<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Forretningsplanen - Hvad er din plan for vækst?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/2830.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Forretningsplanen er din virksomheds køreplan. I dette forum kan du få hjælp til at udarbejde en skarp forretningsplan udfra din forretningsidé. Det kræver planlægning, fokus, strategi og ikke mindst gode råd. Nogle har nok i en forretningsplan på et par sider, men for andre skal en business-plan være mere omfattende og inkludere marketingplan baseret på markedsundersøgelser, plan for vækst, forhold omkring kunder, forretningspartnere og ikke mindst finansiering. For mange virksomheder kan forretningsplanen være et værdifuldt redskab, når der eksempelvis skal lånes penge eller ansættes medarbejdere. Forretningsplanen viser nemlig, at der er tænkt over din virksomhed, og at du har taget højde for alle eventualiteter.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Forretningside: Udvikling af app/responsive website til eksisterende reklamebureau</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1734379.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Nov 2016 04:29:20 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1734379</guid><dc:creator>Mads Vandenhertz Lyck</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1734379.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=2830&amp;PostID=1734379&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;K&amp;aelig;re Amino&amp;rsquo;er&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit navn er Mads. Jeg er 29 &amp;aring;r og lige nu midlertidig bosat p&amp;aring; Koh Samui, Thailand, hos en familie-ejet reklamevirksomhed. Jeg ankom i sidste uge med den forh&amp;aring;bning om at jeg (sammen med Amino J ) kan skubbe dem i den rigtige retning i forhold til en konkret udfordring.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Min baggrund &lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har de seneste 6 &amp;aring;r arbejdet i Dansk Supermarkeds indk&amp;oslash;bsafdeling hvor jeg de seneste 2 &amp;aring;r har arbejdet med indk&amp;oslash;b af PC-tilbeh&amp;oslash;r til k&amp;aelig;derne f&amp;oslash;tex og Bilka. Jeg har ingen indsigt i programmering mv., men fors&amp;oslash;ger mere at have de strategiske briller p&amp;aring; i forhold til ovenst&amp;aring;ende virksomhed. S&amp;aring; h&amp;aring;ber jeg at I med jeres ekspertise kan give mig sparring og r&amp;aring;dgivning :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Hvad laver virksomheden:&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Virksomheden har de sidste knap 20 &amp;aring;r drevet en rigtig god forretning ved at tilbyde alle former for trykte publikationer for lokale virksomheder p&amp;aring; &amp;oslash;en som &amp;oslash;nsker at n&amp;aring; ud til de mange turister. Virksomheden best&amp;aring;r bl.a. af grafiske designere, redakt&amp;oslash;rer, journalister og fotografer. Virksomheden har et enormt distributionsnetv&amp;aelig;rk af dets produkter, hvilket i min optik er virksomhedens klart st&amp;oslash;rste konkurrencem&amp;aelig;ssige fordel sammen med dets kernekompetence: Udformning og produktion af trykte materialer i h&amp;oslash;j kvalitet rettet mod turisterne. Produkterne bliver distribueret over 300 forskellige steder p&amp;aring; &amp;oslash;en. Oftest i standere/displays som to chauff&amp;oslash;rer er ansat til fylde op p&amp;aring; fuldstids-basis. Virksomhedens kunder er prim&amp;aelig;rt forretningsdrivende p&amp;aring; &amp;oslash;en s&amp;aring; som dyre restauranter, hoteller, Spa&amp;acute;s og ejendomsm&amp;aelig;glere, mens de ogs&amp;aring; tidligere har samarbejdet med f.eks. Bangkok-airways omkring produktion af inflight-magazines.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Udfordring:&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Udfordringen er dog at salget af klassiske trykte annoncer er st&amp;oslash;t dalende &amp;ndash; det kommer n&amp;aelig;ppe som nogen overraskelse for nobdn. Virksomheden har derfor brug for at f&amp;aring; &amp;rdquo;digitaliseret&amp;rdquo; dets produkter i en slags portal som er super-relevant for turisterne, og som dermed kan skabe mulighed for at virksomheden kan bev&amp;aelig;ge sig over i salg af digitale annoncer. &amp;nbsp;Da alt salg af annoncer er i egenproducerede trykte medier og n&amp;aelig;sten altid l&amp;aelig;ngerevarende kontrakter, kan virksomheden p&amp;aring; nuv&amp;aelig;rende tidspunkt ikke tilbyde annoncesalg til de af dets kunder som m&amp;aring;tte v&amp;aelig;re interesserede i at n&amp;aring; ud til turisterne her-og-nu, og ikke om en m&amp;aring;ned.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Den ikke-gennemf&amp;oslash;rte l&amp;oslash;sning&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Virksomheden har tidligere udarbejdet &lt;a href="http://www.samuiholiday.com/"&gt;www.samuiholiday.com&lt;/a&gt; som en web-baseret indgang til mange af dets produkter. &amp;nbsp;Det er dog aldrig lykkedes rigtig at &amp;rdquo;sl&amp;aring; igennem&amp;rdquo; med denne side m&amp;aring;lt p&amp;aring; antallet af hits, selvom siden indeholder en masse brugbar info for turister, og ligeledes er det mit indtryk at udviklingen af denne side er g&amp;aring;et lidt i st&amp;aring;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Eksisterende trykte produkter:&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dining-guide: De dyreste/fineste restauranter p&amp;aring; &amp;oslash;en betaler for at v&amp;aelig;re med i hvad der mest af alt kan beskrives som en lokal michelin-guide. Guiden er p&amp;aring; 80 sider og indeholder 36 restauranter.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Spa-guide: Konceptet er det samme som ovenst&amp;aring;ende. Indeholder 16 forskellige spa fordelt p&amp;aring; 110 sider.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Samui Holiday Magazine: Stort katalog p&amp;aring; ca. 120 sider som kombinerer info rettet mod turisterne med diverse annoncer fra andre erhvervsdrivende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Map: Klassisk fold-ud kort over &amp;oslash;en.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Samui Wining and Dining:&amp;nbsp; Avis-format som indeholder forskellige artikler omkring mad generelt. 22 sider.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Alle produkter er gratis for turisterne. Produkterne bliver distribueret over alt p&amp;aring; &amp;oslash;en og bliver opdateret 4-6 gange &amp;aring;rligt. &amp;nbsp;Der finde flere produkter, men det er ovenst&amp;aring;ende der driver st&amp;oslash;rstedelen af oms&amp;aelig;tningen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Hvad skal der til? Hvilken type l&amp;oslash;sning og hvad skal l&amp;oslash;sningen indeholde?&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uanset hvilken overordnet l&amp;oslash;sning der er er mest korrekt (her t&amp;aelig;nker jeg p&amp;aring; hvorvidt det skal v&amp;aelig;re en web og-eller app-l&amp;oslash;sning), mener jeg at succes eller fiasko afh&amp;aelig;nger af om der kan skabes nok trafik, til at de nuv&amp;aelig;rende (og nye potentielle!) kunder kan se en ide i ogs&amp;aring; at k&amp;oslash;be digitale annoncer fremfor kun annoncer i de trykte produkter. Det kr&amp;aelig;ver selvf&amp;oslash;lgelig at aktualiteten af indholdet i l&amp;oslash;sningen er optimalt. Hvad mener I er den mest optimale l&amp;oslash;sning og hvad skal den indeholde?&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Hvis vi tager udgangspunkt I ovenst&amp;aring;ende samuiholiday.com som eneste l&amp;oslash;sning, s&amp;aring; er jeg bange for at vi taber de mange turister som ikke har internet n&amp;aring;r de bev&amp;aelig;ger sig uden for hotellerne. N&amp;aring;r jeg rejser bruger jeg oftest apps der underst&amp;oslash;tter offline brug, da det sj&amp;aelig;ldent kan betale sig for mig at k&amp;oslash;be et simkort. Jeg bruger derfor sj&amp;aelig;ldent google n&amp;aring;r jeg er p&amp;aring; ferie. Turisterne kommer fra hele verden, s&amp;aring; jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne finde datas&amp;aelig;t der kan beskrive noget omkring adf&amp;aelig;rd ved uds&amp;oslash;gning af disse typer informationer. Mener I at en l&amp;oslash;sning rettet mod turisterne skal have en offline-funktion? Hvorfor/Hvorfor ikke? &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;Har I ideer til hvordan vi i en digital l&amp;oslash;sning kan forbedre de eksisterende produkter med features der skaber merv&amp;aelig;rdi for turisterne og som af &amp;aring;benlyse &amp;aring;rsager ikke kan indg&amp;aring; i et trykt medie? Her t&amp;aelig;nker jeg p&amp;aring; f.eks. sortering efter beliggenhed eller type af restaurant.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;B&amp;oslash;r man splitte m&amp;aelig;ngden af information op i to l&amp;oslash;sninger, &amp;eacute;n der retter sig mod potentielle turister og en der retter sig mod folk der er ankommet p&amp;aring; &amp;oslash;en, eller skal det sl&amp;aring;es sammen i en l&amp;oslash;sning?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;Hvilken info er allermest relevant for turisterne? &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;Hvordan sikrer vi aktualitet? &amp;ndash; &amp;eacute;n ting er at levere &amp;rdquo;standardoplysninger&amp;rdquo; fra de eksisterende produkter, men skal der ikke mere til for at sikre en kontinuerlig interesse i produktet. Vil det give mening med en &amp;rdquo;what is going on today&amp;rdquo;-funktion hvor man fors&amp;oslash;ger at s&amp;aelig;lge event-markedsf&amp;oslash;ringer? Vil det v&amp;aelig;re interessant at udarbejde et slags feed hvor man m&amp;aring;ske tr&amp;aelig;kker de mest relevante nyheder ind fra f.eks&amp;nbsp;&lt;a href="http://www.samuitimes.com/"&gt;www.samuitimes.com&lt;/a&gt; ? (ud fra den antagelse at de er interesseret i et samarbejde selvf&amp;oslash;lgelig).&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;ER det overhovedet vejen at g&amp;aring;? B&amp;oslash;r vi kigge i helt andre retninger?&lt;/b&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er jeg for fastl&amp;aring;st i ideen om at lave en app/hjemmeside-portal som l&amp;oslash;sning? Kan virksomheden bev&amp;aelig;ge sig i andre retninger, der stadig &amp;aring;bner op for salg af annoncer p&amp;aring; nettet uden de n&amp;oslash;dvendigvis selv skaber produkterne der skal v&amp;aelig;re omdrejningspunktet for salget, ligesom de jo hidtil har gjort med deres publikationer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kunne rigtig godt t&amp;aelig;nke mig at tage en snak med jer eksperter inden jeg fors&amp;oslash;ger at udforme en konkret business case samt kravspecifikation. Jeg har rigtig sv&amp;aelig;rt ved at vurdere hvor meget info I har behov for kunne ud&amp;oslash;ve sparring p&amp;aring; ovenst&amp;aring;ende. Giv derfor endelig lyd hvis I mangler information. Jeg &amp;oslash;nsker heller ikke at drukne jer i en mur af tekst.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;P&amp;aring; forh&amp;aring;nd tak for jeres hj&amp;aelig;lp :-)&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mads&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>