<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Diverse administration hjælp</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/11.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;En ting er software og smarte systemer til økonomi, løn og administration, men hvis ikke din egen systematik er på plads, så nytter det ikke så meget.  Kom inden for i dette forum og vær med til en bred diskussion om diverse fremgangsmåder, virksomhedsledelse, økonomiadministration og emner som LEAN og dokumenthåndtering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi snakker også om de daglige og mere praktiske aspekter af virksomhedsadministration og økonomistyring. Det kan være, hvordan man udarbejder en korrekt faktura, eller hvordan man får sin telefon passet eksternt. Som sagt, det er et bredt forum, hvor alle spørgsmål og svar om administration tages seriøst.&lt;/p&gt;
</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Erhvervsstyrelsen - indberetning virker ikke på Explorer</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1579738.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 08 Jan 2015 18:02:11 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1579738</guid><dc:creator>Felicia6</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1579738.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=11&amp;PostID=1579738&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;div&gt;
&lt;div&gt;Indberetning af &amp;aring;rsrapport i &amp;quot;Regnskab Basis&amp;quot; virker ikke p&amp;aring; min Explorer (Version 11), der kun reagerer p&amp;aring; XBRL. Den g&amp;aring;r kun igennem p&amp;aring; en anden browser (Chrome), pog indberetningen blev derfor forsinket, jf. nedenst&amp;aring;ende korrespondance med Erhvervsstyrelsen.&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;&amp;nbsp;&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Er der andre, der har haft samme oplevelse?&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Med venlig hilsen&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Peter Hye&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;(l&amp;aelig;s nedefra)&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Tak for tilbagemeldingen;&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;nu har jeg indberettet via Chrome, men jeg pr&amp;oslash;vede igen i dag med Explorer, og den reagerer stadig ikke p&amp;aring; Regnskab Basis men kun p&amp;aring; XBRL. Jeg anvender Explorer version 11, og der er automatisk opdatering.&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Da min Explorer virker p&amp;aring; andre indberetninger som f. eks. Skat, kan jeg stadig ikke udelukke, at der ligger en fejl i programmet. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal demonstrere fejlen, men der er kommer blot ingen reaktion, n&amp;aring;r jer klikker p&amp;aring; Basis &amp;ndash; i mods&amp;aelig;tning til XBRL, hvor jeg bliver f&amp;oslash;rt videre.&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Jeg kender nu l&amp;oslash;sningen, nemlig at anvende en anden browser, men det kunne v&amp;aelig;re et problem for andre.&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Med venlig hilsen&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;Peter Hye&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;div&gt;&lt;span style="font-size:small;font-family:Calibri;"&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;div&gt;&lt;b&gt;From:&lt;/b&gt; &lt;a title="TheOls@erst.dk"&gt;Theis Bruun Olsen&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;&lt;b&gt;Sent:&lt;/b&gt; Wednesday, January 07, 2015 3:29 PM&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;&lt;b&gt;To:&lt;/b&gt; &lt;a title="peter.hye@mail.dk"&gt;mailto:peter.hye@mail.dk&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;&lt;b&gt;Subject:&lt;/b&gt; SV: Indberetning virker ikke p&amp;aring; Explorer&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;div class="WordSection1"&gt;
&lt;p&gt;K&amp;aelig;re Peter Hye,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Jeg skriver her til dig p&amp;aring; baggrund af din henvendelse til os af 31. december 2014 vedr. internet explorer og Regnskab Basis.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Jeg vil gerne n&amp;aelig;vne, at det er muligt at indberette en &amp;aring;rsrapport digitalt via Regnskab Basis ved brug af internet explorer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;I oktober 2014 blev Regnskab Basis reprogrammeret og det blev besluttet, at Regnskab Basis skulle underst&amp;oslash;ttes af internet explorer version 10 eller nyere versioner, da hovedparten af brugerne anvender disse versioner. Alternativt kan man ogs&amp;aring; anvende en anden internet browser &amp;ndash; fx google chrome - som jeg kan forst&amp;aring; du har gjort i dit tilf&amp;aelig;lde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Jeg kan bem&amp;aelig;rke, at det altid er en god id&amp;eacute; at fors&amp;oslash;ge sig i en anden internet browser, hvis man oplever noget mystisk p&amp;aring; Regnskab Basis. Det g&amp;aelig;lder s&amp;aring;vel ogs&amp;aring; p&amp;aring; andre hjemmesider, netbank osv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Jeg h&amp;aring;ber, at det er svar p&amp;aring; din henvendelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Med venlig hilsen&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;b&gt;Theis Bruun Olsen&lt;/b&gt;&lt;br /&gt;Fuldm&amp;aelig;gtig&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;b&gt;ERHVERVSSTYRELSEN&lt;br /&gt;&lt;/b&gt;Erhvervsvilk&amp;aring;r og regulering&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Dahlerups Pakhus&lt;br /&gt;Langelinie All&amp;eacute; 17&lt;br /&gt;2100 K&amp;oslash;benhavn &amp;Oslash;&lt;br /&gt;Telefon: +45 3529 1000&lt;br /&gt;www.erhvervsstyrelsen.dk&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;ERHVERVS- OG V&amp;AElig;KSTMINISTERIET&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;a&gt;&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Fra:&lt;/b&gt; Peter Hye [&lt;a&gt;mailto:peter.hye@mail.dk&lt;/a&gt;] &lt;br /&gt;&lt;b&gt;Sendt:&lt;/b&gt; 31. december 2014 12:24&lt;br /&gt;&lt;b&gt;Til:&lt;/b&gt; Erhvervsstyrelsen&lt;br /&gt;&lt;b&gt;Emne:&lt;/b&gt; Indberetning virker ikke p&amp;aring; Explorer&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;"&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;Jeg havde overset indberetningsfristen for ApS 14850074 indtil jeg i min e-boks modtog p&amp;aring;kravsskrivelse dateret den 11.12.2014.&lt;/p&gt;
&lt;div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;For at overholde den her angivne frist, den 23. ds., har jeg forg&amp;aelig;ves fors&amp;oslash;gt at indberette via virk.dk p&amp;aring; min Explorer browser, som jeg altid har brugt som standard til indberetninger. Den virkede imidlertid ikke p&amp;aring; &amp;ldquo;regnskab 2.0 &amp;ndash; basis&amp;rdquo; men kun p&amp;aring; XBRL versionen, som jeg ikke har adgang til, og den virker stadig ikke.&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Da jeg ikke kunne komme igennem til Erhvervsstyrelsen, tog jeg kontakt med en it-ekspert, som ikke kunne konstatere, hvor fejlen l&amp;aring;. Han anbefalede at pr&amp;oslash;ve en anden browser, f.eks. Chrome eller Firefox.&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Med Chrome gik indberetningen igennem uden problemer.&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Nu kender jeg l&amp;oslash;sningen, men jeg h&amp;oslash;rer gerne fra Deres it afdeling, hvorfor Explorer ikke kan anvendes p&amp;aring; &amp;ldquo;regnskab 2.0 &amp;ndash; basis&amp;rdquo;.&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Med venlig hilsen&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;Peter Hye&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>