<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvilken virksomhed skal jeg starte?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/2828.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;I dette forum stiller vi skarpt på din forretningside: Hvilken branche, hvilke type virksomhed skal du vælge, og hvordan skal det hele organiseres for at du fra starten får de bedste chancer for succes? Det at vælge det rigtige forretningsområde og marked med det helt rigtige virksomhedskoncept kan gøre forskellen på en succes og fiasko. Derfor diskuterer vi her opstartsmuligheder, så du får det mest velunderbyggede grundlag for at starte virksomhed i det optimale forretningsområde. Kom med din forretningside, dine kompetencer og fortæl os hvad dit fokus er, så tager vi en diskussion, hvor alle bliver klogere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Hjælp til projekt for førtidspensionister og andre socialeudsatte</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1797752.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 01 Mar 2018 10:23:01 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1797752</guid><dc:creator>VKM</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1797752.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=2828&amp;PostID=1797752&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har en id&amp;eacute; til et projekt, som skal hj&amp;aelig;lpe f&amp;oslash;rtidspensionister og andre socialeudsatte, til at komme lidt t&amp;aelig;tter p&amp;aring; arbejdsmarkedet eller kunne fors&amp;oslash;rge sig selv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nedenfor vil jeg gerne pr&amp;oslash;ve at beskrive det s&amp;aring; godt som jeg kan og hvorfor jeg gerne vil g&amp;oslash;re dette og jeg h&amp;aring;ber at nogle som vil hj&amp;aelig;lpe mig med det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Om mig:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Jeg er selv f&amp;oslash;rtidspensionist med skizofreni og lidt socialangst. B&amp;aring;de f&amp;oslash;r og efter jeg blev syg, har jeg pr&amp;oslash;vet alt muligt arbejde, s&amp;aring; som butiksmedarbejder, lagermedarbejder, kontoransat, s&amp;aelig;lger. Jeg har endda selv v&amp;aelig;ret selvst&amp;aelig;ndig indenfor e-handel et par gange. med og uden succes. &amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Hvorfor:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved at de fleste f&amp;oslash;rtidspensionister, som enligt gerne vil lave noget og m&amp;aring;ske p&amp;aring; et tidspunkt gerne vil tilbage p&amp;aring; arbejdsmarkedet. Men mange har ikke uddannelserne eller ved ikke hvordan man kommer derhen, med de problemer vi har. Jeg synes derfor tit at &amp;rdquo;vi&amp;rdquo; bliver glemt i &amp;rdquo;systemet&amp;rdquo; da vi ikke har nogle uddannelse. Men mange af os, blev jo n&amp;oslash;dt til at droppe ud af uddannelsen pga. vores problemer. Og n&amp;aring;r man s&amp;aring; gerne vil pr&amp;oslash;ve at komme tilbage, bliver vi s&amp;aring; pr&amp;oslash;ver at komme tilbage p&amp;aring; en uddannelse, kan vi ikke pga. vores pension.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har ogs&amp;aring; alt gerne ville hj&amp;aelig;lpe &amp;rdquo;folk som mig&amp;rdquo; til at undg&amp;aring; at udnyttet eller bare sat til at t&amp;aelig;lle skruer eller andet lidt ligegyldige arbejde. Bare s&amp;aring; virksomheder kan reklamere med en god social profil. L&amp;aelig;ngere ned vil jeg gerne komme med et personligt eksempel&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis man som f&amp;oslash;rtidspensionist gerne ville ud og arbejde lidt, skal det helst g&amp;aring; igennem noget som hedder Ekstern besk&amp;aelig;ftigelse, som er en del af ens lokale kommune. Og desv&amp;aelig;rre er mange af de jobs jeg personligt er blevet tilbud at t&amp;aelig;lle skrue eller lignede.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved ogs&amp;aring; at der sidder mange f&amp;oslash;rtidspensionister med rigtig gode IT-kompetencer og interesser, med kan ikke bruge dem, da de fleste virksomheder ikke vil ans&amp;aelig;tte folk dem og mig, med det problemer hvis har.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; hvad kommunen ikke vil hj&amp;aelig;lpe os med, bliver vi jo n&amp;oslash;dt til at g&amp;oslash;re selv. Det er ogs&amp;aring; derfor at jeg vil lave dette projekt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:2em;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit Eksempel:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg arbejdet p&amp;aring; et tidspunkt hos et firma, som solgte nogle bestemte varer og leveret og opsatte dem selv. Mit arbejde var som chauff&amp;oslash;r og mont&amp;oslash;r. Mit job bestod i at finde varerne p&amp;aring; lageret, l&amp;aelig;sse dem i varevognen, k&amp;oslash;re ud og aflevere og ops&amp;aelig;tte dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Min l&amp;oslash;n var delt mellem firmaet og Ekstern besk&amp;aelig;ftigelse. Fra Ekstern besk&amp;aelig;ftigelse fik jeg 15 kr. i timen, hvilket er noget som er fastlagt. Firmaet kunne selv bestemme hvor meget de vil give, men dog minimum 15 kr. i timen. S&amp;aring; jeg fik 15 kr. i timen fra firmaet. S&amp;aring; alt i alt 30 kr. i timen. Alle 3 chauff&amp;oslash;r i firmaet var ansat p&amp;aring; denne m&amp;aring;de.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ejeren af firmaet n&amp;aelig;vnte meget tit hvor glad han var, for at firmaet stort set altid havde en af de bedst indtjeninger i branchen. P&amp;aring; grund af at han tilbyder sine kunder leveringen og ops&amp;aelig;tningen gratis&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En levering, som normalt tager 1-1,5 timer og at udf&amp;oslash;re, hvor der som regel minimum skulle v&amp;aelig;re 2 mont&amp;oslash;r med.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Andre firmaer skal have omkring 500-800 kr. for at g&amp;oslash;re den samme ting.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved ikke hvor meget en chauff&amp;oslash;r og mont&amp;oslash;r skal have i timen andre steder, men jeg tror helt &amp;aelig;rligt ikke at de g&amp;oslash;r det for 30 kr. i timen. Og uden at jeg kan huske det, s&amp;aring; tror jeg at jeg fik nogenlunde den samme l&amp;oslash;n, da jeg gik med aviser som 13-&amp;aring;rige.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Andre eksempler:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Manden fra Congo:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; mit tidligere arbejde, som chauff&amp;oslash;r &amp;amp; mont&amp;oslash;r.&amp;nbsp; M&amp;oslash;dte jeg p&amp;aring; et tidspunkt en person fra Congo i Afrika, som havde mistet den ene arm i krigen dernede. Han var derfor f&amp;oslash;rtidspensionist og sad enligt bare derhjemme og lavet ingenting, og surfede enligt bare rundt for at f&amp;aring; tiden til at g&amp;aring;. Han ville enligt gerne ud at lave noget, men p&amp;aring; grund af hans begr&amp;aelig;nsninger, var er det rigtigt sv&amp;aelig;rt at finde noget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg fortalte ham om min id&amp;eacute; og han kunne enligt godt se sig selv g&amp;oslash;re eller l&amp;aelig;rer nogle af de ting, som jeg n&amp;aelig;vnte. Men kunne da ogs&amp;aring; godt se at han ikke ville kunne det hele.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derfor forklaret jeg ham, at jeg nok skulle l&amp;aelig;rer ham hvordan man ops&amp;aelig;tter de grundl&amp;aelig;ggende til p&amp;aring; en webshop. Hvis han s&amp;aring; p&amp;aring; et tidspunkt kunne t&amp;aelig;nke sig at pr&amp;oslash;ve at l&amp;aelig;rer noget mere, som vil jeg da ogs&amp;aring; gerne pr&amp;oslash;ve at l&amp;aelig;rer ham det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men som jeg ogs&amp;aring; forklaret ham, s&amp;aring; beh&amp;oslash;ver man ikke at kunne det hele. Nogle supergode til grafik, s&amp;aring; som designs til bl.a. logoer, men kan ikke finde ud af at skrive koder eller s&amp;aelig;tte en hjemmeside op.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En Gammel veninde&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har en gammel veninde, som ogs&amp;aring; er f&amp;oslash;rtidspensionist pga. nogle psykiske problemer. Hun er supergode til at tegne og male, b&amp;aring;de p&amp;aring; papir og p&amp;aring; en computer, og bruger meget tid p&amp;aring; det. Men igen er problemet, at det der ikke er nogle som vil ans&amp;aelig;tte hende, da hun ikke altid er stabil med at m&amp;oslash;de ind p&amp;aring; arbejde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; hvorfor ikke finde nogle designopgaver til hende eller andre som hende, som hun kunne lave.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Jeg ved ogs&amp;aring; godt at vi ikke kan arbejde 35 timer om ugen, og ikke skal have fuld l&amp;oslash;n, men hvis der en som f.eks. kan lave 1 logo om ugen og f&amp;aring; lidt for det, hvorfor skal man s&amp;aring; ikke hj&amp;aelig;lpe den person?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derfor:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der for vil jeg gerne lave en platform og en hjemmeside/webshop.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; platformen skal man kunne oprette sig som bruger og takke ja til de opgaver eller kursuser, som man har lyst til.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; hjemmesiden/webshoppen skal kunne k&amp;oslash;be nogle af de ydelser vi kan tilbyde. Det kan f.eks. v&amp;aelig;re design af logo, ops&amp;aelig;tning af webshop, jingle til reklamespot og meget mere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad har jeg brug for:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har brug for at finde ud af om der er nogle fonde man kan s&amp;oslash;ge. Nogle personer og virksomheder, som kunne t&amp;aelig;nke sig at hj&amp;aelig;lpe mig med at g&amp;oslash;re dette til virkelighed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis der er nogle sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l vil jeg da meget gerne pr&amp;oslash;ve at besvare dem&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>