodningen til min r&amp;aring;dgiver, skrev til r&amp;aring;dgiveren og spurgte om de hvade modtaget emailen fra erhvervsstyrelsen, de bekr&amp;aelig;ftede overfor mig at de havde modtaget den og at de ville vende tilbage til mig. Det tegner p&amp;aring; at de gerne vil hj&amp;aelig;lpe mig, hvilket jeg er vildt taknemlig for. Jeg l&amp;aelig;ser ofte om folk som har problemer med hele stiftelsesprocessen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;---&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mad respect for dit arbejde p&amp;aring; et open-source bogf&amp;oslash;rings-/regnskabssystem, der er ikke nok af dem. Jeg synes det er super tr&amp;aelig;ls at staten lige har gjort det ekstra sv&amp;aelig;rt at bruge open-source alternativer, ved at kr&amp;aelig;ve man bruger godkendte systemer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du skal lige pr&amp;oslash;ve at tage et kig p&amp;aring; TigerBeetle hvis du ikke har set det endnu. Det er en database som de har kunne g&amp;oslash;re latterligt hurtig fordi den er lavet specifikt til double entry accounting, business logikken er bygget ind i database. De har ogs&amp;aring; lige sat standarden for tech demoer/pitches p&amp;aring; et helt andet niveau.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg synes projektet ser fedt ud, s&amp;aring; jeg arbejder casually p&amp;aring; et budgetteringsprogram til min privat &amp;oslash;konomi hvor jeg bruger TigerBeetle. (Jeg m&amp;aring; &amp;aring;benbart ikke inds&amp;aelig;tte links, s&amp;aring; bare send en pb hvis du vil have et)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900350.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 14 Apr 2024 10:52:11 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900350</guid><dc:creator>Sofus Skovgaard</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900350.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900350&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bank lyder fint&lt;br /&gt;Du har jo gebyr til Erhvervsstyrelsen og til godkendelse af kapitalen formentlig og det skal der tages med i vedt&amp;aelig;gter osv hvis selskabet skal afholde (uden fradrag) men du kan ogs&amp;aring; selv afholde&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; vidt jeg kan forst&amp;aring; p&amp;aring; min bank skal jeg af med de 2500 kr, jeg har en lidt speciel aftale fordi jeg bruger min egen bank hvor jeg har v&amp;aelig;ret en god kunde l&amp;aelig;nge.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Om holding er godt til de anparter ved jeg ikke. Hvad er det for fordele du ser? Udbytte vil blive beskattet med 22% inden du selv kan f&amp;aring; det med nye 27/42% skat - samme med gevinst ved salg af anparterne. Har du dem privat, er du ude over 22% selskabsskat f&amp;oslash;rste&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; skrivende stund er der ingen planer om at udlodde udbytte. Det er et startup milj&amp;oslash; der er tale om, s&amp;aring; der er f&amp;oslash;rst en reel indkomst n&amp;aring;r selskabet s&amp;aelig;lges. Det er anparter i et ApS, ikke aktier i et A/S.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r virksomheden s&amp;aelig;lges vil pengene ende skattefrit i mit holdingselskab. Min plan p&amp;aring; nuv&amp;aelig;rende tidspunkt er at pengene skal investeres med holdingselskabet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Det vil ikke have nogen indflydelse p&amp;aring; mit skattekort.&lt;br /&gt;2. Der vil v&amp;aelig;re en del flere penge som kan investeres, hvilket resulterer i en st&amp;oslash;rre og hurtigere v&amp;aelig;kst af min portef&amp;oslash;lje.&lt;br /&gt;3. Jeg vil gerne starte et driftselskab ned ad vejen og pengene vil kunne hj&amp;aelig;lpe en hel del p&amp;aring; det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Arbejdsgiver kan vel ikke give dig warrents til dit ApS - de kan vel kun gives personligt, helt som du ikke kunne f&amp;aring; din l&amp;oslash;n til ApS - s&amp;aring; de skal jo s&amp;aelig;lges ind fra dig efter modtagelse. Jeg tror ikke jeg helt synes det lyder godt gennemt&amp;aelig;nkt - men kan overse en l&amp;oslash;sning&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Advokaten vi arbejder med mener at det er muligt og anbefaler at vi g&amp;oslash;r det p&amp;aring; denne m&amp;aring;de.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900341.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 13 Apr 2024 17:26:33 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900341</guid><dc:creator>n4s-linux</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900341.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900341&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Har du egentlig h&amp;oslash;rt din bank om de vil lave en selskabskonto &lt;em&gt;under stiftelse&lt;/em&gt; til inds&amp;aelig;ttelse af kapitalen p&amp;aring; og om de ogs&amp;aring; vil g&amp;aring; p&amp;aring; virk og skrive under p&amp;aring; at den st&amp;aring;r der n&amp;aring;r tiden er inde ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Koster heldigvis ikke s&amp;aring; meget.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900337.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 13 Apr 2024 12:05:48 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900337</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900337.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900337&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Bank lyder fint&lt;br /&gt;Du har jo gebyr til Erhvervsstyrelsen og til godkendelse af kapitalen formentlig og det skal der tages med i vedt&amp;aelig;gter osv hvis selskabet skal afholde (uden fradrag) men du kan ogs&amp;aring; selv afholde&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Om holding er godt til de anparter ved jeg ikke. Hvad er det for fordele du ser? Udbytte vil blive beskattet med 22% inden du selv kan f&amp;aring; det med nye 27/42% skat - samme med gevinst ved salg af anparterne. Har du dem privat, er du ude over 22% selskabsskat f&amp;oslash;rste&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Arbejdsgiver kan vel ikke give dig warrents til dit ApS - de kan vel kun gives personligt, helt som du ikke kunne f&amp;aring; din l&amp;oslash;n til ApS - s&amp;aring; de skal jo s&amp;aelig;lges ind fra dig efter modtagelse. Jeg tror ikke jeg helt synes det lyder godt gennemt&amp;aelig;nkt - men kan overse en l&amp;oslash;sning&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900335.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 13 Apr 2024 10:30:51 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900335</guid><dc:creator>Sofus Skovgaard</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900335.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900335&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har valgt selv at st&amp;aring; for stiftelsen s&amp;aring; jeg slipper for de ekstra omkostninger. Det stiller selvf&amp;oslash;lgelig h&amp;oslash;jere krav til mig og betyder jeg bliver n&amp;oslash;dt til at unders&amp;oslash;ge diverse ting selv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg stifter ikke et driftselskab endnu. &amp;Aring;rsagen til at jeg stifter et holding er at jeg har f&amp;aring;et tilbudt warrants af min arbejdsgiver. Jeg vurderede at der var for mange fordele ved at have et holdingselskab til at holde warrants og til sidst anparterne, over at modtage dem personligt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Udgiften til banken bliver f&amp;oslash;rst afregnet n&amp;aring;r selskabet er stiftet og pengene er overf&amp;oslash;rt til erhvervskontoen. P&amp;aring; dav&amp;aelig;rende tidspunkt er det vel ikke l&amp;aelig;ngere en stiftelsesomkostning, men en driftsomkostning?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900330.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 12 Apr 2024 12:44:47 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900330</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900330.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900330&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;ja - men hvis du skal have penge til at lade holding stifte drift - skal du jo bruge 40 t (holding sj&amp;aelig;ldent mening uden drift)- men ellers ja&amp;nbsp;&lt;a href="https://johnhannover.blogspot.com/2019/05/tabt-selskabskapital.html"&gt;https://johnhannover.blogspot.com/2019/05/tabt-selskabskapital.html&lt;/a&gt;&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Ved stiftelsen skal du i vedt&amp;aelig;gter mm ogs&amp;aring; afg&amp;oslash;re om selskabet selv afholder stiftelsesomk (til stifteselskab og CVR) - men du b&amp;oslash;r jo bruge nogen til at stifte for dig, det er ikke noget at rode med selv - HVIS du vil det - s&amp;aring; kan du l&amp;aelig;se alt om stiftelse og siden drift i e-bog om netop ApS for nye&amp;nbsp;&lt;a href="https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html"&gt;https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html&lt;/a&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;god vind med det&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Brug af selskabskapital</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900324.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 12 Apr 2024 08:17:22 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1900324</guid><dc:creator>Sofus Skovgaard</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1900324.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1900324&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg stifter inden l&amp;aelig;nge mit f&amp;oslash;rste ApS til holding brug.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er nogle omkostninger n&amp;aring;r man starter en virksomhed, en af dem er oprettelse af en erhvervskonto i banken.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;M&amp;aring; jeg bruge 2500kr af startkapitalen til at stifte en erhvervskonto?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>