<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Diverse administration hjælp</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/11.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;En ting er software og smarte systemer til økonomi, løn og administration, men hvis ikke din egen systematik er på plads, så nytter det ikke så meget.  Kom inden for i dette forum og vær med til en bred diskussion om diverse fremgangsmåder, virksomhedsledelse, økonomiadministration og emner som LEAN og dokumenthåndtering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi snakker også om de daglige og mere praktiske aspekter af virksomhedsadministration og økonomistyring. Det kan være, hvordan man udarbejder en korrekt faktura, eller hvordan man får sin telefon passet eksternt. Som sagt, det er et bredt forum, hvor alle spørgsmål og svar om administration tages seriøst.&lt;/p&gt;
</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328690.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Mar 2009 14:53:57 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:328690</guid><dc:creator>Skattekonsulenterne ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328690.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=328690&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;OK - Det kan god v&amp;aelig;re jeg ser sp&amp;oslash;gelser med hensyn til omfanget af sagen. Umiddelbart ser det ud til at det er til at have med at g&amp;oslash;re, hvis du f&amp;aring;r de rigige folk p&amp;aring;. Har du pr&amp;oslash;vet at tage kontakt til RevisorOlsen (Helsing&amp;oslash;r) eller Peter Revisor (Slagelse). De er begge&amp;nbsp; dygtige &amp;quot;h&amp;aring;ndv&amp;aelig;rkere&amp;quot;. Dvs. praktikere, som m&amp;aring;ske kunne kigge p&amp;aring; sagen. &amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328672.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Mar 2009 14:37:48 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:328672</guid><dc:creator>mp130965</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328672.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=328672&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;strong&gt;til &amp;quot;skattekonsulenterne&amp;quot; :&lt;/strong&gt; &lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;har f&amp;aring;et d&amp;aring;rlig r&amp;aring;dgivning og har involveret dig med en revisor som viste sig at v&amp;aelig;re blevet politianmeldt af Skat (noget jeg aldrig har h&amp;oslash;rt om i &amp;oslash;vrigt).&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Der blevet lavet aftale om bogf&amp;oslash;ring, l&amp;oslash;n, indberetning mv.&amp;nbsp;og revision med ny revisor.. vi havde flere gode m&amp;oslash;der, men han &amp;quot;glemte&amp;quot; mit materiale og personalet rykkede for l&amp;oslash;nsedler.&amp;nbsp; eft. 3 mdr sagde jeg stop..&amp;nbsp; fik kort efter en regning - stor en i &amp;oslash;vrigt.&amp;nbsp; Tjekkede derefter omg&amp;aring;ende op med SKAT og fik af vide at han intet havde indberettet, men at de havde modtaget flere klager over ham og at der k&amp;oslash;res politisag mod ham...&amp;nbsp;&amp;nbsp; ( alt er indberettet og ordnet med SKAT herefter) &lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&amp;nbsp;&lt;strong&gt;har haft et&amp;nbsp;bogholderfirma til at forest&amp;aring; administrationen som du &amp;aring;benbart heller ikke har v&amp;aelig;ret helt tilfreds med.&amp;nbsp; -&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;n&amp;aring;r ogs&amp;aring; det forh&amp;aring;ndv&amp;aelig;rende bogf&amp;oslash;ringsfirma tager sig godt betalt for at bogf&amp;oslash;re og slet ikke melder tilbage bliver man frusteret. At der s&amp;aring; ved alslutning af &amp;aring;rsregnskabbet bliver lagt&amp;nbsp;rigtig mange timer oveni fordi de ikke kan f&amp;aring; det til at stemme - til trods for at det er dem der har alle informationerne om l&amp;oslash;n, skat, mv.. og bruger 4 uger ekstra p&amp;aring; at g&amp;oslash;re det f&amp;aelig;rdigt. ud over at de har haft 6 uger til det i forvejen... ajj den halter... &lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Nogle&amp;nbsp;ting som en revisor/bogholder typisk gerne vil vide&amp;nbsp;for at kunne vurdere &amp;quot;sagen&amp;quot;: &lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;Er alle regnskaber/selvangivelser afleveret&amp;nbsp;til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen/Skat.&lt;/strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Ja - alle er aflev. &lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;har Skat lavet nogle sk&amp;oslash;nsm&amp;aelig;ssige ans&amp;aelig;ttelser af indkomsten/momsen&lt;/strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ja -&amp;nbsp; men er rettet til&amp;nbsp; ( se svar om d&amp;aring;rlig r&amp;aring;dgivning) &lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;er der andre verserende/uafsluttede skatte-/momssager, eller afsluttede sager som Skat har &amp;quot;lukket&amp;quot; i mangel af dokumentation ?&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;Ja A-skat som der er opn&amp;aring;et en aftale med SKAT om. &lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;har Skat p&amp;aring; nogen m&amp;aring;de gjort udl&amp;aelig;g i&amp;nbsp;&amp;nbsp;selskabet eller hos dig personligt.&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;Nej der er ingen udl&amp;aelig;g og har f&amp;aring;et en aftale med SKAT. &lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Selvf&amp;oslash;lgelig kan der v&amp;aelig;re et a&amp;acute;conto bel&amp;oslash;b der skal betales - det er jeg indforst&amp;aring;et med.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Jeg har haft m&amp;oslash;der med andre regnsskabsfolk, hvor det mere virker som om at &amp;quot; salget skal afsluttet&amp;quot; og at man skal springe p&amp;aring; og s&amp;aring; ser vi p&amp;aring; det bagefter.... Jeg f&amp;oslash;ler ikke som kunde, at der har v&amp;aelig;ret nok interesse - ganske enkelt.&amp;nbsp;&amp;nbsp; Der har jeg v&amp;aelig;ret for naiv til at v&amp;aelig;lge ( ogs&amp;aring; personale).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har&amp;nbsp;blot efterlyst om nogle amino&amp;eacute;r&amp;nbsp; der kan henviser som alle andre p&amp;aring; siden.&amp;nbsp;En&amp;nbsp; kreativ r&amp;aring;dgivning der kan give&amp;nbsp;hj&amp;aelig;lp til administration og &amp;oslash;konomi.&amp;nbsp; Der ersikkert nogle aminoer der har et par positive erfaringer. Det er bl.a. det amino skal bruges til.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vejen til l&amp;oslash;n kommer n&amp;aring;r tingene er korrekt udf&amp;oslash;rt. Jeg har en h... masse produkter og ideer klar til salg&amp;nbsp;&amp;nbsp; - OG jeg har kunderne til det&amp;nbsp; - rigeligt.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Men de koster mig ca. kr. 90.000,- pt. i produktlancering og katalog/billedmateriale.&amp;nbsp; De penge har vi brugt p&amp;aring; et &amp;aring;rs d&amp;aring;rlig kontakt med &amp;quot;regnskab&amp;quot; som&amp;nbsp;megen kontortid er brugt p&amp;aring;...&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; S&amp;aring; det skal bare p&amp;aring; plads - bagefter er der mere salg i det og en udvidelse der kan give endnu mere arbejde til den rigtige &amp;quot;samarbejdspartner&amp;quot;. - Alt sammen inden for de n&amp;aelig;ste&amp;nbsp;ca. 8 mdr.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328660.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Mar 2009 14:31:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:328660</guid><dc:creator>mp130965</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328660.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=328660&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;strong&gt;til &amp;quot;skattekonsulenterne&amp;quot; :&lt;/strong&gt; &lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;har f&amp;aring;et d&amp;aring;rlig r&amp;aring;dgivning og har involveret dig med en revisor som viste sig at v&amp;aelig;re blevet politianmeldt af Skat (noget jeg aldrig har h&amp;oslash;rt om i &amp;oslash;vrigt).&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Der blevet lavet aftale om bogf&amp;oslash;ring, l&amp;oslash;n, indberetning mv.&amp;nbsp;og revision med ny revisor.. vi havde flere gode m&amp;oslash;der, men han &amp;quot;glemte&amp;quot; mit materiale og personalet rykkede for l&amp;oslash;nsedler.&amp;nbsp; eft. 3 mdr sagde jeg stop..&amp;nbsp; fik kort efter en regning - stor en i &amp;oslash;vrigt.&amp;nbsp; Tjekkede derefter omg&amp;aring;ende op med SKAT og fik af vide at han intet havde indberettet, men at de havde modtaget flere klager over ham og at der k&amp;oslash;res politisag mod ham...&amp;nbsp;&amp;nbsp; ( alt er indberettet og ordnet med SKAT herefter)&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&amp;nbsp;&lt;strong&gt;har haft et&amp;nbsp;bogholderfirma til at forest&amp;aring; administrationen som du &amp;aring;benbart heller ikke har v&amp;aelig;ret helt tilfreds med.&amp;nbsp; -&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;n&amp;aring;r ogs&amp;aring; det forh&amp;aring;ndv&amp;aelig;rende bogf&amp;oslash;ringsfirma tager sig godt betalt for at bogf&amp;oslash;re og slet ikke melder tilbage bliver man frusteret. At der s&amp;aring; ved alslutning af &amp;aring;rsregnskabbet bliver lagt&amp;nbsp;rigtig mange timer oveni fordi de ikke kan f&amp;aring; det til at stemme - til trods for at det er dem der har alle informationerne om l&amp;oslash;n, skat, mv.. og bruger 4 uger ekstra p&amp;aring; at g&amp;oslash;re det f&amp;aelig;rdigt. ud over at de har haft 6 uger til det i forvejen... ajj den halter...&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Nogle&amp;nbsp;ting som en revisor/bogholder typisk gerne vil vide&amp;nbsp;for at kunne vurdere &amp;quot;sagen&amp;quot;: &lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;Er alle regnskaber/selvangivelser afleveret&amp;nbsp;til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen/Skat.&lt;/strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Ja - alle er aflev.&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;har Skat lavet nogle sk&amp;oslash;nsm&amp;aelig;ssige ans&amp;aelig;ttelser af indkomsten/momsen&lt;/strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ja -&amp;nbsp; men er rettet til&amp;nbsp; ( se svar om d&amp;aring;rlig r&amp;aring;dgivning)&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;er der andre verserende/uafsluttede skatte-/momssager, eller afsluttede sager som Skat har &amp;quot;lukket&amp;quot; i mangel af dokumentation ?&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;Ja A-skat som der er opn&amp;aring;et en aftale med SKAT om.&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;strong&gt;har Skat p&amp;aring; nogen m&amp;aring;de gjort udl&amp;aelig;g i&amp;nbsp;&amp;nbsp;selskabet eller hos dig personligt.&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;Nej der er ingen udl&amp;aelig;g og har f&amp;aring;et en aftale med SKAT.&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;Selvf&amp;oslash;lgelig kan der v&amp;aelig;re et a&amp;acute;conto bel&amp;oslash;b der skal betales - det er jeg indforst&amp;aring;et med.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Jeg har haft m&amp;oslash;der med andre regnsskabsfolk, hvor det mere virker som om at &amp;quot; salget skal afsluttet&amp;quot; og at man skal springe p&amp;aring; og s&amp;aring; ser vi p&amp;aring; det bagefter.... Jeg f&amp;oslash;ler ikke som kunde, at der har v&amp;aelig;ret nok interesse - ganske enkelt.&amp;nbsp;&amp;nbsp; Der har jeg v&amp;aelig;ret for naiv til at v&amp;aelig;lge ( ogs&amp;aring; personale).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har&amp;nbsp;blot efterlyst om nogle amino&amp;eacute;r&amp;nbsp; der kan henviser som alle andre p&amp;aring; siden.&amp;nbsp;En&amp;nbsp; kreativ r&amp;aring;dgivning der kan give&amp;nbsp;hj&amp;aelig;lp til administration og &amp;oslash;konomi.&amp;nbsp; Der ersikkert nogle aminoer der har et par positive erfaringer. Det er bl.a. det amino skal bruges til.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vejen til l&amp;oslash;n kommer n&amp;aring;r tingene er korrekt udf&amp;oslash;rt. Jeg har en h... masse produkter og ideer klar til salg&amp;nbsp;&amp;nbsp; - OG jeg har kunderne til det&amp;nbsp; - rigeligt.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Men de koster mig ca. kr. 90.000,- pt. i produktlancering og katalog/billedmateriale.&amp;nbsp; De penge har vi brugt p&amp;aring; et &amp;aring;rs d&amp;aring;rlig kontakt med &amp;quot;regnskab&amp;quot; som&amp;nbsp;megen kontortid er brugt p&amp;aring;...&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; S&amp;aring; det skal bare p&amp;aring; plads - bagefter er der mere salg i det og en udvidelse der kan give endnu mere arbejde til den rigtige &amp;quot;samarbejdspartner&amp;quot;. - Alt sammen inden for de n&amp;aelig;ste&amp;nbsp;ca. 8 mdr.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328177.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 06 Mar 2009 22:44:23 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:328177</guid><dc:creator>Skattekonsulenterne ApS</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328177.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=328177&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r ikke&amp;nbsp;din tankegang helt.&amp;nbsp;Du beskriver et forl&amp;oslash;b hvor du efter eget udsagn &lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;har f&amp;aring;et d&amp;aring;rlig r&amp;aring;dgivning og har involveret dig med en revisor som viste sig at v&amp;aelig;re blevet politianmeldt af Skat (noget jeg aldrig har h&amp;oslash;rt om i &amp;oslash;vrigt). &lt;/li&gt;
&lt;li&gt;har haft et&amp;nbsp;bogholderfirma til at forest&amp;aring; administrationen som du &amp;aring;benbart heller ikke har v&amp;aelig;ret helt tilfreds med. &lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;Nu vil du s&amp;aring; gerne have en revisor eller en bogholder som kan rydde op efter de andre. Muligvis taler vi&amp;nbsp;rekonstruktion af regnskab, momsangivelser m.v. jf. mine sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l nedenfor, samtidig med at du mere eller mindre har en forudantagelse om at en revisor o.l. er ude p&amp;aring; at plukke dig eller er uh&amp;aelig;derlig hvis denne tager eksempelvis 1.300 kr. i timen og&amp;nbsp;m&amp;aring;ske ogs&amp;aring; vil have en acontobetaling inden han/hun g&amp;aring;r i gang med opgaven. Det h&amp;aelig;nger vel p&amp;aring; en eller anden m&amp;aring;de ikke rigtig sammen. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg arbejder for adskillige revisorer m.v.&amp;nbsp;og generelt er revisorstanden p&amp;aring;lidelige og h&amp;aelig;derlige mennesker, som vil kundernes bedste, men de vil naturligvis heller ikke arbejde gratis, eller g&amp;aring; ind i noget hvor der er risiko for at&amp;nbsp;de ikke kan f&amp;aring; d&amp;aelig;kning for deres arbejde. Derfor bruger man ofte acontobetaling inden man starter en opgave op. Noget jeg selv kunne/burde tage ved l&amp;aelig;re af.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det samme er mit indtryk af de revisorer som jeg har f&amp;aring;et kendskab til her inde. M&amp;aring;ske det her handler om at du&amp;nbsp;har haft fat i nogle af &amp;quot;branchens sorte f&amp;aring;r&amp;quot;&amp;nbsp;eller en som bare kalder sig revisor, uden at have noget at have i.&amp;nbsp;Det&amp;nbsp;du&amp;nbsp;umiddelbart har brug for er en god bogholder eller revisorassistent der kan f&amp;aring; styr p&amp;aring; tingene og&amp;nbsp;som - evt. sammen med en god revisor/r&amp;aring;dgiver -&amp;nbsp;kan f&amp;aring; tingene p&amp;aring; rette k&amp;oslash;l, eller r&amp;aring;be jagt i gev&amp;aelig;r hvis de vurderer at det ikke f&amp;oslash;rer til noget. &amp;nbsp;Prisen er ikke n&amp;oslash;dvendigvis proportional med kvaliteten af arbejdet. Det handler i langt h&amp;oslash;jere grad om at kemien &amp;nbsp;mellem jer er god, og der har man m&amp;aring;ske ikke lige de bedste foruds&amp;aelig;tninger hvis du&amp;nbsp;p&amp;aring; forh&amp;aring;nd&amp;nbsp;har en opfattelse af at alle revisorer m.v. kun er ude efter at plukke dig. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kunne s&amp;aring;m&amp;aelig;nd godt n&amp;aelig;vne nogle navne p&amp;aring; nogle revisorer/bogholdere som er p&amp;aring; Amino og som er gode folk men min erfaring er at lige pr&amp;aelig;cis den type &amp;quot;sager&amp;quot; som der er tale om her, hvor vi m&amp;aring;ske taler reparation og rekonstruktion&amp;nbsp;af bogf&amp;oslash;ring ofte er det vi i branchen kalder &amp;quot;underd&amp;aelig;kningssager&amp;quot;. Derfor er det&amp;nbsp;ikke nogle sager&amp;nbsp;man bare tager ind (der er ingen sager som man ukritisk tager ind).&amp;nbsp;Det sker efter n&amp;oslash;je&amp;nbsp;overvejelse. &amp;nbsp;Dvs. det her handler i lige s&amp;aring; h&amp;oslash;j grad om hvorvidt du kan finde en revisor o.l. som vil tage sig af opgaven. Deffor vil jeg ikke n&amp;aelig;vne nogle navne men lade dem&amp;nbsp;selv forholde sig til det&amp;nbsp; via l&amp;aelig;sning af dit indl&amp;aelig;g.&amp;nbsp;Samtidig kan du selv ved at l&amp;aelig;se indl&amp;aelig;g/tr&amp;aring;de her p&amp;aring; Amino danne dig et indtryk af de p&amp;aring;g&amp;aelig;ldende og vudere om de kan t&amp;aelig;nkes at matche den profil du s&amp;oslash;ger.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nogle&amp;nbsp;ting som en revisor/bogholder typisk gerne vil vide&amp;nbsp;for at kunne vurdere &amp;quot;sagen&amp;quot;: &lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Er alle regnskaber/selvangivelser afleveret&amp;nbsp;til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen/Skat.&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;har Skat lavet nogle sk&amp;oslash;nsm&amp;aelig;ssige ans&amp;aelig;ttelser af indkomsten/momsen&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;er der andre verserende/uafsluttede skatte-/momssager, eller afsluttede sager som Skat har &amp;quot;lukket&amp;quot; i mangel af dokumentation ?&amp;nbsp;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;har Skat p&amp;aring; nogen m&amp;aring;de gjort udl&amp;aelig;g i&amp;nbsp;&amp;nbsp;selskabet eller hos dig personligt. &lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Det handler ikke om at vurdere din og&amp;nbsp;selskabets &amp;quot;kreditv&amp;aelig;rdighed&amp;quot;&amp;nbsp;i forhold til revisor. Det handler om at afd&amp;aelig;kke omfanget af&amp;nbsp;selve opgaven. Der er jo ikke meget ved at f&amp;aring; en timesats p&amp;aring; 4-800 kr. oplyst hvis du ikke har en&amp;nbsp;ide om&amp;nbsp;det forventede tidsforbrug. Samtidig handler det ogs&amp;aring; om&amp;nbsp;revisors planl&amp;aelig;gning og kapacitet. Denne vil jo ikke tage opgaven&amp;nbsp;ind hvis ikke ressourcerne er til stede. &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328167.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 06 Mar 2009 21:46:29 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:328167</guid><dc:creator>mp130965</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328167.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=328167&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Tommy&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi holder til i Stork&amp;oslash;benhavn.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328164.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 06 Mar 2009 21:42:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:328164</guid><dc:creator>Anonymous</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328164.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=328164&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hvor foreg&amp;aring;r dette geografisk?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328113.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 06 Mar 2009 19:26:50 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:328113</guid><dc:creator>mp130965</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/328113.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=328113&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg har v&amp;aelig;ret igang i sm&amp;aring; 6 &amp;aring;r med min metalproduktionsvirksomhed og det har en lang kamp.. konstant bag ud med likividitetten og forkert personale flere gange har kostet p&amp;aring; bundlinien. Har nu 2 faste gutterm&amp;aelig;nd der er fleksible, men h&amp;aelig;nger p&amp;aring; alt det&amp;nbsp;administrative, Desv&amp;aelig;rre har regnskabsfirmaet ikke v&amp;aelig;ret helt ajour med regnskabet, eftersom jeg hele&amp;nbsp;tiden kunne betale. Men de har f&amp;aring;et alt hvad de skulle have men en enkelt momsindberetning er ikke indberettet ( har de fundet ud af 1 &amp;aring;r efter)... og de har f&amp;aring;et alle deres penge. og med stor forsinkelse laver de regnskabet f&amp;aelig;rdigt..&amp;nbsp; Det bliver med stort underskud, med mindre der pyntes lidt for meget... Om jeg skal eller ikke skal acceptere det ved jeg ikke.. Men regnskabet skal alts&amp;aring; bare v&amp;aelig;re f&amp;aelig;rdigt s&amp;aring; jeg kan blive fri for det bogf&amp;oslash;ringsfirma..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vi har v&amp;aelig;ret i gang hele tiden og kan hele&amp;nbsp;tiden se at der kommer penge i kassen, men for langsomt for der bruges alt for meget tid forkert for at pr&amp;oslash;ve at f&amp;aring; et overblik - tid bruges p&amp;aring; at forklare kreditorer og finde bilag eller blot palnl&amp;aelig;gge svar p&amp;aring; hvorn&amp;aring;r vi kan betale. For 3 &amp;aring;r siden var skyldige kreditorer kr. 800.000,-&amp;nbsp; i dag er den kr. 70.000&amp;nbsp; s&amp;aring; lidt er der blevet lavet...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man kunne v&amp;aelig;lge at stoppe og s&amp;aring; lade det hele v&amp;aelig;re ligemeget, n&amp;aring;r ikke det har v&amp;aelig;ret muligt at h&amp;aelig;ve l&amp;oslash;n de sidst 3 &amp;aring;r overhovedet. Men mit tilgodehavede i ApS&amp;acute;et er stort og min&amp;nbsp;skyldige skat ligeledes ( herunder A-skat).&amp;nbsp; S&amp;aring; smider jeg det hele ud til h&amp;oslash;jre nu skylder&amp;nbsp;jeg vel skat fo rde n&amp;aelig;ste 10 &amp;aring;r.... Status er nemlig at vi med indev&amp;aelig;rende ordrer &amp;amp; faktura kan slippe ud af alt g&amp;aelig;ld til sommer. S&amp;aring; mangler jeg blot til mit tilgodehavnde...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;hvorforfor fors&amp;aelig;tter jeg :&amp;nbsp; fordi jeg har en niche i produktionen uden konkurrence i DK og sverige.&amp;nbsp;Et bredt forhandler net og ingen kunder der fylder mere end 8-10 % af oms&amp;aelig;tningen... Ide&amp;eacute;rne popper kostant op og er klar med nye tiltag der siger at det kan jeg tjene penge p&amp;aring;... Der er rigtig mange salgsbare ideer i skyffen. Desuden har jeg et&amp;nbsp; fysisk handicap der g&amp;oslash;r, at jeg ikke vil kunne&amp;nbsp;f&amp;aring; samme frihed i en ans&amp;aelig;ttelsesforhold.&amp;nbsp; .&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En udvidelse kunne ske med en partner der har administrativ sans samt evt. en bestyrelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jamen s&amp;aring; m&amp;aring; man sgu da selv tage friheden. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;MEN HVOR&lt;/span&gt; kan man finde trov&amp;aelig;rdig assistance som ikke vil plukke kassen for min kapital (som jeg ikke har). Sidst br&amp;aelig;ndte jeg fingeren p&amp;aring; en revisor der tilsyndeladende ikke var reel alligevel og ved n&amp;aelig;rmere eftersyn var han politianmeldt af SKAT.&lt;/p&gt;
&lt;h2&gt;S&amp;Aring; jeg vil have hj&amp;aelig;lp til at rette p&amp;aring; min administration og &amp;oslash;konomi af h&amp;aelig;derlig men kreativ r&amp;aring;dgiver eller revisor. &lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;men en timepris p&amp;aring; kr. 1300,- inden vi g&amp;aring;r i gang - ej s&amp;aring; hopper k&amp;aelig;den af.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Findes det her p&amp;aring; amino... Jeg knokler i hvers&amp;aring;fald videre og og vil have l&amp;oslash;n for mit arbejde.. S&amp;aring; nogen gode ideer til hvem der er den rette kontaktperson til hj&amp;aelig;lp med styring af virksomheden.&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>