<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/15826.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Her diskuterer vi, hvordan man kommer i gang som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter, hvordan man starter en virksomhed op, og hvad det vil sige at v&amp;aelig;re selvst&amp;aelig;ndig. Der er mange ting at overveje, inden tager springet med opstart af en ny virksomhed, men du kan v&amp;aelig;re sikker p&amp;aring;, at de mange aminoer vil g&amp;oslash;re meget for hj&amp;aelig;lpe dig. Entrepren&amp;oslash;rskab er i dette forum i h&amp;oslash;js&amp;aelig;det, og vi fokuserer p&amp;aring; de problemstillinger, men har, allerede inden man ved, hvilken branche man som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter skal satse p&amp;aring; med sin nye virksomhed. Velkommen til, vi gl&amp;aelig;der os til at h&amp;oslash;re om dine overvejelser og sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l som ny iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Nystartet / omstrukturering af eksisterende virkshomed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1691625.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 10 Apr 2016 06:11:30 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1691625</guid><dc:creator>Anker Buchholtz</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1691625.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1691625&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg har brug for lidt hj&amp;aelig;lp vedr en udfordring omkring ny/omstrukturering af virksomhed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har igennem en &amp;aring;rr&amp;aelig;kke haft mine virksomheder indenfor kursus og eventbranchen Team-nord samt en webshop www.klatregrej.nu, der er i stadig udvikling. Begge virkshomheder har v&amp;aelig;ret &amp;quot;fritidsbesk&amp;aelig;ftigelser&amp;quot; men de sidste &amp;aring;r er det stukket helt af. Derfor har jeg k&amp;oslash;bt mig fri 2 dage i ugen nu, samt f&amp;aring;et et job med stor fleksibilitet, s&amp;aring;ledes is&amp;aelig;r Team-nord kan udvikles. Dette har kastet flere store tilbud af sig, samt sp&amp;aelig;ndende projekter (i min verden) fx landst&amp;aelig;vnet 2017&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I forbindelse med omstruktureringen blev jeg tilbudt partnerskab af min leverand&amp;oslash;r af udstyr. Tilbuddet var interessant og der er gode perspektiver i hans virkshomhed. Udover en v&amp;aelig;sentlig pengesum som indskud, skulle Team-nord og webshoppen ogs&amp;aring; indg&amp;aring; i partnerskabet. Efter modne overvejelser takkede jeg nej tak af forskellige &amp;aring;rsager. Dels &amp;oslash;konomien var noget usikker, men ogs&amp;aring; tanken om at &amp;quot;give&amp;quot; sine b&amp;oslash;rn v&amp;aelig;k huede mig ikke, da is&amp;aelig;r Team-nord er blevet mere og mere mit projekt. her startede vi 4 for mange &amp;aring;r siden, men pga forskelligt mindset og tidsforbrug gav det kun mening at jeg fortsatte med Team-nord. Den proces omkring Team-nord, og frustrationen om manglende modspil gjorde jeg overtog det hele. De bolde jeg s&amp;aring; kastede op i luften, var der kun en til at gribe, hvilket gjorde jeg undgik en masse frustrationer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Netop processen omkring Team-nord gav en tanker om et partnerskab, og istedet lavede vi en aftale om 1 dags ans&amp;aelig;ttelse i ugen. Det har v&amp;aelig;ret interessant at pr&amp;oslash;ve og jeg har haft det rigtig godt i de 8 m&amp;aring;neder de varede. en af opgaverne var blandt udvikling af salg til butikker, hvilket jeg m&amp;aring; erkende jeg ikke kom i m&amp;aring;l med. Her syntes jeg ikke at jeg blev brugt rigtigt i forhold til mine kompetancer. Vi har nu aftalt at jeg stopper af forskellige &amp;aring;rsager, blandt andet svigtende ordre, men ogs&amp;aring; meget diffuse arbejdsopgaver som jeg ikke er kommet i m&amp;aring;l med. Det har v&amp;aelig;ret en delvis f&amp;aelig;lles beslutning, som jeg har fuld forst&amp;aring;else for!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu overvejer vi s&amp;aring; alligevel et &amp;quot;partnerskab&amp;quot; / ny f&amp;aelig;lles virksomhed omkring vores banebyggeri af highrope baner. Potentialet er stort her, og vi har nogle rigtig store projekter i st&amp;oslash;beskeen, bl.a. 2 first mover projekter i Danmark som du skal langt ned i Europa for at m&amp;oslash;de tilsvarende. Denne udviklingsdel og projektledelse syntes jeg er sp&amp;aelig;ndende og netop en af mine forcer, fremfor salg til butikker og kassepakning.&amp;nbsp;Der er nye sp&amp;aelig;ndende opgaver her, med interessant sparring. Men samtidig skal 2 &amp;quot;chefer&amp;quot; pludselig samarbejde og blive enig om mange forskellige ting - og det skal foreg&amp;aring; ligev&amp;aelig;rdigt, men ogs&amp;aring; fleksibelt og nemt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Netop et lille partnerskab i vores nye selskab, skal skydes ordentlig igang, da vi allerede egentlig har lavet flere jobs i dette regi, prim&amp;aelig;rt i min makkers gamle firma. Her var jobfordeling, afl&amp;oslash;nning, regnskaber, aftaler med mere, difust og uklare hvilket frustrere. &amp;nbsp;Derfor, for at komme ordentlig i gang med &amp;quot;den lille nye,&amp;quot; s&amp;aring; det bliver en succes, har jeg&amp;nbsp;brug for jeres bud p&amp;aring; f&amp;oslash;lgede:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Selskabsform - hvilken skal vi v&amp;aelig;lge. Der er &amp;oslash;konomi til indskud, men vi har ogs&amp;aring; meget &amp;quot;materiel&amp;quot; der kan v&amp;aelig;rdians&amp;aelig;ttes som indskud (Prim&amp;aelig;rt min makker)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Jeg l&amp;aelig;ste en tr&amp;aring;d her om 5 gode r&amp;aring;d om start af firma, hvoraf 4 handlede om hvordan man gjorde, n&amp;aring;r en virksomhed lukkede...tankev&amp;aelig;kkende. Gode r&amp;aring;d s&amp;oslash;ges til opstart og evt lukning igen, selvom alt jo er fryd og gammen i starten.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Arbejdsfordeling af opgaver i firmaet. &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp;Her vil der v&amp;aelig;re en v&amp;aelig;sentlig forskel p&amp;aring;, hvem der kan hvad. Jeg er god til kundekontakt, planl&amp;aelig;gning samt udvikling af nye &amp;quot;produkt omr&amp;aring;der&amp;quot; og habil til byggefasen. &amp;nbsp;Min makker er ogs&amp;aring; god til kundekontakt, regnskab men en teknisk n&amp;oslash;rd omkring byggeriet, byggenormer mm, og m&amp;aring;ske en af Danmarks bedste byggere og bygger v&amp;aelig;sentlig mere end jeg g&amp;oslash;r. Tidligere har vi lavet en fordeling af timer i forhold til hvad man har brugt af timer hver is&amp;aelig;r (P&amp;aring; byggeriet) Alt det indledende skal der jo ogs&amp;aring; laves en fordeling p&amp;aring;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Skidt for sig. Klare retningslinier for hvad der er i det nye selskab og hvad vi laver i vores &amp;quot;gamle&amp;quot; selskaber. Blandt andet kan vi f&amp;aring; grej i hans virksomhed til meget skarpe priser - man kan man tillade sig at forvente indk&amp;oslash;b til de priser, eller skal han have en ekstra fortjeneste p&amp;aring; at s&amp;aelig;lge udstyr til &amp;quot;den ny virksomhed&amp;quot; (Som han jo er medejer af?) Blandt andet har vi vent tankerne om en webshop knyttet til vores nye virksomhed, da der vil v&amp;aelig;re indledende salg, men ogs&amp;aring; salg i perioder efter projekterne er f&amp;aelig;rdigbygget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Og s&amp;aring; alt det jeg har glemt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg gl&amp;aelig;der mig til at h&amp;oslash;re jer Aminoers bud p&amp;aring; mine udfordringer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MVH Anker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>