<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Online marketing &amp; salg på webshops &amp; websites</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/34.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;I dette forum kan du få hjælp til at øge salget i din webshop. Vi diskuterer salgsoptimering og de mest effektive opbygninger af salgsprocesserne i din onlinebutik. Det er også her du kan lære mere om at optimere med hjælp af værktøjer som Analytics og andre statistikprogrammer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi snakker også om eksterne løsninger til eksempelvis booking af tider. Et andet tema er sammenhængen mellem markedsføring af dit site og salg, så du kan overskue hele processen fra det første møde med en kunde til salget er afsluttet. – Og det gælder både på traditionelle websites, apps og eshops optimeret til mobile enheder.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Server Side Tagging ( Tracking) &amp; alt hvad du skal vide.</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1898379.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 06 Dec 2023 12:44:44 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1898379</guid><dc:creator>Frank Rasmussen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1898379.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=34&amp;PostID=1898379&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;h2&gt;Server Side Tagging ( Tracking) &amp;amp; alt hvad du skal vide.&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;h3&gt;Jeg har via delle skrevet til mine medarbejdere om at det er i g&amp;aring;r vi skal have konfigureret SST pga det nye EU direktiv om anonym data cookies og at eje sine egne data. Derfor har jeg sat mig ned og skrevet denne instruktion om SST som alle i min netv&amp;aelig;rk har brug for.&lt;/h3&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;h3&gt;Hvis du har et website eller netshop og du ikke f&amp;aring;r det her sat op, s&amp;aring; vil jeg anbefale dig at finde et andet job. For at vi effektivt kan m&amp;aring;le effekten af vores kampanger fra GSC , Analytics, Google Ads, Facebook, Klaviyo, (Pinterest) Instagram osv.&lt;/h3&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; skal der ops&amp;aelig;ttes Server Side Tagging. Det er et Tag som Tracker p&amp;aring; en anden server. Det betyder at vi alle de rigtige data ind fra alle platforme og 3. parts udbydere (cookies) De g&amp;oslash;r vi ikke nu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kun p&amp;aring; Facebook hvis vi ser dem p&amp;aring; Facebook. Det er et lovforslag der er blevet vedtaget i EU som beskytter brugeren som har ret til at v&amp;aelig;re anonym og eje sine egne data.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det derfor Facebook har lavet en betalings model, det ikke for at tjene penge p&amp;aring; den, den for at n&amp;aring;r de ikke kan f&amp;aring; dine data s&amp;aring; m&amp;aring; du betale for facebook (til geng&amp;aelig;ld f&amp;aring;r du ingen reklamer, og FB tracker dig ikke &amp;ldquo;angiveligt&amp;rdquo;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at benytte sig af Server Side Tagging skal vi bruge tjenesten stabe.io https://app.eu.stape.io/dashboard Det er dem som er bedst og billigst for en shop som min. Man kan bruge en Google Cloud&amp;nbsp;L&amp;oslash;sning men det koster flere hundrede USD om m&amp;aring;neden (Det er ikke en l&amp;oslash;sning)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved ikke hvor meget i hver og is&amp;aelig;r ved om SST men jeg kan garanterer jer for at f&amp;aring;r i ikke dette ind p&amp;aring; rygraden hurtigst muligt s&amp;aring; kan i god lukke jeres virksomheder for i vil ikke kunne v&amp;aelig;re i stand til at leverer de rigtige data til jeres kunder for de forskellige pixels, Tags og Containers som skal ops&amp;aelig;ttes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uanset om man bruger Facebook eller andre platforme s&amp;aring; skal man bruge Google Tag Manager som opretter et TAG (en container som tracker) mellem Wordpress og de forskellige 3. parts platforme&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Stabe.io har ogs&amp;aring; lavet et Wordpress plugin-in som vi nok skal benytte. Ligesom Shopify ogs&amp;aring; skal have deres osv. Jeg vil anbefale at abbonnere p&amp;aring; denne Youtube kanal fra Stabe og se alle deres videoer. Der er ikke s&amp;aring; mange og de fleste er kun et par minutter. Men de viser hvordan man ops&amp;aelig;tter de forskellige Tags op f.eks et fra FB til Wordpress.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stape Der skal ops&amp;aelig;ttes tracking til alle platforme mellem Google Tag Manager - Stabe - Webshop - og alle platforme der skal trackes fra Bl.a skal der ops&amp;aelig;ttes Facebook conversion API for WordPress. Se mere her Facebook conversion API for WordPress og Server-side Google Analytics 4 for WordPress Server-side Google Analytics 4 for WordPressServer-side tagging for WordPress&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Server-side tagging for WordPress Og se alle de andre videoer de er ikke s&amp;aring; lange og jeg vil ogs&amp;aring; selv s&amp;aelig;tte mig ind i det. Hvis ikke alt det her virker s&amp;aring; kan vi ikke l&amp;aelig;ngere regne med de korrekte analytics fra alle platforme og vi kan ikke m&amp;aring;le effekten af kampagner for vi f&amp;aring;r kun en br&amp;oslash;kdel af data ind.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Til sidst vil jeg anbefale at se denne video p&amp;aring; dansk med Jacob Blaesbjers (som i &amp;oslash;vrigt er kanon dygtig med alt inden for e-commerce,seo osv osv.)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Se den her. Den er en times lang video men det giver et rigtig godt fundament for SST fordi Jacob bare er rigtig god til at forklare p&amp;aring; en nem og forst&amp;aring;lig m&amp;aring;de. S&amp;aring; meget tjente jeg i min webshop i november ( Server side - Black Friday ) - Jacob Blaesbjerg Kan i &amp;oslash;vrigt anbefales at abonnere p&amp;aring; hans kanal The Morning Show.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Her&amp;nbsp; viser alt med hans egen case som er lavet kun til demonstration, dvs vi ser alle data fra han egen wordpress shop t-shirten.dk som s&amp;aelig;lger &amp;ldquo;Ja hvad mon de s&amp;aelig;lger&amp;rdquo; men de har ogs&amp;aring; meget andet, hvilket er ligegyldigt i den ger sammenh&amp;aelig;ng.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det her er absolut 1. Priotet efter nyt&amp;aring;r ingen SST ingen kampanger. Jeg ved at (min medarbejder) er p&amp;aring; dem med sit bogland og vil g&amp;aring; i dybden med det og han ved allerede en masse om det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; lad os alle hj&amp;aelig;lpe hinanden og blive bedre allesammen for jeres virksomheder og min netshop shop indtil videre. Status lige nu er at de g&amp;aring;r nogenlunde planm&amp;aelig;ssigt med de andre ting. Mahjar er i gang med at rette en masse 404 fejl samt 301 redirects s&amp;aring; vi har alt det fundamentale p&amp;aring; plads.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Der skal ogs&amp;aring; laves produkt rettelser p&amp;aring; n&amp;aelig;sten alle produkter, korrektur, rigtig Metatag Descriptions og Title tag descriptions. Interne links (backlinks) Link struktur p&amp;aring; Blog (Min medarbejder) S&amp;aring; Google vil indexerer alle blogindl&amp;aelig;g , ja som blog indl&amp;aelig;g. Jeg har sat en deadline p&amp;aring; til den 7. Jan 2024&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis ikke det er muligt at f&amp;aring; det op at k&amp;oslash;re inden, m&amp;aring; jeg have nogle andre til at lave det. Eller m&amp;aring; jeg selv g&amp;oslash;re det og s&amp;aelig;tte mig 100% ind i det. Der burde v&amp;aelig;re tid nok. &amp;quot;Til mine medarbejdere) det er derfor i ikke kan f&amp;aring; den pixel og det til at tracke ordentligt, grunden er at SST ikke er opsat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r det er opsat kan vi slette de PixelYourSite plugins. De bliver ikke n&amp;oslash;dvendige. Til sidst n&amp;aring;r det hele er opsat korrekt kan vi ikke mindst g&amp;aring; i gang med kampanger. Men det har ogs&amp;aring; den fordel at det bypasser alle Ads blockers og det giver shoppen en hurtigere pagespeed, hvilket igen har den effekt at vi bliver bedre stillet i Googles Algoritme.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det var alt. Jeg har valgt at skrive det s&amp;aring; i kan se det efter behov og med links til resurer osv. Der er meget mere derude. L&amp;aelig;s evt Googles egne retningslinier for dette nye initiativ fra EU. Jeg beh&amp;oslash;ver ikke skrive hvor i kan finde det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hilsen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;//Frank&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>