<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Social Media Marketing hjælp &amp; råd</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/15196.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;De sociale medier som Facebook, Twitter og mange andre har de seneste år udviklet sig til at være Internettets livsnerve. Det betyder, at man som e-købmand ikke kan komme uden om de sociale medier som salgsplatform. Det kaldes Social Media Marketing, og her i forummet diskuterer vi, hvordan man mest effektivt konverterer trafik på sociale medier til salg i din butik.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi diskuterer også integration samt fastholdelse af kunder via google+, LinkedIn og de nye teknologier og tjenester, der næsten dagligt dukker op. Problemstillingerne er mange, det er potentialerne også, og vi forsøger her at hjælpe hinanden gennem helt nye muligheder for salg.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Har det egentlig nogensinde handlet om Facebook likes ?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1023996.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 06 Feb 2012 11:29:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1023996</guid><dc:creator>Hamburg1991</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1023996.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1023996&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Casper, det var f.... et godt indll&amp;aelig;g, mange tak for det!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Well what to say?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jeg har aldrig rigtig forst&amp;aring;et v&amp;aelig;rdien af FB men hensyn til at s&amp;aelig;lge noget, jeg har deltaget i kursur og h&amp;oslash;rt om fantastiske succes historie, men for mit egen vedkommende og for mine kunders vedkommende, har FB stor set v&amp;aelig;ret v&amp;aelig;rdil&amp;oslash;st, bevars det har givet en masse be&amp;oslash;gende,&amp;nbsp;har taget en masse resourser og penge, men ROI er ikke rigtig til at finde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er begyndet at anbefale min kunde (som regel sm&amp;aring; hoteller, med lidt personale) at de laver en FB side, og s&amp;aring; ikke mere (kun for at sikre sig URL), det kan godt v&amp;aelig;re det er t&amp;aring;beligt, men kunderne betaler mig nu engang for at jeg r&amp;aring;digver den til st&amp;oslash;rre indtjening, og jeg har pt. endnu ikke kunne p&amp;aring;vise at FB giver andet en omkostninger for denne type virksomheder.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For mine egne siders vedkommende har jeg lagt m&amp;aelig;rke til at selvom antallet af likes stiger og jeg efterh&amp;aring;nden kan flytte en del trafik over p&amp;aring; mine egen websider kan jeg ikke rigtig se at indjening st&amp;aring;r m&amp;aring;l med indsaten, da slet ikke n&amp;aring;r jeg sammenligner med hvad man kan f&amp;aring;r for samme resource&amp;nbsp;indsats gennem google.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har derfor beslutte at flytte focus til google plus sider, jeg har en fornemmelse af at 2012 bliver &amp;aring;ret hvor G+ boomer, og jeg er meget sp&amp;aelig;ndt p&amp;aring; om google p&amp;aring; et tidspunkt tilbyder at man kan integrere adsense i google plus sider, p&amp;aring; en eller an m&amp;aring;de forkommer det mig som en logist udvikling at 68/32 princippet, som jo har virket fortr&amp;aelig;ffeligt p&amp;aring; websider.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Morten&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Har det egentlig nogensinde handlet om Facebook likes ?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/992176.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 23 Dec 2011 16:41:42 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:992176</guid><dc:creator>Anonymous</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/992176.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=992176&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Kom s&amp;aring; alle aminoer :)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Har det egentlig nogensinde handlet om Facebook likes ?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/991821.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 22 Dec 2011 22:33:09 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:991821</guid><dc:creator>Anonymous</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/991821.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=991821&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;em&gt;&amp;quot;Jeg &amp;oslash;nsker med dette indl&amp;aelig;g at skabe en saglig og konstruktiv debat omkring facebooks fremtid. Se dette indl&amp;aelig;g som min bekymring over, at Facebook i disse tider tilegner sig seri&amp;oslash;se sygdomme, som jeg p&amp;aring; sigt har sv&amp;aelig;rt ved at se konsekvenserne af. &amp;nbsp;God l&amp;aelig;sning og hold debatten i en god tone. &amp;quot;&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Debatten om Facebook og antal likes florerer i &amp;oslash;jeblikket p&amp;aring; fuld skrue. Jeg kan godt forst&amp;aring; den skepsis og kritik af diverse Facebook-strategier, som er solgt til virksomheder uden at have skabt nogen form for v&amp;aelig;rdi. For v&amp;aelig;rdien ligger ikke i Facebook og i likes. Tv&amp;aelig;rtimod er Facebook i dag destrueret, som et resultat af s&amp;oslash;rgelig og inkompetent r&amp;aring;dgivning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har f&amp;oslash;lt mig provokeret og samtidig hulens inspireret til at skrive dette indl&amp;aelig;g. Et tak til de kommunikat&amp;oslash;rer og personer, som i den seneste tid har belyst emnet og sat sociale medier p&amp;aring; dagsordenen i et nuanceret og retvisende perspektiv. Ingen er dog kommet med et svar p&amp;aring;, hvor vi er p&amp;aring; vej hen, hvorfor og hvad virksomhedernes n&amp;aelig;ste skridt b&amp;oslash;r v&amp;aelig;re? Der har, p&amp;aring; trods af min f&amp;oslash;r tildelte ros, floreret en til tider usaglig debat, hvor dommedagsudsagn har v&amp;aelig;ret n&amp;oslash;dvendige for at skabe opm&amp;aelig;rksomhed. Jeg vil fors&amp;oslash;ge at kridte tavlen op, sl&amp;aring; fast hvor k&amp;aelig;den er kn&amp;aelig;kket og komme med mit bud p&amp;aring;, hvor al fokus egentlig b&amp;oslash;r befinde sig.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Der er de seneste par &amp;aring;r sket en sk&amp;aelig;vvridning og en negativ udvikling, ja faktisk potentielt &amp;oslash;del&amp;aelig;ggende tendens i brugen af Facebook . Jeg skrev for noget tid siden et indl&amp;aelig;g omkring netop dette emne, hvori jeg fors&amp;oslash;gte at provokere for til slut at bede om et svar p&amp;aring;, hvem der skulle stilles til ansvar for denne udvikling. ?&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg vil i det f&amp;oslash;lgende komme med mit bud p&amp;aring;, hvem der skal stilles til ansvar.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det har specielt det seneste &amp;aring;r v&amp;aelig;ret helt &amp;aring;benlyst og soleklart for mig, at Facebook, set i et kommunikations - og marketinglys stod i en situation, hvor nyt&amp;aelig;nkning og andre &amp;oslash;jne p&amp;aring; mediet er en n&amp;oslash;dvendighed. Respekt til de s&amp;aring;kaldte Facebook eksperter, som i de seneste 3 &amp;aring;r har tjent godt p&amp;aring; et &amp;rsquo;lack of knowhow&amp;rsquo; fra virksomhedernes side til at h&amp;aring;ndtere dette nye medie. &amp;rsquo;Eksperterne&amp;rsquo; har meget beundringsv&amp;aelig;rdigt form&amp;aring;et at f&amp;aring; drejet fokus over p&amp;aring; mere eller mindre manipulerede tal, h&amp;oslash;jteknologiske pimpede l&amp;oslash;sninger, samt et konstant fokus p&amp;aring; hele tiden at holde sig selv og deres kunder opdateret p&amp;aring;, hvilke former for konkurrencer, der er lovlige netop nu.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Denne kerne af virksomheder har konstant balanceret p&amp;aring; gr&amp;aelig;nsen for, hvad der var lovligt. Det har de gjort for, at kunne fremvise det ene flotte tal efter det andet om, hvor mange impressions , direkte visninger og r&amp;oslash;re i andedammen de havde skabt for danske virksomheder. Resultatet er desv&amp;aelig;rre endt ud i, at du ikke kan logge p&amp;aring; Facebook uden, at du i din newsfeed bliver bombarderet med beskeder om, at nu har din ven eller veninde lige deltaget i en &amp;rsquo;tag, synes godt om OG del&amp;rsquo; &amp;ndash; konkurrence, om den allernyeste gummist&amp;oslash;vle i en r&amp;oslash;dbrun kul&amp;oslash;r.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&amp;rdquo;Jamen Casper, vores forretning er jo netop at lave lovlige h&amp;oslash;jteknologiske l&amp;oslash;sninger p&amp;aring; sociale medier. De konkurrencer, du hentyder til er jo ulovlige. Dem tager vi stor afstand fra og skaber udelukkende lovlige konkurrencer, der via specielle applikationer, g&amp;oslash;r det super smart og lovligt og samtidig skaber word of mouth!&amp;rdquo;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeres st&amp;aelig;rkeste salgsargument og r&amp;aring;dgivning handler om, hvorvidt en konkurrence er lovlig eller ej . Det synes jeg er s&amp;oslash;rgeligt, da det bliver tydeligt, at I dybest set ikke har forst&amp;aring;et mediets pr&amp;aelig;misser - hvad mediet er, hvilken st&amp;aelig;rk kraft det kan have, og hvordan det b&amp;oslash;r anvendes strategisk som et element i en overordnet integreret kommunikationsstrategi. En kommunikationsstrategi der har til form&amp;aring;l at v&amp;aelig;re v&amp;aelig;rdiskabende og positioneringsstyrkende for virksomheder.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Ja, vi lever i en tid, hvor vi ikke l&amp;aelig;ngere tror p&amp;aring;, hvad virksomhederne fort&amp;aelig;ller os, sj&amp;aelig;ldent p&amp;aring; hvad de viser os, men p&amp;aring; vores venner! Det kr&amp;aelig;ver ikke den store indsigt eller uddannelse for at regne ud, at mund til mund anbefalinger er s&amp;aring; meget st&amp;aelig;rkere end envejskommunikeret budskaber fra virksomhed til kunder.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;Men det er derimod en illusion at tro, at n&amp;aring;r Heidi og Thomas trykker synes godt om, deler eller tagger sig i et produktbillede, s&amp;aring; har det nogenlunde samme v&amp;aelig;rdi som, n&amp;aring;r jeg lige har v&amp;aelig;ret til fris&amp;oslash;ren, f&amp;aring;et super god service og derfor anbefaler min gode ven at bes&amp;oslash;ge denne fris&amp;oslash;r, n&amp;aelig;ste gang h&amp;aring;ret skal klippes.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det er alts&amp;aring; blevet klart, at det ikke er Facebook og de sociale mediers skyld at virksomhederne ikke f&amp;aring;r tilstr&amp;aelig;kkeligt ud af deres indsats. Det er simpelthen en kritik rettet mod de pseudo kommunikat&amp;oslash;rer, som lige nu taler til g&amp;aring;-hjem m&amp;oslash;der om, hvorfor du som virksomhed skal v&amp;aelig;re din egen blogger. De besidder &amp;aring;benlyst ikke evnerne, kvaliteterne og indsigten til at kunne h&amp;aring;ndtere et s&amp;aring; komplekst medie som Facebook er. Omr&amp;aring;der som social intelligens, talentfuld kommunikation og et overordnet strategisk tilgang til mediet, som et led i en fuldt integreret kommunikationsstrategi for en p&amp;aring;g&amp;aelig;ldende virksomhed er afg&amp;oslash;rende. Men bliver direkte nedtonet af teknik.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det ville v&amp;aelig;re h&amp;aring;rdt udelukkende at skyde skylden p&amp;aring; disse Facebook virksomheder. De var og er teknikn&amp;oslash;rder, der fik opgaver, som har vist sig at v&amp;aelig;re for komplekse. MEN virksomhederne skal i liges&amp;aring; stor grad drages med i kritikken og have en liges&amp;aring; stor del af skylden for, at b&amp;aring;de din og min newsfeed i dag er destrueret.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jamen Casper, kan der s&amp;aring; slet ikke skabes en profitabel forretning p&amp;aring; sociale medier???&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jo!&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vi har de seneste par &amp;aring;r haft et meget sn&amp;aelig;vert fokus p&amp;aring; Facebook, som mediet der skulle skabe fremtiden og give alle virksomheder evig lykke. Denne hype er nu ved at v&amp;aelig;re vendt til en frustration over, at den evige lykke og k&amp;aelig;mpe plus p&amp;aring; bundlinjen er erstattet af alt for store fakturaer, alt for pimpede teknik l&amp;oslash;sninger og sidst men ikke mindst alt for lidt indhold p&amp;aring; de eksisterende f&amp;aelig;llesskaber.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Af tid bliver man klogere. Der bliver i dag brugt 16 % af alt tid online p&amp;aring; Facebook. Facebook b&amp;oslash;r derfor p&amp;aring; den ene eller anden m&amp;aring;de v&amp;aelig;re en del af dine overvejelser, n&amp;aring;r du som virksomhed, set ud fra en overordnet strategisk tankegang, skal h&amp;aring;ndplukke dine kommunikationskanaler.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men vi bev&amp;aelig;ger os alts&amp;aring; ind i en tid, hvor det at t&amp;aelig;nke integrerede l&amp;oslash;sninger og have et langt st&amp;oslash;rre fokus p&amp;aring; de resterende 84 % bliver afg&amp;oslash;rende. Vi skal &amp;aelig;ndre fokus tilbage til, hvor vi kom fra, inden vi blev blindet af h&amp;oslash;jteknologiske l&amp;oslash;sninger og troen om evig lykke p&amp;aring; Facebook. Nogle kloge folk kalder det cross media, jeg er langt fra tilfreds med det udtryk og mener stadigv&amp;aelig;k , at der vil v&amp;aelig;re en klar differentiering mellem et&amp;nbsp;&lt;a href="http://dot.com/" class="ot-anchor"&gt;dot.com&lt;/a&gt;&amp;nbsp;medie og et socialt medie, grundet den simple &amp;aring;rsag, at medierne fundamental set er forskellige og er opst&amp;aring;et ud fra to vidt forskellige minds&amp;aelig;t og behov.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Nu f&amp;aring;r du mit bud p&amp;aring; en l&amp;oslash;sning&amp;hellip;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Burns and Stalker revolutionerede m&amp;aring;den at t&amp;aelig;nke organisering p&amp;aring; med Contingency theory tilbage i 1961. To af deres mest revolutionerende og l&amp;aelig;rerige s&amp;aelig;tninger tilbage i en tid, hvor bureaukratiet og en meget mekanisk ledelsesform med en tilh&amp;oslash;rende funktionel struktur h&amp;aelig;rskede var:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;- Organisationer er &amp;aring;bne systemer, der skal tilfredsstille og balancere interne behov og eksterne betingelser.&lt;br /&gt;- Der findes INGEN optimal m&amp;aring;de at organisere sig p&amp;aring;. Det afh&amp;aelig;nger af organisationens opgaver og omverdenens betingelser!&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det handlede alts&amp;aring; kort fortalt om, at virksomhederne skulle opn&amp;aring; erkendelsen af at v&amp;aelig;re en del af deres omverden. De skulle v&amp;aelig;re omstillingsparate og se sig selv som en flydende organisme der tilpassede sig efter behov fra sin omverden. Det var en n&amp;oslash;dvendighed for at kunne skabe succes og b&amp;aelig;rerdygtige resultater. I et mix af individet, individets jobbeskrivelse og virksomhedens omverden ville der opst&amp;aring; et best fit. Best fit blev med andre ord dannet, som en reaktion og et resultat af den aktuelle situation fra virksomhedernes omverden.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvad d&amp;aelig;len skal jeg bruge det til Casper?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Pr&amp;aelig;cis p&amp;aring; samme m&amp;aring;de skal virksomheder i dag t&amp;aelig;nke sociale medier ind som et aktivt v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;j i deres overordnet kommunikationsstrategi. Sociale medier b&amp;oslash;r konstant v&amp;aelig;re med til at forme og skabe din digitale og faktiske tilstedev&amp;aelig;relse. Ligeledes skal virksomheder opn&amp;aring; en erkendelse og forst&amp;aring;else af, at der skal &amp;aring;bnes helt op &amp;ndash; fx i forhold til lagret viden. Gennemsigtighed og omstillingsparathed bliver n&amp;oslash;gleord n&amp;aring;r strategier skal eksekveres.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Kort summeret op b&amp;oslash;r alle fremtidige kommunikationsl&amp;oslash;sninger tils&amp;aelig;ttes en stor del social medie for at im&amp;oslash;dekomme markedet og den omverden vi lever i.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Virksomhederne er n&amp;oslash;dsaget til at gennemg&amp;aring; en rigtig sund og l&amp;aelig;rerig proces. Et af de omr&amp;aring;der man b&amp;oslash;r komme ind over i god r&amp;aring;dgivning er, at det klassiske parametre mix. De 4 (faktisk 6 p&amp;rsquo;er) skal op i luften igen &amp;ndash; H&amp;Oslash;JT op. Der skal simpelthen overvejes, hvordan man som virksomhed kan krydre hvert enkelt parameter i det klassiske mix med en tilpas m&amp;aelig;ngde social medie.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Ligeledes m&amp;aring; du ALDRIG se sociale medier og i s&amp;aelig;rdelshed Facebook som et enkeltst&amp;aring;ende medie, da den eneste berettigelse den platform nogensinde vil f&amp;aring;, set fra en virksomheds synspunkt, vil v&amp;aelig;re i et sammenspil med din allerede eksisterende kommunikation. ( Netop derfor er det for mig forrykt, at der er virksomheder, der udelukkende kan lave forretning p&amp;aring; Facebook. Og netop derfor giver det s&amp;aring; hjertens god mening at de l&amp;oslash;sninger der er skabt den seneste tid, er blevet pimpet s&amp;aring; godt op, at indhold og den egentlige kommunikation er nedtonet i en s&amp;aring;dan grad, at kommunikation blev til konkurrencer. ) Rystende men en realitet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;S&amp;aring; en konklusion m&amp;aring; derfor blive:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Glem Facebook som et medie, der kan st&amp;aring; alene. Glem alle mulige s&amp;aring;kaldte word of mouth konkurrencer, hvor inflationen i likes lige nu overstiger selv den v&amp;aelig;rste inflationskrise i den virkelig verden. Vend tilbage til en holistisk tankegang omkring en samlet digital identitet, tils&amp;aelig;t s&amp;aring; denne identitet en hulens masse sociale elementer og overvej n&amp;oslash;je, hvilke medier du b&amp;oslash;r anvende. For hvert socialt medie du vil benytte, s&amp;aring; v&amp;aelig;r opm&amp;aelig;rksom p&amp;aring; dets rammer og begr&amp;aelig;nsninger .&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;&amp;quot;Ved godt det var en ordentlig omgang - tak fordi du l&amp;aelig;ste til bunds. G&amp;oslash;r mig den tjeneste at kommentere og fort&amp;aelig;l mig, hvordan du ser Facebook som bruger idag.. Er du tr&amp;aelig;t af virksomhederne p&amp;aring; facebook, ? Er du tr&amp;aelig;t af, at din newsfeed er lettere &amp;oslash;delagt ? Hvordan ser du fremtiden ? , jeg vil s&amp;aelig;tte stor pris p&amp;aring; dit svar... Tak&amp;quot;&lt;/em&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>