<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/15826.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Her diskuterer vi, hvordan man kommer i gang som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter, hvordan man starter en virksomhed op, og hvad det vil sige at v&amp;aelig;re selvst&amp;aelig;ndig. Der er mange ting at overveje, inden tager springet med opstart af en ny virksomhed, men du kan v&amp;aelig;re sikker p&amp;aring;, at de mange aminoer vil g&amp;oslash;re meget for hj&amp;aelig;lpe dig. Entrepren&amp;oslash;rskab er i dette forum i h&amp;oslash;js&amp;aelig;det, og vi fokuserer p&amp;aring; de problemstillinger, men har, allerede inden man ved, hvilken branche man som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter skal satse p&amp;aring; med sin nye virksomhed. Velkommen til, vi gl&amp;aelig;der os til at h&amp;oslash;re om dine overvejelser og sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l som ny iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742453.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 17:45:51 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742453</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742453.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742453&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Wcon:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Umiddelbart er din tilgang - i min optik - at &amp;quot;vende alting p&amp;aring; hovedet&amp;quot;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I dag kan ALLE regne med, at ALLE virksomheders ejere er offentlige. B&amp;aring;de navn og privatadresse.&lt;br /&gt;Det giver mig - og m&amp;aring;ske mange andre - en grundl&amp;aelig;ggende tillid.&lt;br /&gt;Jeg t&amp;oslash;r godt handle med n&amp;aelig;sten alle - for de er n&amp;oslash;dt til at f&amp;aelig;gte med &amp;aring;ben pande.&lt;br /&gt;Og hvis de opf&amp;oslash;rer sig rigtig d&amp;aring;rligt - s&amp;aring; kommer jeg efter dem med advokater mv.&lt;br /&gt;Og det kan jeg g&amp;oslash;re uden at myndighederne skal ind over i f&amp;oslash;rste omgang. For jeg ved godt pr&amp;aelig;cis hvilken &amp;quot;Jens Hansen&amp;quot; jeg har handlet med, for jeg kan ogs&amp;aring; finde hans privatadresse hvis jeg f&amp;aring;r brug for det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;HVIS du f&amp;aring;r det som du vil, s&amp;aring; bliver det lige omvendt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; har jeg INGEN anelse om hvilken &amp;quot;Jens Hansen&amp;quot; jeg handler med - og kan ikke komme efter ham med advokater mv. uden at skulle forbi myndigheder.&lt;br /&gt;Og udgangspunktet bliver at handle med virksomheder ejet af personer, der ikke vil l&amp;aelig;gge navn/Identitet til.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det bliver ikke med mig!&lt;br /&gt;S&amp;aring; bliver mit udgangspunkt, at JEG f&amp;oslash;rst skal opn&amp;aring; tillid f&amp;oslash;r JEG t&amp;oslash;r handle - i hvert fald andet end &amp;quot;ultra-sm&amp;aring;t&amp;quot;.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;Det vil - for mig - v&amp;aelig;re en voldsom barriere i forhold til effektiv samhandel med nye parter.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og hvis andre har det som jeg, s&amp;aring; vil det v&amp;aelig;re et problem for markeds&amp;oslash;konomi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Just my 5 cents&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gode og fornuftige synspunkter. Jeg er bestemt ikke enig i det hele, men meget mere seri&amp;oslash;st end det andre kommer op med. Tak for det!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har fuldst&amp;aelig;ndigt ret i, at der er et v&amp;aelig;gtigt hensyn til det man kalder &amp;quot;oms&amp;aelig;tningen i samfundet&amp;quot;, dvs. den grundl&amp;aelig;ggende tillid. Omvendt har man som en erhvervsdrivende en sk&amp;aelig;rpet forpligtigelse til at &amp;quot;se sig for&amp;quot;, og hvis du ikke engang orker at lave et opslag i CVR registeret og tjekke din samarbejdspartner, ja s&amp;aring; er du lidt selv ude om det i min optik.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som jeg anf&amp;oslash;rer i &amp;quot;min model&amp;quot; s&amp;aring; vil jeg netop lade advokater og revisorer(og andre relevante person/faggrupper) have mulighed for at tr&amp;aelig;kke adresseoplysninger. Desuden skal du lige huske p&amp;aring;, at s&amp;aring;fremt jeg snyder dig i selskabsregi har du som udgangspunkt et krav mod &amp;gt;mit selskab&amp;lt; og ikke mod mig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kun i det tilf&amp;aelig;lde at jeg har handlet ansvarsp&amp;aring;dragende har du et krav mod mig personligt, dvs. du skal lige have fastsl&amp;aring;et, at jeg har handlet ansvarsp&amp;aring;dragende f&amp;oslash;r du kan komme efter mig. Dette vil alt andet lige ikke blive aktuelt uden inddragelse af myndigheder og advokater, jf. det ovenfor anf&amp;oslash;rte om advokaters adgang til registeret.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Den model jeg stiller op vil formodentlig have den effekt at nogle f&amp;aring; promiller eller procent af erhversdrivende i selskabsregi vil have &amp;quot;hemmelig&amp;quot; adresse. S&amp;aring; jeg ser ikke s&amp;aring; stort et problem som du g&amp;oslash;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742451.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 17:43:48 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742451</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742451.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742451&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lucas - Hosting4Real:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Alts&amp;aring; - hvis du ikke acceptere selskabsloven kan du jo bare lade v&amp;aelig;r med at oprette en virksomhed, s&amp;aring; forbliver du ogs&amp;aring; hemmelig :-) I sidste ende, opretter du en virksomhed, giver du accept p&amp;aring; selskabsloven som den nu end er - og det er jo et valg du m&amp;aring; g&amp;oslash;re op med dig selv.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Hvis du er utilfreds, s&amp;aring; kan du jo bare lade v&amp;aelig;r med at drive virksomhed.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Nu du selv taler om d&amp;aring;rlige argumenter s&amp;aring; burde du nok selv stramme dig lidt an ;-)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Tr&amp;aelig;tafdethele:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Det er muligt, men jeg har et navn som ingen andre har i verden.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lucas - Hosting4Real:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Utrolig d&amp;aring;rlig argument efter min mening - men ok.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Det var som svar til John Hannover. Jeg mener heller ikke det er et s&amp;aelig;rligt v&amp;aelig;gtigt argument, bortset fra at jeg er liges&amp;aring; nem at identificere ved mit navn som du er ved dit CPR nummer, s&amp;aring; der er slet ikke brug for nogen (privat)adresse. &amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Tr&amp;aelig;tafdethele:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Jeg forst&amp;aring;r godt din pointe, men jeg mener stadig ikke at det er et argument for, at folk mod deres &amp;oslash;nske &amp;nbsp;- alts&amp;aring; ved eksplicit udtryk af &amp;oslash;nske om det modsatte - skal have deres private adresse offentliggjort. Det kan jo kun skade mig selv, hvis potentielle kreditorer eller &amp;quot;stakeholders&amp;quot; finder mig utrov&amp;aelig;rdig. De vil jo s&amp;aring; ikke handle med mig, men det m&amp;aring; jeg alts&amp;aring; holde fast i er mit problem. Ikke andres eller statens.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lucas - Hosting4Real:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Problemet er at disse stakeholders og kreditorer finder dig f&amp;oslash;rst utrov&amp;aelig;rdig den dag du tager r&amp;oslash;ven p&amp;aring; dem.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Det er dit problem. Lad v&amp;aelig;re med at handle med folk du ikke stoler p&amp;aring;. Desuden har jeg intet problem med at udlevere min privat adresse til samarbejdspartnere. Jeg gider bare ikke have den udleveret til hele verden.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Man kunne jo opstille en model hvor det var muligt at frav&amp;aelig;lge offentligg&amp;oslash;relse af personlig adresse(positivt fravalg), men s&amp;aring;fremt du havde konkurser, &amp;oslash;konomisk kriminalitet eller lignende bag dig havde du ikke det valg. Det ville v&amp;aelig;re meget mere fair overfor os andre som ikke har gjort andet, end at insistere p&amp;aring; vores ret til privatliv.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Eller have en generel lovgivning som offentligg&amp;oslash;re informationerne if&amp;oslash;lge selskabsloven. Mindre arbejde for staten, mere tid til andre nyttige ting end at tilfredsstille f&amp;aring; mennesker.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Jeg kunne ikke v&amp;aelig;re mere ligeglad med hvorvidt &amp;nbsp;staten bliver belastet af administration og omkostninger hertil. Desuden vil min model medf&amp;oslash;re ekstremt lidt administration qua der skal ske et positivt fravalg i et system som allerede er sat op og som sagtens kan krydsreferere i relevante registre med det oplysningsniveau der allerede foreligger.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Bem&amp;aelig;rk jeg taler p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de for, at reglerne skal g&amp;oslash;re det muligt at snyde kreditorer eller andre. Jeg &amp;oslash;nsker bare, at min ret til privatliv respekteres. Dette vil sagtens kunne opn&amp;aring;s p&amp;aring; langt mindre indgribende m&amp;aring;der, end ved offentligg&amp;oslash;relse af privatadresse.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Det respekteres skam ogs&amp;aring;, i den forstand at du har privatadresse men samtidig har sagt OK til en lovgivning der siger oplysningerne skal v&amp;aelig;re offentligt tilg&amp;aelig;nglige.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Din accept bliver respekteret efter loven.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Suk(facepalm).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Til orientering er min anmodning til Erhvervsstyrelsen som forventet blevet afvist.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Selvf&amp;oslash;lgelig :-)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Nemlig, selvf&amp;oslash;lgelig. Trist at l&amp;aelig;se s&amp;aring; ureflekteret en kommentar. L&amp;aelig;s tr&amp;aring;den igen og pr&amp;oslash;v at forst&amp;aring;.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Jeg kan jo bruge tiden p&amp;aring;, at kigge efter mere venlige erhvervs- (og skatte)lokationer. Fortrinsvis uden for EU, da alle disse h&amp;aring;bl&amp;oslash;se regler i hovedsagen bygger p&amp;aring; EU lovgivning.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;De bygger faktisk ikke p&amp;aring; EU lovgivning, fordi der er ikke et krav om i EU lov om at dataene skal v&amp;aelig;re frit tilg&amp;aelig;ngelige - holland er en af dem hvor disse data ikke er tilg&amp;aelig;ngelige til andre mennesker udover hvis evt. ejere har oplyst deres private adresse under registrering som v&amp;aelig;rende kontor eller lign.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;S&amp;aring; lad os nu ikke give EU skylden for noget de ikke har gjort ;)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Lad &amp;nbsp;v&amp;aelig;re med at udtale dig om noget du ikke har forstand p&amp;aring;. Reglerne bygger(blandt andet) oprindeligt p&amp;aring;&amp;nbsp;&amp;nbsp;1.&amp;nbsp;&lt;a href="https://pro.karnovgroup.dk/document/abs/EUDIR1968151?src=document"&gt;&lt;span&gt;selskabsdirektiv (68/151/E&amp;Oslash;F)&lt;/span&gt;&lt;/a&gt;.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;(Gå ind på Amino for at se den video der er i indlægget)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Tak for tippet med Holland, det er det eneste brugbare du har bidraget med. Det vil jeg tage med i mine overvejelser. S&amp;aring;vidt jeg har forst&amp;aring;et bruger UBER Hollands selskabs- og skatteretlige regler til minimering af deres skattebetalinger. Det vil jeg studere meget n&amp;oslash;je, s&amp;aring; tak for det ;-)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742440.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 16:19:50 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742440</guid><dc:creator>Wcon</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742440.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742440&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Umiddelbart er din tilgang - i min optik - at &amp;quot;vende alting p&amp;aring; hovedet&amp;quot;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I dag kan ALLE regne med, at ALLE virksomheders ejere er offentlige. B&amp;aring;de navn og privatadresse.&lt;br /&gt;Det giver mig - og m&amp;aring;ske mange andre - en grundl&amp;aelig;ggende tillid.&lt;br /&gt;Jeg t&amp;oslash;r godt handle med n&amp;aelig;sten alle - for de er n&amp;oslash;dt til at f&amp;aelig;gte med &amp;aring;ben pande.&lt;br /&gt;Og hvis de opf&amp;oslash;rer sig rigtig d&amp;aring;rligt - s&amp;aring; kommer jeg efter dem med advokater mv.&lt;br /&gt;Og det kan jeg g&amp;oslash;re uden at myndighederne skal ind over i f&amp;oslash;rste omgang. For jeg ved godt pr&amp;aelig;cis hvilken &amp;quot;Jens Hansen&amp;quot; jeg har handlet med, for jeg kan ogs&amp;aring; finde hans privatadresse hvis jeg f&amp;aring;r brug for det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;HVIS du f&amp;aring;r det som du vil, s&amp;aring; bliver det lige omvendt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; har jeg INGEN anelse om hvilken &amp;quot;Jens Hansen&amp;quot; jeg handler med - og kan ikke komme efter ham med advokater mv. uden at skulle forbi myndigheder.&lt;br /&gt;Og udgangspunktet bliver at handle med virksomheder ejet af personer, der ikke vil l&amp;aelig;gge navn/Identitet til.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det bliver ikke med mig!&lt;br /&gt;S&amp;aring; bliver mit udgangspunkt, at JEG f&amp;oslash;rst skal opn&amp;aring; tillid f&amp;oslash;r JEG t&amp;oslash;r handle - i hvert fald andet end &amp;quot;ultra-sm&amp;aring;t&amp;quot;.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;Det vil - for mig - v&amp;aelig;re en voldsom barriere i forhold til effektiv samhandel med nye parter.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og hvis andre har det som jeg, s&amp;aring; vil det v&amp;aelig;re et problem for markeds&amp;oslash;konomi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Just my 5 cents&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742436.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 16:02:53 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742436</guid><dc:creator>Lucas - PerfGrid</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742436.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742436&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Alts&amp;aring; - hvis du ikke acceptere selskabsloven kan du jo bare lade v&amp;aelig;r med at oprette en virksomhed, s&amp;aring; forbliver du ogs&amp;aring; hemmelig :-) I sidste ende, opretter du en virksomhed, giver du accept p&amp;aring; selskabsloven som den nu end er - og det er jo et valg du m&amp;aring; g&amp;oslash;re op med dig selv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du er utilfreds, s&amp;aring; kan du jo bare lade v&amp;aelig;r med at drive virksomhed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Tr&amp;aelig;tafdethele:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er muligt, men jeg har et navn som ingen andre har i verden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Utrolig d&amp;aring;rlig argument efter min mening - men ok.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Tr&amp;aelig;tafdethele:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r godt din pointe, men jeg mener stadig ikke at det er et argument for, at folk mod deres &amp;oslash;nske &amp;nbsp;- alts&amp;aring; ved eksplicit udtryk af &amp;oslash;nske om det modsatte - skal have deres private adresse offentliggjort. Det kan jo kun skade mig selv, hvis potentielle kreditorer eller &amp;quot;stakeholders&amp;quot; finder mig utrov&amp;aelig;rdig. De vil jo s&amp;aring; ikke handle med mig, men det m&amp;aring; jeg alts&amp;aring; holde fast i er mit problem. Ikke andres eller statens.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Problemet er at disse stakeholders og kreditorer finder dig f&amp;oslash;rst utrov&amp;aelig;rdig den dag du tager r&amp;oslash;ven p&amp;aring; dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man kunne jo opstille en model hvor det var muligt at frav&amp;aelig;lge offentligg&amp;oslash;relse af personlig adresse(positivt fravalg), men s&amp;aring;fremt du havde konkurser, &amp;oslash;konomisk kriminalitet eller lignende bag dig havde du ikke det valg. Det ville v&amp;aelig;re meget mere fair overfor os andre som ikke har gjort andet, end at insistere p&amp;aring; vores ret til privatliv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eller have en generel lovgivning som offentligg&amp;oslash;re informationerne if&amp;oslash;lge selskabsloven. Mindre arbejde for staten, mere tid til andre nyttige ting end at tilfredsstille f&amp;aring; mennesker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bem&amp;aelig;rk jeg taler p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de for, at reglerne skal g&amp;oslash;re det muligt at snyde kreditorer eller andre. Jeg &amp;oslash;nsker bare, at min ret til privatliv respekteres. Dette vil sagtens kunne opn&amp;aring;s p&amp;aring; langt mindre indgribende m&amp;aring;der, end ved offentligg&amp;oslash;relse af privatadresse.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det respekteres skam ogs&amp;aring;, i den forstand at du har privatadresse men samtidig har sagt OK til en lovgivning der siger oplysningerne skal v&amp;aelig;re offentligt tilg&amp;aelig;nglige.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din accept bliver respekteret efter loven.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Til orientering er min anmodning til Erhvervsstyrelsen som forventet blevet afvist.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Selvf&amp;oslash;lgelig :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kan jo bruge tiden p&amp;aring;, at kigge efter mere venlige erhvervs- (og skatte)lokationer. Fortrinsvis uden for EU, da alle disse h&amp;aring;bl&amp;oslash;se regler i hovedsagen bygger p&amp;aring; EU lovgivning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De bygger faktisk ikke p&amp;aring; EU lovgivning, fordi der er ikke et krav om i EU lov om at dataene skal v&amp;aelig;re frit tilg&amp;aelig;ngelige - holland er en af dem hvor disse data ikke er tilg&amp;aelig;ngelige til andre mennesker udover hvis evt. ejere har oplyst deres private adresse under registrering som v&amp;aelig;rende kontor eller lign.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; lad os nu ikke give EU skylden for noget de ikke har gjort ;)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742435.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 15:47:56 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742435</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742435.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742435&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis kun navnet Jens Jensen fremgik - s&amp;aring; gav det vel ikke spor mening for dem er der masser af. Det er vel derfor en adresse siger langt mere til kreditorer og &amp;quot;stakeholders&amp;quot; i forhold til hvem ejer de virksomheder som de handler med&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;CPR kunne sige lidt da man kunne se om det gentog og specielt hvis man kunne s&amp;oslash;ge p&amp;aring; det efterf&amp;oslash;lgende og dermed finde alle virksomhed som en ejer var og havde v&amp;aelig;ret aktiv i. Mon ikke de fleste vil f&amp;oslash;le det en del mere &amp;quot;overv&amp;aring;gende&amp;quot; end en adresse rent faktisk - selv om det var bedre, for CPR holder ikke flyttedag&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for dit input.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er muligt, men jeg har et navn som ingen andre har i verden. Jeg forst&amp;aring;r godt din pointe, men jeg mener stadig ikke at det er et argument for, at folk mod deres &amp;oslash;nske &amp;nbsp;- alts&amp;aring; ved eksplicit udtryk af &amp;oslash;nske om det modsatte - skal have deres private adresse offentliggjort. Det kan jo kun skade mig selv, hvis potentielle kreditorer eller &amp;quot;stakeholders&amp;quot; finder mig utrov&amp;aelig;rdig. De vil jo s&amp;aring; ikke handle med mig, men det m&amp;aring; jeg alts&amp;aring; holde fast i er mit problem. Ikke andres eller statens.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man kunne jo opstille en model hvor det var muligt at frav&amp;aelig;lge offentligg&amp;oslash;relse af personlig adresse(positivt fravalg), men s&amp;aring;fremt du havde konkurser, &amp;oslash;konomisk kriminalitet eller lignende bag dig havde du ikke det valg. Det ville v&amp;aelig;re meget mere fair overfor os andre som ikke har gjort andet, end at insistere p&amp;aring; vores ret til privatliv.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bem&amp;aelig;rk jeg taler p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de for, at reglerne skal g&amp;oslash;re det muligt at snyde kreditorer eller andre. Jeg &amp;oslash;nsker bare, at min ret til privatliv respekteres. Dette vil sagtens kunne opn&amp;aring;s p&amp;aring; langt mindre indgribende m&amp;aring;der, end ved offentligg&amp;oslash;relse af privatadresse.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Til orientering er min anmodning til Erhvervsstyrelsen som forventet blevet afvist. Klage over afg&amp;oslash;relsen fremsendes i weekenden til Datatilsynet, som selvf&amp;oslash;lgelig heller ikke kan give mig medhold. Imens jeg afventer deres behandling - for at udt&amp;oslash;mme mine administrative klagemuligheder - vil jeg kontakte relevante advokater med menneskeret som speciale, med henblik p&amp;aring; at indst&amp;aelig;vne Erhvervs- og v&amp;aelig;kstministeriet for brud p&amp;aring; EMRK art. 8 og kr&amp;aelig;nkelse af min ret til privatliv. Hvis ellers staten opf&amp;oslash;rer sig som den plejer bliver det nok en mange&amp;aring;rig kamp, men jeg er ligeglad. Jeg kan jo bruge tiden p&amp;aring;, at kigge efter mere venlige erhvervs- (og skatte)lokationer. Fortrinsvis uden for EU, da alle disse h&amp;aring;bl&amp;oslash;se regler i hovedsagen bygger p&amp;aring; EU lovgivning.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742433.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 15:06:19 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742433</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742433.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742433&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hvis kun navnet Jens Jensen fremgik - s&amp;aring; gav det vel ikke spor mening for dem er der masser af. Det er vel derfor en adresse siger langt mere til kreditorer og &amp;quot;stakeholders&amp;quot; i forhold til hvem ejer de virksomheder som de handler med&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;CPR kunne sige lidt da man kunne se om det gentog og specielt hvis man kunne s&amp;oslash;ge p&amp;aring; det efterf&amp;oslash;lgende og dermed finde alle virksomhed som en ejer var og havde v&amp;aelig;ret aktiv i. Mon ikke de fleste vil f&amp;oslash;le det en del mere &amp;quot;overv&amp;aring;gende&amp;quot; end en adresse rent faktisk - selv om det var bedre, for CPR holder ikke flyttedag&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742402.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 12:15:31 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742402</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742402.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742402&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cef:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit svar har intet med efterforskning af hverken det ene eller andet og g&amp;oslash;re - Mit svar er ene og alene det, at i fremtiden, kommer det endnu mere frem qua den yderligere registrering af ultimative ejere. Derved st&amp;aring;r det ogs&amp;aring; anf&amp;oslash;rt p&amp;aring; datterselskaber, hvor du evt. har en anden direkt&amp;oslash;r ansat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men du svarer ikke p&amp;aring; hvorfor min &amp;gt;&amp;gt;private&amp;lt;&amp;lt; adresse n&amp;oslash;dvendigvis skal v&amp;aelig;re offentlig. Det m&amp;aring; da v&amp;aelig;re alt rigeligt med navn og firmaadresse, samt at de rette myndigheder har min private adresse og CPR-nummer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er helt med p&amp;aring; at der kommer mere og mere af den slags kontrol og overv&amp;aring;gning. Myndighedernes v&amp;aring;deste dr&amp;oslash;m er at vi alle f&amp;aring;r en chip i nakken. Det betyder dog ikke at man bare ukritisk skal stille op til det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og jo dit svar har implicit med efterforskning at g&amp;oslash;re.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Fra&amp;nbsp;&lt;a href="https://erhvervsstyrelsen.dk/det-offentlige-ejerregister"&gt;https://erhvervsstyrelsen.dk/det-offentlige-ejerregister&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;quot;Form&amp;aring;let med registrering af ejerforhold&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Form&amp;aring;let med registrering af ejerforhold er at skabe &amp;oslash;get &amp;aring;benhed om ejerforholdene i danske selskaber og at sikre, at Danmark kan leve op til internationale anbefalinger vedr. registrering af selskaber samt EU-regulering, som skal modvirke hvidvaskning. Samtidig forbedres de offentlige myndigheders efterforskningsmuligheder i forbindelse med &amp;oslash;konomisk kriminalitet.&amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvor i dette form&amp;aring;l fremg&amp;aring;r n&amp;oslash;dvendigheden af at min private adresse skal ligge og flyde p&amp;aring; nettet? Som jeg l&amp;aelig;ser det er baggrunden for reglerne at forhindre hvidvask og forbedre offentlige myndigheders efterforskningsmuligheder ift. &amp;oslash;konomisk kriminalitet. Igen, hvor i dette form&amp;aring;l fremg&amp;aring;r n&amp;oslash;dvendigheden af at min private adresse skal ligge og flyde p&amp;aring; nettet?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Venligst&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742398.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 12:06:09 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742398</guid><dc:creator>Cef</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742398.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742398&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Mit svar har intet med efterforskning af hverken det ene eller andet og g&amp;oslash;re - Mit svar er ene og alene det, at i fremtiden, kommer det endnu mere frem qua den yderligere registrering af ultimative ejere. Derved st&amp;aring;r det ogs&amp;aring; anf&amp;oslash;rt p&amp;aring; datterselskaber, hvor du evt. har en anden direkt&amp;oslash;r ansat.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742388.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 11:24:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742388</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742388.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742388&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Det ville v&amp;aelig;re rart hvis folk svarede p&amp;aring; pr&amp;aelig;missen i stedet for at stille nye op...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har ikke noget imod at mit navn og firmaadresse er offentligt tilg&amp;aelig;ngeligt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har intet imod at myndigheder har alle mine oplysninger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har intet imod, at oplyse eller dokumentere min adresse overfor samarbejdspartnere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har intet imod at revisorer og advokater kan tr&amp;aelig;kke denne oplysning i registeret.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har intet imod at myndigheder oplyser min adresse til evt. kreditorer eller lignende, hvis jeg ikke overholder mine forpligtigelser, dvs. hvis de har en dom eller lignende der bekr&amp;aelig;fter det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det jeg har noget imod er at min private adresse skal flyde rundt p&amp;aring; nettet. Det tjener intet fornuftigt form&amp;aring;l andet end at tilfredstille menneskers almindelige nysgerrighed. Og denne nysgerrighed kunne jeg ikke v&amp;aelig;re mere ligeglad med.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er igang med at k&amp;oslash;re det igennem Erhvervsstyrelsen og n&amp;aring;r de som forventet afviser det, vil jeg tage retslige skridt, for jeg vil IKKE finde mig idet. Det er i min optik en klar kr&amp;aelig;nkelse af EMRK art. 8. De tidligere frembragte hensyn fra stk. 2 i bestemmelsen, skal v&amp;aelig;re n&amp;oslash;dvendige i et demokratisk samfund for at v&amp;aelig;re lovlige. Det er ikke n&amp;oslash;dvendigt at min private adresse flyder rundt p&amp;aring; nettet, for at varetage disse hensyn idet jeg ikke g&amp;aring;r ud fra, at der er nogen her der mener det er n&amp;oslash;dvendigt at private, dvs. ikke myndigheder, skal lege politim&amp;aelig;nd ift. hvidvaskningsloven og hvad ved jeg. Det er fint med mig hvis nogen ikke vil g&amp;oslash;re forretninger med mig p&amp;aring; baggrund af mit &amp;oslash;nske om privatliv. Det er deres og mit problem. Ikke statens.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742384.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 11:05:55 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742384</guid><dc:creator>Wcon</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742384.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742384&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hvis du vil drive virksomhed s&amp;aring; skal du l&amp;aelig;gge navn og adresse til.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring;dan er det i Danmark i dag. Og der er INGEN udsigt til at det bliver &amp;aelig;ndret.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som jeg forst&amp;aring;r det, s&amp;aring; er der i Tyskland ogs&amp;aring; krav om at &amp;quot;den ansvarlige&amp;quot; er meget tydeligt anf&amp;oslash;rt p&amp;aring; hjemmesider mv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det finder jeg faktisk selv s&amp;aelig;rdeles relevant og betryggende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er du bange for at &amp;quot;blive fundet&amp;quot; s&amp;aring; skift navn, og brug det nye navn erhvervsm&amp;aelig;ssigt. &lt;br /&gt;Navneskifte er der mig bekendt betydelig hemmelighed omkring.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh.&lt;br /&gt;&amp;quot;Kurt Thorsen&amp;quot; / &amp;quot;Alberti&amp;quot; / &amp;quot;Peter Lundin&amp;quot; / ...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742381.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 10:54:30 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742381</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742381.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742381&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;@ Anders&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for dit input, men...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Intet af det du citerer kan berettige at min private adresse skal ligge og flyde p&amp;aring; nettet. Form&amp;aring;let kan sagtens opfyldes med det man juridisk kalder mindre indgribende midler.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742380.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 10:52:48 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742380</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742380.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742380&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;@ Cef&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for dit input, men...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Form&amp;aring;let med ejerregisteret er at forhindre hvidvask og fremme efterforskningen af &amp;oslash;konomisk kriminalitet. Kan du forklare mig hvordan dette form&amp;aring;l l&amp;oslash;ftes af, at mine oplysninger ligger og flyder p&amp;aring; nettet?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742374.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 10:44:49 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742374</guid><dc:creator>Trætafdethele</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742374.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742374&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg har INTET problem med at myndighederne har min adresse. Jeg har et STORT problem med at min privatsf&amp;aelig;re bliver kr&amp;aelig;nket.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At omverdenen gerne vil kunne se min adresse(de m&amp;aring; gerne f&amp;aring; den udleveret af mig personligt eller myndigheder, hvis p&amp;aring;kr&amp;aelig;vet) er omverdenens problem. Det kan blive mit problem, hvis omverdenen s&amp;aring; ikke vil handle med mig, men, igen, det er MIT problem i det tilf&amp;aelig;lde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dem der vil fuske kan jo sagtens g&amp;oslash;re det endnu via de kreative metoder som er beskrevet i starten af denne tr&amp;aring;d. Det er ikke mit &amp;oslash;nske p&amp;aring; nogen m&amp;aring;de, men hvis jeg ikke f&amp;aring;r min vilje flytter jeg ganske enkelt min (teknologi)virksomhed ud af landet til skade for statskassen og f&amp;aelig;llesskabet. Jeg har sv&amp;aelig;rt ved at se hvem det skulle gavne udover mig selv, men s&amp;aring;dan bliver det.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742372.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 10:38:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742372</guid><dc:creator>Cef</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742372.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742372&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anders:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Tr&amp;aelig;tafdethele:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;den offentlige tryghed eller landets &amp;oslash;konomiske velf&amp;aelig;rd, for at forebygge uro eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller s&amp;aelig;deligheden eller for at beskytte andres ret&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror du skal finde svaret p&amp;aring; hvorfor du ikke kan have &amp;quot;privat&amp;quot; privatadresse som ejer/direkt&amp;oslash;r lige der i dit eget citat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kan forst&amp;aring; du f&amp;oslash;ler dig kr&amp;aelig;nket, men lige s&amp;aring; st&amp;aelig;rkt som du f&amp;oslash;ler for dit argument, s&amp;aring; synes jeg ikke du skal have lov til at gemme dig. Jeg anklager dig ikke for at have gang i noget ulovligt, men jeg h&amp;aring;ber p&amp;aring; at du forst&amp;aring;r at det her er et af v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;jerne vores samfund har valgt at bruge for at g&amp;oslash;re det lidt sv&amp;aelig;rere at v&amp;aelig;re kriminel. Efter Panama-sagen mm. tvivler jeg st&amp;aelig;rkt p&amp;aring; at det &amp;aelig;ndrer sig inden for den n&amp;aelig;rmeste fremtid.&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Ja det kommer netop tv&amp;aelig;rtimod til og &amp;aelig;ndre sig - i den n&amp;aelig;ste version af Hvidvaskloven (2017) forventes det, at ejerregistret ligeledes skal tilf&amp;oslash;jes oplysning om selskabernes ultimative ejere.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hemmelig direktør adresse på CVR</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742356.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 13 Jan 2017 09:36:06 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1742356</guid><dc:creator>Anders Gerlev Hansen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1742356.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1742356&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Tr&amp;aelig;tafdethele:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;den offentlige tryghed eller landets &amp;oslash;konomiske velf&amp;aelig;rd, for at forebygge uro eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller s&amp;aelig;deligheden eller for at beskytte andres ret&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror du skal finde svaret p&amp;aring; hvorfor du ikke kan have &amp;quot;privat&amp;quot; privatadresse som ejer/direkt&amp;oslash;r lige der i dit eget citat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kan forst&amp;aring; du f&amp;oslash;ler dig kr&amp;aelig;nket, men lige s&amp;aring; st&amp;aelig;rkt som du f&amp;oslash;ler for dit argument, s&amp;aring; synes jeg ikke du skal have lov til at gemme dig. Jeg anklager dig ikke for at have gang i noget ulovligt, men jeg h&amp;aring;ber p&amp;aring; at du forst&amp;aring;r at det her er et af v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;jerne vores samfund har valgt at bruge for at g&amp;oslash;re det lidt sv&amp;aelig;rere at v&amp;aelig;re kriminel. Efter Panama-sagen mm. tvivler jeg st&amp;aelig;rkt p&amp;aring; at det &amp;aelig;ndrer sig inden for den n&amp;aelig;rmeste fremtid.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>