<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Testeren</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/20.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Her i Testeren kan du teste de mange forskellige funktioner, du har som bruger af Aminos fora. Vil du for eksempel teste din nye bling-signatur eller avancerede muligheder for tekst-, foto- og videoposts inden du går ”live”, så er det her, det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ud over at teste kan du også snakke med andre aminoer om, hvordan man rent teknisk bruger forummet og få tips til eksempelvis HTML-editoren, eller hvordan man paster en tekst ind fra eksempelvis Word.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I testeren kan du ikke lave brølere, så det er bare med at komme i gang og lære hvordan det hele fungere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Skal vi samarbejde.?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/680907.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 01 Oct 2010 13:54:38 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:680907</guid><dc:creator>Peter Hagh</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/680907.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=20&amp;PostID=680907&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;b&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-family:&amp;#39;Tahoma&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;color:black;font-size:12pt;"&gt;SKAL VI SAMARBEJDE.?&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&lt;b&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;P&amp;aring; 6 m&amp;aring;neder er det lykkes, at skabe &lt;span style="color:black;"&gt;fremtidens&lt;/span&gt;&lt;span style="color:#1f497d;"&gt; &lt;/span&gt;produktionsmuligheder i Vietnam.&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;I starten af 2010 stod jeg p&amp;aring; gaden, jeg var blevet fyret, havde ingen udsigt til nyt arbejde. Der var &amp;oslash;konomisk krise overalt.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Jeg besluttede, at give mig selv 3 d&amp;oslash;gn, til at finde frem til en brugbar ide. Allerede n&amp;aelig;ste dag, var der ideer og muligheder, men ved n&amp;aelig;rmere eftertanke, blev de alle kasseret, da de byggede p&amp;aring; Danmarks h&amp;oslash;je omkostningsniveau. Den 3. dag da jeg v&amp;aring;gnede havde min indre bevidsthed vist mig en vej, jeg kunne g&amp;aring;, som forh&amp;aring;bentlig kunne l&amp;oslash;se mit problem.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Denne morgen f&amp;oslash;lte jeg, at min indre bevidsthed havde kredset om det jeg tidligere havde arbejdet med og de personer jeg havde truffet i mit liv. Et navn stod helt klart p&amp;aring; min nethinde. Det var Jimmy Wollenberg. Sidst jeg havde h&amp;oslash;rt om ham&lt;span style="color:#1f497d;"&gt;,&lt;/span&gt; var han i Vietnam.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&amp;nbsp;Jeg gik omg&amp;aring;ende ind p&amp;aring; internettet for at l&amp;aelig;se det jeg kunne om Vietnam. Jeg fandt ud af, at Vietnam er det nye Kina. Et stigende l&amp;oslash;nniveau i Kina er en af grundende til, at danske virksomheder flytter produktionen til andre asiatiske lande. Vietnam er det mest popul&amp;aelig;re nye outsourcingsdestination. Tendensen er klar, Vietnam er China plus one. Vietnameserne er reelle og arbejdsomme, l&amp;aelig;renemme og l&amp;aelig;revillige. Dette sammenholdt med, at l&amp;oslash;nniveauet er lavt i Vietnam, vil medf&amp;oslash;re at danske virksomheder f&amp;aring;r en k&amp;aelig;mpefordel ved produktion i Vietnam, men fordelene g&amp;aring;r ikke kun den ene vej. Vi kan fra dansk side hj&amp;aelig;lpe med h&amp;oslash;jteknologi, automatisering, uddannelse, arbejdsforhold, milj&amp;oslash; mm. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Jeg tog en kontakt til Jimmy Wollenberg i Vietnam, for at h&amp;oslash;re om vi skulle samarbejde. Svaret var ja, og ledetr&amp;aring;den ogs&amp;aring; i fremtiden er &amp;rdquo;enkelthed&amp;rdquo;. En k&amp;aelig;mpe fordel ved samarbejdet med Jimmy Wollenberg er, at han bor i Vietnam med sin danske familie og &amp;nbsp;har arbejdet med produktionsopbygning derude i de sidste 6-7 &amp;aring;r.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Efter et par m&amp;aring;neder, der gik med kundebes&amp;oslash;g i Danmark og megen snak over Skype til Jimmy i Vietnam, var vi nu kommet s&amp;aring; langt, at vi havde en &amp;rdquo;superenkel&amp;rdquo; plan.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Vi ville&lt;span style="color:#1f497d;"&gt; &lt;/span&gt;&lt;span style="color:black;"&gt;i Vietnam&lt;/span&gt; stille h&amp;oslash;jteknologiske maskiner til r&amp;aring;dighed for danske virksomheder.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;F&amp;oslash;r vi kunne stille dem til r&amp;aring;dighed, skulle vi g&amp;oslash;re os klart hvilke maskiner det skulle v&amp;aelig;re. Vi besluttede os fo&lt;span style="color:#1f497d;"&gt;r &lt;/span&gt;&lt;span style="color:black;"&gt;disse CNC styrede&lt;/span&gt; maskiner&lt;span style="color:black;"&gt;,&lt;/span&gt; men til en lav indk&amp;oslash;bspris. Dette ud fra 2 kriterier, ingen i Vietnam eller Danmark skulle kunne sl&amp;aring; os p&amp;aring; kvalitet og pris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Vi havde nu brug for en person, der havde et indg&amp;aring;ende kendskab til dette maskinmarked. Efter et par dages eftert&amp;aelig;nksomhed, kom jeg i tanke om min gamle ven Kjeld Nielsen, KN Maskiner i Silkeborg, som jeg ikke havde set i de seneste 15-20 &amp;aring;r. Jeg ringede og spurgte om jeg m&amp;aring;tte komme p&amp;aring; bes&amp;oslash;g. Ved bes&amp;oslash;get spurgte jeg, om vi skulle samarbejde og svaret var ja.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Nu vidste vi hvilken vej vi ville g&amp;aring;. Nu skulle Jimmy i gang med at finde personen og fabrikslokalerne. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&amp;nbsp;Vi fandt ret hurtigt et &amp;nbsp;egnet sted, med &amp;nbsp;egnet produktionsudstyr, hvor det samlede produktionsudstyr ville f&amp;aring; den rette sammens&amp;aelig;tning. Herefter spurgte vi, skal vi samarbejde, og svaret var ja.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Vi er kommet hertil uden kontrakter og skriftlige aftaler. Alt hvad vi har foretaget os bygger p&amp;aring; enkelthed, &amp;aring;benhed og &amp;aelig;rlighed, s&amp;aring; alle kan forst&amp;aring; det.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Nu er maskinerne ankommet til Vietnam, og vil blive igangsat inden for den n&amp;aelig;ste m&amp;aring;ned. Vi har f&amp;aring;et de f&amp;oslash;rste ordre, s&amp;aring; vi er klar til at starte produktionen i Vietnam.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Mange mennesker har spurgt os hvad vi vil producere i Vietnam. Vi har svaret, at &lt;span style="color:black;"&gt;vi&lt;/span&gt; i hvert fald &lt;span style="color:black;"&gt;vil&lt;/span&gt;&lt;span style="color:#1f497d;"&gt; &lt;/span&gt;starte med det&lt;span style="color:#1f497d;"&gt;,&lt;/span&gt; vi med sikkerhed ved noget om, og det er st&amp;aring;l og metal formning og videre bearbejdning, men vi tror ikke det stopper her. Vi har, ud over st&amp;aring;ldele, f&amp;aring;et foresp&amp;oslash;rgsler p&amp;aring; plastdele, gummidele, en el scooter, et aggregat, der kan f&amp;aring; planter til at gro hurtigere, mm. Ud over det at producere, er vi &lt;span style="color:black;"&gt;ogs&amp;aring;&lt;/span&gt;&lt;span style="color:#1f497d;"&gt; &lt;/span&gt;blevet spurgt om vi vil v&amp;aelig;re med til prototypefremstilling, produktmodning, produktionsudvikling, ja hele forl&amp;oslash;bet fra ide til f&amp;aelig;rdigt produkt. Vi har svaret ja tak. Vietnam r&amp;aring;der i dag over en stabil arbejdskraft, hvor timesatsen er 5-6 danske kroner for en maskinarbejder. &amp;nbsp;En veluddannet teknisk ingeni&amp;oslash;r f&amp;aring;r 4000,- 5000,- danske kroner pr. m&amp;aring;ned.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;Vort tilbud og slogan til danske virksomheder er:&amp;nbsp; &amp;rdquo;Skal vi samarbejde&amp;rdquo;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="color:black;font-size:14pt;"&gt;?&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Jeg har i mange &amp;aring;r arbejdet med iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri og virksomhedsudvikling&lt;span style="color:#1f497d;"&gt;. &lt;/span&gt;&lt;span style="color:black;"&gt;I dette&lt;/span&gt; projekt kan man med rette kan sige, at &amp;nbsp;sp&amp;aelig;ndingen er drivkraften. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Jeg henviser til mit CV p&amp;aring; &lt;/span&gt;&lt;a href="http://www.peterhagh.dk/"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;color:#800080;"&gt;www.peterhagh.dk&lt;/span&gt;&lt;/a&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt; , hvoraf det fremg&amp;aring;r hvad &amp;nbsp;jeg tidligere har arbejdet med. Dette projekt adskiller sig v&amp;aelig;sentligt fra de &amp;oslash;vrige arbejdsopgaver, men &amp;rdquo;Vo intet vover intet vinder&amp;rdquo;.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Jeg st&amp;aring;r gerne til r&amp;aring;dighed for yderligere oplysninger.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Med venlig hilsen&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;Peter&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt; Hagh&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;Sundg&amp;aring;rdsvej 87&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;8700 Horsens.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;TLF 75655131&amp;nbsp; --&amp;nbsp; 20249131.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;i&gt;&lt;span style="font-size:12pt;"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>