<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hjælp til salg (Ikke internet)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/7.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Uden salg – ingen virksomhed. Her i forummet diskuterer vi traditionelt salg, og de mange forskellige måder, man kan få sine varer over disken på. Hvilke metoder passer bedst til forskellige brancher, kan en metode fra en bestemt branche bruges i andre brancher? Er et salgsbrev vejen frem, skal du gribe knoglen eller engagere et callcenter og få professionelle mødebookere til at stå for det?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I Hjælp til salg fokuserer vi på alle typer salg, som ikke er understøttet af Internettet. Det vil sige direkte salgsteknikker som kanvassalg, den svære disciplin at sælge via telefonen og over disken eller skrivebordet. Kom med dine salgsfifs og få nogle nye.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732121.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 10 Nov 2016 19:41:33 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1732121</guid><dc:creator>Martin Laugesen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732121.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1732121&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Anja&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja det m&amp;aring; man sige var en lang omgang, haha! Jeg v&amp;aelig;lger konsekvent at sortere lidt i dine sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l, eftersom jeg ganske enkelt ikke er kvalificeret til at svare p&amp;aring; det hele. Her kan andre evt. byde ind.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anja:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;i den forbindelse overvejer jeg, om det kan betale sig for virksomheden at benytte betalt annoncering. Jeg sidder og vejer for og imod, og virksomheden vil selvf&amp;oslash;lgelig gerne kende til en potentiel ROI for dem, og her kommer jeg til kort.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Helt &amp;aelig;rligt lyder det som en gammeldags m&amp;aring;de at t&amp;aelig;nke p&amp;aring;. Det lyder som om, at du er ved at overveje f.eks. en TV-reklame, og det er meget anderledes end FB-annoncer. Det fede ved FB-annoncer er, at du ikke beh&amp;oslash;ver l&amp;aelig;gge 20.000 her og nu og s&amp;aring; l&amp;aelig;ne dig tilbage og h&amp;aring;be p&amp;aring; det bedste, som du groft sagt ville g&amp;oslash;re med en TV-annonce. I stedet kan du starte/stoppe pr&amp;aelig;cis, n&amp;aring;r du vil. Jeg kan ikke give dig en potentiel ROI, men til geng&amp;aelig;ld er en evt. tabt investering meget begr&amp;aelig;nset, da du lynhurtigt kan se, om annoncerne fungerer. Hvis de ikke fungerer, s&amp;aring; er det ikke v&amp;aelig;rre end at stoppe dem. Her kan man s&amp;aring; v&amp;aelig;lge at afpr&amp;oslash;ve nye annoncer med andre tekster/billeder, og se om de fungerer bedre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anja:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg t&amp;aelig;nker derfor umiddelbart, at der er forholdsvis meget at vinde ved en konvertering, da det ikke f&amp;oslash;rer til &amp;oslash;gede omkostninger for virksomheden, samtidig med at der er en del af tjene ved &amp;oslash;get abonnementsalg (Jeg ved ikke, om du er enig?).&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Virksomheden b&amp;oslash;r have nogle data, som kan hj&amp;aelig;lpe dig her, og jo mere pr&amp;aelig;cise/avancerede de er, jo bedre/hurtigere kan man afg&amp;oslash;re, om annoncerne betaler sig. Vigtige n&amp;oslash;gletal kan f.eks. v&amp;aelig;re hvor meget en kunde i gennemsnit er v&amp;aelig;rd for virksomheden - evt. sorteret i de forskellige abonnementer. Husk p&amp;aring; her at en kundes v&amp;aelig;rdi ikke kun er de 300 eller 1500. De har sandsynligvis nogle data, som fort&amp;aelig;ller dem, hvor langt tid en kunde i gennemsnit er hos dem. Det kan du s&amp;aring; gange op med abb. prisen. Lad os sige en kunde i gns. bliver hos virksomheden 6 m&amp;aring;neder i 300-abonnementet, s&amp;aring; er v&amp;aelig;rdien 1.800 minus gns. omk. per kunde. Efter denne udregning ved du, hvor mange penge du m&amp;aring; bruge p&amp;aring; FB-annoncer til at skaffe &amp;Eacute;N kunde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derfor er det ogs&amp;aring; vigtigt, at Analytics er sat ordenligt op, s&amp;aring; du kan se pr&amp;aelig;cis, hvor meget det koster at f&amp;aring; &amp;eacute;n kunde, og hvilken annonce der har leveret konverteringen. S&amp;aring; f&amp;aring;r du fuldt overblik over, om du tjener penge til virksomheden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anja:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;S&amp;aring; vidt jeg kan l&amp;aelig;se mig frem til, er det positivt i forhold til prisen p&amp;aring; en evt. annonce - at det er billigere at ramme en mindre og specifik m&amp;aring;lgruppe, der ikke er stor konkurrence om?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som udgangspunkt ja. Men igen - hellere lave flere m&amp;aring;lgrupper end at stole p&amp;aring; lange modeller og analyser, for s&amp;aring; kan du lade data tale for dig, og du kan se sort p&amp;aring; hvidt, hvad der fungerer, og hvad der ikke g&amp;oslash;r. Og det er helt sikkert i din interesse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anja:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Da det virker til, at virksomheden n&amp;aring;r okay ud i &amp;oslash;jeblikket, t&amp;aelig;nker jeg p&amp;aring;, om det er &amp;quot;n&amp;oslash;dvendigt&amp;quot; at bruge betalt indhold. Og det kan det selvf&amp;oslash;lgelig blive i fremtiden, hvis facebook retter i algoritmen igen og skruer ned for organisk indhold. Jeg kan bare ikke regne ud, om det kan betale sig i forhold til omkostningerne forbundet med det.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det eneste jeg kan sige er, at s&amp;aring; l&amp;aelig;nge du opn&amp;aring;r en indtjening, der er h&amp;oslash;jere end dine omkostninger, s&amp;aring; bliv ved med at forh&amp;oslash;j investeringen i annoncerne. Uden at have pr&amp;oslash;vet det af, s&amp;aring; f&amp;aring;r du ikke svar p&amp;aring;, om det kan betale sig - ligesom med s&amp;aring; meget andet her i livet :-)&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anja:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;men umiddelbart t&amp;aelig;nker jeg at salgstragten hedder: interesserede bliver opm&amp;aelig;rksomme p&amp;aring; virksomhedens facebookside og indhold. --&amp;gt; Interaktionen viser, at indholdet falder i god jord &amp;nbsp;--&amp;gt; interesserede ops&amp;oslash;ger virksomhedens website for mere indhold --&amp;gt; den interesserede finder indholdet interessant og &amp;oslash;nsker mere --&amp;gt; den interesserede k&amp;oslash;ber abonnement. (I en ideel verden, I know). &lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, det hedder AIDA-modellen, og den kan du med fordel s&amp;aelig;tte dig ind i, s&amp;aring; du ved, hvem din m&amp;aring;lgruppe er - og ikke mindst p&amp;aring; hvilken trin de befinder sig i modellen. Herefter kan du m&amp;aring;lrette annonce(r) til de forskellige trin.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anja:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Er der monstro et minimumbudget? Alts&amp;aring; hvis nu m&amp;aring;ls&amp;aelig;tningen er at f&amp;oslash;re folk til et website med det form&amp;aring;l at f&amp;aring; dem til at k&amp;oslash;be abonnementer - hvor meget det s&amp;aring; vil koste for fx en m&amp;aring;neds annoncering og hvor meget der potentielt er at vinde p&amp;aring; det.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er der som udgangspunkt ikke, men det giver sig selv, at jo f&amp;aelig;rre penge der bliver brugt, jo f&amp;aelig;rre mennesker kommer du ud til. Start ud med en lille investering, vurder hvilke annoncer der virker bedst og fokuser p&amp;aring; dem - dem der ikke virker, kan du droppe med det samme (eller teste med ny tekst/billede).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anja:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg ved godt, at der aldrig kan gives garantier med annoncering, men jeg har sv&amp;aelig;rt ved at komme med en anbefaling til virksomheden omkring, hvad der er mest fordelagtigt for dem: forts&amp;aelig;t med organisk indhold eller begynd annoncering.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil sige ja til begge. Begge ting kan have v&amp;aelig;rdi og give positivt ROI - og det ene beh&amp;oslash;ver (b&amp;oslash;r) ikke afl&amp;oslash;se det andet. Opstarten kan v&amp;aelig;re sv&amp;aelig;r med FB-annoncering, men hvis du finder/udvikler nogle annocer, som virker og bliver ved med at levere kunder, s&amp;aring; kan det blive til en stor del automatiseret oms&amp;aelig;tning, og det er de fleste virksomheder glade for ;-)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732070.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 10 Nov 2016 15:21:03 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1732070</guid><dc:creator>SocialVA</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732070.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1732070&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Anja,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uden at have kigget p&amp;aring; siden, s&amp;aring; finder jeg ofte, at virksomheder glemmer, at deres brugere ikke kommer p&amp;aring; Facebook med samme udgangspunkt som dem. Links til artikler og nyheder er fint som en del af en indholdsplan, men der skal ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re noget mere &amp;quot;frit&amp;quot; indhold, der fokuserer p&amp;aring; at f&amp;aring; f&amp;oslash;lgerne til at f&amp;oslash;le sig hjemme med virksomheden. Relat&amp;eacute;r til dem ved at stille sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l og vise interesse for den almindelige dagligdag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det burde ogs&amp;aring; &amp;oslash;ge sidens r&amp;aelig;kkevidde, da I kan n&amp;aring; ud til flere af jeres f&amp;oslash;lgere, der m&amp;aring;ske ikke interesserer sig s&amp;aring; meget for artikler og nyheder, men bare vil have lidt at rode med p&amp;aring; Facebook. Kort og godt s&amp;aring; er det et socialt medie. Virksomheder skal ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re sociale. :-)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732045.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 10 Nov 2016 13:02:21 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1732045</guid><dc:creator>Anja</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732045.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1732045&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Anders&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er en god ide. Der er prim&amp;aelig;rt samme type indhold, der postes (links til egne artikler p&amp;aring; website), s&amp;aring; det kan v&amp;aelig;re v&amp;aelig;rd at unders&amp;oslash;ge om andet vil fungere godt og endda bedre. Tak for r&amp;aring;det!&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732036.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 10 Nov 2016 12:09:09 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1732036</guid><dc:creator>SocialVA</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732036.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1732036&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Anja,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har fat i mange af de rigtige ting.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du skal lave en komplet social medie strategy, s&amp;aring; er det vigtigt at have styr b&amp;aring;de p&amp;aring; promoveringen af siden og indholdet p&amp;aring; siden. Jeg vil foresl&amp;aring;, at du kigger p&amp;aring; ogs&amp;aring; at lave en indholdsstrategi. Den kan ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re med til at s&amp;aelig;lge ideen om at annoncere p&amp;aring; Facebook overfor virksomheden. En klar strategi for indholdet kan ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re med til at &amp;oslash;ge konverteringerne b&amp;aring;de hos eksisterende f&amp;oslash;lgere og hos nye f&amp;oslash;lgere, der kan komme fra annonceringen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Venlig hilsen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Anders&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732024.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 10 Nov 2016 10:58:57 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1732024</guid><dc:creator>Anja</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1732024.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1732024&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Martin&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for svaret, som jeg ikke opfattede som flabet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Udfordringen for mig h&amp;aelig;nger nok sammen med, at der ikke er sat et budget af til social media-annoncering. Jeg skal som udgangspunkt udarbejde en social media-strategi for virksomheden. Jeg sidder derfor og kigger p&amp;aring;, hvordan virksomheden arbejder med fx Facebook i dag og i den forbindelse overvejer jeg, om det kan betale sig for virksomheden at benytte betalt annoncering. Jeg sidder og vejer for og imod, og virksomheden vil selvf&amp;oslash;lgelig gerne kende til en potentiel ROI for dem, og her kommer jeg til kort. (og jeg ved godt, at man ikke kan give succesgarantier i forbindelse med annoncering)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har gjort mig f&amp;oslash;lgende overvejelser:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Grundl&amp;aelig;ggende &amp;oslash;nsker virksomheden at s&amp;aelig;lge flere abonnementer. Abonnementsprisen kan svinge fra 300 kr.-1500 kr. alt efter, hvilken type abonnement, der er tale om. En stigning i antallet af abonnenter vil ikke medf&amp;oslash;re mere arbejde for virksomheden. Jeg t&amp;aelig;nker derfor umiddelbart, at der er forholdsvis meget at vinde ved en konvertering, da det ikke f&amp;oslash;rer til &amp;oslash;gede omkostninger for virksomheden, samtidig med at der er en del af tjene ved &amp;oslash;get abonnementsalg (Jeg ved ikke, om du er enig?). Abonnementet k&amp;oslash;bes via virksomhedens website eller gennem telefonisk kontakt til virksomheden. Virksomhedens website trackes via Google Analytics.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er tale om en forholdsvis nichepr&amp;aelig;get m&amp;aring;lgruppe, der i forvejen befinder sig p&amp;aring; facebook. Prim&amp;aelig;rt m&amp;aelig;nd inden for et s&amp;aelig;rligt erhverv. Umiddelbart tror jeg ikke, konkurrencen om m&amp;aring;lgruppen er h&amp;oslash;j. S&amp;aring; vidt jeg kan l&amp;aelig;se mig frem til, er det positivt i forhold til prisen p&amp;aring; en evt. annonce - at det er billigere at ramme en mindre og specifik m&amp;aring;lgruppe, der ikke er stor konkurrence om?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Virksomheden har en facebookside med ca. 5000 likes, der opdateres regelm&amp;aelig;ssigt. Jeg har fors&amp;oslash;gt at blive klogere p&amp;aring;, hvorn&amp;aring;r en facebookside har et h&amp;oslash;jt engagement uden at blive s&amp;aelig;rlig meget klogere. Der findes forskellige udregninger, der ikke alle f&amp;aring;r lige positive ord med p&amp;aring; vejen, og tal er jo altid relative og afh&amp;aelig;ngige af blandt type virksomhed, produkt, m&amp;aring;lgruppe osv., men umiddelbart virker sidens f&amp;oslash;lgere til at v&amp;aelig;re ret engagerede i mine &amp;oslash;jne. Der likes og kommenteres flittigt. Fra 13. okt.-9. nov. var r&amp;aelig;kkevidden 94.371 og interaktionen 12.821. N&amp;aring;r jeg tjekker Likeanalyzer angiver den engagementsraten til 7,81 %. I denne uge har der fx v&amp;aelig;ret 6 opslag, der har resulteret i 223 interaktioner. Om det overhovedet er et h&amp;oslash;jt engagement ved jeg jo faktisk ikke men omkring 37 interaktioner pr. opslag virker okay?&lt;br /&gt;Jeg har l&amp;aelig;st, at den organiske r&amp;aelig;kkevidde er faldende, og at det er sv&amp;aelig;rt at n&amp;aring; ud til folk. Der er altid reaktioner p&amp;aring; opslagene, hvilket jo styrker den organiske r&amp;aelig;kkevidde og umiddelbart virker det til, at opslagene rammer ret mange. Da det virker til, at virksomheden n&amp;aring;r okay ud i &amp;oslash;jeblikket, t&amp;aelig;nker jeg p&amp;aring;, om det er &amp;quot;n&amp;oslash;dvendigt&amp;quot; at bruge betalt indhold. Og det kan det selvf&amp;oslash;lgelig blive i fremtiden, hvis facebook retter i algoritmen igen og skruer ned for organisk indhold. Jeg kan bare ikke regne ud, om det kan betale sig i forhold til omkostningerne forbundet med det.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er godt med p&amp;aring;, at h&amp;oslash;jt facebook-engagement ikke n&amp;oslash;dvendigvis f&amp;oslash;rer til en konvertering til abonnementer, men umiddelbart t&amp;aelig;nker jeg at salgstragten hedder: interesserede bliver opm&amp;aelig;rksomme p&amp;aring; virksomhedens facebookside og indhold. --&amp;gt; Interaktionen viser, at indholdet falder i god jord &amp;nbsp;--&amp;gt; interesserede ops&amp;oslash;ger virksomhedens website for mere indhold --&amp;gt; den interesserede finder indholdet interessant og &amp;oslash;nsker mere --&amp;gt; den interesserede k&amp;oslash;ber abonnement. (I en ideel verden, I know). Man kunne jo bruge annoncering til at reklamere for virksomhedens facebookside i h&amp;aring;bet om, at det vil f&amp;oslash;re folk videre til websitet, hvor der kan foretages k&amp;oslash;b eller til at annoncere direkte for websitet? Ved flere bes&amp;oslash;g til websitet vil virksomheden jo potentielt kunne tjene mere p&amp;aring; de bannerannoncer der findes p&amp;aring; websitet, som de i forvejen tjener p&amp;aring;, da flere vil blive eksponeret for dem, s&amp;aring; selvom det m&amp;aring;ske ikke resulterer i abonnementsalg ved f&amp;oslash;rste bes&amp;oslash;g, s&amp;aring; f&amp;oslash;rer det stadig til muligheden for en &amp;oslash;get indtjening.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men m&amp;aring;ske er der noget at hente p&amp;aring; betalt annoncering. N&amp;aring;r jeg tjekker aktivitetsfrekvensen via Facebook Audience Insights virker det til, at m&amp;aring;lgruppen er mere tilb&amp;oslash;jelig til at klikke p&amp;aring; annoncer end den gennemsnitlige facebookbruger (32 kliks i m&amp;aring;lgruppen sammenlignet med 14 for den almindelige facebookbruger). Det t&amp;aelig;nker jeg umiddelbart er udtryk for, at det kan v&amp;aelig;re fordelagtigt at annonce? At det fort&amp;aelig;ller mig noget om, at m&amp;aring;lgruppen ikke er &amp;quot;bange&amp;quot; for eller kritisk over for at klikke p&amp;aring; annoncer. Er det korrekt forst&amp;aring;et? Samtidig viser engagementet p&amp;aring; facebooksiden, at m&amp;aring;lgruppen er interesseret i indholdet og det &amp;oslash;ger vel chancen for, at de klikker p&amp;aring; opslagene og s&amp;aelig;nker samtidig annonceprisen, hvorfor der m&amp;aring;ske er god mulighed for at f&amp;aring; noget ud af annonceringen.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Sikke en lang omgang. Det beklager jeg! &lt;br /&gt;Jeg t&amp;aelig;nker, s&amp;aring; det knager.&amp;nbsp;Jeg har bare ingen anelse om, hvad man skal forvente at bruge p&amp;aring; facebookannoncering kontra hvad der er at vinde. Er der monstro et minimumbudget? Alts&amp;aring; hvis nu m&amp;aring;ls&amp;aelig;tningen er at f&amp;oslash;re folk til et website med det form&amp;aring;l at f&amp;aring; dem til at k&amp;oslash;be abonnementer - hvor meget det s&amp;aring; vil koste for fx en m&amp;aring;neds annoncering og hvor meget der potentielt er at vinde p&amp;aring; det. Jeg ved godt, at der aldrig kan gives garantier med annoncering, men jeg har sv&amp;aelig;rt ved at komme med en anbefaling til virksomheden omkring, hvad der er mest fordelagtigt for dem: forts&amp;aelig;t med organisk indhold eller begynd annoncering.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731527.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 07 Nov 2016 19:47:34 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1731527</guid><dc:creator>Martin Laugesen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731527.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1731527&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Anja&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;AnjaRas:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg er godt med p&amp;aring;, at prisen afh&amp;aelig;nger af m&amp;aring;lgruppen og annoncem&amp;aring;ls&amp;aelig;tningen (og andre ting?), men hvordan kan jeg komme det endelige bel&amp;oslash;b n&amp;aelig;rmere?&amp;nbsp;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med frygt for at lyde flabet s&amp;aring; kommer her et simpelt svar. Prisen vil v&amp;aelig;re lig med det budget, virksomheden s&amp;aelig;tter, s&amp;aring; det er nemt at regne ud. Det fede ved PPC-annoncer er blandt andet, at man har kontrol over, pr&amp;aelig;cis hvor mange penge man bruger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Naturligvis ved jeg godt, hvad du mener, og som du selv er inde p&amp;aring;, s&amp;aring; er svaret som udgangspunkt ikke at finde fra andre. Du vil kunne finde eksempler p&amp;aring; kampagner, men m&amp;aring;lgruppen er sandsynligvis ikke den samme som din egen, og endda uanset om den s&amp;aring; var, s&amp;aring; er det umuligt at forudsige, hvordan personer vil reagere p&amp;aring; dine annoncer. Det handler i h&amp;oslash;j grad om, hvor godt et forarbejde du har gjort dig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med det sagt s&amp;aring; vil jeg anbefale, at du forbereder s&amp;aring; meget som overhovedet muligt. Har du f.eks. talt med virksomheden om, hvad m&amp;aring;let med kampagnen er? Er det at f&amp;aring; folk p&amp;aring; en hjemmeside, tilmeldinger til et nyhedsbrev, varer i kuren, oms&amp;aelig;tning eller noget helt andet? N&amp;aring;r I er kommet frem til et m&amp;aring;l, b&amp;oslash;r I ogs&amp;aring; s&amp;aring; specifikt som muligt konstatere, hvor meget en konvertering er v&amp;aelig;rd for virksomheden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at ovenst&amp;aring;ende skal kunne bruges til noget, s&amp;aring; er det ogs&amp;aring; vigtigt, at du s&amp;oslash;rger for, at du kan m&amp;aring;le dine kampagne p&amp;aring; alle punkter, s&amp;aring; du kan se pr&amp;aelig;cis, hvad den genererer af views, kliks og konverteringer. Derudover, afh&amp;aelig;ngig af jeres virksomhed/produkt(er), s&amp;aring; kan det ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re en fordel at s&amp;aelig;tte Google Analytics op, s&amp;aring; du kan se, hvad folk foretager sig p&amp;aring; hjemmesiden, efter de har klikket p&amp;aring; annoncen &amp;ndash; igen for at vurdere annoncens v&amp;aelig;rdi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Bo Lyhne:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg ved, at Halfdan Timm lige har udgivet en bog om emnet og uden at have l&amp;aelig;st den fulde udgave, men blot skimmet light udgaven, s&amp;aring; ser det ud som om, at den rammer perfekt ind i det, du leder efter.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du vil helt sikkert kunne l&amp;aelig;re en masse af Halfdan&amp;rsquo;s bog. Jeg har l&amp;aelig;st og k&amp;oslash;bt den, og jeg er blevet uendeligt meget klogere p&amp;aring; Facebook annoncering. Den vil give dig eksempler p&amp;aring; priser, men igen er det meget sv&amp;aelig;rt at sammenligne, fordi det h&amp;oslash;jst sandsynligt er helt andre m&amp;aring;lgrupper, der er tale om i bogen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; en kort version af mit bedste r&amp;aring;d til dig:&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Konstatere jeres m&amp;aring;l og m&amp;aring;lenes v&amp;aelig;rdi&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;Ops&amp;aelig;t Analytics/konverterings-tracking&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;Pr&amp;oslash;v jer frem og sigt efter m&amp;aring;lene&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke sandsynligt, at du med den f&amp;oslash;rste kampagne n&amp;aring;r tallene for jeres m&amp;aring;l, s&amp;aring; lav hellere flere forskellige kampagner s&amp;aring; du kan vurdere, hvad der virker, og hvad der ikke g&amp;oslash;r &amp;ndash; og fokuser s&amp;aring; kun p&amp;aring; det der virker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har du yderligere sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l, er du velkommen til at sende en besked. Alt held og lykke til dig og virksomheden.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731516.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 07 Nov 2016 18:55:28 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1731516</guid><dc:creator>René Nielsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731516.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1731516&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Her er en en del gratis videoer om Facebook annoncering.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jon Loomer er en Facebook annoncerings guru.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jeg kan varmt anbefale hans side.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href="http://www.jonloomer.com/"&gt;http://www.jonloomer.com/&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;God arbejdslyst!!&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ren&amp;eacute;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731319.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 06 Nov 2016 19:31:29 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1731319</guid><dc:creator>Bo Lyhne</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731319.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1731319&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;En god m&amp;aring;de at komme i gang med at blive klogere, er selvf&amp;oslash;lgelig at s&amp;oslash;ge lidt rundt og finde frem til forskellige kilder af viden. Det er forskelligt, fra person til person, hvor man finder den viden, der skal til, for at rykke kundskaberne - og dermed er det selvf&amp;oslash;lgelig ogs&amp;aring; forskelligt, hvem man finder inspirerende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved, at Halfdan Timm lige har udgivet en bog om emnet og uden at have l&amp;aelig;st den fulde udgave, men blot skimmet light udgaven, s&amp;aring; ser det ud som om, at den rammer perfekt ind i det, du leder efter.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Find den her:&amp;nbsp;&lt;a href="https://fbannoncering.dk/"&gt;https://fbannoncering.dk/&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href="https://fbannoncering.dk/"&gt;&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731311.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 06 Nov 2016 18:58:08 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1731311</guid><dc:creator>Anja</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1731311.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15196&amp;PostID=1731311&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har brug for r&amp;aring;d. Det handler i bund og grund om, hvordan man bliver en haj til Facebookannoncering, men lad mig uddybe situationen:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er nyuddannet fra Medievidenskab - en uddannelse der giver en bred og i h&amp;oslash;j grad teoretisk indsigt i medier og mennesker, men desv&amp;aelig;rre meget f&amp;aring; konkrete v&amp;aelig;rkt&amp;oslash;jer og erfaringer, n&amp;aring;r det kommer til at arbejde &amp;quot;hands on&amp;quot; med (sociale)medier.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg skal i forbindelse med en 8-ugers virksomhedspraktik udarbejde en social media-strategi for en mindre dansk virksomhed. Jeg har i den forbindelse l&amp;aelig;st en masse om faldet i organisk r&amp;aelig;kkevidde og det &amp;oslash;gede behov for annoncering. Jeg har l&amp;aelig;st om de forkellige annoncem&amp;aring;ls&amp;aelig;tninger og reflekteret over virksomhedens m&amp;aring;l. Det er en virksomhed med et begr&amp;aelig;nset budget, og jeg forventer, at det vil kr&amp;aelig;ve en del overtalelse, hvis der skal bruges penge p&amp;aring; facebook annoncer. Her kommer mit problem. Jeg har aldrig arbejdet med betalt indhold, og jeg ved ikke,&amp;nbsp;hvordan jeg skal forholde mig til planl&amp;aelig;gningen af et evt. annoncebudget. Virksomheden vil h&amp;oslash;jst sandsynlig gerne have en ide om, hvad det koster at annoncere p&amp;aring; Facebook (og det vil jeg ogs&amp;aring; gerne), og der kommer jeg til kort.&amp;nbsp;Jeg er godt med p&amp;aring;, at prisen afh&amp;aelig;nger af m&amp;aring;lgruppen og annoncem&amp;aring;ls&amp;aelig;tningen (og andre ting?), men hvordan kan jeg komme det endelige bel&amp;oslash;b n&amp;aelig;rmere?&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r jeg l&amp;aelig;ser om annoncering p&amp;aring; nettet, skriver mange, at det handler om at pr&amp;oslash;ve sig frem, men det er sv&amp;aelig;rt at s&amp;aelig;lge ind til en virksomhed - is&amp;aelig;r n&amp;aring;r man ingen erfaring har med annoncering. Jeg vil jo helst heller ikke bruge de begr&amp;aelig;nsede &amp;oslash;konomiske midler der evt. er til r&amp;aring;dighed p&amp;aring; en d&amp;aring;rlig m&amp;aring;de.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvordan startede I ud? Har I nogle gode r&amp;aring;d? Hvordan bliver man en haj til Facebookannoncering?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg h&amp;aring;ber, I vil g&amp;oslash;re mig klogere.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>