<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan får man lån &amp; finansiering til sine ideer?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/10.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Finansiering af en forretningsidé kan være et springende punkt for din succes som iværksætter. Der er mange muligheder for at rejse kapital, og her i dette forum diskuterer vi metoderne, og du kan få hjælp til at finde den finansieringsform, som er bedst for din virksomhed. For nogle vil venturekapital være oplagt, andre bør overveje et banklån, mens en tredje gruppe måske bør spare op eller finde midlerne i familien. 
Du vil også hurtigt kunne få svar på, om andre mener, at din idé er værd at investere i, og måske kan du ligefrem finde en investor til dit projekt.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Kære Amino - Don't Cry Wolf! - Mangler et MEGET overskueligt beløb til opstart.</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1434572.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 04 Jan 2014 20:23:34 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1434572</guid><dc:creator>Simon R</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1434572.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=1434572&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;K&amp;aelig;re Amino!&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; S&amp;aring; kom tiden endelig. Jeg er klar. Omst&amp;aelig;ndighederne og rammerne, der g&amp;oslash;r det hele muligt, er ved at falde p&amp;aring; plads. Jeg mangler kun dig. Eller, rettere, jeg mangler nogle af dine penge, siger jeg bramfrit og med et smil p&amp;aring; l&amp;aelig;ben. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Mit navn er Simon. Jeg er fotograf, vover jeg ydmygt at p&amp;aring;st&amp;aring;, og jeg er ved at k&amp;oslash;re i stilling til en lille, men hyggelig biks, i hj&amp;oslash;rnet af Nordhavn Kbh. - Jeg har f&amp;aring;et atelier der, og regner med, at satse p&amp;aring; familie/par/portr&amp;aelig;t og produkt fotografi.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Mit problem er, at jeg har nogle udgifter, jeg ikke kan overkomme ved egen kraft. Jeg mangler, og jeg ved, at det, rent ud sagt, for de fleste af jer her, er et latterligt lavt bel&amp;oslash;b, men for mig er det en mindre formue: 7.500,- kroner for, at jeg kan v&amp;aelig;re klar.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Latterligt ikke? Men det er reglerne, jeg mangler penge til opstart, og jeg har ikke nogen jeg kan tr&amp;aelig;kke p&amp;aring; for den slags penge, s&amp;aring; derfor sp&amp;oslash;rger jeg jer. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Mit opstartsbudget - de ting jeg Pt. mangler for at komme igang - er s&amp;aring;ledes:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; * PC + sk&amp;aelig;rm: 4.000,- for en maskine, der kan lige pr&amp;aelig;cis hvad den skal, og ikke mere (v&amp;aelig;lger at bygge min egen, fordi jeg ikke stoler p&amp;aring; dba.dk.)&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; * Fotoudstyr: 3.000,- - 2 xflash, softbox, baggrunde, &amp;quot;produkt telt&amp;quot;, lysm&amp;aring;ler.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; * Printer: 1.200,- * Mobilt internet og softwarepakke: 300,-&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Det er det, og det er hvad jeg mangler. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Huslejen klarer jeg selv og opgaverne kommer med ops&amp;oslash;gende arbejde og via &amp;quot;word of mouth&amp;quot;.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Jeg regner med, at kunne konkurrere, og konkurrere godt, b&amp;aring;de fordi kvaliteten af det jeg laver er s&amp;aring; h&amp;oslash;j og fordi jeg reelt ikke skal LEVE af det her: Jeg er Pt. f&amp;oslash;rtidspensionist, og vil arbejde med det her som hobbyvirksomhed ( Max oms&amp;aelig;tning p&amp;aring; et &amp;aring;r: 52.000,-) hvilket jeg, selv med investeringen her, husleje og indtjening, ikke kommer op p&amp;aring; de f&amp;oslash;rste mange m&amp;aring;neder. G&amp;oslash;r jeg alligevel, f&amp;aring;r jeg et CVR. Nr. og k&amp;oslash;rer derfra. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt; I den anledning skal jeg starte til iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter kursus D. 14/1-2014, hvor jeg vil blive yderligere rustet til at klare begge former for virksomhed.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Yderligere er et langsigtet m&amp;aring;l, hvis der g&amp;aring;r sport i jobbet, at lave en 2 mandsvirksomhed, der tilbyder produktfotografi + hjemmesidel&amp;oslash;sninger til mindre virksomheder (til hvilke vil jeg helst ikke ud med endnu da v&amp;aelig;ggene har &amp;oslash;rer :) men jeg har nogle id&amp;eacute;er og et godt hul i markedet, hvor der er plads til to gutter, der vil g&amp;oslash;re en indsats.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Alt i alt, et lille hj&amp;oslash;rne af Arbejds Danmark, der kan startes op, og k&amp;oslash;re, for den bagatel af et bel&amp;oslash;b, som jeg alts&amp;aring; PT. st&amp;aring;r og mangler.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Og ja, jeg har v&amp;aelig;ret herinde f&amp;oslash;r - min gamle tr&amp;aring;d fik omkring 30.000 l&amp;aelig;sere - et vilk&amp;aring;r jeg, p&amp;aring; ingen m&amp;aring;der kunne overskue og rumme p&amp;aring; det tidspunkt; Jeg var, i den periode, r&amp;aring;-syg. Jeg sloges med angst, massive m&amp;aelig;ngder af den, kaos, aktive psykotiske symptomer og jeg havde det, uanset hvor velformuleret og konsekvent jeg virkede i den periode, simpelthen super d&amp;aring;rligt.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; En opf&amp;oslash;lgning p&amp;aring; hele fad&amp;aelig;sen og mit liv dengang, for de der er interesserede, er, at jeg.. som bekendt, ikke fik startet virksomhed, at jeg, p&amp;aring; overfladen, ikke kom ret mange andre steder end min lejlighed, og at jeg, fortsat, i mange m&amp;aring;neder efter, havde det .. pisse sv&amp;aelig;rt.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Der kom lys dog. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Mit opl&amp;aelig;g blev lavet engang i vinteren for omkring 2 &amp;aring;r siden, og tiden efterf&amp;oslash;lgende var en kamp, der mildest talt.. det var pisse h&amp;aring;rdt, men et resum&amp;eacute; er, at jeg, i marts m&amp;aring;ned, kom til konklutionen, at &amp;quot;Enten tager du dig sammen, eller ogs&amp;aring; d&amp;oslash;r du af det liv du lever.&amp;quot;, s&amp;aring;, jeg tog vandretur: Midt i skide kolde marts, vandrede jeg 150 kilometer langs H&amp;aelig;rvejen i S&amp;oslash;nder-Jylland, og k&amp;aelig;mpede, hver dag, med en angst s&amp;aring; skide gennemgribende, at det sortnede, men, samtidigt, med en angsthorisont, der, ved hvert skridt, blev skubbet l&amp;aelig;ngere og l&amp;aelig;ngere v&amp;aelig;k fra Amager, hvor min hverdag er, og hvor jeg stadig bor i dag.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Og ja, det var skide koldt - marts i Danmarks, med en sommersovepose og et nettotelt, det er reelt ikke noget at &amp;oslash;nske sig men, det skulle g&amp;oslash;res og kampen var n&amp;oslash;dvendig, uomtvistelig n&amp;oslash;dvendig. Og ja, selv om angsten &amp;aring;d mig konstant, s&amp;aring; kom jeg ogs&amp;aring;, ved hvert eneste isnende kolde skridt, det t&amp;aelig;ttere p&amp;aring; virkeligheden: De var en kamp; isnende kolde, ensomme og pisse frygtelige men.. de var ogs&amp;aring; en afsked med en ramme, og et lige s&amp;aring; skr&amp;aelig;mmende f&amp;aelig;ngsel, der havde v&amp;aelig;ret hverdag i over 10 &amp;aring;r; En hverdag i ensomhed og med en verden, der kunne t&amp;aelig;lles p&amp;aring; 4 v&amp;aelig;gge, en PC og en pizzamand.. Jeg havde intet at miste, og greb det.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; I mangel af bedre ord kan man sige, at det var et absolut n&amp;oslash;dvendigt opg&amp;oslash;r med min angst og mine fobier; verden skulle erobres, og den blev det. Et skide besn&amp;aelig;rrende skridt af gangen.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; P&amp;aring; et tidspunkt havde jeg f&amp;aring;et nok. Jeg var &amp;quot;blevet bl&amp;aelig;st igennem&amp;quot; og havde mere brug for tryghed ( skizofreni og stress er bare et nogo, og det er uvished.) s&amp;aring;, jeg fik et lift til Aarhus, og m&amp;oslash;dte en fantastisk mand der, der, med den samme form for omsorg jeg blev m&amp;oslash;dt med af jer, vover jeg at sige, lod mig sove p&amp;aring; hans loft. Jeg var i &amp;Aring;rhus i 8-10 dage, boede om dagen hvor livet f&amp;oslash;rte mig hen, men om natten p&amp;aring; dette loft - et sted jeg n&amp;aelig;vner, fordi det var her, det gik op for mig, at jeg IKKE er f&amp;aelig;rdig, at jeg STADIG har en fremtid og, fra et personligt religi&amp;oslash;st synspunkt, at mine guder og gudinder IKKE har svigtet mig - jeg n&amp;aring;ede, med andre ord, en helt unik afklaring, der kulminerede med, at jeg tog hjem og.. faldt direkte tilbage i hullet igen: PC, natteroderi og helvede. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Dog med perspektivet om, at verden var et st&amp;oslash;rre sted end mine fire v&amp;aelig;gges f&amp;aelig;ngsel.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; 3 m&amp;aring;neder senere, var jeg igen p&amp;aring; vejene, og efter jeg kom hjem gik det fremad - jeg begyndte at komme i vores lokale v&amp;aelig;rested her p&amp;aring; Amager; N.A.B.O., jeg m&amp;oslash;dte min, stadigt allermest skattede og fantastiske veninde, Anna (der, mere end nogen anden, har v&amp;aelig;ret min st&amp;oslash;tte og styrke i de sidste par &amp;aring;r) og jeg begyndte at holde mit hjem p&amp;aelig;nt (der ellers, i h&amp;oslash;j grad lignede det v&amp;aelig;rste man kan forestille sig, n&amp;aring;r man siger &amp;quot;skizofren bolig&amp;quot;.) og tingene gik langsomt fremad og fik form.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Opsummeringen er, at jeg, i efter&amp;aring;ret 2012, endnu engang blev skide syg: Mit nyvundne territorie, Verden, kr&amp;aelig;vede s&amp;aring; meget mere af mig end de 10-12 &amp;aring;r foran PC&amp;#39;en havde gjort, og jeg blev indlagt igen: 2 m&amp;aring;neder i et skizofrent mareridt, der syntes endel&amp;oslash;st, men med ny og bedre medicin som resultat, og tingene kunne begynde at g&amp;aring; virkeligt fremad. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt; I dag, og som de sidste 12-18 m&amp;aring;neder har v&amp;aelig;ret, holder jeg mit hjem p&amp;aelig;nt og rent, jeg vasker (hvilket var umuligt for mig i mine d&amp;aring;rlige perioder) mit eget t&amp;oslash;j, jeg handler ind, lever, forholdsvist, sundt, jeg kommer op, hver morgen, OG jeg har holdt min plante i live i over 12 m&amp;aring;neder (Yay). - Kort sagt, jeg er klar til en lille hverdag, og jeg vil fanme gerne i gang med den - jeg har t&amp;aelig;nkt p&amp;aring; Kofoed skole, men.. det er fotografiet, der tr&amp;aelig;kker, og det er det jeg vil lave.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; S&amp;aring;, med fare for at sl&amp;aring; veksler p&amp;aring; min egen historie, og jeres goodwill, s&amp;aring; vil jeg alligevel sp&amp;oslash;rge; L&amp;aring;n mig de penge? Jeg lover, at jeg vil f&amp;aring; dem til at yngle, og at jeg, hvis jeg ikke kan, vil lave en afdragsordning med jer, s&amp;aring; I er sikre p&amp;aring; at f&amp;aring; jeres penge tilbage uanset hvad.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Med det vil jeg vil sige jer tak for at l&amp;aelig;se og &amp;oslash;nske jer godt nyt&amp;aring;r, og s&amp;aring;, endnu engang, sige tak for jeres hj&amp;aelig;lp dengang - jeg har sengen endnu, men kameraet, m&amp;aring; jeg desv&amp;aelig;rre sige, har jeg ikke l&amp;aelig;ngere, til min store sorg - jeg elskede det, men mit uheld er ofte st&amp;oslash;rre end min taknemmelighed, men jeg glemmer det aldrig, eller historien bag.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Mvh.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Simon Rosenkilde&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; PS. Jeg har et site, hvor I kan se noget af mit arbejde - det er ikke alt sammen lige professionelt, der skal arbejdes mere p&amp;aring; det, men det giver en id&amp;eacute; om hvad jeg kan. Niveauet, vil jeg dog n&amp;aelig;vne, bliver afsindigt meget h&amp;oslash;jere, n&amp;aring;r jeg har det rette udstyr - de fleste af disse billeder er taget p&amp;aring; 6-8 M2 i hj&amp;oslash;rnet af min stue, og efterredigeret med d&amp;aring;rlig software - l&amp;aring;net i sig selv, og de muligheder det &amp;aring;bner for, vil l&amp;oslash;fte mit arbejde endnu mere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Mit site: &amp;nbsp;&lt;a href="http://lechatnoir.wix.com/rosenkildeofdenmark"&gt;http://lechatnoir.wix.com/rosenkildeofdenmark&lt;/a&gt;&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; PPS. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal lave dette opslag idag, eller om jeg skal vente med det, til jeg har v&amp;aelig;ret p&amp;aring; iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tterkursus. - Der vil, h&amp;oslash;jest sandsynligt, dukke elementer op i den process, der vil kr&amp;aelig;ve yderligere kapital men, jeg har har, for nuv&amp;aelig;rende, ikke id&amp;eacute; om hvad det skal v&amp;aelig;re kun, at det virker lidt for legende let, at jeg kan komme i gang for s&amp;aring; f&amp;aring; penge, men.. ja, poster nu, og s&amp;aring; m&amp;aring; der v&amp;aelig;re opf&amp;oslash;lgning p&amp;aring; det som det udvikler sig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt; Simon&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>