<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvilken virksomhed skal jeg starte?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/2828.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;I dette forum stiller vi skarpt på din forretningside: Hvilken branche, hvilke type virksomhed skal du vælge, og hvordan skal det hele organiseres for at du fra starten får de bedste chancer for succes? Det at vælge det rigtige forretningsområde og marked med det helt rigtige virksomhedskoncept kan gøre forskellen på en succes og fiasko. Derfor diskuterer vi her opstartsmuligheder, så du får det mest velunderbyggede grundlag for at starte virksomhed i det optimale forretningsområde. Kom med din forretningside, dine kompetencer og fortæl os hvad dit fokus er, så tager vi en diskussion, hvor alle bliver klogere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Ny Niche/fagavis vurder og hjælp min ide på vej</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1676543.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 02 Feb 2016 23:59:49 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1676543</guid><dc:creator>MikkelNP</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1676543.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=2828&amp;PostID=1676543&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej k&amp;aelig;re Aminoer&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg arbejder p&amp;aring; at stifte min egen online niche fag Avis, selvf&amp;oslash;lgeligt inden for mit eget fag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg s&amp;oslash;ger r&amp;aring;d, vurderinger og svar p&amp;aring; nogle sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Blandt det eksisterende nyhedsomr&amp;aring;de findes der ikke &amp;eacute;n eneste konkurrent til min Avis. Opbygningen af Avisen bliver en ny type af Avis, kombineret med det som virker og er popul&amp;aelig;rt i dag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Inden for mit fag er der omkring 1.000.000 potentielle ugentlige l&amp;aelig;sere, alts&amp;aring; en del mere end mange andre nichemedier. Det skyldes at mit fag d&amp;aelig;kker over nogle af landets st&amp;oslash;rste borger interesseorganisationer og foreninger af frivillige. Her til er der nok omkring 200.000 som arbejder direkte med omr&amp;aring;det, mest i staten men ogs&amp;aring; i det private nok i et forhold p&amp;aring; 70/30. Nogle af landets st&amp;oslash;rste private fonde giver penge til omr&amp;aring;det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har observeret at der de seneste &amp;aring;r er sket en differentiering p&amp;aring; udbudsomr&amp;aring;det af online nyheder. Der er skudt en r&amp;aelig;kke niche medier op som hver har et meget begr&amp;aelig;nset fokus omr&amp;aring;de. Mest kendt er nok Watch koncernen med: MedWatch ogs&amp;aring; s&amp;oslash;stermedierne EnergiWatch, FinansWatch, F&amp;oslash;devareWatch, MediaWatch og ShippingWatch. &amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er her man holder sig up to date med nyheder inden for sit fag, hvis man arbejder inden for logistik og skibsfart eller medicinal branchen osv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lidt ligesom hvis man vil s&amp;aelig;lge sokker, s&amp;aring; &amp;aring;bner man hjemmesiden sortesokker og ikke sokker.dk&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; omr&amp;aring;det for videnskabelige nyheder er der videnskab.dk de har 18 ansatte.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at holde sig up to date med nyheder i dag, s&amp;aring; skal man klikke sig igennem nyhedssider 40 hjemmesider&amp;nbsp;aviser, ministerier, organisationer, klagen&amp;aelig;vn osv. dagligt eller ugentligt for at f&amp;aring; det hele med. Der udgives nok gennemsnitlig ca. 15 Nyheder p&amp;aring; omr&amp;aring;det dagligt. Fordi det er umuligt at finde fag nyhederne i det virvar af junk nyheder som udgives hver 5 sek, og fordi de nyheder ikke rigtig bliver gamle. Stiller l&amp;aelig;serne ikke samme krav til at de nyheder skal v&amp;aelig;re udgive minutter efter offentligg&amp;oslash;relse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Nogle f&amp;oslash;lger link grupper p&amp;aring; facebook, forum og HASH tagget nyheder, her bliver der samlet nogle af nyhederne. Ofte blandes der internationale nyheder med, de er ofte ikke relevante for fagomr&amp;aring;det. Hertil ender man jo ofte med at l&amp;aelig;se en masse andre nyheder, end dem man egentligt ville opdateres p&amp;aring; &amp;rdquo;junk nyhederne&amp;rdquo;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; arbejdspladserne holder folk sig up to date, ved at en medarbejder ugentligt sender et nyhedsbrev ud med nogle link. T&amp;aelig;nk p&amp;aring; hvad det koster i time arbejde ganget op for fx hver afdeling i en kommune, ministerier, private osv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De specifikke nyheder vil jeg samle for folk. Det vil jeg g&amp;oslash;re ved at lave en online avis som i starten bare skal linke til, og danne overblik over hvad Nyheder som der er rullet ind p&amp;aring; de forskellige medier. Det skal ske med daglige opdateringer. Her gennem g&amp;aring;r jeg alle nyhedssiderne, jeg skriver en kort tekst &amp;rdquo;referat&amp;rdquo; af nyhedens pointer og der linkes til nyheden udgiver. Hvis det er en betalingsartikel fx p&amp;aring; JP, er det planen at der efter ankomsten af l&amp;aelig;sere/brugere, vil blive skrevet l&amp;aelig;ngere artikler med betalingsartiklen eller artiklerne som kilde/kilder. I dag skal man v&amp;aelig;re abonnent 20 steder for at kunne l&amp;aelig;se den artikel de udgiver ugentligt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; sigt er det m&amp;aring;let og h&amp;aring;bet at der bliver nok trafik til at ans&amp;aelig;tte journalister, redakt&amp;oslash;r, grafiker osv. S&amp;aring; det bliver til en rigtig avis.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Inden det sker h&amp;aring;ber jeg det kan lykkedes at lavet et kvalitets debatforum som der er p&amp;aring; ing.dk, der er en enorm debat kultur inden for fagomr&amp;aring;det. Dog tager de eksisterende forum ikke udgangspunkt i nyheder, men problemstillinger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg g&amp;oslash;r prim&amp;aelig;rt det her af passion for mit fag, ikke pga. penge men projektet skal jo gerne have en udvikling og fremtid &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden g&amp;oslash;r jeg det af politisk &amp;aring;rsager, da fagomr&amp;aring;det ber&amp;oslash;re alle i landet men fyldet 0,1% af politikken. Hvilket jeg tror skyldes manglen fokus af medierne og en f&amp;aelig;lles platform for formidlingen og debatten.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mine sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l er:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvordan tjener man bedst penge p&amp;aring; s&amp;aring;dan et projekt, b&amp;aring;de i starten og p&amp;aring; sigt? det skal jo gerne kunne udvikle sig med tiden. Jeg vil tro den skrabet udgave avisen, &amp;aring;ret efter lanceringen vil have mindst 100.000 ugentlige l&amp;aelig;sere/brugere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er vel en fordel med reklamer n&amp;aring;r man er et niche medie inden for et afgr&amp;aelig;nset omr&amp;aring;de?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tror du det er en god ide?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er online aviser og min ide et d&amp;oslash;ende marked, hvis! hvorfor?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvordan skal jeg s&amp;oslash;ge investorer og hj&amp;aelig;lp. Skal jeg finde folk fx her, eller skal jeg fors&amp;oslash;ge at indg&amp;aring; samarbejder med et eksisterende medie, eller de faglige organisationer som er relevante.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skal jeg indg&amp;aring; samarbejde med et eksisterende forum om debat delen?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ser min rolle som Redakt&amp;oslash;r, jeg ved desv&amp;aelig;rre ikke meget om IT. Jeg har venner som arbejder med SEO og som kan lave hjemmesider. Men det er jo ikke sikkert de er de rette.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bare skyd l&amp;oslash;s med r&amp;aring;d :D&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du vil indg&amp;aring; i projektet, og har noget at bidrage med, s&amp;aring; skriv endeligt og vi kan holde et m&amp;oslash;de hvor jeg vil fort&amp;aelig;lle i detaljer hvad jeg arbejder med for et fagomr&amp;aring;de.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ellers ser jeg frem til andre kommentarer J&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; forh&amp;aring;nd tak.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>