<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Alt det andet om at starte virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;At starte virksomhed er en livsstil. Iværksættere har ofte entrepreneurship i blodet, og det betyder, at det ikke kun handler om en anden måde at gå på arbejde på. Iværksættere arbejdere på skæve tidspunkter, tager på egen hånd store beslutninger og kan have meget svingende indtægt.  Det påvirker familien, ferien og boligen. I dette forum snakker vi om alle de ting og hjælper hinanden med at komme videre.  Hvis du vil finde andre selvstændige i samme situation som dig selv, så er det her det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom inden for og få svar på dine spørgsmål om iværsætteri, feedback på dine egne problemstillinger og ideer og forretningsopstart.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Hvem der tilfører mest værdi i opstartsprojekt, rå iværksætterblod vs. lønnede topfolk.</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1589587.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Feb 2015 21:09:41 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1589587</guid><dc:creator>Bo OfCourse</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1589587.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1589587&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Carsten Jacobsen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg tror at du har arbejdet for de &amp;quot;forkerte&amp;quot; virksomheder.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har sikkert helt ret, det var dog ikke ment som de firmaer jeg arbejde for/sammen med, men mere de enkelte personer som man ans&amp;aelig;tter i sit firma, at jeg f&amp;oslash;ler at kvaliteten og tankegangen tit kan svinge markant og jeg f&amp;oslash;ler i et upcomming projekt at jeg f&amp;aring;r mere gejst og ping pong effekt &amp;nbsp;ud af dem som selv er iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter og er p&amp;aring; vej til at arbejde sig op, og det ikke altid er lig med at man ans&amp;aelig;tter &amp;quot;dyre&amp;quot; drenge, at man s&amp;aring; f&amp;aring;r ekstra meget tilbage.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Carsten Jacobsen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Nu n&amp;aelig;vner du selv bl.a. Google, Facebook og Apple. Nogle af mine venner og bekendte arbejder faktisk for de virksomheder, og de fighter h&amp;aring;rdere end de fleste iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere jeg kende&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeps- jeg kender ogs&amp;aring; en del af de folk - helt klart de k&amp;oslash;re i top gear nu, og firmaer som disse tr&amp;aelig;kker fuldst&amp;aelig;ndig vandvittig dygtige folk - men i startfase har alle disse firmaer n&amp;aelig;sten uden undtagelser haft det op af bakke i start - nu n&amp;aring;r succes er i top, kan alle jo godt se at det er en go ide, og s&amp;aring; er der n&amp;aelig;sten ingen gr&amp;aelig;nser for hvem der kan eller vil yde noget og v&amp;aelig;re med p&amp;aring; vognen - jeg tror det er ganske enkelt nedgroet i de flestes natur at man &amp;nbsp;hurtig falder ind i den st&amp;oslash;rste flok.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Min pointe er blot at der er nogle der er bedre til at st&amp;aring; imod og v&amp;aelig;re de ensomme ulve et stykke tid for at starte en flok andre kan joine og f&amp;oslash;le sig trygge i, i det store f&amp;aelig;llesskab.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Go Aften&amp;nbsp;&lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-5.gif" alt="Wink" /&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvem der tilfører mest værdi i opstartsprojekt, rå iværksætterblod vs. lønnede topfolk.</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1589370.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Feb 2015 01:18:59 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1589370</guid><dc:creator>Carsten Jacobsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1589370.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1589370&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg tror at du har arbejdet for de &amp;quot;forkerte&amp;quot; virksomheder. Jeg har haft masser af kolleger som har v&amp;aelig;ret innovative, har t&amp;aelig;nkt som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere, v&amp;aelig;ret topmotiveret etc. Jeg har naturligvis ogs&amp;aring; oplevet at have haft kolleger som bare stempler ind og ud, og bare skal overleve mellem pauserne i det tidsrum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu n&amp;aelig;vner du selv bl.a. Google, Facebook og Apple. Nogle af mine venner og bekendte arbejder faktisk for de virksomheder, og de fighter h&amp;aring;rdere end de fleste iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere jeg kender. De er topmotiverede for at skabe fantastiske produkter og skabe v&amp;aelig;kst, selvom de bare er sm&amp;aring; brikker i et stort puslespil. S&amp;aring; at de virksomheer er s&amp;aring; succesfulde i dag, skyldes ikke kun at stifterne var driftige folk, det skyldes i liges&amp;aring; h&amp;oslash;j grad, at de kan f&amp;aring; deres medarbejdere til at br&amp;aelig;nde for deres virksomhed som de selv g&amp;oslash;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh Carsten&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Hvem der tilfører mest værdi i opstartsprojekt, rå iværksætterblod vs. lønnede topfolk.</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1589369.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Feb 2015 00:50:42 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1589369</guid><dc:creator>Bo OfCourse</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1589369.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1589369&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;&lt;i&gt;(l&amp;aelig;s venligst dette som min personlige holdning, og ikke som en generalisering)&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ol&gt;
&lt;li&gt;Er du typen der f&amp;aring;r en fantastik ide, fokusere p&amp;aring; + frem for -, og som det f&amp;oslash;rste t&amp;aelig;nker &amp;nbsp;- &amp;quot; Det her bliver vildt stort - det kan kun g&amp;aring; for langsomt med at komme i gang &amp;quot;&lt;/li&gt;
&lt;/ol&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; 2. &amp;nbsp;Eller er du typen der &amp;nbsp;t&amp;aelig;nker &amp;nbsp;&amp;quot;det kunne blive stort , meeen - det er nok alt for sv&amp;aelig;rt at komme i gang med s&amp;aring;dan et stort projekt , det er nok ogs&amp;aring; kun &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp;noget de store firmaer som i forvejen har penge der &amp;nbsp;kan magte s&amp;aring;dan en opgave, s&amp;aring; risikoen og arbejdet er alt for stor for mig &amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;div&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Jeg &amp;nbsp;sk&amp;aelig;re alle over en kam, s&amp;aring; er det faktisk s&amp;aring;dan groft sagt &amp;nbsp;jeg oplever 2 forskellige typer mennesker i erhvervslivet og dermed ogs&amp;aring; 2 tanker, 2 strategier 2 m&amp;aring;der at bruge disse p&amp;aring; .&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Den ene r&amp;aring; &amp;nbsp;iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter med kampgejst og som handler og fokusere 100% &amp;nbsp;mens man kun t&amp;aelig;nker p&amp;aring; de positive tanker og hvad det kan blive til - &amp;quot; vi pr&amp;oslash;ver os frem og l&amp;oslash;ser problemer hvis de opst&amp;aring;r, vi finder altid en l&amp;oslash;sning og gir aldrig op&amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Den anden som &amp;quot;blot&amp;quot; i firmaer bliver l&amp;oslash;nnet top folk &amp;nbsp;&amp;quot; som i f&amp;oslash;rste instans unders&amp;oslash;ger og pr&amp;oslash;ver at l&amp;oslash;se problemer f&amp;oslash;r de opst&amp;aring;r ,og bruger ressourcer m&amp;aelig;ngder af m&amp;oslash;der p&amp;aring; at kortl&amp;aelig;gge alle de negative tanker f&amp;oslash;r de opst&amp;aring;r og hvilken risiko der i givet fald er for ham/hende at v&amp;aelig;re med i et s&amp;aring;dant opstarts projekt hvis det ikke lykkes.&amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteren t&amp;aelig;nker &amp;quot;jeg tror p&amp;aring; det lykke p&amp;aring; et tidspunkt, s&amp;aring; jeg t&amp;oslash;r godt satse mine sparepenge&amp;quot;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;L&amp;oslash;nnet top folk &amp;quot; jeg skal sikre mig at tr&amp;aelig;kke s&amp;aring; meget l&amp;oslash;n/bonus ud af firmaet s&amp;aring; jeg mister s&amp;aring; lidt som muligt hvis der sker noget &amp;quot;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;Hvor mange har ikke h&amp;oslash;rt - &amp;quot; vi vil godt sidde lidt p&amp;aring; sidelinjen og have option i firmaet, s&amp;aring; hvis du f&amp;aring;r hul igennem vil vi godt v&amp;aelig;re med&amp;quot;........right!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter dr&amp;oslash;mmer og fokusere m&amp;aring;lrette og ser det positive i selv sm&amp;aring; sejre - top folk bruger mere tid p&amp;aring; at finde fejl og usikkerhed, bruger mdr. efter mdr. for at vende og dreje muligheder og g&amp;aelig;tter p&amp;aring; udfald, venter p&amp;aring; succes f&amp;oslash;r de selv involvere sig, skal de involveres er det med forbehold og lidt sl&amp;oslash;ret s&amp;aring;ledes at de kan hoppe videre uden sk&amp;aring;r hvis det g&amp;aring;r galt..&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter arbejder h&amp;aring;rdt og &amp;nbsp;fokuseret , weekend og aftner er en tids &amp;nbsp;livline til at n&amp;aring; det hvis man er bagud.&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;div&gt;&lt;/div&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Den l&amp;oslash;nnet arbejder og g&amp;oslash;r hvad han/hun kan for at n&amp;aring; det, s&amp;aring;fremt det sker man-fre &amp;nbsp;mellem kl 8-16&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter skal i start selv kunne h&amp;aring;ndtere 100 vis i sit setup, fordi der ganske enkelt ikke er r&amp;aring;d eller andre til at udf&amp;oslash;re opgaven.&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Er du l&amp;oslash;nnet, bliver du tit sat til at skulle h&amp;aring;ndtere en eller f&amp;aring; af disse opgaver - &amp;nbsp;nuvel, m&amp;aring;ske noget som du mestre til fulde fordi du kun er ekspert i den ene ting.&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;men hvem er dygtigst?, den der kan 100 ting 75%, eller den der kan 2 ting 100%&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Jeps de er nok dygtige og lige v&amp;aelig;rdifulde p&amp;aring; hver sin m&amp;aring;de, men iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteren bliver m&amp;aring;ske ikke i andres &amp;oslash;jne krediteret s&amp;aring; meget som den der kan mindre men kan &amp;quot;prale&amp;quot; med en fin titel og cv - og det er lidt her jeg som person mener man i mange tilf&amp;aelig;lde undervurdere at g&amp;oslash;re brug af iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter som m&amp;aring;ske giver sig selv 30 % ekstra fordi de vant til at skulle have mange kasketter p&amp;aring;, og vant til at skulle t&amp;aelig;nke selvst&amp;aelig;ndigt og kreativt for at l&amp;oslash;se opgaver med flere kasketter.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har pr&amp;oslash;vet at arbejde med begge dele, og jeg taler derved lidt erfaring.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har haft folk i firmaer som tidligere har haft enormt store poster og h&amp;oslash;jt l&amp;oslash;nnet stillinger i andre nationale/internationale firmaer, de lavede sku bar ikke noget i mit firma som gav mig v&amp;aelig;rdi, tv&amp;aelig;rtimod var de n&amp;aring;r jeg ser tilbage en st&amp;oslash;rre klods fordi de var vant til at arbejde med 100 m&amp;oslash;der og en handling, og jeg nok er lidt omvendt &amp;nbsp;, uanset om de havde en andel i firma og reelt var en del af kagen, m&amp;aring; man indse selv om deres kvalifikationer var i top 10, er det bare ikke alle som er den f&amp;oslash;dte iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter og t&amp;oslash;r/vil g&amp;aring;r foran selv om det giver lidt knops, og derfor i bund og grund egnede sig bedre til et 8-16 job.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skal man udvikle et nyt firma/produkt fortr&amp;aelig;kker jeg derfor helt klart at arbejde med selvst&amp;aelig;ndige og vision&amp;aelig;re med en energi og iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter &amp;aring;nd der sparker r&amp;oslash;v, folk der t&amp;oslash;r t&amp;aelig;nke anderledes &amp;nbsp;handle hurtigt, hoppe lidt ud af normer og g&amp;oslash;re hvad der som mave fornemmelse f&amp;oslash;ltes rigtig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nogle der p&amp;aring; eget initiativ t&amp;oslash;r afpr&amp;oslash;ve nye ting og l&amp;aelig;re af det og give viden fra sig, og tit her kan der opst&amp;aring; en utrolig brainstorm og unik tanke gang= sp&amp;aelig;ndende produkt som ingen andre lige t&amp;aelig;nker over.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dem som har arbejde med et produkt i mange &amp;aring;r, ser ensporet og g&amp;oslash;r som de har l&amp;aelig;rt = ens produkt/udfald.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Folk der ikke har pr&amp;oslash;vet det f&amp;oslash;r eller er autodidakte p&amp;aring; nogle omr&amp;aring;der, m&amp;aring; afpr&amp;oslash;ve og g&amp;aring;r tit i forskellige retninger for at n&amp;aring; et m&amp;aring;l, dette udfald giver tit nogle vigtige og anderledes tanker/ udfald som andre regel rytter og ensporet ikke lige t&amp;aelig;nker over = sp&amp;aelig;ndende produkter(m&amp;aring;ske)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Reelt vil jeg skide p&amp;aring; fine titler, cv&amp;acute;er&amp;nbsp; mv. hvis man kun h&amp;aelig;nger i titler og ikke t&amp;oslash;r bruge sig selv fuldt ud, skal man lave et unik produkt, skal man bruge unikke tanker og handlinger - ikke selvudr&amp;aring;bte unikke personer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For mig kan en 20 &amp;aring;rig kn&amp;aelig;gt/pige uden synderligerfaring alligevel v&amp;aelig;re den f&amp;oslash;dte direkt&amp;oslash;r for mit firma, frem for erfaren direkt&amp;oslash;r der m&amp;aring;ske ikke forst&amp;aring; firmaet visioner, eller t&amp;oslash;r skille sig ud blandt m&amp;aelig;ngden og g&amp;oslash;re tingene lidt anderledes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ingen firmaer som Google, Facebook, Apple, Microsoft o.mfl. var blevet stiftet og drevet som de g&amp;oslash;r i dag, hvis der ikke fra start &amp;nbsp;sad unge ambiti&amp;oslash;se unikke tanker og folk med &amp;quot;anderledes tanker/visioner&amp;quot; som Larry, Steve, Mark, Bill mv. som blev ved med at tro p&amp;aring; deres egen ide selv om ingen &amp;quot;forretningsfolk&amp;quot; i start troede p&amp;aring; dem - det er om at blive ved indtil man visser at man har ret. - og rigtige iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter ser ikke et nederlag, men en mulighed for at pr&amp;oslash;ve igen, men ny viden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; mit n&amp;aelig;ste hold /medejere/samarbejdes partner mv. lige fra telefondamen - direkt&amp;oslash;ren skal samles og mixes &amp;nbsp;p&amp;aring; hvert sit felt med fuldt hus blandt r&amp;aring; iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter med kampgejst - det passer bedst ind hos mig , og s&amp;aring; tror jeg ogs&amp;aring; det er grundstene til at give det vildeste gennemt&amp;aelig;nkte veludf&amp;oslash;rte unikke produkt &amp;nbsp;:-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og s&amp;aring; er der i &amp;oslash;vrigt mange flere gensidige fordelagtige muligheder ,med hvordan man kan samarbejde/ans&amp;aelig;tter/medejer/konsulent mv. indbyrdes med iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter, og husk det er personens kvaliteter og v&amp;aelig;rdier man f&amp;aring;r p&amp;aring; denne m&amp;aring;de .&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Blot en tanke herfra!!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>