<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. </title><link>https://www.amino.dk:443/forums/32.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Styr p&amp;aring; finanserne er grundlaget for din forretning. Med gode vaner og systemer til din &amp;oslash;konomi og indberetning vil du altid have et overblik over din &amp;oslash;konomi, og dermed kan din bogf&amp;oslash;ring blive et super redskab fremfor en sur pligt.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Her i forummet snakker vi regnskab, bogf&amp;oslash;ring, bilag, moms og l&amp;oslash;nsum og alt det andet, der holder en virksomhed k&amp;oslash;rende. Vi diskuterer i h&amp;oslash;j grad de forskellige regnskabssystemer, som kan g&amp;oslash;re arbejdet nemmere og ikke mindst forholdet til eksterne r&amp;aring;dgivere som revisorer og bogholder. Kom og v&amp;aelig;r med, her f&amp;aring;r du svar p&amp;aring; alle dine sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l om virksomheds&amp;oslash;konomi for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1666633.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 21 Dec 2015 09:08:05 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1666633</guid><dc:creator>Jesper_nl</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1666633.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1666633&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MartinF-:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad sker der med pengene n&amp;aring;r det opsparede overskud bliver slettet - de vil vel fremadrettet indg&amp;aring; som egenkapital i ApS&amp;#39;et (som de ogs&amp;aring; g&amp;oslash;r nu)?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r det du skriver s&amp;aring;dan at en negativ anskaffelsessum betyder at man efter omdannelsen skylder penge, hvilket m&amp;aring; v&amp;aelig;re en fordel frem for at have penge tilgode man m&amp;aring;ske aldrig f&amp;aring;r godtgjort, da beskatningen og dermed betalingen ikke sker f&amp;oslash;r et salg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det giver dog for mig kun mening at der skal ske en beskattelse af anskaffelsessummen ved salg hvis det er en summering af midler der ikke allerede er beskattet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Da der allerede er betalt en forel&amp;oslash;big skat svarende til virksomhedsskatten af det opsparede overskud, s&amp;aring; er det for mig uforst&amp;aring;eligt at det opsparede overskud bidrager til en negativ anskaffelsesum og dermed i sidste ende h&amp;oslash;jere beskatning ved salg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det burde v&amp;aelig;re omvendt, s&amp;aring; det opsparede overskud som der allerede er beskattet svarer til at man har penge tilgode, og dermed bidrager til en positiv anskaffelsesum (mindre beskatning ved salg).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ellers m&amp;aring; der ske en godtg&amp;oslash;relse af den forel&amp;oslash;bige betalte skat hvorved det vil give mening at det opsparede overskud i s&amp;aring; fald mangler at blive beskattet og dermed bidrager til en negativ anskaffelsesum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad sker det med den forel&amp;oslash;bige betalte skat - bliver den godtgjort?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis den forel&amp;oslash;bige betalte skat ikke bliver godtgjort ved omdannelsen, men den bliver set som om at man har betalt virksomhedsskat af det opsparede overskud (og eventuelt at opsparet overskud ogs&amp;aring; bidrager til en negativ anskaffelassum og dermed st&amp;oslash;rre avance), s&amp;aring; kan det vel n&amp;aelig;ppe v&amp;aelig;re en fordel at omdanne virksomheden istedet for at nedbringe det opsparede overskud/den forel&amp;oslash;bige betalte skat til 0, og stifte et ApS (uden omdannelse) hvor driften fors&amp;aelig;tter?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vil anskaffelsesummen blive kr&amp;aelig;vet beskattet som var det aktieavance hvis man lukker firmaet efter omdannelse?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad bidrager til en positiv anskaffelsesum?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har ingen aktiver eller lignende i virksomheden, der er kun indt&amp;aelig;gter og f&amp;aring; udgifter samt forrige &amp;aring;rs opsparede overskud.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der m&amp;aring; v&amp;aelig;re noget jeg mangler at forst&amp;aring; i forhold til hvad der sker med den forel&amp;oslash;bige betalte skat og det opsparede overskud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Beklager den lange tekst - men jeg f&amp;oslash;ler det er n&amp;oslash;dvendigt at beskrive hvordan jeg opfatter og relaterer tallene til hinanden for at tydeligg&amp;oslash;re hvor det er jeg eventuelt ryger af sporet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du skal ikke beklage den lange tekst, en virksomhedsomdannelse hvor der anvendes VSO er ikke s&amp;aring; simpel endda. Ej heller at forklare!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil stadig r&amp;aring;de dig til at f&amp;aring; en revisor til at hj&amp;aelig;lpe med forklaringen m.m., ikke fordi jeg ikke vil fors&amp;oslash;ge med en forklaring men jeg tror simpelthen ikke jeg kan forklare alle detaljerne og betingelserne som skal gennemg&amp;aring;es i forbindelse hermed. Min erfaring med dette, n&amp;aring;r jeg snakker med virksomhedsejere om dette til daglig, er at det nemt tager i hvert fald 1-2 timer at gennemg&amp;aring; alt det praktiske og de skatte- og driftsm&amp;aelig;ssige konsekvenser heraf.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er ogs&amp;aring; perspektivet i, om det i det hele taget kan betale dig for dig! Det skal du have en til at kigge p&amp;aring;, det vil for mig (og alle andre herinde p&amp;aring; et forum) v&amp;aelig;re mere eller mindre g&amp;aelig;tv&amp;aelig;rk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MartinF-:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r det du skriver s&amp;aring;dan at en negativ anskaffelsessum betyder at man efter omdannelsen skylder penge, hvilket m&amp;aring; v&amp;aelig;re en fordel frem for at have penge tilgode man m&amp;aring;ske aldrig f&amp;aring;r godtgjort, da beskatningen og dermed betalingen ikke sker f&amp;oslash;r et salg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vigtigt lige at fastsl&amp;aring;, at en neg anskaffelsessum betyder ikke du skylder penge! Det betyder du har en udskudt skat, vigtig pointe da du m&amp;aring;ske aldrig kommer til at betale den.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MartinF-:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad sker der med pengene n&amp;aring;r det opsparede overskud bliver slettet - de vil vel fremadrettet indg&amp;aring; som egenkapital i ApS&amp;#39;et (som de ogs&amp;aring; g&amp;oslash;r nu)?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det giver dog for mig kun mening at der skal ske en beskattelse af anskaffelsessummen ved salg hvis det er en summering af midler der ikke allerede er beskattet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Da der allerede er betalt en forel&amp;oslash;big skat svarende til virksomhedsskatten af det opsparede overskud, s&amp;aring; er det for mig uforst&amp;aring;eligt at det opsparede overskud bidrager til en negativ anskaffelsesum og dermed i sidste ende h&amp;oslash;jere beskatning ved salg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det burde v&amp;aelig;re omvendt, s&amp;aring; det opsparede overskud som der allerede er beskattet svarer til at man har penge tilgode, og dermed bidrager til en positiv anskaffelsesum (mindre beskatning ved salg).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ellers m&amp;aring; der ske en godtg&amp;oslash;relse af den forel&amp;oslash;bige betalte skat hvorved det vil give mening at det opsparede overskud i s&amp;aring; fald mangler at blive beskattet og dermed bidrager til en negativ anskaffelsesum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad sker det med den forel&amp;oslash;bige betalte skat - bliver den godtgjort?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis den forel&amp;oslash;bige betalte skat ikke bliver godtgjort ved omdannelsen, men den bliver set som om at man har betalt virksomhedsskat af det opsparede overskud (og eventuelt at opsparet overskud ogs&amp;aring; bidrager til en negativ anskaffelassum og dermed st&amp;oslash;rre avance), s&amp;aring; kan det vel n&amp;aelig;ppe v&amp;aelig;re en fordel at omdanne virksomheden istedet for at nedbringe det opsparede overskud/den forel&amp;oslash;bige betalte skat til 0, og stifte et ApS (uden omdannelse) hvor driften fors&amp;aelig;tter?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vil anskaffelsesummen blive kr&amp;aelig;vet beskattet som var det aktieavance hvis man lukker firmaet efter omdannelse?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har ingen aktiver eller lignende i virksomheden, der er kun indt&amp;aelig;gter og f&amp;aring; udgifter samt forrige &amp;aring;rs opsparede overskud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der m&amp;aring; v&amp;aelig;re noget jeg mangler at forst&amp;aring; i forhold til hvad der sker med den forel&amp;oslash;bige betalte skat og det opsparede overskud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg pr&amp;oslash;ver at forklare et par enkelte ting.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r du omdanner bliver den forel&amp;oslash;bige betalte skat endelig, alts&amp;aring; de 25 % (t&amp;aelig;nk ikke p&amp;aring; procenten som &amp;aelig;ndrer sig i disse &amp;aring;r, det er princippet som skal forklares) af det opsparede overskud. Dvs. dem f&amp;aring;r du ikke tilbage, &amp;aring;rsagen hertil er at det skal svare til hvis du havde et selskab i forvejen, der ville du ogs&amp;aring; skulle betale en selskabsskat og efterf&amp;oslash;lgende skulle du betale en udbytteskat for at f&amp;aring; fingre i dem. Og udbytteskat og skat fra aktiesalget er den samme, selvf&amp;oslash;lgelig er progressionsgr&amp;aelig;nsen et problem men det er grunden til jeg normalvis ville anbefale en holdingstruktur efter selve omdannelsen er gennemf&amp;oslash;rt (s&amp;aring; kan du i teorien tage den neg. anskaffelsessum med dig i graven)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det der p&amp;aring;virker anskaffelsessummen udover det opsparede overskud er forskellene mellem de drifts- og skattem&amp;aelig;ssige v&amp;aelig;rdier (nu skriver du der ikke er de store aktiver i din virksomhed, s&amp;aring; for dig vil det umiddelbart bare v&amp;aelig;re det opsparede overskud der p&amp;aring;virker)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1666116.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 18 Dec 2015 11:46:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1666116</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1666116.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1666116&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r heller ikke VSO i denne sammenh&amp;aelig;ng s&amp;aring; jeg lytter og l&amp;aelig;rer ogs&amp;aring;.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r, at du undrer dig over at dit overskud, som jo best&amp;aring;r af selskabsbeskattet bel&amp;oslash;b du ikke har h&amp;aelig;vet, kan p&amp;aring;virke skat i nyt selskab men det m&amp;aring; vel v&amp;aelig;re s&amp;aring;dan&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Du f&amp;oslash;rer det med over i nyt selskab uden yderligere skat. Den dag du s&amp;aring; opl&amp;oslash;ser selskabet, s&amp;aring; vil alle bel&amp;oslash;b som ved virksomheds omdannelse er f&amp;oslash;rt over, udl&amp;oslash;se skat af aktieindkomst = du vil ha f&amp;aring;et dem privat mod f&amp;oslash;rst selskabskat og siden 27 - 42% aktieindkomstskat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dermed vil du samlet, af disse penge have betalt bundskat ca 43% inkl am bidrag for den f&amp;oslash;rste del, og topskat af over aktieindkomst bund og det svarer jo til hvis du h&amp;aelig;ver det som l&amp;oslash;n i VSO - f&amp;oslash;rst selskabskat og s&amp;aring; modregning af den mod betaling af personskat = samme 43%&lt;br /&gt;Opsparingen kan dog ramme topskat tidligere via aktieindkomst end ved regulering via l&amp;oslash;n udbetaling&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu er jeg sp&amp;aelig;ndt p&amp;aring; at h&amp;oslash;re, om jeg har fattet VSO ikke h&amp;aelig;vet overskud korrekt. Det kan Jesper som tidl. i tr&amp;aring;den givet kommentere (eller Whiskey, Tonny eller andre vidende)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Herudover er omdannelse f&amp;oslash;rst og fremmest vel til netop hvis man har aktiver og goodwill som ikke fremg&amp;aring;r af skatteregnskab i virksomheden, men som udl&amp;oslash;ser skat ved lukning af virksomhed og ny opstart af selskab. Der fungerer omdannelsen, som udskydelse af denne skat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1666102.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 18 Dec 2015 11:17:34 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1666102</guid><dc:creator>MartinF-</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1666102.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1666102&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Jesper_nl:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Min forklaring nu er meget simplificeret, da der spiller en del forskellige parametre ind.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men det der sker er at det opsparede overskud bliver slettet (det kan ikke eksistere andre steder end en VSO), Til geng&amp;aelig;ld bliver din anskaffelsessum p&amp;aring; aktier/anparterne sat tilsvarende ned, hertil skal du bem&amp;aelig;rke at du efter en omdannelse sagtens kan have en negativ anskaffelsessum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dermed bliver skatten skubbet til det tidspunkt du s&amp;aelig;lger aktierne/anparterne. Normalvis bliver du ved et aktiesalg beskattet af avancen (salgpris - anskaffelsessum), det g&amp;oslash;r du stadigv&amp;aelig;k her, men&amp;nbsp;anskaffelsessummen er nedsat s&amp;aring; din aktieavance bliver st&amp;oslash;rre (alts&amp;aring; mere skat n&amp;aring;r du s&amp;aelig;lger aktierne/anparterne)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Endnu en gang mange tak for hj&amp;aelig;lpen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har ingen aktiver eller lignende i virksomheden, der er kun indt&amp;aelig;gter og f&amp;aring; udgifter samt forrige &amp;aring;rs opsparede overskud.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Beklager den lange tekst - men jeg f&amp;oslash;ler det er n&amp;oslash;dvendigt at beskrive hvordan jeg opfatter og relaterer tallene til hinanden for at tydeligg&amp;oslash;re hvor det er jeg eventuelt ryger af sporet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665810.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 17 Dec 2015 07:40:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1665810</guid><dc:creator>Jesper_nl</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665810.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1665810&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MartinF-:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad mener du med at det opsparede overskud forsvinder - mener du at det h&amp;aelig;ves privat?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg antager at pengene ikke bare forsvinder ud i den bl&amp;aring; luft, da de er opsparet for at jeg har dem til at kunne foretage den fremtidige investering. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har helt ret de forsvinder ikke :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Min forklaring nu er meget simplificeret, da der spiller en del forskellige parametre ind.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men det der sker er at det opsparede overskud bliver slettet (det kan ikke eksistere andre steder end en VSO), Til geng&amp;aelig;ld bliver din anskaffelsessum p&amp;aring; aktier/anparterne sat tilsvarende ned, hertil skal du bem&amp;aelig;rke at du efter en omdannelse sagtens kan have en negativ anskaffelsessum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dermed bliver skatten skubbet til det tidspunkt du s&amp;aelig;lger aktierne/anparterne. Normalvis bliver du ved et aktiesalg beskattet af avancen (salgpris - anskaffelsessum), det g&amp;oslash;r du stadigv&amp;aelig;k her, men&amp;nbsp;anskaffelsessummen er nedsat s&amp;aring; din aktieavance bliver st&amp;oslash;rre (alts&amp;aring; mere skat n&amp;aring;r du s&amp;aelig;lger aktierne/anparterne)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665796.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 17 Dec 2015 00:29:48 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1665796</guid><dc:creator>MartinF-</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665796.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1665796&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Mange tak for svaret.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Du vil n&amp;aelig;ppe kunne undg&amp;aring; skat i DK hvis du driver dansk selskab med hovedaktivitet i DK som dansk hovedaktion&amp;aelig;r. Den kan andre lige kigge p&amp;aring;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg stifter et amerikansk selskab som vil blive drevet fra USA hvor jeg ogs&amp;aring; vil bo og arbejde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at kunne f&amp;aring; et visa s&amp;aring; jeg kan bo og arbejde i USA p&amp;aring; fuld tid og dermed varetage min investering kr&amp;aelig;ver det at investeringen er af en betydelig st&amp;oslash;rrelse (ca. 700.000-1.000.000 for midlertidig visa eller ca. 3.5 millioner for permanent).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg bor allerede nu mindre end 6 m&amp;aring;neder om &amp;aring;ret i Danmark.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der findes en dobbeltbeskatningsoverenskomst mellem Danmark og USA der burde sikre at jeg kun beskattes der hvor pengene tjenes.&lt;br /&gt;Ved at jeg bor hovedparten af &amp;aring;ret i USA, arbejder i USA, har mine &amp;oslash;konomiske interesser i USA, samt investeret alt i USA burde der ikke v&amp;aelig;re tvivl om hvor mine livsinteresser er.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665794.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 16 Dec 2015 23:46:13 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1665794</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665794.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1665794&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Ved skattefri virksomhedsomdannelse fremskydes bare skat fra den ene virksomhed til den anden - af f.eks goodwill og overv&amp;aelig;rdier i aktier - Jeg m&amp;aring; erkende jeg ikke ved hvordan med VSO - om det ikke h&amp;aelig;vede bare overf&amp;oslash;res men det lyder naturligt at det b&amp;oslash;r g&amp;oslash;r det - pengene forsvinder ikke - den skyldige skat flyttes bare over i selskabet&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det koster s&amp;aring; ca 10.000 or whatever - at f&amp;aring; den n&amp;oslash;dvendige revisor erkl&amp;aelig;ring.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ved at, i selskab - f&amp;oslash;rst h&amp;aelig;ve l&amp;oslash;n op til topskat, og derefter udbytte op til 27% gr&amp;aelig;nse (ca 50 t for enlig og dobbelt op for &amp;aelig;gtepar) kan topskat udskydes de 50-100 t - se&amp;nbsp;http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du vil n&amp;aelig;ppe kunne undg&amp;aring; skat i DK hvis du driver dansk selskab med hovedaktivitet i DK som dansk hovedaktion&amp;aelig;r. Den kan andre lige kigge p&amp;aring;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665792.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 16 Dec 2015 23:40:54 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1665792</guid><dc:creator>MartinF-</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665792.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1665792&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Jesper_nl:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Hvis du g&amp;oslash;r det korrekt, s&amp;aring; g&amp;aring;r hele tricket ud p&amp;aring; at dit opsparede overskud forsvinder mod til geng&amp;aelig;ld at have en negativ anskaffelsessum p&amp;aring; dine anparter/aktier i selskabet du omdanner til. Alts&amp;aring; det udl&amp;oslash;ser ingen beskatning af v&amp;aelig;sentlig karakter nu, men bliver skubbet til den dag (i fremtiden) hvor&amp;nbsp;anparter/aktier realiseres, hvilket endvidere kan skubbes endnu videre hvis du f&amp;aring;r et holdingselskab imellem det omdannede selskab og dig selv.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mange tak igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad mener du med at det opsparede overskud forsvinder - mener du at det h&amp;aelig;ves privat?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg antager at pengene ikke bare forsvinder ud i den bl&amp;aring; luft, da de er opsparet for at jeg har dem til at kunne foretage den fremtidige investering. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Jeg er lidt bange for at jeg kan blive tvunget til at lukke min virksomhed i forbindelse med at jeg flytter til USA (landet hvor&amp;nbsp;investeringen skal foretages) for at bo og arbejde og alt dermed skal beskattes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I s&amp;aring; fald vil en mulighed v&amp;aelig;re at udbetale op til topskat i &amp;aring;r og lukke virksomheden n&amp;aelig;ste &amp;aring;r og opretter et ApS og fors&amp;aelig;tte derfra. Dermed mister jeg dog 22-24% af min kapital ved at alle pengene pludselig er blevet privat beskattet hvilket jeg &amp;oslash;nsker at undg&amp;aring; s&amp;aring; det ikke tager 22-24% l&amp;aelig;ngere tid at opspare pengene eller at der skal l&amp;aring;nes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg l&amp;aelig;ser dog fortsat p&amp;aring; emnet omkring fraflytning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665589.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 16 Dec 2015 09:47:37 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1665589</guid><dc:creator>Jesper_nl</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665589.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1665589&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MartinF-:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sagen er den at jeg fors&amp;oslash;ger at opspare en st&amp;oslash;rre pose penge for at kunne investere i et udenlandsk firma jeg selv opretter for samtidig at opn&amp;aring; et visa s&amp;aring; jeg har lov til at opholde mig i landet imens jeg varetager min investering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; skal du i hvert fald g&amp;aring; igang med planl&amp;aelig;gningen allerede nu, og f&amp;aring; fat i en r&amp;aring;dgiver.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det ville v&amp;aelig;re surt at ikke kunne opfylde foruds&amp;aelig;tningerne for anvendelse af VSO&amp;#39;en og dermed skal tvangsbeskattes af det opsparede overskud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er der nogen der ved hvad der vil ske med den forel&amp;oslash;bige betalte skat s&amp;aring;fremt jeg laver en skattefri virksomhedsomdannelse til et ApS?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du g&amp;oslash;r det korrekt, s&amp;aring; g&amp;aring;r hele tricket ud p&amp;aring; at dit opsparede overskud forsvinder mod til geng&amp;aelig;ld at have en negativ anskaffelsessum p&amp;aring; dine anparter/aktier i selskabet du omdanner til. Alts&amp;aring; det udl&amp;oslash;ser ingen beskatning af v&amp;aelig;sentlig karakter nu, men bliver skubbet til den dag (i fremtiden) hvor&amp;nbsp;anparter/aktier realiseres, hvilket endvidere kan skubbes endnu videre hvis du f&amp;aring;r et holdingselskab imellem det omdannede selskab og dig selv.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665578.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 16 Dec 2015 09:10:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1665578</guid><dc:creator>MartinF-</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1665578.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1665578&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Mange tak begge to.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er nu bedre med i forhold til hvordan det h&amp;aelig;nger sammen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Da mit overskud i &amp;aring;r ikke vil blive reduceret med det jeg h&amp;aelig;ver af forrige &amp;aring;rs overskud s&amp;aring; bliver mit overskud i &amp;aring;r naturligvis nok h&amp;oslash;jere end hvis jeg valgte at h&amp;aelig;ve af &amp;aring;rets overskud og dermed vil der kun v&amp;aelig;re differencen p&amp;aring; skatten til forskel (1% i forhold til de 24.5% i 2014 og 23.5% i 2015).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er lidt i vildrede omkring hvad jeg skal g&amp;oslash;re da jeg har opsparet overskud sidste &amp;aring;r og i &amp;aring;r har tjent over topskat hvorfor jeg ikke kan reducerer den forel&amp;oslash;bige betalte skat uden at betale topskat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sagen er den at jeg fors&amp;oslash;ger at opspare en st&amp;oslash;rre pose penge for at kunne investere i et udenlandsk firma jeg selv opretter for samtidig at opn&amp;aring; et visa s&amp;aring; jeg har lov til at opholde mig i landet imens jeg varetager min investering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Er der nogen der ved hvad der vil ske med den forel&amp;oslash;bige betalte skat s&amp;aring;fremt jeg laver en skattefri virksomhedsomdannelse til et ApS?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664648.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Dec 2015 22:11:50 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1664648</guid><dc:creator>Jesper_nl</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664648.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1664648&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du betaler samlet altid fuld selskabsskat af alt ikke h&amp;aelig;vet overskud. Kun hvis du i &amp;aring;r havde h&amp;aelig;vet mere end &amp;aring;rets overskud, ville du f&amp;aring; modregning. F.eks du havde overskud i &amp;aring;r p&amp;aring; 100.000 kr og h&amp;aelig;vede 200.000 kr&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er jeg ikke helt enig med dig i. Opsparet overskud (og dermed virksomhedsskat heraf) er et valg, man kan jo ogs&amp;aring; v&amp;aelig;lge at hens&amp;aelig;tte (differencen mellem et st&amp;oslash;rre overskud end H&amp;aelig;vninger) til en konto for senere h&amp;aelig;vning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; l&amp;aelig;nge du h&amp;aelig;ver mindre end dit overskud, s&amp;aring; overf&amp;oslash;res der bare mere og mere acontoskat - som kan ende med, at du skal af med topskat&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvilket netop er en af ulemperne ved at v&amp;aelig;lge at opspare. Der akkumuleres et stort opsparet overskud som ved eksempelvis afvikling eller salg af virksomheden potentielt kan medf&amp;oslash;re at det hele skal beskattes i samme indkomst&amp;aring;r (med en stor topskattebetaling til f&amp;oslash;lge)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mange (efter min mening) kunne med fordel v&amp;aelig;lge andre muligheder i stedet, eksempelvis hens&amp;aelig;ttelse til senere h&amp;aelig;vning&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664645.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Dec 2015 22:02:49 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1664645</guid><dc:creator>Jesper_nl</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664645.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1664645&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MartinF-:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er ikke i n&amp;aelig;rheden af topskattegr&amp;aelig;nsen.&lt;br /&gt;Jeg valgte sidste &amp;aring;r som var mit f&amp;oslash;rste &amp;aring;r med virksomheden at opspare penge i virksomheden, istedet for at udbetalte dem alle til mig selv, for at konsolidere virksomheden&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Nu skriver du ikke hvad din hj&amp;aelig;lper har af baggrund for at hj&amp;aelig;lpe med en VSO, men jeg kan ikke forst&amp;aring; hvorfor der overhovedet bliver valgt at lave opsparet overskud n&amp;aring;r du ikke er t&amp;aelig;t p&amp;aring; topskat. Der kan selvf&amp;oslash;lgelig sagtens v&amp;aelig;re en fornuftig forklaring, eksempelvis virksomheden har tr&amp;aelig;k p&amp;aring; en dyr kassekredit og alle kroner der kan frigives derfor t&amp;aelig;ller.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg havde nok valgt at hens&amp;aelig;tte til senere h&amp;aelig;vning i stedet, og dermed lade dig almindelig indkomstbeskatte af det bel&amp;oslash;b som er sparet op. Ja, det havde v&amp;aelig;ret dyrere rent skattem&amp;aelig;ssigt her og nu, men du havde ikke skulle hensl&amp;aelig;be et opsparet overskud. Problemet med et opsparet overskud er jo at det begr&amp;aelig;nser dine muligheder med virksomheden, da eksempelvis en afvikling eller salg af virksomheden muligvis fordrer det opsparede overskud beskattet p&amp;aring; en gang.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men det skal ikke fra min side lyde som en kritik af din r&amp;aring;dgiver, jeg h&amp;aring;ber bare vedkomne har overvejet alle mulighederne i en VSO. Min personlige holdning er at alt for mange sparer op uden at t&amp;aelig;nke alle aspekter af VSO&amp;#39;ens skatteoptimeringsmuligheder.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664632.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Dec 2015 21:02:53 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1664632</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664632.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1664632&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;N&amp;aring;r du ikke h&amp;aelig;ver - lad os sige 100.000 kr forrige &amp;aring;r som bliver st&amp;aring;ende som overskud- og s&amp;aring; f.eks har overskud p&amp;aring; 100.000 kr igen - og nu h&amp;aelig;ver 50.000 kr - s&amp;aring;:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;forrige &amp;aring;r 100.000 overskud - selskabskat af det&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;i &amp;aring;r 100.000 overskud - selskabskat af det - og s&amp;aring; h&amp;aelig;ver du nu mindre end &amp;aring;rets overskue i &amp;aring;r - vi siger 50.000 kr. Det betyder, at du nu betaler personskat af de 50.000 kr du h&amp;aelig;ver, og s&amp;aring; betaler du selskabsskat af de 50.000 kr du ikke h&amp;aelig;ver - Ialt har du nu 150.000 kr st&amp;aring;ende som ikke h&amp;aelig;vet overskud, s&amp;aring; det er helt korrekt, at du ikke f&amp;aring;r sidste &amp;aring;rs acontoskat retur&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du betaler samlet altid fuld selskabsskat af alt ikke h&amp;aelig;vet overskud. Kun hvis du i &amp;aring;r havde h&amp;aelig;vet mere end &amp;aring;rets overskud, ville du f&amp;aring; modregning. F.eks du havde overskud i &amp;aring;r p&amp;aring; 100.000 kr og h&amp;aelig;vede 200.000 kr&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;S&amp;aring; ville du betale personskat af de 200.000 kr - MEN du ville f&amp;aring; modregnet acontoskatten af de 100.000 du betalte fra forrigere &amp;aring;rs overskud - s&amp;aring; DER ville du f&amp;aring; det modregnet. S&amp;aring; l&amp;aelig;nge du h&amp;aelig;ver mindre end dit overskud, s&amp;aring; overf&amp;oslash;res der bare mere og mere acontoskat - som kan ende med, at du skal af med topskat&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664631.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Dec 2015 20:50:05 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1664631</guid><dc:creator>MartinF-</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664631.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1664631&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Jesper,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mange tak for svaret.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har tilknyttet en person som st&amp;aring;r for at f&amp;aring; indrapporteret de rigtige tal til SKAT, af hvem jeg har f&amp;aring;et af vide jeg ikke kunne f&amp;aring; den forel&amp;oslash;bige betalte skat fra tidligere &amp;aring;r godtgjort i &amp;aring;r da jeg udbetaler mindre end overskuddet og dermed igen opspare penge i virksomheden, hvilket er &amp;aring;rsagen til mit sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l da det undrede mig meget da det virkede urimeligt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er ikke i n&amp;aelig;rheden af topskattegr&amp;aelig;nsen.&lt;br /&gt;Jeg valgte sidste &amp;aring;r som var mit f&amp;oslash;rste &amp;aring;r med virksomheden at opspare penge i virksomheden, istedet for at udbetalte dem alle til mig selv, for at konsolidere virksomheden og v&amp;aelig;re sikker p&amp;aring; der ogs&amp;aring; er nogen til eventuelle d&amp;aring;rlige tider, da jeg forventede at jeg ville kunne f&amp;aring; godtgjort den forel&amp;oslash;bige betalte skat i de kommende &amp;aring;r (hvilket er &amp;aring;rsagen til jeg k&amp;oslash;rer VSO).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pengene jeg h&amp;aelig;vede til mig selv sidste &amp;aring;r blev alle hensat til senere h&amp;aelig;vning, og det samme skal ske i &amp;aring;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Martin&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664627.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Dec 2015 20:32:15 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1664627</guid><dc:creator>MartinF-</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664627.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1664627&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej John,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mange tak for svaret - jeg er naturligvis glad for at h&amp;oslash;re at det kan lade sig g&amp;oslash;re at f&amp;aring; godtgjort den forel&amp;oslash;bige betalte skat fra tidligere &amp;aring;r, alt andet ville n&amp;aelig;sten ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re urimeligt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;Aring;rsagen til mit sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l er fordi jeg rent faktisk har en &amp;oslash;konomiperson der st&amp;aring;r for at lukke mit regnskab og indrapporterer de rigtige tal til SKAT, som fortalte mig at jeg ikke kunne f&amp;aring; godtgjort den forel&amp;oslash;bige betalte skat som jeg ellers forventede, hvilket undrede mig meget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har henvist ham til indl&amp;aelig;gget her p&amp;aring; Amino.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Martin&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Reducering af foreløbig betalt skat fra tidligere år</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664493.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 11 Dec 2015 08:46:35 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1664493</guid><dc:creator>Jesper_nl</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1664493.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=1664493&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MartinF-:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er der nogen m&amp;aring;de hvorp&amp;aring; man i en personlig ejet virksomhed der k&amp;oslash;rer VSO kan reducere den forel&amp;oslash;big betalt skat fra tidligere &amp;aring;r, n&amp;aring;r man samtidig udbetaler mindre til sig selv end overskuddet i virksomheden?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som John allerede har skrevet, det kan klart anbefales at f&amp;aring; kvalificeret hj&amp;aelig;lp til en VSO.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r dit sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l som om det er den indeholdte virksomhedsskat af det opsparede overskud som du &amp;oslash;nsker at reducere?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det korte svar er, ja det kan du sagtens reducere samtidig med din virksomhed har st&amp;oslash;rre overskud end du h&amp;aelig;ver! Men om det er klogt er en hel anden diskussion, da det ikke er uden konsekvenser at reducere virksomhedsskatten (og i naturlig sammenh&amp;aelig;ng heraf, det opsparede overskud)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du anvender det opsparede overskud og f&amp;aring;r refunderet den indeholdte&amp;nbsp;virksomhedsskat vil din personlige indkomst stige tilsvarende, alts&amp;aring; du vil m&amp;aring;ske ryge ind i topskat (den er jo som regel af hensyn hertil, der i det hele taget bliver opsparet) Forskellen mellem overskud og h&amp;aelig;vninger kan i stedet for opsparing anbringes p&amp;aring; en anden beregningsm&amp;aelig;ssig konto som hedder &amp;quot;hensat til senere h&amp;aelig;vning&amp;quot; og p&amp;aring;virker ikke din selvangivelse direkte.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu kender jeg ikke baggrunden for hvorfor du anvender en VSO? men som regel er det jo et redskab som anvendes til&amp;nbsp;skatteoptimering i forhold til topskattegr&amp;aelig;nsen, og g&amp;aring;r som udgangspunkt ud fra det er derfor du ogs&amp;aring; har opsparet overskud?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>