<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Iværksætter politik</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16710.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Politikerne har et stort ansvar for, at der er gode vilkår for iværksættere. Den førte erhvervspolitik har en direkte indflydelse på hvor mange nye virksomheder, der bliver skabt og her i forummet diskuterer vi, hvordan en god iværksætterpolitik bør udformes. Emner som ofte er fremme er skatteforhold, afgifter og regler, og det er både de helt praktiske forhold ude i den enkelte virksomhed og de store landspolitiske, der diskuteres.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom og vær med til at diskutere Danmarks iværksætterpolitik - det sker at politikere kigger os over skuldrene for at få inspiration.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505715.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 09 Jun 2014 18:01:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505715</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505715.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505715&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;span&gt;&amp;nbsp;javist men det er jo ikke s&amp;aring; sjov for de som investerer i en &amp;aring;rr&amp;aelig;kke hvor markedet taber - hvis de ikke har fradrag for tabet i aktieindkomst&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Det er det jeg pr&amp;oslash;ver at sige, det g&amp;oslash;r ingen forskel i de to beskatningsmodeller...&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Hvis jeg idag s&amp;aelig;tter 100000 i aktier og taber 20000...og jeg &amp;aring;ret efter vinder 20000 s&amp;aring; har jeg 100000......det vil v&amp;aelig;re n&amp;oslash;jagtig det samme i ordningen med 5% bruttoskat ved udbetaling. S&amp;aring; hvis man forts&amp;aelig;tter sin investerings konto har det ingen betydning. Hvis man h&amp;aelig;ver sin konto har det en omkostning p&amp;aring; 5% hvilket er den samme omkostning vi alle betaler for at s&amp;aelig;tte vores penge p&amp;aring; en pensions konto.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Mit forslag har ingen v&amp;aelig;sentlige forringelser for nogen parter, der ikke opvejes af de fordele den enkelte og samfundet opn&amp;aring;r, n&amp;aring;r investoren har fundet sin m&amp;aring;de at investere p&amp;aring;. Det er altid d&amp;aring;rligt at tabe penge og der vil altid v&amp;aelig;re nogen der taber. Men for dem der har l&amp;aelig;rt at tjene penge p&amp;aring; investeringer er det en klar forbedring at betale 50kr. i skat p&amp;aring; 1000 tjent end som i dag 400kr. p&amp;aring; 1000kr.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Den eneste gruppe der taber mere end i dag er dem der &amp;aring;bner en konto og tr&amp;aelig;kker sine penge ud....det er lidt som en pensionskonto bare bedre og mere fair for alle...hvis du s&amp;aelig;tter 100000 ind hos Danica og tr&amp;aelig;kker pengene ud igen efter 2&amp;aring;r, ja s&amp;aring; f&amp;aring;r du ogs&amp;aring; mindre ud end du satte ind. Investeringer er ikke noget man laver for lige at tjene til en ny carport p&amp;aring; en uge, det er spekulation. Jeg har ikke noget imod spekulation, og jeg vil gerne have at vi tjener penge hjem til Danmark ved spekulation. S&amp;aring; giv spekulanter fair vilk&amp;aring;r for at tjene penge, men lad v&amp;aelig;re med at have ondt af os n&amp;aring;r vi l&amp;oslash;ber en kalkuleret risiko og f&amp;aring;r et tab...&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Men i princippet ville man fint kunne tjene s&amp;aring; meget at man kunne undlade at beskatte de 5% af konti der bliver lukket p&amp;aring; et tidspunkt hvor de er i minus. Jeg kan bare ikke se hvorfor de ikke skal betale s&amp;aring; lille et gebyr i st&amp;oslash;rrelse som alle tager i dag. Jeg vil bare lade staten tage gebyret ved udbetaling istedet for gebyr ved indbetaling og skat ved udbetaling i dag.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Ingen bliver d&amp;aring;rligere stillet end i dag&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505438.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 21:05:12 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505438</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505438.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505438&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mr. A:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt; vil du ikke hellere v&amp;aelig;re hovedaktion&amp;aelig;r i LEGO en at st&amp;aring; ved samle b&amp;aring;ndet? S&amp;aring; er vi vel enige om at det allerede idag er bedre med udbytte end l&amp;oslash;n hvis bare bel&amp;oslash;bet er stort no&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; nej - Hvis man f&amp;aring;r l&amp;oslash;n p&amp;aring; lego s&amp;aring; betaler man 44% i samlet Am bidrag og skat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis man ikke f&amp;aring;r l&amp;oslash;n, s&amp;aring; betaler Lego 24,5% i selskabsskat og derefter er der et overskud der kan gives i udbytte, og det vil koste 27% af de f&amp;oslash;rste sm&amp;aring; 50.000 kr for modtageren og f&amp;oslash;rst 24,5% selskabsskat og derefter 27% af resten - svarer v&amp;aelig;ldigt meget til de 44% man betaler af l&amp;oslash;n, s&amp;aring; de ting er netop afstemt, s&amp;aring; udbytte og l&amp;oslash;n - i den lave klasse svarer helt til det som der samlet betale i skat - uanset det det er selskabsskat+udbytteskat eller skat af l&amp;oslash;n (som jo g&amp;aring;r fra overskud og derfor ikke udl&amp;oslash;ser selskabsskat)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Udbytte over de sm&amp;aring; 50.000 betyder tilmed at man betaler hvad der svarer til topskat, nemlig f&amp;oslash;rst selskabsskat og s&amp;aring; 42,5% af resten. Tingene h&amp;aelig;nger sammen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mr. A:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Rent aktiem&amp;aelig;ssigt er det jo ligegyldigt om du har fradrag for tab n&amp;aring;r du ikke betaler skat af din profit. Taber du 100kr. p&amp;aring; en aktie og vinder 100kr. p&amp;aring; en anden, s&amp;aring; har du jo udlignet din profit.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; javist men det er jo ikke s&amp;aring; sjov for de som investerer i en &amp;aring;rr&amp;aelig;kke hvor markedet taber - hvis de ikke har fradrag for tabet i aktieindkomst&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der skal v&amp;aelig;re den sammenh&amp;aelig;ng mellem indkomstskat - samlet op til topskat 44% og s&amp;aring; selskabsskat og udbytteskat, ellers vil det udl&amp;oslash;se at &amp;quot;alle&amp;quot; f&amp;aring;r aktier i selskaberne og l&amp;oslash;n &amp;aelig;ndres til udbytte - og det g&amp;aring;r slet ikke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John H&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505406.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 19:15:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505406</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505406.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505406&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej John&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er fedt du altid er villig til at deltage i debatten med dine altid velbegrundede indl&amp;aelig;g.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I f&amp;oslash;rste omgang besk&amp;aelig;ftiger jeg mig kun med b&amp;oslash;rsnoterede aktier, men vil du ikke hellere v&amp;aelig;re hovedaktion&amp;aelig;r i LEGO en at st&amp;aring; ved samle b&amp;aring;ndet? S&amp;aring; er vi vel enige om at det allerede idag er bedre med udbytte end l&amp;oslash;n hvis bare bel&amp;oslash;bet er stort nok. En lav atiebeskatning vil favorisere de mindre konti fordi det er nemmere at tjene 1% dagligt med 100000kr. end med 50mio kr. S&amp;aring; en h&amp;oslash;j beskatning betyder at den rige hvert &amp;aring;r &amp;oslash;ger sin formue mens at det n&amp;aelig;sten ikke giver mening for lavere indkomst grupper at spare op.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rent aktiem&amp;aelig;ssigt er det jo ligegyldigt om du har fradrag for tab n&amp;aring;r du ikke betaler skat af din profit. Taber du 100kr. p&amp;aring; en aktie og vinder 100kr. p&amp;aring; en anden, s&amp;aring; har du jo udlignet din profit. Men ved valutahandel f&amp;aring;r du fradrag i din kapitalindkomst for dine tab, s&amp;aring; n&amp;aring;r sm&amp;aring;sparere taber deres penge slipper de billigere i skat med de andre indt&amp;aelig;gter de har af kapitalindkomst.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis skatten er 5% s&amp;aring; er man jo ikke ruineret fordi man tager pengene ud igen. Men det egner sig ikke s&amp;aelig;rlig godt til kortsigtede investeringer. Men hvis du f.eks. har et godt tip og tjener 20% p&amp;aring; en uge og vil have alle penge ud, s&amp;aring; f&amp;aring;r du en profit p&amp;aring; 14000 og skat f&amp;aring;r 6000 s&amp;aring; det er ca. 25% skat s&amp;aring; dermed bedre end idag.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vil betyde at flere mennesker ville f&amp;aring; en anden opsparingskultur. Jeg siger ikke at alle skal v&amp;aelig;re spekulanter men det skal g&amp;oslash;res mere attraktivt for alle at spare op og derved sikre sig selv et bedre liv og sikre at man i mindre grad er en udgift for samfundet. Skat ville f&amp;aring; pengene direkte fra investeringsbanken, s&amp;aring; de er sikre p&amp;aring; at f&amp;aring; hvad de skal have, og investoren har nul papirarbejde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vigtigeste er at SKAT ikke mister penge, men det her er ren win win for alle.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som det er i dag kan det v&amp;aelig;re sv&amp;aelig;rt at leve godt af renter af 10 mio kr. - men hvis folk kan skabe sig et bedre liv end bistand ect. blot ved at tjene et uptick per dag - s&amp;aring; ville der vel v&amp;aelig;re mange der ikke havde brug for penge fra staten.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505339.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 16:19:22 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505339</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505339.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505339&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;skatteministeren og de forskellige partiers skatteordf&amp;oslash;rer er vel ret oplagte at kontakte - men jeg ved ikke om jeg er helt med&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;udbytteskat er jo en side, og den bruges b&amp;aring;de af investorer og af hovedaktion&amp;aelig;rer og er meget sv&amp;aelig;r at pille ved - da det ellers vil v&amp;aelig;re bedre med udbytte end l&amp;oslash;n og det vil ha stor effekt&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gevinsten p&amp;aring; den enkelte aktie udl&amp;oslash;ser ikke noget f&amp;oslash;r ved handel, men det du vil er at man s&amp;aring; l&amp;aelig;nge man ikke h&amp;aelig;ver noget godt m&amp;aring; lade handelsgevinster st&amp;aring; til 5% men jeg tror en negativ effekt er at det ofte er umuligt at sige hvorn&amp;aring;r man rent faktisk skal bruge penge fra en investering + jeg tror det vil v&amp;aelig;re ekstremt negativ hvis ikke tab giver fradrag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror ikke den har en gang p&amp;aring; jorden, men det er bare at tage fat i ordf&amp;oslash;rerne - de fleste svarer p&amp;aelig;nt og interesseret hvis man skriver til dem faktisk&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;venligst John H&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505271.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 11:23:58 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505271</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505271.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505271&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Et forslag til evt. politikere der l&amp;aelig;ser med, pr&amp;oslash;v at leg med tanken og se om ikke det her er det eneste rigtige at g&amp;oslash;re...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konklusion: Det vil v&amp;aelig;re samfundsm&amp;aelig;ssigt gavnligt at &amp;aelig;ndre nuv&amp;aelig;rende beskatningssystem af aktier og kapitalindkomst, til at man ikke l&amp;aelig;ngere f&amp;aring;r fradrag for tab, men til geng&amp;aelig;ld kan man s&amp;aelig;tte sin kapital ind p&amp;aring; sin konto og handle l&amp;oslash;s uden at skulle betale skat og g&amp;oslash;re rede for handler overfor skat. Tilgeng&amp;aelig;ld n&amp;aring;r man tager penge ud fra sin konto helt eller delvist, s&amp;aring; skal skat tage 10% af hver en krone der flyttes til forbrugskonto.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad betydning har det (sikkert meget mere end jeg lige n&amp;aelig;vner her):&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis markedet hvert &amp;aring;r skaber 6% rente og man tager udgangspunkt i en person der investerer 100000kr. s&amp;aring; kan personen forvente at tjene 6000kr. og lad os i runde tal sige at der afs&amp;aelig;ttes 2000til skat. I praksis ser det dog lidt anderledes ud. Hvis vi forsigtigt siger at dem der har overskud har handelsomkostninger p&amp;aring; 500kr. der tr&amp;aelig;kkes fra i overskuddet. S&amp;aring; er vi nede p&amp;aring; 1500kr....hvis 66% af dem der handler taber penge og derfor skal have fradrag s&amp;aring; har skat m&amp;aring;ske kun en profit p&amp;aring; 500kr. De 500kr. skal s&amp;aring; d&amp;aelig;kke den udgift der er forbundet med at administrere ordningen....Det kan godt v&amp;aelig;re regne stykket er b&amp;aring;de v&amp;aelig;rre og bedre, men pr&amp;oslash;v at accepter 500kr. i overskud til skat per 100000kr. investeret...&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; hvis vores mand med 100000 vurderer forskellige tidshorisonter for sine spekulationskonti, kan det se s&amp;aring;dan ud hvis han tr&amp;aelig;kker pengene ud:&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1&amp;aring;r: han har 106000kr. og betaler 10600kr. i skat - skat f&amp;aring;r dermed 2100% mere i skat ---dvs. det er ikke hensigtsm&amp;aelig;ssigt at lave kortsigtede spekulationsinvesteringer hvor pengene skal tr&amp;aelig;kkes ud igen hurtigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;5&amp;aring;r: han har 133800kr. &amp;nbsp;og betaler 13380 i skat. - skat kunne have f&amp;aring;et ca. 2700kr. - for investoren balancerer det nogenlunde med 20000 i profit efter 5&amp;aring;r. men skat tjener 11000kr. mere end efter nuv&amp;aelig;rende regler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;10&amp;aring;r: Han har 179000 og betaler 17900 i skat - skat kunne have f&amp;aring;et ca. 5500kr. - dvs. investoren har tjent 151000kr. mod 148000kr. efter dagsregler, alts&amp;aring; en forbedring p&amp;aring; 3000kr. men skat f&amp;aring;r 12000kr. mere end i dag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Umiddelbart er det kun vigtigt for skat at &amp;aelig;ndre og man kunne tro det ikke har den store betydning for investoren, men mit regnestykke viser at det faktisk er muligt at s&amp;aelig;tte skatten til 5% og stadig tjene mere end i dag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I kan vel godt give mig ret i at det ikke er en samfundsopgave at give spekulanter (store som sm&amp;aring;) fradrag for de tab de lider n&amp;aring;r de smider penge p&amp;aring; forex, aktie eller andre markeder.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er fjollet at samfundet skal bruge s&amp;aring; mange mandetimer p&amp;aring; at administrere (det er jo b&amp;aring;de brokeren, investoren, revisor og skat) en ordning der kunne l&amp;oslash;ses mere smidigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tror i det kunne tiltr&amp;aelig;kke evt. rige mennesker og virksomheder til landet hvis vi kunne reklamere med 5% skat (eller 10%) p&amp;aring; finansindt&amp;aelig;gter?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring; men jeg har selvf&amp;oslash;lgelig overvejet det her fordi jeg selv og mange andre har investeringer, s&amp;aring; det er noget der ber&amp;oslash;rer mange, og der er absolut fordele ved det som vil f&amp;aring; mange til at handle anderledes med v&amp;aelig;sentlig bedre performance end jeg lige har n&amp;aelig;vnt. Hvis jeg kan slippe med 5-10% skat af gevinst s&amp;aring; vil det v&amp;aelig;re attraktivt for mange at handle med 10 margin s&amp;aring; man har 1mio at handle for, har man en m&amp;aelig;gler der tager fast bel&amp;oslash;b s&amp;aring; kan man k&amp;oslash;be aktier til kurs 100 og s&amp;aelig;lge til kurs 101. Kan jeg g&amp;aelig;tte den rigtige retning i 60% af tilf&amp;aelig;ldene vil jeg derfor tjene 1% af 1million 50 dage om &amp;aring;ret. Med rentersrente betyder det at man kan tjene 1,7million p&amp;aring; et &amp;aring;r...hvis man tr&amp;aelig;kker dem ud kunne jeg slippe med 200000 kr. i skat hvor skat i dag skal v&amp;aelig;re glad for at f&amp;aring; 500 kr. per 100000 investeret.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; selv om en brutto skat p&amp;aring; 5-10% stadig er mest favorabelt for SKAT s&amp;aring; vil skatte&amp;aelig;ndringen g&amp;oslash;re det meget nemmere at leve af finansindt&amp;aelig;gter, og s&amp;aring; vil der v&amp;aelig;re mange der kan tr&amp;aelig;kke penge fra udlandet til beskatning i Danmark.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er mange efterf&amp;oslash;lgende fordele....folk vil se fordele i at have lidt investeringer, folk med penge skal ikke have bistandshj&amp;aelig;lp, SU f&amp;oslash;rtidspension, pensionister f&amp;aring;r ikke till&amp;aelig;g, f&amp;aelig;rre f&amp;aring;r varmehj&amp;aelig;lp og huslejetilskud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mange mennesker ville have et st&amp;oslash;rre &amp;oslash;konomisk r&amp;aring;derum, s&amp;aring; mange der ikke handler ville kende mennesker der kan levere investeringer til dine virksomhedsprojekter, og der ville selvf&amp;oslash;lgelig blive handlet flere forbrugsvarer s&amp;aring; det ville v&amp;aelig;re gavnligt for butikslivet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg siger ikke at det her er de vises sten, og der er m&amp;aring;ske nogen der er uenige, men jeg synes SKAT p&amp;aring; dette omr&amp;aring;de skal give os en skatteprocent der tiltr&amp;aelig;kker kapital, s&amp;aring; det er attraktivt at investere gennem Danmark.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vurderer at hvis skatten s&amp;aelig;ttes til 5% vil Danmark stadig v&amp;aelig;re bedre stillet end idag (SKAT) men det vil g&amp;oslash;re Danmark til en vigtig akt&amp;oslash;r i finans verden, og det er ikke umuligt at det kan skabe 50000 h&amp;oslash;jtl&amp;oslash;ns jobs til advokater, revisorer, bankfolk, tradere osv. (jeg ved godt det er en p&amp;aring;stand).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis der er nogen der ved hvordan man p&amp;aring;virker de rette kanaler, s&amp;aring; synes jeg de skal lufte tanken for dem...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>