<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. </title><link>https://www.amino.dk:443/forums/32.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Styr p&amp;aring; finanserne er grundlaget for din forretning. Med gode vaner og systemer til din &amp;oslash;konomi og indberetning vil du altid have et overblik over din &amp;oslash;konomi, og dermed kan din bogf&amp;oslash;ring blive et super redskab fremfor en sur pligt.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Her i forummet snakker vi regnskab, bogf&amp;oslash;ring, bilag, moms og l&amp;oslash;nsum og alt det andet, der holder en virksomhed k&amp;oslash;rende. Vi diskuterer i h&amp;oslash;j grad de forskellige regnskabssystemer, som kan g&amp;oslash;re arbejdet nemmere og ikke mindst forholdet til eksterne r&amp;aring;dgivere som revisorer og bogholder. Kom og v&amp;aelig;r med, her f&amp;aring;r du svar p&amp;aring; alle dine sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l om virksomheds&amp;oslash;konomi for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Råd/erfaringer søges kraftigt - Hvad der der vælges af økonomisystem?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/700713.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 30 Oct 2010 23:21:02 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:700713</guid><dc:creator>A_HH</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/700713.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=700713&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;Dette er en dobbeltpost, som ogs&amp;aring; er lagt i &amp;quot;Teknik, hosting og e-handelsl&amp;oslash;sninger&amp;quot; - jeg har dog valgt at lave en samlet post, i stedet for to individuelle til hvert sit forum. Dette da meningen og sammenh&amp;aelig;ngen ellers ikke v&amp;aelig;re klar.&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Historik:&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;Jeg har i sm&amp;aring; 4 &amp;aring;r k&amp;oslash;rt en lille 
&amp;quot;garage-webshop&amp;quot; med en ok oms&amp;aelig;tning. Den er nu g&amp;aring;et hen og blevet 
levevejen i kombination med en fysisk butik.&lt;br /&gt;Jeg vil gerne holde min butiks navn og branchen v&amp;aelig;k fra &amp;quot;offentligheden&amp;quot; herinde - h&amp;aring;ber p&amp;aring; forst&amp;aring;else for det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;let/problemet:&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;Jeg har brug for et par seri&amp;oslash;se og velovervejede bud/l&amp;oslash;sninger p&amp;aring; at komme videre fra mit &amp;quot;vadested&amp;quot;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Situtionen er nu at jeg ikke har tid til videreudvikling af mine 
reelle virksomhed, som jo er et ret stort problem. Samtidig skal der 
ikke mange flere ordre, indk&amp;oslash;b, foresp&amp;oslash;rgsler eller 
restordre/hjembestillinger til f&amp;oslash;r jeg bliver langt ned grundet 
arbejdsbyrden - hvilket jo absolut ikke er hensigtsm&amp;aelig;ssigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg mener &amp;aring;rsagen er mine nuv&amp;aelig;rende systemer og l&amp;oslash;sninger som nok er 
for ineffektive/mangelfulde og for tunge - det er dog ogs&amp;aring; kombineret af
 min manglende viden/brug af dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Jeg har reelt 2 problemer, som der m&amp;aring;ske kan v&amp;aelig;re en samlet l&amp;oslash;sning p&amp;aring;:&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;1: &lt;br /&gt;Min nuv&amp;aelig;rende webshop &lt;em&gt;ser &lt;/em&gt;som s&amp;aring;dan ok ud, men er ved f&amp;oslash;rste &amp;oslash;jekast ikke s&amp;aelig;rlig brugervenlig - der mangler kort sagt usability.&lt;br /&gt;Den
 k&amp;oslash;rer OSCommerce, med sit eget individuelle design (dansk produceret) 
samt en del mods og programmering (Udlandske programm&amp;oslash;rere er brugt).&lt;br /&gt;Jeg
 overvejer her-og-nu en &amp;quot;fresh start&amp;quot; med min webshop, selvom der er 
brugt en hel del krudt og penge p&amp;aring; design og udvikling af den. Jeg ved 
det er en stor omgang, men m&amp;aring;ske er det bedre fremfor at lappe p&amp;aring; min 
nuv&amp;aelig;rende.&lt;br /&gt;Jeg t&amp;aelig;nker enten en afart af OSC, s&amp;aring;som OSCmax, Zencart 
eller lignende da jeg er meget famili&amp;aelig;r med systemerne - samt at de har 
en masse forudinstallerede brugbare funktioner (som jeg har selv l&amp;oslash;bende
 har f&amp;aring;et installeret i min nuv&amp;aelig;rende OSC).&lt;br /&gt;Ellers blot k&amp;oslash;re videre med mit nuv&amp;aelig;rende, og f&amp;aring; &amp;quot;opgraderet&amp;quot; det s&amp;aring;ledes at usability kommer i top.&lt;br /&gt;Ellers
 har jeg ogs&amp;aring; overvejet Magento, men men... kender ikke s&amp;aring; meget til 
brugen af det - har dog i de &amp;quot;early days&amp;quot; for sm&amp;aring; 5&amp;aring;r siden haft en 
Joomla-shop, men skiftede her senere til OSC.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2:&lt;br /&gt;&lt;strong&gt;&amp;Oslash;konomisystemet SummaSummarum: &lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;Jeg bruger pt. ikke f&amp;oslash;lgende funktioner i mit &amp;oslash;konomisystem.&lt;br /&gt;* Indk&amp;oslash;bsfunktionen&lt;br /&gt;* fakturering (k&amp;oslash;rer igennem OSC)&lt;br /&gt;* lager (k&amp;oslash;rer igennem OSC).&lt;br /&gt;Det eneste jeg faktisk bruger det til er mit halv&amp;aring;rlige momsregnskab.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg
 ville foretr&amp;aelig;kke et system med muligheder for at vokse videre fra, men 
hvis Summa allerede klarer dette fint, s&amp;aring; skal jeg m&amp;aring;ske blot have det 
l&amp;aelig;rt. Jeg mener dog at have l&amp;aelig;st at lagerstyringen m.v. m&amp;aring;ske ikke var 
s&amp;aring; god igen, hvis man kr&amp;aelig;vede lidt mere en blot almindelig 
opt&amp;aelig;lling/lagerstyring.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg er endvidere meget &amp;quot;t&amp;aelig;ndt&amp;quot; p&amp;aring; en 
automatisk fakturering, s&amp;aring;ledes at der f.eks. et par gange dagligt 
tr&amp;aelig;kkes data ud fra webshoppen og ind i Summa. (Jeg har fundet et par 
moduler til form&amp;aring;let). Jeg ved at der ogs&amp;aring; findes et par meget brugbare 
moduler til f.eks. E-coonomics.&lt;br /&gt;Mit st&amp;oslash;rste &amp;oslash;nske samt min nuv&amp;aelig;rende akne er kort sagt det manglede overblik mit lager, bestillinger, restordre m.v. &lt;br /&gt;Jeg
 vil endvidere snart f&amp;aring; mit sortiment gevaldigt udvidet fra ca. sm&amp;aring; 2000
 varenumre til alt fra 4.000 til 10.000 produkter. Heraf vil de omtrent 
70% af dem v&amp;aelig;re bestillingsvarer hos danske og nordiske leverand&amp;oslash;rer 
samt leverand&amp;oslash;rer i EU s&amp;aring;vel som udenfor EU - alle med forskellige 
leveringstider - som i sig selv er en stor opgave at styre. I den anden 
ende er der en endnu st&amp;oslash;rre omgave med de logistiske problemer med 
opf&amp;oslash;lgninger, status, korrekt levering, &amp;aelig;ndret leveringsdato osv. til 
mine kunder (B2C).&lt;br /&gt;Det er denne opf&amp;oslash;lgning, bestilling osv., som 
tager meget af min tid - et system/en l&amp;oslash;sning, som kunne klare det ville
 n&amp;aelig;sten v&amp;aelig;re guld v&amp;aelig;rd!&lt;br /&gt;Dvs. jeg pt har bunker af ventende ordre, 
restordre, indk&amp;oslash;b - og mangler kort sagt en l&amp;oslash;sning til at h&amp;aring;ndtere 
dette, gerne med lagerstyring s&amp;aring;ledes at lageret i &amp;oslash;konomisystemet ogs&amp;aring; 
er fuldt opdateret med lagerstatus igennem min webshop.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Anden information:&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;Jeg k&amp;oslash;rer pt. alle mine ordre 
igennem OSC - ogs&amp;aring; i min fysiske butik vha. en simpel pos-l&amp;oslash;sning, som 
egentlig fungerer ok (og var billligere og meget nemmere at s&amp;aelig;tte op end
 decideret kassesystem).&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;strong&gt;Behov til evt. nyt system:&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;Jeg
 &amp;oslash;nsker ikke at v&amp;aelig;re l&amp;aring;st i en hostet l&amp;oslash;sning. S&amp;aring;ledes s&amp;oslash;ger jeg en 
l&amp;oslash;sning hvor jeg selv har 100% kontrol og rettigheder til at &amp;aelig;ndre 
design, kode m.v.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det blev en l&amp;aelig;ngere tr&amp;aring;d, men h&amp;aring;ber at et par 
venlige sj&amp;aelig;le kan give deres besyv med, meget gerne baseret p&amp;aring; egne 
erfaringer (f.eks. hvad som virker / ikke virker). &lt;br /&gt;Ellers m&amp;aring; i 
endelige ogs&amp;aring; meget gerne komme med spydige kommentarer, tips, r&amp;aring;d eller
 lignende p&amp;aring; denne tr&amp;aring;d - alle input modtages! &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forsat god weekend.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh.&lt;br /&gt;HH&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>