<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Iværksætter politik</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16710.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Politikerne har et stort ansvar for, at der er gode vilkår for iværksættere. Den førte erhvervspolitik har en direkte indflydelse på hvor mange nye virksomheder, der bliver skabt og her i forummet diskuterer vi, hvordan en god iværksætterpolitik bør udformes. Emner som ofte er fremme er skatteforhold, afgifter og regler, og det er både de helt praktiske forhold ude i den enkelte virksomhed og de store landspolitiske, der diskuteres.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom og vær med til at diskutere Danmarks iværksætterpolitik - det sker at politikere kigger os over skuldrene for at få inspiration.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622981.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 12:55:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622981</guid><dc:creator>BroncofanDK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622981.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622981&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg er helt enig i, at skat er noget af en bariere for selvst&amp;aelig;ndige og ansatte der ikke tjerner ret meget. Jeg vil derfor - som f.eks venstre og som det ligger lidt i din f&amp;oslash;rste tekst, langt hellere s&amp;aelig;nke bundskatten eller h&amp;aelig;ve bundfradraget.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vender egentligt tilbage til relativt f&amp;aring; ting:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi had strukturelle problemer i landet, og der er en del. Det er dyrt, riskofyldt og gevinstchancen i Danmark, er hvis man ser udelukkende p&amp;aring; skat den eller blandt de d&amp;aring;rligste i verden. Der er begr&amp;aelig;nset kapital til r&amp;aring;dighed af samme grunde. Vore sociale ydelser er s&amp;aring; h&amp;oslash;je at det begr&amp;aelig;nser erhverv - KRAKA fandt - selvom overskriften var en anden at 4270 kontanthj&amp;aelig;lpsmiodtagere ville f&amp;aring; mindre end 500kr/md ved at tage et job til 18000kr/md og sikkert uden at regne transport mv. med.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;-Vi skal have skabt flere arbejdspladser med st&amp;oslash;rre investeringer&lt;br /&gt;-Vi skal give incitamenter til at folk tager det arbejde der er (selvom det m&amp;aring;ske er sv&amp;aelig;rt at finde)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skabelse af arbejdspladser&lt;br /&gt;At fjerne top skat er billigt - formodentligt giver det et netto provenu. Under alle omst&amp;aelig;ndigheder vil det g&amp;oslash;re det lettere at spare op, det vil give prisstigninger p&amp;aring; dyre boliger, &amp;oslash;get aktivitet for h&amp;aring;ndv&amp;aelig;rkere.... indtil det finder et balancepunkt. Det vil ogs&amp;aring; g&amp;oslash;re at et til to super &amp;aring;r for en virksomhedsejer vil kunne g&amp;oslash;re dem personligt risikofri. St&amp;oslash;rre formuer vil give st&amp;oslash;rre og mere risikovillige investeringer....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Reelt vil man sikkert f&amp;aring; stortset den samme effekt p&amp;aring; &amp;oslash;konomien ved kun at lade dette ske for selvst&amp;aelig;ndige og omkostningen er minimal - men det vil give ramaskrig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Incitament til at arbejde i lavtl&amp;oslash;nsjobDet er klart at vi har et incitamentproblem og LA&amp;#39;s forslag om 7000kr/md i skattefrihed er interssant, men det generelle problem er at for at f&amp;aring; den samme effekt skal man virkelig give store bel&amp;oslash;b i nedsatte skatter. Det er altid sv&amp;aelig;rt n&amp;aring;r man venter p&amp;aring; dynamiske effekter, og den risikofri - h&amp;aring;rdere vej er nedsk&amp;aelig;ringer i overf&amp;oslash;rsler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vil v&amp;aelig;re bedre for &amp;oslash;konomien at s&amp;aelig;nke topskat og sk&amp;aelig;re i ydelser end at h&amp;aelig;ve fradrag - men LA&amp;#39;s program som Finansministeriet regnede p&amp;aring; indikerer at der er meget st&amp;oslash;rre dynamiske effekter end jeg i min vilde fantasi havde forestillet mig. Hvis man virkelig kan sk&amp;aelig;re s&amp;aring; meget i skatten og f&amp;aring; over 100 mia i overskud, s&amp;aring; er det da bare om at f&amp;aring; startet rejsen.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622947.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 11:41:46 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622947</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622947.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622947&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;jeg tror den med momsen bare er en besv&amp;aelig;rlig finte men vil pege p&amp;aring; det jeg ser som problemet ved at s&amp;aelig;nke selskabsskat - eller tage den bort, nemlig at s&amp;aring; kan selskabsejere der er gifte h&amp;aelig;ve ca 100000 kr til 27% skat og alt derover til 42% helt op til mange mio - hvor folk der arbejder OG ejere af de mange persoligt drevne virksomheder skal af med 44% op til ca 500.000 og s&amp;aring; noget med 56% derover&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skal selskabsejere han den fordel imod personligt ejede virksomheder og alm ansatte. Nej synes jeg&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mange glemmer sammenh&amp;aelig;nget mellem selskabskat og s&amp;aring; udbytteskat, som netop er bygget s&amp;aring;dan, for sikre det svarer til alm bundskat.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forslaget vil ogs&amp;aring; i h&amp;oslash;jere grad gl&amp;aelig;de velhavende aktion&amp;aelig;rer som nu kan f&amp;aring; st&amp;oslash;rre udbytter og lavere skat. Det &amp;oslash;ger ikke n&amp;oslash;dvendigvis indtjeningen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er helt enig i, at skat er noget af en bariere for selvst&amp;aelig;ndige og ansatte der ikke tjerner ret meget. Jeg vil derfor - som f.eks venstre og som det ligger lidt i din f&amp;oslash;rste tekst, langt hellere s&amp;aelig;nke bundskatten eller h&amp;aelig;ve bundfradraget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De som har stor succes med selskaber og kan h&amp;aelig;ve 500.000 kr som l&amp;oslash;n og 50/100.000 kr yderligere som udbytte til 44% skat, overlever nok i virkeligheden topskat (eller betaler til livrente for at undg&amp;aring; det). Bundskatten er nok en st&amp;oslash;rre problematik, selvom jeg godt ved, at mange mener topskattelettelser n&amp;aelig;sten betaler sig selv. Det er muligt, men jeg tror ikke det er topskatten der s&amp;aelig;tter s&amp;aring; store begr&amp;aelig;nsinger for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lettere regler - lidt lavere bundskat - og lettere finansiering sikkert i mange fald, tror jeg giver mere value for money&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John H&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622943.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 11:35:11 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622943</guid><dc:creator>BroncofanDK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622943.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622943&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;1-marginalskatten der g&amp;oslash;r at hvis jeg l&amp;aring;ner ex. 2mio kr i mit hus, investerer og taber disse penge skal jeg tjene knapt 6mio. kr for at komme tilbage til 0, og samtidig skal jeg tjene ca. 6 mio kr for at fordoble min investering.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;du m&amp;aring; nok tale med en der ved lidt om &amp;oslash;konomi - for det er jo totalt vr&amp;oslash;vl - og bare ordet fordoble min investeringer forvirrer vel ogs&amp;aring;. Lad os n&amp;oslash;jes med at sige du skal ha pengene hjem igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du l&amp;aring;ner penge i dit hus og investerer - s&amp;aring; kan du enten g&amp;oslash;re det ved kapitaludvidelse (eller k&amp;oslash;be aktier hvis det var noget eksternt) - eller ha lavet kortfristet konvertibelt l&amp;aring;n og s&amp;aring; er der fradrag for tabet i aktieindkomst som kan modregnes anden indkomst - du ville s&amp;aring; ha tabt ca 1,2 (27-42% fradrag) -&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du ville jo formentlig heller ikke tjene de 1,2 mio op p&amp;aring; et &amp;aring;r formentlig men over flere &amp;aring;r, og du vil s&amp;aring; ha max omkring 1,8 mio der skulle til i l&amp;oslash;n og ikke 6 mio at tjene uanset du nu havde tosset i det, og ikke sikret dig fradrag for de 2 mio du sk&amp;oslash;d ind. Hvis du taber s&amp;aring; meget, s&amp;aring; er det vel ikke voldsomt sandsynligt du betaler topskat som f&amp;oslash;rst indtr&amp;aelig;der ved brutto 499.130 per &amp;aring;r - for en ugift tilmed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forskellen mellem at skulle tjene ca 1,8 mio for at f&amp;aring; d&amp;aelig;kket tabet p&amp;aring; de 2 mio og 6 mio er ret stor.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er s&amp;aring;dan de ogs&amp;aring; regner i LA n&amp;aring;r de skal overbevise, men det er ikke voldsomt overbevisende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden er der vel mange gode grunde til, at dine naboer til begge sider ikke skulle d&amp;aelig;kke alle de penge du m&amp;aring;tte investere og tabe - s&amp;aring; det er vel ikke s&amp;aring; urimeligt at du kun har fradrag for ca 40% af tabet men igen - det er jo nok der LA og jeg g&amp;aring;r forbi hinanden (jvnf dine svar i valg debatterne).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er i&amp;oslash;vrigt til bl&amp;aring; blok, s&amp;aring; det er som OK med mig med stemmerne og jeg er som ikke en gang modstander af LA overhovedeet, men lidt mere pr&amp;aelig;cision i tallene og en bare lille forst&amp;aring;else for, at naboerne ikke skal finansiere din maskinefabrik ville kl&amp;aelig;de debatten ligesom en p&amp;aring;stand om:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;st&amp;oslash;rstedelen af befolkningen (EL, SF, S og DF) v&amp;aelig;lgere ser selvst&amp;aelig;ndige som usympatiske skadedyr som kun accepteres fordi der er regninger der skal betales til at st&amp;oslash;tte folk der &amp;oslash;nsker at blive fors&amp;oslash;rget.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; tyder p&amp;aring; en slags forf&amp;oslash;lgelses vandvid. Jeg kender da masser af den slags, der synes private erhvervdrivende er super seje. Du tr&amp;aelig;nger nok til lidt kaffe og frisk luft omkring dig, s&amp;aring; sort er verden alts&amp;aring; ikke&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Som for&amp;aelig;ldre til to b&amp;oslash;rn med handikap har jeg set hvor sjofel en arbejdsindsats rigtig mange i den offentlige sektor yder, og jo mere jeg m&amp;oslash;der den, jo mindre synes jeg den skal v&amp;aelig;re.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; Ja det er jo en sur oplevelse og der er givet nogen der ikke g&amp;oslash;r alt som de skal. Om en mindre offentlig sektor gavner ungerne ved jeg ikke, men jeg er helt enig i, at det ikke nytter noget bare at ville g&amp;oslash;re den st&amp;oslash;rre og st&amp;oslash;rre - uanset det er for at d&amp;aelig;kke omkostninger til flere gamle eller andet - s&amp;aring; m&amp;aring; man spare andre steder, s&amp;aring; en 0 l&amp;oslash;sning synes jeg er fin, og ja - det er vel ogs&amp;aring; muligt at finde steder at spare. Det jeg kender lidt til i det offentlige er p&amp;aelig;dagog omr&amp;aring;det hvor jeg kan garantere for at de l&amp;oslash;ber st&amp;aelig;rkt i b&amp;oslash;rneinstitutionerne, ofte alene med 10 b&amp;oslash;rn -&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu ved jeg ikke helt hvorfor LA skal blandes ind i dette - men der er jo valgkamp... og med dine svar i andre tr&amp;aring;de m&amp;aring; du f&amp;oslash;le dig tr&amp;aring;dt over t&amp;aelig;rene - men at klandre dem (eller finansministeriet) for ikke at kunne regne er vist lidt lavt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Omkring kapital og fradrag er du jo rimeligt godt hjemme i stoffet, og derfor s&amp;aring; taler du ogs&amp;aring; mod bedre vidende. Ja, man kan lave en kapitaludvidelse, men du ved jo ogs&amp;aring; godt at der kan v&amp;aelig;re visse grunde til IKKE at ville binde kapital p&amp;aring; den vis, og du ved ogs&amp;aring; udem&amp;aelig;rket godt at konvertible l&amp;aring;n IKKE m&amp;aring; laves til overkurs - s&amp;aring; hvis der er tab SKAL du nedskrive v&amp;aelig;rdien da du ellers snyder i skat. Ergo - konvertible l&amp;aring;n er lidt af en varmluftsballon, da det er en m&amp;aring;de at k&amp;oslash;be anparter/aktier p&amp;aring; til pari - ogs&amp;aring; hvis de er steget, men der er en kriminel agt at bruge det som du n&amp;aelig;vner.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du ved ogs&amp;aring; udem&amp;aelig;rket godt at hvis du personligt kautionerer for bankl&amp;aring;n i en selskabskonstruktion s&amp;aring; har du ingen fradragsret - for det har du brugt som del af din r&amp;aring;dgivning siden jeg pegede det ud for dig m.fl. for langt over et &amp;aring;r siden. Det er faktisk the mest normale at arbejde med personlig kaution overfor banker, men det er ret stupidt fra en risikobetragtning, men det kr&amp;aelig;ves eksempelvis ved finansiering gennem V&amp;aelig;kstfonden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med de filosofiske betragtninger om hvem der betaler topskat, tror jeg du har glemt matematikken. Nu er jeg bestemt ikke s&amp;aring; godt bevaret i skattelovgivningen som du, men jeg har meget sv&amp;aelig;rt ved at se andet end at du med dine beregninger benytter en skatteprocent p&amp;aring; 33%, og jeg har meget sv&amp;aelig;rt ved at forestille mig, at det er en standard netto skatteprocent for at l&amp;aelig;gge 1.2 mio kr tilside, og hvis du eksempelvis bruger V&amp;aelig;kstfonden som promoveres meget, s&amp;aring; er det fulde bel&amp;oslash;b vi taler om. Hvis du skal opspare 2. mio over 5-10 &amp;aring;r s&amp;aring; ved jeg ikke helt hvordan du snor dig udenom topskat. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det k&amp;aelig;mpe problem med topskatten er en manglende udligning &amp;aring;r til &amp;aring;r, som g&amp;oslash;r at uudnyttede fradrag og direkte tab ikke udlignes, ligesom du ikke rigtig kommer udenom at hvis du skal tjene 2mio kr EKSTRA netto s&amp;aring; er regnestykket 2mio divideret med den de almisser staten giver borgeren. Samtidig er det en stupid skat som ingen reel financieringseffekt har - det er ren jantelov. Basis er at vi har en skattelovgivning/et skattetryk der g&amp;oslash;r det n&amp;aelig;sten umuligt at komme p&amp;aring; fode igen med l&amp;oslash;nindt&amp;aelig;gt hvis du taber st&amp;oslash;rre investerede bel&amp;oslash;b.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Omkr. den offentlige sektor - s&amp;aring; ja... Der er en held del der yder et super stykke arbejde, men det modsatte er er meget udbredt. Venstre talte for &amp;aring;r tilbage om at pengene skulle f&amp;oslash;lge patienten, borgeren, opgaven... og der er ingen tvivl om at der er mange ansatte i offentlige funktioner som ikke ville f&amp;aring; de penge de f&amp;aring;r idag hvis borgerne havde valgmuligheden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622930.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 10:54:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622930</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622930.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622930&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg tror jeg vil pege p&amp;aring; noget andet, der mangler et sikkerhedsnet for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere. Det g&amp;oslash;r det risikabelt at satse alt p&amp;aring; nye brancher. Uanset hvad du ellers laver s&amp;aring; er du n&amp;aelig;sten garanteret at du kan betale dine regninger og f&amp;aring; en bid br&amp;oslash;d, selv bistandsklienter er bedre stillet end en nystartet iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis bistandsklienter i snit f&amp;aring;r 12000 efter skat (inkl. till&amp;aelig;g) s&amp;aring; er det klart at det ikke er attraktivt s&amp;aelig;rlig tit at sige nej tak, jeg vil hellere leve for de 5000 jeg selv kan tjene. L&amp;oslash;sningen m&amp;aring; v&amp;aelig;re at acceptere en st&amp;oslash;rre grad af indtjening til lavt l&amp;oslash;nnede udover deres offentlige ydelser, hvad eneten det g&amp;aelig;lder studerende, pensionister, f&amp;oslash;rtidspensionister eller bistand/dagpenge modtagere. I dag er reglerne s&amp;aring;dan at man straffer folk for at yde ekstra. Det er STADIG s&amp;aring;dan at disse grupper betaler 30% bruttoskat udover den almindelige skat og AMB. Det er logisk at man ikke s&amp;oslash;ger lavtl&amp;oslash;nsarbejde n&amp;aring;r udbyttet bliver s&amp;aring; lavt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skulle vi s&amp;aring; forvente at en masse h&amp;oslash;jtl&amp;oslash;nnede l&amp;oslash;nmodtagere skulle opsige deres fede job til 30000+ per m&amp;aring;ned med pension og sikkerhed, for det form&amp;aring;l at skulle knokle uden at v&amp;aelig;re sikret et liv og med mulighed for at risikere b&amp;aring;de familie og hjem undervejs pga. d&amp;aring;rlig &amp;oslash;konomi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden er vores udgifter i samfundet for h&amp;oslash;je, det er sv&amp;aelig;rt at f&amp;aring; en isbod til at l&amp;oslash;be rundt n&amp;aring;r man bliver n&amp;oslash;dt til at tage 20kr. for en is der koster 5 kr. i Aldi, for ellers kan det ikke l&amp;oslash;be rundt. Hvis f&amp;oslash;rn&amp;aelig;vnte personer kunne arbejde sort ville de v&amp;aelig;re villige til at arbejde for m&amp;aring;ske 30 kr. i timen, derved kunne der opst&amp;aring; en skov af mindre virksomheder. Og det er alts&amp;aring; ret tit at store virksomheder engang har v&amp;aelig;ret sm&amp;aring;. Kunne man hyre folk til s&amp;aring; sm&amp;aring; penge ville du se mange sm&amp;aring; forretninger/grillbarer ect der vil kunne leve i sm&amp;aring;byer med bare 200 huse, og det vil skabe mere liv p&amp;aring; landet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og lige for at drille John Hannover lidt (p&amp;aring; den gode m&amp;aring;de) s&amp;aring; har jeg et forslag der ville hj&amp;aelig;lpe mange, kan dog n&amp;aelig;ppe lige overskue alle konsekvenser...men...i dag har vi k&amp;oslash;bsmoms og salgsmoms p&amp;aring; 25% - dvs. fuldt fradrag - hvis vi f.eks. kun giver fradragsret for de 96% af k&amp;oslash;bsmomsen s&amp;aring; svarer det til at firmaerne kommer til at betale 1% i moms af al oms&amp;aelig;tning (og slutbrugeren stadig 25%). Til geng&amp;aelig;ld b&amp;oslash;r vi s&amp;aring; kunne slette firma beskatning 100% hvorfor multinationale selskaber selv vil betale for deres investeringer i Danmark og de vil ogs&amp;aring; betale (oms&amp;aelig;tningsskat) selv om de undg&amp;aring;r skat i dag. Derved slipper alle for at lave de fleste regnskaber og n&amp;aring;r nogen af de store betaler mere i skat end de g&amp;oslash;r i dag, s&amp;aring; er der jo sikkert nogle mindre firmaer der slipper billigere. Og det er ikke l&amp;aelig;ngere &amp;quot;du og jeg&amp;quot; der skal betale n&amp;aring;r direkt&amp;oslash;ren f&amp;aring;r en firmabil til 1mio (fordi firmaet f&amp;aring;r fradrag).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kommer vi nu op at sl&amp;aring;s som vi plejer? lol&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622892.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 09:41:42 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622892</guid><dc:creator>Rikke MY .•&amp;#39;&amp;#39;*♪♫•*¨✿.</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622892.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622892&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Done :)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622882.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 09:27:32 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622882</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622882.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622882&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;1-marginalskatten der g&amp;oslash;r at hvis jeg l&amp;aring;ner ex. 2mio kr i mit hus, investerer og taber disse penge skal jeg tjene knapt 6mio. kr for at komme tilbage til 0, og samtidig skal jeg tjene ca. 6 mio kr for at fordoble min investering.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;du m&amp;aring; nok tale med en der ved lidt om &amp;oslash;konomi - for det er jo totalt vr&amp;oslash;vl - og bare ordet fordoble min investeringer forvirrer vel ogs&amp;aring;. Lad os n&amp;oslash;jes med at sige du skal ha pengene hjem igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du l&amp;aring;ner penge i dit hus og investerer - s&amp;aring; kan du enten g&amp;oslash;re det ved kapitaludvidelse (eller k&amp;oslash;be aktier hvis det var noget eksternt) - eller ha lavet kortfristet konvertibelt l&amp;aring;n og s&amp;aring; er der fradrag for tabet i aktieindkomst som kan modregnes anden indkomst - du ville s&amp;aring; ha tabt ca 1,2 (27-42% fradrag) -&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du ville jo formentlig heller ikke tjene de 1,2 mio op p&amp;aring; et &amp;aring;r formentlig men over flere &amp;aring;r, og du vil s&amp;aring; ha max omkring 1,8 mio der skulle til i l&amp;oslash;n og ikke 6 mio at tjene uanset du nu havde tosset i det, og ikke sikret dig fradrag for de 2 mio du sk&amp;oslash;d ind. Hvis du taber s&amp;aring; meget, s&amp;aring; er det vel ikke voldsomt sandsynligt du betaler topskat som f&amp;oslash;rst indtr&amp;aelig;der ved brutto 499.130 per &amp;aring;r - for en ugift tilmed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forskellen mellem at skulle tjene ca 1,8 mio for at f&amp;aring; d&amp;aelig;kket tabet p&amp;aring; de 2 mio og 6 mio er ret stor.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er s&amp;aring;dan de ogs&amp;aring; regner i LA n&amp;aring;r de skal overbevise, men det er ikke voldsomt overbevisende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden er der vel mange gode grunde til, at dine naboer til begge sider ikke skulle d&amp;aelig;kke alle de penge du m&amp;aring;tte investere og tabe - s&amp;aring; det er vel ikke s&amp;aring; urimeligt at du kun har fradrag for ca 40% af tabet men igen - det er jo nok der LA og jeg g&amp;aring;r forbi hinanden (jvnf dine svar i valg debatterne).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er i&amp;oslash;vrigt til bl&amp;aring; blok, s&amp;aring; det er som OK med mig med stemmerne og jeg er som ikke en gang modstander af LA overhovedeet, men lidt mere pr&amp;aelig;cision i tallene og en bare lille forst&amp;aring;else for, at naboerne ikke skal finansiere din maskinefabrik ville kl&amp;aelig;de debatten ligesom en p&amp;aring;stand om:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;st&amp;oslash;rstedelen af befolkningen (EL, SF, S og DF) v&amp;aelig;lgere ser selvst&amp;aelig;ndige som usympatiske skadedyr som kun accepteres fordi der er regninger der skal betales til at st&amp;oslash;tte folk der &amp;oslash;nsker at blive fors&amp;oslash;rget.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; tyder p&amp;aring; en slags forf&amp;oslash;lgelses vandvid. Jeg kender da masser af den slags, der synes private erhvervdrivende er super seje. Du tr&amp;aelig;nger nok til lidt kaffe og frisk luft omkring dig, s&amp;aring; sort er verden alts&amp;aring; ikke&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Som for&amp;aelig;ldre til to b&amp;oslash;rn med handikap har jeg set hvor sjofel en arbejdsindsats rigtig mange i den offentlige sektor yder, og jo mere jeg m&amp;oslash;der den, jo mindre synes jeg den skal v&amp;aelig;re.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; Ja det er jo en sur oplevelse og der er givet nogen der ikke g&amp;oslash;r alt som de skal. Om en mindre offentlig sektor gavner ungerne ved jeg ikke, men jeg er helt enig i, at det ikke nytter noget bare at ville g&amp;oslash;re den st&amp;oslash;rre og st&amp;oslash;rre - uanset det er for at d&amp;aelig;kke omkostninger til flere gamle eller andet - s&amp;aring; m&amp;aring; man spare andre steder, s&amp;aring; en 0 l&amp;oslash;sning synes jeg er fin, og ja - det er vel ogs&amp;aring; muligt at finde steder at spare. Det jeg kender lidt til i det offentlige er p&amp;aelig;dagog omr&amp;aring;det hvor jeg kan garantere for at de l&amp;oslash;ber st&amp;aelig;rkt i b&amp;oslash;rneinstitutionerne, ofte alene med 10 b&amp;oslash;rn -&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622856.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 08:09:32 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622856</guid><dc:creator>BroncofanDK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622856.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622856&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Nej manglende kapital er ikke et stort problem. Det st&amp;oslash;rste problem for v&amp;aelig;kst med en ung danskbaseret maskinproducent der pt udelukkende eksporterer er;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1-marginalskatten der g&amp;oslash;r at hvis jeg l&amp;aring;ner ex. 2mio kr i mit hus, investerer og taber disse penge skal jeg tjene knapt 6mio. kr for at komme tilbage til 0, og samtidig skal jeg tjene ca. 6 mio kr for at fordoble min investering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2-omkostningsniveauet ved at f&amp;aring; lavet komponenter/services i Danmark er meget h&amp;oslash;je og det g&amp;oslash;r at vi er ekstremt ineffektive fordi vi fors&amp;oslash;ger at undg&amp;aring; omkostninger ved outsourcing i Danmark - og det kommer tilbage til at bare en mio investeret kunne g&amp;oslash;re underv&amp;aelig;rker&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3-hele f&amp;oslash;lelsen af at st&amp;oslash;rstedelen af befolkningen (EL, SF, S og DF) v&amp;aelig;lgere ser selvst&amp;aelig;ndige som usympatiske skadedyr som kun accepteres fordi der er regninger der skal betales til at st&amp;oslash;tte folk der &amp;oslash;nsker at blive fors&amp;oslash;rget. Det giver alt i alt en f&amp;oslash;lelse af at jeg egentlig ikke har lyst til at mine b&amp;oslash;rn skal lide under de &amp;oslash;konomiske og mennskelige afsagn som det giver at g&amp;oslash;re hvad jeg har gjort.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som for&amp;aelig;ldre til to b&amp;oslash;rn med handikap har jeg set hvor sjofel en arbejdsindsats rigtig mange i den offentlige sektor yder, og jo mere jeg m&amp;oslash;der den, jo mindre synes jeg den skal v&amp;aelig;re.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622164.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2015 15:22:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622164</guid><dc:creator>ABakkestrøm</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622164.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622164&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Debatten er flyvende omkring hvilke barrierer iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere m&amp;oslash;der i Danmark. Politikerne peger p&amp;aring; at kapital er den st&amp;oslash;rste barriere. Men er dette nu ogs&amp;aring; den st&amp;oslash;rste barriere? If&amp;oslash;lge The Global Entrepreneurship and Development Institute er Region Hovedstaden #1 iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter &amp;oslash;kosystem i Europa, og de resterende regioner i Danmark er t&amp;aelig;t efter. De peger ikke p&amp;aring; kapital som den st&amp;oslash;rste forhindring, men i h&amp;oslash;jere grad en manglende kultur for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri. Rammebetingelserne er de bedste i hele Europa. Kan du genkende dette billede?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi er 2 kandidatstuderende som skriver afhandling omkring disse problemstillinger, og vi vil gerne pr&amp;aelig;sentere et retvisende billede af barriererne for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere. Er det manglende kapital? Tro p&amp;aring; egne evner? Eller noget helt tredje? Over 200 iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere har givet deres mening til kende via nedenst&amp;aring;ende link. Det tager 3 minutter og besvarelsen er anonym. Giv din mening til kende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Link til unders&amp;oslash;gelse: &lt;a href="https://da.surveymonkey.com/s/DXCSVQS"&gt;https://da.surveymonkey.com/s/DXCSVQS&lt;/a&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for din hj&amp;aelig;lp og godt valg!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;/ Thorbj&amp;oslash;rn og Anders&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>