<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan får man lån &amp; finansiering til sine ideer?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/10.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Finansiering af en forretningsidé kan være et springende punkt for din succes som iværksætter. Der er mange muligheder for at rejse kapital, og her i dette forum diskuterer vi metoderne, og du kan få hjælp til at finde den finansieringsform, som er bedst for din virksomhed. For nogle vil venturekapital være oplagt, andre bør overveje et banklån, mens en tredje gruppe måske bør spare op eller finde midlerne i familien. 
Du vil også hurtigt kunne få svar på, om andre mener, at din idé er værd at investere i, og måske kan du ligefrem finde en investor til dit projekt.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Pas på en ny trend: Leasing af teleløsning</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/686581.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 10 Oct 2010 00:54:39 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:686581</guid><dc:creator>igang</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/686581.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=686581&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg ved ikke om dette indl&amp;aelig;g er lagt det rette sted, men jeg ved at det er et d&amp;aring;rligt tidspunkt jeg skriver det p&amp;aring;, da jeg jo helst vil have s&amp;aring; mange til at l&amp;aelig;se det som muligt. Men jeg er simpelthen s&amp;aring; rasende, at jeg m&amp;aring; ud med det nu &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-14.gif" alt="Devil" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg laver mange ting indenfor telefoni, og blandt andet laver jeg analyser og optimeringer for erhvervskunder. Det betyder at jeg har set lidt af hvert, men jeg kan nu se en skr&amp;aelig;mmende der tilsyneladende bliver markedsf&amp;oslash;rt overfor mindre virksomheder: Leasing af telel&amp;oslash;sninger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved ikke hvor udbredt det er, da min prim&amp;aelig;re m&amp;aring;lgruppe er fra 50 brugere og op. Men en gang i mellem p&amp;aring;tager jeg mig af forskellige &amp;aring;rsager, at kigge p&amp;aring; lidt mindre l&amp;oslash;sninger. Det er ikke fordi jeg er snobbet at jeg helst ikke roder med for sm&amp;aring; aftaler, men fordi der skal bruges stort set den samme tid p&amp;aring; disse opgaver, men til geng&amp;aelig;ld er indtjeningen en del mindre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring; det var et sidespring, s&amp;aring; back to topic:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har p&amp;aring; det seneste p&amp;aring;taget mig at kigge p&amp;aring; et par aftaler, der begge har f&amp;aring;et tilbudt en leasingaftale. De er heldigvis lidt forsigtige med underskrifterne, og har bedt mig om at kigge p&amp;aring; dem. Og heldigvis for det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er lige blevet f&amp;aelig;rdig med at regne p&amp;aring; den sidste af de to, og han stod til at smide rigtig mange penge ud af vinduet. Han har i dag 1 ISDN og 1 PSTN forbindelse, et par ADSL forbindelser, og 4 mobiltelefoner. Denne l&amp;oslash;sning er ganske udem&amp;aelig;rket og d&amp;aelig;kker hans behov,&amp;nbsp;men han ved godt at han kan spare noget ved at optimere p&amp;aring; l&amp;oslash;sningen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Han valgte derfor at acceptere et m&amp;oslash;de og et tilbud, fra en af de utallige s&amp;aelig;lgere der ringer :o) De blev enige om at han skulle samle det hele hos 3 p&amp;aring; en 3Switch l&amp;oslash;sning, og ADSL forbindelserne et andet sted. Der blev aftalt hvilke moduler der skulle p&amp;aring; l&amp;oslash;sningen, og hvilke telefoner han skulle have. Derudover fortalte s&amp;aelig;lgeren, at den eneste omkostningseffektive m&amp;aring;de at lave denne fremtidssikring, var ved at lave en leasingaftale. Det er s&amp;aring; den aftale jeg har kigget p&amp;aring;, og jeg er s&amp;aring; forarget..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; typisk leasing maner er den skruet sammen med en l&amp;oslash;betid. Denne er p&amp;aring; 12 kvartaler, hvis man ikke er v&amp;aring;gen (og det er der mange der ikke er), laver man alts&amp;aring; en 3 &amp;aring;rig aftale, i stedet for en 1 &amp;aring;rig som er mest normat for de sm&amp;aring; aftaler med 12 m&amp;aring;neders binding.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at sikre at han bliver i troen om at det er 12 m&amp;aring;neder, er ydelserne angivet pr. m&amp;aring;ned, hvilket i &amp;oslash;vrigt ogs&amp;aring; er helt normalt for leasingaftaler. I hvert fald i kopibranchen. Men t&amp;aelig;nker man sig ikke om n&amp;aring;r man vil gange det samlede bel&amp;oslash;b ud, kommer man hurtigt til at gange den m&amp;aring;nedlige ydelse med antallet af kvartaler i stedet for de m&amp;aring;neder aftalen l&amp;oslash;ber. Og i virkeligheden er bel&amp;oslash;bet selvf&amp;oslash;lgelig 3 gange s&amp;aring; h&amp;oslash;jt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ud over dette, er den m&amp;aring;nedlige ydelse alt for h&amp;oslash;j i forhold til hvad han b&amp;oslash;r betale, fordi der har v&amp;aelig;ret en dygtig s&amp;aelig;lger. Yderligere kan han kun f&amp;aring; nye telefoner&amp;nbsp;1 gang i de&amp;nbsp;3 &amp;aring;r, i mods&amp;aelig;tning til&amp;nbsp;1 gang hvert &amp;aring;r, som er normen. De till&amp;aelig;gsprodukter han har valgt, er han ogs&amp;aring; bundet op p&amp;aring; i&amp;nbsp;3 &amp;aring;r, i mods&amp;aelig;tning til de 30 dage der er normen. S&amp;aring; hvis han alligevel ikke har brug for dem, fanger bordet alts&amp;aring;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og for at toppe det hele op fornyes aftalen automatisk med 1 &amp;aring;r, hvis han ikke opsiger den 3 m&amp;aring;neder i forvejen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at lave aftalen p&amp;aring; denne m&amp;aring;de, er det &amp;quot;konsulentfirmaet&amp;quot; der overtager ejerskabet af hans numre, og hvad de kan finde p&amp;aring; at g&amp;oslash;re for at lave endnu en d&amp;aring;rlig aftale n&amp;aring;r denne udl&amp;oslash;ber, kan man kun g&amp;aelig;tte p&amp;aring;. N&amp;aring;r numrene er overdraget, har man endegyldigt givet afkald p&amp;aring; sine numre. Hvis det er et reelt firma, vil de naturligvis tilbyde at du kan f&amp;aring; dem tilbage ved aftaleudl&amp;oslash;b, men det synes jeg ikke der er meget der tyder p&amp;aring; at dette firma er.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil af hensyn til Aminos regler ikke navngive firmaet her, men bare konstatere at de i dette tilf&amp;aelig;lde har taget udgangspunkt i mobilselskabet 3&amp;#39;s produkter. Som udgangspunkt har 3 ikke noget med dette at g&amp;oslash;re.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;, det er muligvis blevet meget langy og kringlet, men der skal naturligvis v&amp;aelig;re en konklussin:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette lille firma med 4 mobiltelefoner, et par fastnettelefoner og et par ADSL forbindelser, kunne for et forholdsvist beskedent bel&amp;oslash;b pr. m&amp;aring;ned, have valgt at sige ja tak til dette - p&amp;aring; overfladen - udm&amp;aelig;rkede tilbud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Havde de gjort det, havde betydet en meromkostning p&amp;aring; lidt over &lt;strong&gt;126.000 kr.&lt;/strong&gt; over de 3 &amp;aring;r, i forhold til de almindelige listepriser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dertil kommer at de ikke f&amp;aring;r nye telefoner 1 gang pr. &amp;aring;r, de kan ikke nedskalere l&amp;oslash;sningen hvis de skulle f&amp;aring; behov for det, skal de opskalere t&amp;oslash;r jeg ikke regne ud hvor meget det ville koste dem, men det ville v&amp;aelig;re guf og rigtig meget DB for en dygtig mand med en leasingaftale. Og s&amp;aring; har de ikke l&amp;aelig;ngere kontrol over deres egne mobiul- og fastnetnumre..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det her er noget man tidligere kun har set i kopibranchen, men der er en del der tyder p&amp;aring; man nu skal v&amp;aelig;re meget opm&amp;aelig;rksom, n&amp;aring;r man laver en teleaftale. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvilke kunder der er i farezonen kan jeg ikke sige, men hvis de kan tjene i n&amp;aelig;rheden af 150.000 kr. p&amp;aring; en s&amp;aring; lille kunde, kan man jo begynde at gange op p&amp;aring; st&amp;oslash;rre kunder. Og uden at v&amp;aelig;re nedladende, er der mange uden forstand p&amp;aring; teleaftaler, der sidder og administrerer dem rundt omkring. Og selv i st&amp;oslash;rre virksomheder hvor &amp;oslash;konomidirekt&amp;oslash;ren skriver under, har jeg set rigtig rigtig mange eksempler (endnu ikke i telebranchen)&amp;nbsp;p&amp;aring;, at de tilsyneladende ikke form&amp;aring;r at gange antallet af ydelser med den m&amp;aring;nedelige ydelse, for s&amp;aring; ville de aldrig have skrevet under p&amp;aring; mange af de leasingaftaler de i dag er bundet af.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er sent, jeg er rasende, og der er s&amp;aring; meget jeg bare gerne vil ud med, s&amp;aring; jeg beklager at det nok er formuleret skidt.&amp;nbsp;Men jeg h&amp;aring;ber at pointen trods alt er forst&amp;aring;elig: PAS MEGET P&amp;Aring; MED AT LAVE&amp;nbsp;EN LEASINGAFTALE P&amp;Aring; DIN TELEL&amp;Oslash;SNING. DER ER KUN &amp;Egrave;N VINDER, OG DET ER N&amp;AElig;PPE DIG!!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>