<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp &amp; gode råd</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/14500.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Kom til tops på søgemaskinernes resultatsider og få flere kunder i butikken. Redskabet er &lt;a href="http://www.amino.dk/freelancer/seo.aspx"&gt;SEO&lt;/a&gt; eller på dansk: søgemaskineoptimering. SEO er grundlaget for din synlighed på nettet og basis for enhver online markedsføring. Her i forummet diskuterer vi strategier for, hvordan man via søgemaskineoptimering kan øge salg på nettet. Blandt emnerne er keywords, link- og contentbuilding, tags og ikke mindst søgemaskinernes evigt foranderlige verden. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi ser også på, hvordan man får sin onlinebutik indekseret, og vi går i dybden med de forskellige ehandelsplatformes fordele og udfordringer, når det kommer til søgemaskineoptimering. Vi kan i den forbindelse ikke undgå også at tale om etik og sociale medier.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/744688.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 06 Jan 2011 23:29:07 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:744688</guid><dc:creator>Kim Tetzlaff - Kim Tetzlaff ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/744688.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=744688&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Problemet som jeg ser det er ikke at du ikke selv kalder dig seo-ekspert, problemet er at der ikke er andre der g&amp;oslash;r det! Hvad folk kalder sig&amp;nbsp;selv, tror jeg efterh&amp;aring;nden de fleste tager med et gran salt :-)&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Nu er der folk som kalder mig for SEO ekspert, men ja du har ret i at jeg skal fokuserer meget mere p&amp;aring; personlig branding :) Men ja det kan da godt v&amp;aelig;re at dem der siger de er eksperter bliver taget med en gran salt :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Din test med duplicate content, er rigtigt god, jeg tror faktisk lidt det kunne v&amp;aelig;re din vej, til at blive bem&amp;aelig;rket som v&amp;aelig;rende en der ved noget om seo. Du kunne s&amp;aelig;tte dig for at lave den ultimative liste over seo krav til cms&amp;#39;er.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Jeg synes nu ogs&amp;aring; at jeg er godt i gang med at fort&amp;aelig;lle folk at jeg rent faktisk ved hvad jeg snakker om og at jeg ikke er den der 15 &amp;aring;rige med 11 &amp;aring;rs erfaring som vi tidligere har v&amp;aelig;ret inde p&amp;aring; :) h&amp;aelig;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med hensyn til Duplicate content, s&amp;aring; er jeg faktisk lige nu i gang med et v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;j, hvor brugeren kan indskrive dom&amp;aelig;ne, og s&amp;aring; tester v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;jet forskellige ting parametre og kommer s&amp;aring; tilbage med et resultat. der er bare mange ting man lige skal tage hensyn til, f&amp;oslash;r jeg g&amp;oslash;r v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;jet offentligt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At lave en ultimativ liste over SEO-krav for CMS l&amp;oslash;sninger, den vil jeg t&amp;aelig;nke over, men jeg tror ikke at det bliver mig som laver den, da det til dels er at for&amp;aelig;re en hel del viden, og ikke mindst mange &amp;aring;rs SEO-tests, SEO l&amp;aelig;sning og meget andet, v&amp;aelig;k til folket. Men ogs&amp;aring; fordi det s&amp;aring; vil g&amp;oslash;re at jeg pludselig f&amp;aring;r mange konkurrenter :) da alle guldkornene bliver lagt p&amp;aring; bordet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg synes dit site, virker meget grundigt og forklarende, med en masse god viden. M&amp;aring;ske kunne det v&amp;aelig;re en ide, at f&amp;aring; en tekstforfatter til at hj&amp;aelig;lpe med at sige det samme p&amp;aring; meget mindre tekst. Jeg mener det var Mark Twain, der engang skrev at han undskyldede for l&amp;aelig;ngden af brevet, man han havde ikke tid til at g&amp;oslash;re det kortere.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;H&amp;aelig;, det var det der med at jeg jo i bund og grund er betydelig mere n&amp;oslash;rd end s&amp;aelig;lger, n&amp;aring;r det kommer til mig selv(personlig branding), mine produkter og formidling af den viden jeg har og vil give. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; ja det vil helt sikkert hj&amp;aelig;lpe mig hvis jeg fik en tekstforfatter, ikke mindst fordi jeg helt sikkert ikke skriver grammatisk korrekt, med stavefejl og jeg ska komme efter dig. Men samtidig er jeg nok ogs&amp;aring; lidt for n&amp;oslash;rdet, da jeg gerne vil fort&amp;aelig;lle s&amp;aring; meget som muligt om mit prim&amp;aelig;re produkt og min viden. Mine venner og samarbejdspartnere siger lidt det samme... Har ogs&amp;aring; pr&amp;oslash;vet med nogle tekstforfattere, men de kunne ikke leverer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;N&amp;aring;r det kommer til den personlige branding, s&amp;aring; er det rigtigt godt at du har 15 &amp;aring;rs erfaring (hvilket faktisk er liges&amp;aring; langt tid som jeg, hvis man t&amp;aelig;ller fra hvorn&amp;aring;r jeg begyndte at tjene penge p&amp;aring; web-programmering). Men med s&amp;aring; lang tids erfaring, er det v&amp;aelig;sentligt at man kan pege p&amp;aring; nogle imponerende bedrifter, f.eks. bruger jeg ofte min konsulent tid p&amp;aring; 5 &amp;aring;r, som mentor, arkitekt i top 25 virksomheder.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Nu er der ikke s&amp;aring; mange af de store virksomheder jeg har arbejdet for &amp;quot;endnu&amp;quot;, alene af den grund at jeg startede ud med den ideologi at private ogs&amp;aring; skulle have r&amp;aring;d til en hjemmeside. Problematikken kom s&amp;aring; der at mit system blev for stort, og jeg havde lagt rigtig mange timer i systemet. Hvilket fik mig til at t&amp;aelig;nke mere p&amp;aring; virksomheder frem for private. Det kom dog lidt sent hvis man kan sige det s&amp;aring;dan. Og da jeg s&amp;aring; begyndte at t&amp;aelig;nke p&amp;aring; virksomheder, fik jeg et samarbejde som resulterede i et tab p&amp;aring; ca 400.000,-, alene af den grund at de lavede en &amp;quot;stein bagger&amp;quot; p&amp;aring; mig. Det har jeg s&amp;aring; l&amp;aelig;rt af siden. Heldigvis gik jeg da ikke nedenom og hjem p&amp;aring; grund af det. og samtidig blev mit system endnu st&amp;oslash;rre, for jo de fik mig til at se tingene fra lidt andre sider ogs&amp;aring;, samt andre kundegrupper.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og ja personerne er blevet n&amp;aelig;vnt p&amp;aring; amino f&amp;oslash;r, men den d&amp;aring;rlige omtale er vidst blevet fjernet igen. De er i&amp;oslash;vrigt heller ikke til at opst&amp;oslash;ve.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men jeg tror nu ikke det hj&amp;aelig;lper s&amp;aring; meget at n&amp;aelig;vne de st&amp;oslash;rre virksomheder jeg har arbejdet for, jeg n&amp;aelig;vner dem jo allerede p&amp;aring; min side (bl.a. Netto og MyTravel), har dog ikke lagt s&amp;aring; stor fokus p&amp;aring; det. og det kan jo v&amp;aelig;re det er der fejlen ligger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;P&amp;aring; samme m&amp;aring;de ville det v&amp;aelig;re fedt, hvis du kunne &amp;quot;prale&amp;quot; af nogle seo-bedrifter, seri&amp;oslash;s/misundelsesv&amp;aelig;rdige opgaver. Hvis ikke man kan det kommer den lange erfaring lidt til at virke lidt tragisk.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;F&amp;oslash;rst og fremmest er det reelt set ikke s&amp;aring; godt at rende og prale med de SEO opgaver man har l&amp;oslash;st, Google f&amp;oslash;lger jo med ogs&amp;aring;. Yderligere skal du huske p&amp;aring; at mit prim&amp;aelig;re produkt aldrig har v&amp;aelig;ret s&amp;oslash;gemaskineoptimering, det har v&amp;aelig;ret sekund&amp;aelig;rt for mig. Mit prim&amp;aelig;re produkt har og vil nok altid v&amp;aelig;re s&amp;oslash;gemaskinevenlige hjemmesider. Det er ikke fordi jeg ikke kan s&amp;oslash;gemaskineoptimerer hjemmesider, for det bliver jeg jo n&amp;oslash;d til at kunne for at have den fordel som andre CMS leverand&amp;oslash;rer ikke har.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men omvendt, hvis jeg s&amp;aring; fort&amp;aelig;ller dig at et site jeg engang lavede var skyld i at kunden steg n&amp;aelig;sten 400% i bes&amp;oslash;g fra s&amp;oslash;gemaskinerne, og samtidig kom 80% af alle deres bes&amp;oslash;g fra s&amp;oslash;gemaskiner. f&amp;oslash;r skiftet kom deres bes&amp;oslash;g fra s&amp;oslash;gemaskinerne i 95% af gangene ind via ord der relaterede til firmanavnet, mens dette blev n&amp;aelig;sten omvendt s&amp;aring; kun ca 10% kom ind via orde der relaterer til firmanavnet.&lt;br /&gt;Alt sammen udelukkende fordi de skiftede til mig og min l&amp;oslash;sning. Stadig med samme indhold og tekst som p&amp;aring; den gamle hjemmeside og ingen s&amp;oslash;gemaskinemand til lige at optimerer de forskellige tekster. Alts&amp;aring; udelukkende et skift af system samt programmering af moduler var der tale om.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;S&amp;aring; vil du uden tvivl s&amp;aelig;tte sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;lstegn ved det, og det samme vil rigtig mange andre ogs&amp;aring; g&amp;oslash;re.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; kunne jeg s&amp;aring; fx sige, jamen det var udelukkende derfor, og selvf&amp;oslash;lgelig min viden om SEO og det at jeg til hver en tid, hvis kunden &amp;oslash;nsker det, programmerer moduler s&amp;aring; det er s&amp;oslash;gemaskinevenligt. Hvilket betyder at fx et billedgalleri ikke bare er et billedgalleri, der skal ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re et v&amp;aelig;ld af muligheder i forhold til SEO, og samtidig skal dette jo bygges op i frontend s&amp;aring; det er bedst mulig for hjemmesidens bes&amp;oslash;gende og ikke mindst s&amp;oslash;gemaskinerne. Ja jeg vil egentlig ikke komme ind p&amp;aring; detaljerne, da det er en af mine hemmeligheder, men jeg kan fort&amp;aelig;lle dig at en funktion hos mig ikke bare er en funktion.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men du vil helt sikkert stadig som skeptiker s&amp;aelig;tte sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;lstegn ved det. har jeg ret?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Ang&amp;aring;ende komprimerings eksemplerne s&amp;aring; tror jeg at jeg ville holde dem ude af en check-liste, vi bruger selv minifisering og komprering med zip af css. Men p&amp;aring; markup fandt vi at minifisering faktisk gjorde det langsommere samlet.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;ok, er du sikker p&amp;aring; at i s&amp;aring; brugte den rigtige metode? alts&amp;aring; jeg mener, det har jeg ikke lige oplevet. jeg har kun oplevet det modsatte. jeg kan da lige teste det igen :) alts&amp;aring; fjerne minificeringen af html p&amp;aring; min egen hjemmeside.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Mht. hvordan Google ser siden s&amp;aring; er det vel n&amp;aelig;ppe tvivl om at de bruger abstrakte syntaks tr&amp;aelig;er, s&amp;aring; det der minifiseres er v&amp;aelig;k, n&amp;aring;r Google ser det.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Google b&amp;aring;de ser og anbefaler minificering, ligesom deres cached pages ogs&amp;aring; er minificeret. Yderligere minificere Google ogs&amp;aring; selv sine egne sider, deres metode er bare noget mere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg m&amp;aring; indr&amp;oslash;mme, at jeg stadig har sv&amp;aelig;rt ved at se seo-venlighed som killer-feature for et cms. Problemet er som sagt kommunikationen og at der er for mange der pr&amp;oslash;ver det samme, men det kommer selvf&amp;oslash;lgeligt ogs&amp;aring; an p&amp;aring; ambitionsniveauet.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Jep, du har ret i at der er mange som siger de har et s&amp;oslash;gemaskineveligt system, ogs&amp;aring; selvom det eneste de reelt set har af s&amp;oslash;gemaskinevenligt er unikke titles :) Og s&amp;aring; er der selvf&amp;oslash;lgelig ogs&amp;aring; dem som siger de har et s&amp;oslash;gemaskinevenlig CMS, men ikke selv aner noget om s&amp;oslash;gemaskineoptimering... Men det er blandt andet ogs&amp;aring; derfor jeg skriver om s&amp;aring; mange forskellige ting p&amp;aring; min hjemmeside om alt det her, og ikke mindst hj&amp;aelig;lper en helt del mennesker her p&amp;aring; amino, b&amp;aring;de med svar, men ogs&amp;aring; reelle opgaver som jeg l&amp;oslash;ser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg ville v&amp;aelig;re meget interesseret i at h&amp;oslash;rer en ligende kritik og gode r&amp;aring;d, af vores eget koncept. Hvis du har tid :-)&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;Lige nu skal jeg lige arbejde lidt p&amp;aring; en kunde. men jeg kan da se p&amp;aring; lidt i morgen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hold da op den blev lang denne gang :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Kim&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/744552.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 06 Jan 2011 21:11:01 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:744552</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/744552.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=744552&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Problemet som jeg ser det er ikke at du ikke selv kalder dig seo-ekspert, problemet er at der ikke er andre der g&amp;oslash;r det! Hvad folk kalder sig&amp;nbsp;selv, tror jeg efterh&amp;aring;nden de fleste tager med et gran salt :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din test med duplicate content, er rigtigt god, jeg tror faktisk lidt det kunne v&amp;aelig;re din vej, til at blive bem&amp;aelig;rket som v&amp;aelig;rende en der ved noget om seo. Du kunne s&amp;aelig;tte dig for at lave den ultimative liste over seo krav til cms&amp;#39;er.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg fandt i&amp;oslash;vrigt flg. liste p&amp;aring; seomoz &lt;a href="http://www.seomoz.org/blog/choosing-the-right-cms-platform-for-your-website-from-an-seo-perspective"&gt;http://www.seomoz.org/blog/choosing-the-right-cms-platform-for-your-website-from-an-seo-perspective&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg synes dit site, virker meget grundigt og forklarende, med en masse god viden. M&amp;aring;ske kunne det v&amp;aelig;re en ide, at f&amp;aring; en tekstforfatter til at hj&amp;aelig;lpe med at sige det samme p&amp;aring; meget mindre tekst. Jeg mener det var Mark Twain, der engang skrev at han undskyldede for l&amp;aelig;ngden af brevet, man han havde ikke tid til at g&amp;oslash;re det kortere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r det kommer til den personlige branding, s&amp;aring; er det rigtigt godt at du har 15 &amp;aring;rs erfaring (hvilket faktisk er liges&amp;aring; langt tid som jeg, hvis man t&amp;aelig;ller fra hvorn&amp;aring;r jeg begyndte at tjene penge p&amp;aring; web-programmering). Men med s&amp;aring; lang tids erfaring, er det v&amp;aelig;sentligt at man kan pege p&amp;aring; nogle imponerende bedrifter, f.eks. bruger jeg ofte min konsulent tid p&amp;aring; 5 &amp;aring;r, som mentor, arkitekt i top 25 virksomheder.&lt;br /&gt;P&amp;aring; samme m&amp;aring;de ville det v&amp;aelig;re fedt, hvis du kunne &amp;quot;prale&amp;quot; af nogle seo-bedrifter, seri&amp;oslash;s/misundelsesv&amp;aelig;rdige opgaver. Hvis ikke man kan det kommer den lange erfaring lidt til at virke lidt tragisk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ang&amp;aring;ende komprimerings eksemplerne s&amp;aring; tror jeg at jeg ville holde dem ude af en check-liste, vi bruger selv minifisering og komprering med zip af css. Men p&amp;aring; markup fandt vi at minifisering faktisk gjorde det langsommere samlet.&lt;br /&gt;Mht. hvordan Google ser siden s&amp;aring; er det vel n&amp;aelig;ppe tvivl om at de bruger abstrakte syntaks tr&amp;aelig;er, s&amp;aring; det der minifiseres er v&amp;aelig;k, n&amp;aring;r Google ser det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg m&amp;aring; indr&amp;oslash;mme, at jeg stadig har sv&amp;aelig;rt ved at se seo-venlighed som killer-feature for et cms. Problemet er som sagt kommunikationen og at der er for mange der pr&amp;oslash;ver det samme, men det kommer selvf&amp;oslash;lgeligt ogs&amp;aring; an p&amp;aring; ambitionsniveauet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ville v&amp;aelig;re meget interesseret i at h&amp;oslash;rer en ligende kritik og gode r&amp;aring;d, af vores eget koncept. Hvis du har tid :-)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742984.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 05 Jan 2011 01:29:43 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742984</guid><dc:creator>Kim Tetzlaff - Kim Tetzlaff ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742984.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742984&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Det lyder selvf&amp;oslash;lgeligt rigtigt godt, n&amp;aring;r du siger du kan se fejl i de andres l&amp;oslash;sninger, men med medmindre du kan p&amp;aring;pege dem konkret, s&amp;aring; er det ikke rigtigt noget der vil g&amp;oslash;re det muligt at tro p&amp;aring;.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;I forhold til DC, kan du pr&amp;oslash;ve at lave en meget nem test p&amp;aring; stort set alle sites. skriv fx ?hej=hej n&amp;aring;r du er p&amp;aring; forsiden. Skriv fx &amp;amp;hej=hej n&amp;aring;r du er p&amp;aring; en side der allerede er en query p&amp;aring;.. Rerurneres der ikke en 404, 410 eller 301 redirect n&amp;aring;r man g&amp;oslash;r det, ja s&amp;aring; er det &lt;a target="_blank" title="Dobbelt indhold" href="http://www.ktj-media.dk/faq/fagord/hvad-er-duplicate-content/"&gt;Duplicate Content&lt;/a&gt;. Og det kan du p&amp;aring; de systemer du n&amp;aelig;vner som eksempler, og det er samtidig ogs&amp;aring; en ting man kan i langt de fleste systemer p&amp;aring; markedet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Et enkelt kig i koden viser at der ikke er gjort noget af det mest basale, nemlig at &lt;a target="_blank" title="Komprimer koden" href="http://www.ktj-media.dk/vaerktoejer/komprimer-og-boost-din-kode/"&gt;minifisere koden&lt;/a&gt;, s&amp;aring; html filen fylder mindre. dette kan man g&amp;oslash;re med js og css filer ogs&amp;aring;. og samtidig kan man ogs&amp;aring; med forskellige v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;jer se om serveren fx komprimere en fil yderligere inden den bliver sendt til brugeren. Dette vil typisk f&amp;aring; filen til at fylde 3-4 gange mindre. et godt eksempel er fx min egen hjemmeside hvor css filen i minifiseret tilstand fylder 16,9kb og brugeren skal kun hente 2,9kb i komprimeret tilstand, hvilket de fleste browsere underst&amp;oslash;tter. og det siger lidt sig selv at den fil bliver hentet hurtigere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;ja du kan l&amp;aelig;se lidt mere om &lt;a target="_blank" title="optimer hjemmesidens hastighed" href="http://www.ktj-media.dk/faq/fagord/hastighedsoptimering/"&gt;hastighedsoptimering&lt;/a&gt; her&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; &lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Selvom du skriver du har mange &amp;aring;rs erfaring med SEO, s&amp;aring; s&amp;aelig;tter det dig jo bare i b&amp;aring;s med de 15 &amp;aring;rige med 11 &amp;aring;rs erfaring som Rosenstand nogle gange snakker om :-)&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;M&amp;aring;ske, s&amp;aring;dan opfatter jeg det ikke lige. Men har set Thomas skrive det :) ikke lige til mig, men til de 15 &amp;aring;rige.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men jeg kan s&amp;aring; fort&amp;aelig;lle dig at jeg har 15 &amp;aring;rs erfaring med webdesign og programmering. Legede samtidig ogs&amp;aring; lidt med future splash mener jeg det hed, og lod det s&amp;aring; ligge til fordel for webdesign og programmering, og efter nogle f&amp;aring; &amp;aring;r tog jeg fat i flash 3. Og ikke s&amp;aring; l&amp;aelig;nge efter startede interessen for SEO, kan ikke huske &amp;aring;rstal, men siger jeg mere end 10 &amp;aring;rs erfaring, s&amp;aring; lyver jeg i hvert fald ikke til fordel for mig selv :) m&amp;aring;ske til fordel for mine konkurrenter :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Faktisk tror jeg dit projekt ville havde rigtigt stor gavn af, at du brandede dig som seo-ekspert i meget h&amp;oslash;jere grad.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Det er nok der den d&amp;aring;rlige s&amp;aelig;lger kommer frem i mig. Jeg har sv&amp;aelig;rt ved at kalde mig selv for SEO ekspert, selvom jeg reelt set ved en del mere end langt de fleste. Og samtidig er det ikke efter min mening noget man selv kan udn&amp;aelig;vne sig selv som, eller hva? Hvorn&amp;aring;r er man reelt set en ekspert? og hvorn&amp;aring;r er man bare rigtig rigtig rigtig god til det man laver? Jeg synes nemlig jeg alt for tit ser folk der omtaler sig selv som eksperter, men i virkeligheden er de det ikke, eller jeg ved betydeligt mere end dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Men det sv&amp;aelig;re ved fordelen, er nok at den er ul&amp;oslash;seligt sammen med den &amp;oslash;vrige SEO indsats. S&amp;aring; det bliver mudret, hvad der g&amp;oslash;r hvad. Umiddelbart ville jeg tro at en god seo-mand kunne f&amp;aring; et site baseret p&amp;aring; et d&amp;aring;rligt seo-cms til at ranke bedre, end jeg ville kunne med et site bygget p&amp;aring; et seo-optimalt cms.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Ja det har du ogs&amp;aring; ret i, da du jo ikke er en SEO-mand. Men hvis du i stedet brugte en SEO-mand, ja s&amp;aring; ville det SEO venlige site klart have en fordel og dermed ranke bedre. Systemet kan jo ikke erstatte brugen af SEO folk til fx tekstoptimering, og det vil jeg heller aldrig anbefale, da det p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de vil v&amp;aelig;re trov&amp;aelig;rdigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring; nu er det blevet sent, og kan se at jeg skriver langsommere og langsommere. s&amp;aring; jeg m&amp;aring; hellere slutte nu :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Kim&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742974.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 23:53:53 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742974</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742974.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742974&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Kim&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det lyder selvf&amp;oslash;lgeligt rigtigt godt, n&amp;aring;r du siger du kan se fejl i de andres l&amp;oslash;sninger, men med medmindre du kan p&amp;aring;pege dem konkret, s&amp;aring; er det ikke rigtigt noget der vil g&amp;oslash;re det muligt at tro p&amp;aring;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Selvom du skriver du har mange &amp;aring;rs erfaring med SEO, s&amp;aring; s&amp;aelig;tter det dig jo bare i b&amp;aring;s med de 15 &amp;aring;rige med 11 &amp;aring;rs erfaring som Rosenstand nogle gange snakker om :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;M&amp;aring;ske hvis du havde nogle imponerende referencer, alts&amp;aring; den slags firmaer som man ved har succes og r&amp;aring;d til at hyre de bedste. Gerne sites man se!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Faktisk tror jeg dit projekt ville havde rigtigt stor gavn af, at du brandede dig som seo-ekspert i meget h&amp;oslash;jere grad. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En anden m&amp;aring;de, at &amp;oslash;ge trov&amp;aelig;rdigheden omkring dit budskab, kunne v&amp;aelig;re at lave cases der ligger rigtigt godt p&amp;aring; nogle sv&amp;aelig;re ord, s&amp;aring; kunne du p&amp;aring; den m&amp;aring;de vise at dit system rankede h&amp;oslash;jt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men det sv&amp;aelig;re ved fordelen, er nok at den er ul&amp;oslash;seligt sammen med den &amp;oslash;vrige SEO indsats. S&amp;aring; det bliver mudret, hvad der g&amp;oslash;r hvad. Umiddelbart ville jeg tro at en god seo-mand kunne f&amp;aring; et site baseret p&amp;aring; et d&amp;aring;rligt seo-cms til at ranke bedre, end jeg ville kunne med et site bygget p&amp;aring; et seo-optimalt cms.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742967.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 23:35:28 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742967</guid><dc:creator>Kim Tetzlaff - Kim Tetzlaff ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742967.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742967&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi overvejede faktisk ogs&amp;aring; selv engang en sl&amp;aring; p&amp;aring; SEO som prim&amp;aelig;rer fordel, men vi turde ikke rigtigt. Problemet som jeg ser det er, at der iforvejen er rigtigt mange som har sl&amp;aring;et sig p&amp;aring; SEO som prim&amp;aelig;r fordel, og der er ikke rigtigt nogle af dem der har form&amp;aring;et at v&amp;aelig;re virkeligt succesfulde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;F.eks. har Christian fra iMarketing ogs&amp;aring; et produkt der hedder SEO-CMS og har i en del &amp;aring;r sl&amp;aring;et p&amp;aring; netop at v&amp;aelig;re det mest SEO-venlige CMS, Demib har RedPitt som er en CMS/Shop l&amp;oslash;sning og sidst men ikke mindst s&amp;aring;&amp;nbsp;er Wordpress&amp;nbsp;verdenskendt&amp;nbsp;for at v&amp;aelig;re elsket af Google.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jep jeg ved at Christian har lavet et, Men dertil kan jeg s&amp;aring; sige at der kan genereres ubegr&amp;aelig;nset DC p&amp;aring; hans side, han b&amp;oslash;r hastighedsoptimere sin l&amp;oslash;sning. Ja der findes SEO fejl p&amp;aring; hans hjemmeside ud fra det jeg lige hurtigt kiggede p&amp;aring; og testede. s&amp;aring; efter min mening er det ikke helt det bedste :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kender ikke redpitt, eller kender det godt, men har ikke unders&amp;oslash;gt det til bunds, men ud fra det jeg lige p&amp;aring; 5min kunne se p&amp;aring; deres hjemmeside som vidst ogs&amp;aring; k&amp;oslash;re redpitt, ja s&amp;aring; er der da en del ting jeg ville g&amp;oslash;re for at optimere selve systemet. Fx undg&amp;aring; risiko for DC alle steder, de g&amp;oslash;r det godt mange steder, men ikke alle. fx s&amp;oslash;rge for at html standarder ikke bliver blandet sammen. Fx hastighedsoptimerer efter kunstens regler, ja der er sikkert mere :)&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;WP er kun verdenskendt fordi s&amp;aring; mange bruger det, og ikke mindst poster indhold konstant. lidt ligesom amino :) WP er og bliver ikke overlegent n&amp;aring;r vi snakker SEO. Det siger SEO eksperter ogs&amp;aring;. Men det er rigtigt at WP er et af de bedre p&amp;aring; markedet n&amp;aring;r vi snakker open source l&amp;oslash;sninger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som jeg ser det er det ikke p&amp;aring; nogen m&amp;aring;de, lykkedes et system p&amp;aring; internationalt plan, at markerer sig som det mest seo-venlige (m&amp;aring;ske lige undtagen Wordpress), og det er til trods for at der er verdenskendte eksperter der har pr&amp;oslash;vet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror desv&amp;aelig;rre ogs&amp;aring; at du l&amp;oslash;ber ind i samme problem, det vil v&amp;aelig;re stortset umuligt for dig trov&amp;aelig;rdigt at kommunikerer, at dit system er overlegent p&amp;aring; SEO.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;Ja det er korrekt at jeg ikke ligefrem er s&amp;aelig;lger, og kommer heller aldrig til at v&amp;aelig;re det. Og ud fra det perspektiv kommer jeg nok ikke langt ud over landets gr&amp;aelig;nser (Selvom jeg har en del kunder i udlandet). Men omvendt kan man sige. Finder jeg SEO mangler i andres SEO l&amp;oslash;sninger, ja s&amp;aring; m&amp;aring; det jo v&amp;aelig;re fordi min l&amp;oslash;sning tager h&amp;aring;nd om de mangler. Kort sagt er min l&amp;oslash;sning som udgangspunkt bedre end deres.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Men jeg ville da v&amp;aelig;re meget interesseret i at h&amp;oslash;re, hvordan du ville overbevise mig og resten af verden om at dit system er mere seo-venligt end f.eks. Wordpress etc.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igen jeg er ikke s&amp;aelig;lger, og bliver det aldrig. Mit udgangspunkt er at alt det der har den mindste indflydelse p&amp;aring; SEO, skal g&amp;oslash;res. Ogs&amp;aring; selvom det er en s&amp;aring; lille ting at den isoleret set, ikke har den store indflydelse, men i det store hele har indflydelse. Mange siger fx i forhold til DC (ogs&amp;aring; her p&amp;aring; amino) Det sker ikke, og hvorfor skulle det ske osv. Men jeg ser det s&amp;aring;dan, er der et SEO hul er der ogs&amp;aring; en risiko, og dermed skal hullet lukkes. Det er nok der den rigtig store forskel er.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Dette kan du ikke sige om WP, Christians SEO CMS eller redpitt for den sags skyld, da jeg kan finde fejl i alle l&amp;oslash;sningerne, som man fx i WP ikke bare kan klare med et plugin :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og ja for lige at tage den du skriver med at det ville v&amp;aelig;re godt at alliere sig med en anerkendt SEO ekspert, s&amp;aring; ville jeg nok sige at der skulle lidt flere til, da SEO eksperter ogs&amp;aring; er uenige. Men ja det ville da v&amp;aelig;re en god ide at g&amp;oslash;re det. ikke mindst fordi der s&amp;aring; er flere hoveder til at g&amp;oslash;re l&amp;oslash;sningen endnu bedre, for ja jeg har rigtig mange &amp;aring;rs erfaring med SEO, og endnu flere med programmering/webdesign, men det er nu en tand bedre med lidt flere som har rigtig mange &amp;aring;rs erfaring.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Kim&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742880.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 22:06:13 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742880</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742880.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742880&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Kim&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det gode ved CMS branchen, er at der er s&amp;aring; mange konkurranter at man sj&amp;aelig;ldent beh&amp;oslash;ver at frygte den enkelte.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi overvejede faktisk ogs&amp;aring; selv engang en sl&amp;aring; p&amp;aring; SEO som prim&amp;aelig;rer fordel, men vi turde ikke rigtigt. Problemet som jeg ser det er, at der iforvejen er rigtigt mange som har sl&amp;aring;et sig p&amp;aring; SEO som prim&amp;aelig;r fordel, og der er ikke rigtigt nogle af dem der har form&amp;aring;et at v&amp;aelig;re virkeligt succesfulde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;F.eks. har Christian fra iMarketing ogs&amp;aring; et produkt der hedder SEO-CMS og har i en del &amp;aring;r sl&amp;aring;et p&amp;aring; netop at v&amp;aelig;re det mest SEO-venlige CMS, Demib har RedPitt som er en CMS/Shop l&amp;oslash;sning og sidst men ikke mindst s&amp;aring;&amp;nbsp;er Wordpress&amp;nbsp;verdenskendt&amp;nbsp;for at v&amp;aelig;re elsket af Google.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som jeg ser det er det ikke p&amp;aring; nogen m&amp;aring;de, lykkedes et system p&amp;aring; internationalt plan, at markerer sig som det mest seo-venlige (m&amp;aring;ske lige undtagen Wordpress), og det er til trods for at der er verdenskendte eksperter der har pr&amp;oslash;vet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror desv&amp;aelig;rre ogs&amp;aring; at du l&amp;oslash;ber ind i samme problem, det vil v&amp;aelig;re stortset umuligt for dig trov&amp;aelig;rdigt at kommunikerer, at dit system er overlegent p&amp;aring; SEO.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det bedst bud, er nok at allierer sig med en af de allerede anerkendte eksperter, og s&amp;aring; pr&amp;oslash;ve den vej. Men selv der er det nok sv&amp;aelig;rt!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dermed ikke sagt at der findes nogle CMS/Shop l&amp;oslash;sninger, der kan tillade sig at ignorer SEO, det tror jeg ikke at der er nogle der kan. Vi havde f.eks. den store gl&amp;aelig;de af at en kunde hyrede en anerkendt ekspert, som gennemgik en kundensl&amp;oslash;sning, det l&amp;aelig;rte vi utroligt meget af! og det ligger da helt klart i planen at f&amp;aring; mere hj&amp;aelig;lp p&amp;aring; et senere tidspunkt. Men det bliver n&amp;aelig;ppe det prim&amp;aelig;rer sellingpoint for os.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men jeg ville da v&amp;aelig;re meget interesseret i at h&amp;oslash;re, hvordan du ville overbevise mig og resten af verden om at dit system er mere seo-venligt end f.eks. Wordpress etc.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742745.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 20:46:35 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742745</guid><dc:creator>Kim Tetzlaff - Kim Tetzlaff ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742745.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742745&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg er meget enig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg selv startede ogs&amp;aring; for mange &amp;aring;r siden med at bygge mit &lt;a target="_blank" title="CMS system" href="http://www.ktj-media.dk/web-og-grafisk-design-produkter/webdesign/cms-hjemmeside-content/"&gt;hjemmeside CMS&lt;/a&gt;. og tr&amp;aring;dstarter m&amp;aring; s&amp;aring; v&amp;aelig;re en m&amp;aring;ske kommende konkurrent. S&amp;aring; ja han skal helt sikkert have noget lidt ud over det s&amp;aelig;dvanlige. Fx ligger mit fokus p&amp;aring; SEO hele vejen rundt. Hvilket der ikke er ret mange som g&amp;oslash;r, og slet ikke med samme erfaring som jeg har.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg deler selvf&amp;oslash;lgelig ikke alle oplysninger i mine beskrivelser, da det ville v&amp;aelig;re dumt :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Kim&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742423.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 15:11:19 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742423</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742423.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742423&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;N&amp;aring;r man kigger p&amp;aring; markedet kunne det godt se ud som om at det er hul i hovedet at lave sit eget cms.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de mangel p&amp;aring; udbydere, prisen er presset helt i bund, med open source hvor selve systemet leveres gratis.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men det kan sagtens v&amp;aelig;re fornuftigt at bygge et cms, men man skal havde en historie der holder 100%, og som minimum fort&amp;aelig;ller hvorfor man ikke skulle v&amp;aelig;lge et tilsvarende open source system eller et hurtigt custom byg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I vores eget tilf&amp;aelig;lde har vi valgt at satse p&amp;aring; en drag-n-drop designer, med Photoshop-integration som g&amp;oslash;r at designere kan springe programm&amp;oslash;ren over, og selv lave hele prof. sites a la dem der idag bliver bygget p&amp;aring; Umbraco, Joomla og Drupal idag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror selv vi er godt beskyttede imod konkurrence fra open source systemer, fordi jeg ikke mener det er sandsynligt at et open source community vil lave et tr&amp;aelig;k, der effektivt g&amp;oslash;r at designerne render med en stor del af deres forretning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi er ogs&amp;aring; godt beskyttet imod selv byg, af den simple &amp;aring;rsag, at minimumsl&amp;oslash;sningen p&amp;aring; vores problemstilling stadig kr&amp;aelig;ver en god del &amp;aring;rsv&amp;aelig;rk!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil helt klart anbefale, tr&amp;aring;dstarter at pr&amp;oslash;ve at lave en ligende historie og pr&amp;oslash;ve at analyserer konkurrence situationen objektivt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Samtidigt er det ogs&amp;aring; vigtigt at g&amp;oslash;re sig klart, hvad man vil med sin virksomhed, hvis man vil v&amp;aelig;re konsulent er det en direkte h&amp;aelig;msko, at skulle underst&amp;oslash;tte sit eget cms. Og hvis man vil lave et softwarehus, s&amp;aring; er det selvf&amp;oslash;lgeligt irriterende at skulle lave konsulent opgaver.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stol p&amp;aring; mig jeg har pr&amp;oslash;vet det, den st&amp;oslash;rste milestone vi n&amp;aring;ede i 2010 var helt klart at CloudSprout nu er selv er &amp;oslash;konomisk b&amp;aelig;redygtigt, med to fuldtidsresourcer.&lt;br /&gt;Samtidigt er konsulent-delen vokset v&amp;aelig;sentligt! hvilket jeg mener i h&amp;oslash;jgrad skyldes opsplitningen.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742404.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 14:49:09 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742404</guid><dc:creator>Kim Tetzlaff - Kim Tetzlaff ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742404.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742404&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Peter Lauge:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det var nu heller ikke for at skr&amp;aelig;mme dig v&amp;aelig;k fra din ide. Det er ogs&amp;aring; sjovt at lave det hele fra bunden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil da ogs&amp;aring; sige, at vi p&amp;aring; mange l&amp;oslash;sningen, slet ikke bruger et CMS. Kunder har det med at fucke et site op, s&amp;aring; snart de f&amp;aring;r adgang :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En&amp;nbsp;wysiwyg editor er roden til meget kaos!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kommer nu an p&amp;aring; hvad man giver brugeren lov til :) s&amp;aelig;tter man det korrekt op, ja s&amp;aring; kan det ikke lave s&amp;aring; meget rod igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er rigtig nok at det er s&amp;aring;dan i mange systemer. ogs&amp;aring; opensource.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Kim&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742402.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 14:46:57 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742402</guid><dc:creator>Kim Tetzlaff - Kim Tetzlaff ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742402.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742402&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;AnyFellow:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;KJT...&amp;gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for input, men jeg skulle nu ikke mene det er n&amp;oslash;dvendigt at blive en SEO-haj, for at kunne tilbyde mine kunder de &amp;oslash;nskede funktioner, idet jeg ikke er involveret i kundens frontend-hjemmeside.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ogs&amp;aring; derfor jeg oprettede dette indl&amp;aelig;g, da min fokus er andre &lt;/p&gt;
&lt;div style="clear:both;"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Du bliver jo n&amp;oslash;d til at vide hvilke muligheder der findes inden for s&amp;oslash;gemaskineoptimering for at kunne g&amp;oslash;re s&amp;aring; dine kunder kan det i din l&amp;oslash;sning, eller bare det at l&amp;oslash;sningen tager hensyn til det.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;et godt eksempel er Duplicate Content, det er ikke noget som kunden b&amp;oslash;r vide noget om, men l&amp;oslash;sningen skal alligevel tage h&amp;oslash;jde for det. Ved man ikke at der findes noget der hedder Duplicate Content, og ved man ikke hvad det er, ja s&amp;aring; kan man jo heller ikke rigtig sikre imod det :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;det er bare et enkelt eksempel ud af rigtig mange.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og yderligere kan du jo heller ikke i fremtiden lave yderligere SEO funktioner (SEO markedet &amp;aelig;ndre sig jo hele tiden), da du s&amp;aring; skal til at sp&amp;oslash;rge igen igen, om der evt er kommet noget nyt p&amp;aring; markedet. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Kim&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Kim&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742401.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 14:45:47 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742401</guid><dc:creator>Peter Lauge</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742401.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742401&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;AnyFellow:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Peter...&amp;gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er godt i gang med mit CMS og det er kun et sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l om kort tid f&amp;oslash;r jeg er klar til at betateste, s&amp;aring; det bliver ikke lige lagt i skuffen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Efter at have&amp;nbsp;arbejdet en del med flere forskellige open source systemer,&amp;nbsp;synes jeg ofte de er begr&amp;aelig;nsende i forhold til mine kunders &amp;oslash;nsker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derudover synes jeg ofte de bliver langsomme at loade jo flere plugins der tilf&amp;oslash;jes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit CMS er bygget op med tanke p&amp;aring; at det skal v&amp;aelig;re simpelt at bruge, samtidig med at hastigheden skal v&amp;aelig;re i top, uanset hvilke funktioner der anvendes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;div style="clear:both;"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Det var nu heller ikke for at skr&amp;aelig;mme dig v&amp;aelig;k fra din ide. Det er ogs&amp;aring; sjovt at lave det hele fra bunden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil da ogs&amp;aring; sige, at vi p&amp;aring; mange l&amp;oslash;sningen, slet ikke bruger et CMS. Kunder har det med at fucke et site op, s&amp;aring; snart de f&amp;aring;r adgang :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En&amp;nbsp;wysiwyg editor er roden til meget kaos!&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742396.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 14:37:15 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742396</guid><dc:creator>AnyFellow</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742396.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742396&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;KJT...&amp;gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for input, men jeg skulle nu ikke mene det er n&amp;oslash;dvendigt at blive en SEO-haj, for at kunne tilbyde mine kunder de &amp;oslash;nskede funktioner, idet jeg ikke er involveret i kundens frontend-hjemmeside.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ogs&amp;aring; derfor jeg oprettede dette indl&amp;aelig;g, da min fokus er andre &lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742390.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 14:34:48 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742390</guid><dc:creator>AnyFellow</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742390.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742390&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Marcel...&amp;gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Super, lige s&amp;aring;dan noget input jeg var p&amp;aring; udkig efter.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742388.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 14:33:40 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742388</guid><dc:creator>AnyFellow</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742388.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742388&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Peter...&amp;gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er godt i gang med mit CMS og det er kun et sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l om kort tid f&amp;oslash;r jeg er klar til at betateste, s&amp;aring; det bliver ikke lige lagt i skuffen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Efter at have&amp;nbsp;arbejdet en del med flere forskellige open source systemer,&amp;nbsp;synes jeg ofte de er begr&amp;aelig;nsende i forhold til mine kunders &amp;oslash;nsker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derudover synes jeg ofte de bliver langsomme at loade jo flere plugins der tilf&amp;oslash;jes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit CMS er bygget op med tanke p&amp;aring; at det skal v&amp;aelig;re simpelt at bruge, samtidig med at hastigheden skal v&amp;aelig;re i top, uanset hvilke funktioner der anvendes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Programmering af nyt CMS og SEO</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742373.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 04 Jan 2011 14:18:19 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:742373</guid><dc:creator>Peter Lauge</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/742373.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14500&amp;PostID=742373&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hvis jeg forst&amp;aring;r dig korrekt, at du vil kode et helt nyt CMS fra bunden af, s&amp;aring; vil jeg r&amp;aring;de dig til at stoppe op.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har arbejdet i www branchen siden 1995, og jeg har m&amp;aring;ske kodet mindst 10 forskellige CMS l&amp;oslash;sninger. Jeg ville bestemt aldrig starte fra bunden igen med et nyt system, men v&amp;aelig;lge en open source l&amp;oslash;sning.&amp;nbsp;Denne open source l&amp;oslash;sning kan du s&amp;aring; tilpasse som du &amp;oslash;nsker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du vil spare s&amp;aring; meget tid, ved f.eks. at bygge plug-in til f.eks. Wordpress, hvis da ikke allerede Wordpress med div gratis plugin, l&amp;oslash;ser alle dine udfordringer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men ellers held og lykke :-)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>