<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Cafe og hygge</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/17.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;I Cafe og hygge er ordet frit. Her lægger vi for et øjeblik kunderne og regnskaberne på hylden og mødes med andre iværksætter for at snakke om alt det andet. Her debatterer vi alt fra potteplanter til biler og ondt i ryggen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det også stedet du kan poste en joke eller spørge om nogen kender én, der kender én, som har en andelslejlighed til salg. Mange bruger også forummet til at komme med mere eller mindre officielle beskeder som overdragelse af en virksomhed eller lignende. Andre deler flittigt ud af links til fjollede videoer på nettet, og nogen spørger om ideer til alt fra polterabend til gode feriesteder.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Prisstigning på software?? føler mig røvrendt... Hvor ligger vi ..juridisk set</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1661279.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 28 Nov 2015 16:40:15 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1661279</guid><dc:creator>erjegher</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1661279.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=1661279&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Kunne det ikke næsten betale sig at udvikle et selv og sælge licenser til det bare billiger?&lt;/p&gt;</description></item><item><title>Svar: Prisstigning på software?? føler mig røvrendt... Hvor ligger vi ..juridisk set</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1661263.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 28 Nov 2015 14:08:34 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1661263</guid><dc:creator>Dukkemageren</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1661263.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=1661263&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hvad det har kostet at installere systemet evt ved ops&amp;aelig;tning af stregkoder p&amp;aring; burene, er ikke en del af din aftale. S&amp;aring; her kan du ikke f&amp;aring; kompensation.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I din oprindelige aftale m&amp;aring; der v&amp;aelig;re en pris, og herudover den tilbagek&amp;oslash;bspris vedr. hardwaren du n&amp;aelig;vner. Det er den aftale der er g&amp;aelig;ldende nu, og som du kan opsige som anf&amp;oslash;rt i den kontrakt som du enten har underskrevet eller samtykket ved at betale.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En pris&amp;aelig;ndring fra leverand&amp;oslash;rens side i den st&amp;oslash;rrelsesorden du n&amp;aelig;vner skal varsles s&amp;aring;ledes, at man kan udtr&amp;aelig;de af aftalen ved opsigelse, uden at blive ber&amp;oslash;rt af prisstigningen. Hvis leverand&amp;oslash;ren &amp;oslash;nsker et kortere varsel, kan leverand&amp;oslash;ren skrive at man kan opsige aftalen indenfor en vis frist - og derved undg&amp;aring; prisstigningen - og at hvis man ikke opsiger aftalen, dermed erkl&amp;aelig;rer sig indforst&amp;aring;et med de nye priser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man skal ikke bruge advokatkroner p&amp;aring; andet end at man kan bevise skriftligt. Bevisbyrden for at noget mundtligt er blevet lovet, h&amp;aelig;nger ene og alene p&amp;aring; den der p&amp;aring;st&amp;aring;r at v&amp;aelig;re blevet lovet noget.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Prisstigning på software?? føler mig røvrendt... Hvor ligger vi ..juridisk set</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1661244.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 28 Nov 2015 11:32:13 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1661244</guid><dc:creator>calle3</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1661244.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=1661244&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er nok inden for en lidt anderledes branche herinde.... men kunne godt t&amp;aelig;nke mig jeres synspunkt p&amp;aring; et nummer, en af mine leverand&amp;oslash;rer laver inden for vores branche.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det drejer sig om en velrenomeret firma... som har eksisteret inden for branchen i mange &amp;aring;r og n&amp;aelig;sten v&amp;aelig;ret enehersker inden for levering af software og computer/PDA, til vores foderanl&amp;aelig;g til mink. Det er dog kun ca 10% af os avlerere der bruger det.... da det er rimelig dyrt uden en garanteret effekt. Og man har ikke haft chance for at pr&amp;oslash;ve det uden at k&amp;oslash;be det... da det kr&amp;aelig;ver en masse ekstra omkostninger p&amp;aring; farmen som feks stregkoder p&amp;aring; alle bure osv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg havde et m&amp;oslash;de med s&amp;aelig;lgeren i september...&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Indtil da... havde systemet kostet ca 47.000 ved oprettlese ( 1.gangsbel&amp;oslash;b for software incl PDA )..derefter ca 4500 kr pr &amp;aring;r i abo for support og opdateringer. Prisen var s&amp;aring; uanset farmst&amp;oslash;rrelse uanset hvor mange bure man har.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg sagde blankt nej til denne pris&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aelig;lgeren sagde..de arbejdede p&amp;aring; et nyt prissystem som skulle g&amp;oslash;re det billigere og lettere hvis man feks ikke &amp;oslash;nskede at bruge det mere efter nogen &amp;aring;r.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Prisen ville s&amp;aring; v&amp;aelig;re ca 12.000 for PDA og s&amp;aring; en m&amp;aring;nedlig abo pris fremover for altid..indtil man ikke gad bruge det mere... men den nye pris ville blive meget atraktivt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Han gav mig muligheden for at f&amp;aring; 50% af pengene tilbage hvis jeg ikke var tilfreds inden 3mdr...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg skrev s&amp;aring; til ham, at jeg ville ha den nye abo pris at vide inden jeg sagde ja... han ringede s&amp;aring;..og fortalte at den nye pris var s&amp;aring; lav, at han var sikker p&amp;aring; at det ingen betydning ville ha for min beslutning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg sagde s&amp;aring; ja... og vi gik igang... og p&amp;aring; ordrebekr&amp;aelig;ftelsen skrev de f&amp;oslash;lgende:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis kunden ikke, pr 1/2-2016, &amp;oslash;nsker&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;at fors&amp;aelig;tter med XXX, kan hardwaren&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tilbagek&amp;oslash;bes af ***** til en pris p&amp;aring; kr 6000,-&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Software pakken er udl&amp;aring;nt og deaktiveres efter&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3 m&amp;aring;neder, hvis kunden ikke &amp;oslash;nsker at fors&amp;aelig;tte&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;med XXX.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;( Der skal lige n&amp;aelig;vnes...de har ingen offenliggjorte priser nogen steder hverken p&amp;aring; hjemmeside eller noget, hverken nye eller gamle priser )&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Alt var fint.... og jeg brugte en masse tid p&amp;aring; systemet i oktober.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; i november kom der brev fra dem, med de nye priser.... adresseret med mit firmanavn osv..se vedh&amp;aelig;ftet&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dvs i mit tilf&amp;aelig;lde.. gennemsnitsfarm i DK, blev prisen med 10.000 bure..... 1000kr om m&amp;aring;nden alts&amp;aring; 12.000 pr &amp;aring;r....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Prisen var ok..synes jeg&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ser s&amp;aring; p&amp;aring; FB...at mange der har k&amp;oslash;bt systemet efter tidligere model og HAR betalt 47.000 og 4500 pr &amp;aring;r..... de skal ogs&amp;aring; betale 12.000 pr &amp;aring;r nu... n&amp;aelig;sten 3 gange s&amp;aring; meget...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og der k&amp;oslash;rer en lang tr&amp;aring;d.... og jeg l&amp;aelig;ser et sted, at firmaet skriver at nye aftaler som ikke har givet de 47.000 for software... ( som mig ) skal betale 0.15 &amp;oslash;re pr bur istedet....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dvs ud fra den oplysning skal jeg s&amp;aring; &amp;aring;bentbart betale 24.000 pr &amp;aring;r...selvom det brev de skrev til mig sagde noget andet??&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg skriver s&amp;aring; til dem pr mail.... at jeg godt ville ha bekr&amp;aelig;ftet min pris p&amp;aring; 12.000 kr if&amp;oslash;lge brevet.....&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Han skrev ikke..men fik en til at ringe, og sige at det brev jeg fik... var en fejl, det var kun til eksisterende bruger..der havde k&amp;oslash;bt software...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forklarede s&amp;aring; at jeg synes det var noget svineri... at de havde sagt det blev billigere priser... og jeg agtede at ville have alle mine 12.000 tilbage plus tabt arbejdsfortjeneste for september osv.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De skriver s&amp;aring; et nyt brev pr mail med specialtilbud:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;eg har hermed forn&amp;oslash;jelsen at kunne tilbyde dig en speciel aftale p&amp;aring; abonnement p&amp;aring; XXX. Frem til 1 februar 2016 stilles programmet frit til r&amp;aring;dighed inklusiv fri support og opdateringer &amp;ndash; som det fremg&amp;aring;r af tidligere fremsendte l&amp;aring;ne aftale.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Normal prisen p&amp;aring; en abonnements aftale er, som tidligere n&amp;aelig;vnt 500,- kr. + 5 &amp;oslash;re pr. bur pr. m&amp;aring;ned, samt et engangsbel&amp;oslash;b p&amp;aring; 15.000,- for PDAen ( PA 692). Abonnements aftalen indeholder fri support og opdateringer samt fremtidige nye software versioner. Bindingsperioden er p&amp;aring; 12 m&amp;aring;neder fra 1 februar 2016. Betalig kan ske p&amp;aring; m&amp;aring;neds basis.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De f&amp;oslash;rste 12 m&amp;aring;neder yder Twinca en rabat p&amp;aring; 40 % p&amp;aring; abonnements aftalen og yder samtidig en rabat p&amp;aring; 3000,- kr. p&amp;aring; k&amp;oslash;b af PDAen idet du har betalt de 12.000,- kr. for den.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har en farm med 3400 t&amp;aelig;ver og 10.000 bure, regnes med et hvalpe gennemsnit p&amp;aring; 5,5 hvalpe pr. t&amp;aelig;ve bliver dine omkostninger p&amp;aring; 1200,- kr. pr. m&amp;aring;ned frem til 1 februar 2017 svarende til en omkostning p&amp;aring; 0,77 kr. p&amp;aring; produceret skind. Efter 1 februar 2017 er prisen 2000 kr. pr. m&amp;aring;ned svarende til 1,28 kr. pr. produceret skind.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg h&amp;aring;ber ovenst&amp;aring;ende tilbud har din interesse og h&amp;aring;ber p&amp;aring; at h&amp;oslash;re fra dig.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;Oslash;nsker du at ikke at bruge programmet efter 1 februar 2016 tilbagek&amp;oslash;ber *** naturligvis PDAen til de aftalte 6000,- kr. som det fremg&amp;aring;r af den tidligere fremsendte l&amp;aring;ne aftale. &amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som i ser..skriver de igen til mig....at normalprisen for mig er 5&amp;oslash;re pr bur.....dog giver hans regnstykke ingen mening:-P... 15 min efter han har sendt mailen, skriver&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;han en ny mail..hvor han tilbagekalder mailen.... han har nok opdaget fejlen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg skriver s&amp;aring; tilbage som svar... at jeg ikke &amp;oslash;nsker at g&amp;oslash;re brug af de 40% rabat det f&amp;oslash;rste &amp;aring;r...men at jeg bare &amp;oslash;nske at forts&amp;aelig;tte med de 5&amp;oslash;re pr bur som de for 2.gang skriver det koster, og skriver om jeg kan f&amp;aring; en bekr&amp;aelig;ftelse p&amp;aring; denne pris&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De svarer :&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Efter aftale med mine chefer skal jeg hermed pr&amp;aelig;cisere **** abonnements priser for XXX&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Normal prisen p&amp;aring; en abonnements aftale er, som tidligere n&amp;aelig;vnt 500,- kr. + 15 &amp;oslash;re pr. bur pr. m&amp;aring;ned, samt et engangsbel&amp;oslash;b p&amp;aring; 15.000,- for PDAen ( PA 692). Abonnements aftalen indeholder fri support og opdateringer samt fremtidige nye software versioner.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du henviser i nedenst&amp;aring;ende mail til det tilsendte brev &amp;ndash; dateret 1. november. Som det st&amp;aring;r i den f&amp;oslash;rste linje i brevet er der tale om en &amp;rdquo;Support og vedligeholdelses aftale&amp;rdquo; til eksisterende brugere af XXX der tidligere har betalt for programmet.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I den vedh&amp;aelig;ftede ordrebekr&amp;aelig;ftelse du har modtaget den 6.oktober 2015 st&amp;aring;r der f&amp;oslash;lgende &amp;rdquo;Software pakken er udl&amp;aring;nt og deaktiveres efter 3 m&amp;aring;neder hvis kunden ikke &amp;oslash;nsker at forts&amp;aelig;tte med XXX&amp;rdquo;. De 12000,- kr. du har betalt er alene for PDA&amp;egrave;n ( PA692).&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din abonnements pris p&amp;aring;XXX bliver derfor p&amp;aring; 1200 kr. pr. m&amp;aring;ned det f&amp;oslash;rste &amp;aring;r &amp;ndash; idet vi fortsat tilbyder dig de 40 % rabat &amp;ndash; herefter 2000,- kr. pr. m&amp;aring;ned. Rabatten p&amp;aring; de 3000,- kr. p&amp;aring; PDAen er naturligvis stadig g&amp;aelig;ldende.&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ser frem til at h&amp;oslash;re fra dig. &amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;-------------&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som i ser...drejer de sandheden lidt..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har aldrig modtaget noget..hvor der stod 15 &amp;oslash;re pr bur&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og de skriver..at der i brevet st&amp;aring;r at de kun g&amp;aelig;lder eksisterende bruger der har betalt softwaren??? Hvor st&amp;aring;r det?? Jeg l&amp;aelig;ser det som om at de kalder mig &amp;quot;bruger&amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;og det er jeg jo ogs&amp;aring;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad siger i??????? Jeg har ikke svaret dem endnu.... Er min dokumentation nok.... overfor en advokat, at bevise at de har klokket i det mht min pris?? At jeg i princippet er uvidende om at de gir mig en forkert pris??&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er det lovligt at lave s&amp;aring;dan en prisstigning?? 300 %...selv for gamle eksistrende kunder??&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg agter at lave ballade og hj&amp;aelig;lpe ogs&amp;aring; de nadre brugere&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;feks kender jeg en af de andre.... der har kbt systemet... til 47.000 og indtil i&amp;aring;r betalt 4500 pr &amp;aring;r.... nu skal han betale 25.000 pr &amp;aring;r????&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;aring;ber p&amp;aring; jeres mening...udefra set :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>