<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Alt det andet om at starte virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;At starte virksomhed er en livsstil. Iværksættere har ofte entrepreneurship i blodet, og det betyder, at det ikke kun handler om en anden måde at gå på arbejde på. Iværksættere arbejdere på skæve tidspunkter, tager på egen hånd store beslutninger og kan have meget svingende indtægt.  Det påvirker familien, ferien og boligen. I dette forum snakker vi om alle de ting og hjælper hinanden med at komme videre.  Hvis du vil finde andre selvstændige i samme situation som dig selv, så er det her det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom inden for og få svar på dine spørgsmål om iværsætteri, feedback på dine egne problemstillinger og ideer og forretningsopstart.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Ny bruger med app idé - Referencer til udviklere samt anden inf. efterspørges</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1564563.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 20 Nov 2014 19:20:10 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1564563</guid><dc:creator>Tyfonen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1564563.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1564563&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej med jer.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;F&amp;oslash;rst lidt proforma: F&amp;oslash;rste indl&amp;aelig;g herfra, s&amp;aring; jeg undskylder p&amp;aring; forh&amp;aring;nd for evt. mangler eller andet som jeg ikke lige var opm&amp;aelig;rksom p&amp;aring;.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er en ung gut p&amp;aring; 19 &amp;aring;r, der l&amp;aelig;nge har haft lyst til at pr&amp;oslash;ve kr&amp;aelig;fter med iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri, men som altid har v&amp;aelig;ret bange for at tage springet. Det skyldes bl.a. at jeg endnu ikke har fundet et projekt med fremtid, samt at min &amp;oslash;konomi til tider (som i evig og altid) er meget begr&amp;aelig;nset og derfor ikke giver mig mulighed, eller nok snarere lyst, til at tage chancer.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu har jeg dog fundet en id&amp;eacute; som jeg br&amp;aelig;nder for! Jeg vil ikke give en dybdeg&amp;aring;ende forklaring af produktet, men blot n&amp;aelig;vne problemstillingen og mine visioner for produktet - uden at opridse en plan. M&amp;aring;let med appen er ikke profitbetonet, og projektet fremst&amp;aring;r, for mig selv, egentlig mest som en mulighed for en l&amp;aelig;ringsrig proces. Dermed ikke sagt at ambitionerne ikke er store, som i kommer til at l&amp;aelig;se.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I teorien er det en praktisk og simpel app, der skal have til form&amp;aring;l at g&amp;oslash;re op med et evigt irriterende problem for rigtigt mange mennesker &amp;ndash; et problem, hvor det snarere er reglen end undtagelsen, at det ogs&amp;aring; har ramt dig (og mig) inden vi er fyldt 50 - hvis ikke du allerede lider under det. Synsproblemer!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kort fortalt skal appen, v&amp;aelig;re behj&amp;aelig;lpelig under omgang med mobile enheder, i tilf&amp;aelig;lde af at man skulle have glemt brillerne. M&amp;aring;ske endda afl&amp;oslash;se dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;- Alle elsker tal og tidlige estimeringer og derfor har jeg lige lavet et par stykker for hyggens skyld.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lad os som udgangspunkt antage at de angivne tal er korrekte. Det er mest for afridse mulighederne, og jeg har desuden ikke taget mig tid til at dobbelttjekke med andre kilder.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt; Rent hypotetisk er kundesegmentet stort:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;-&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Positivt er det (for mig) at ca. &amp;frac34; - 75% - 4.210.000 danskere if&amp;oslash;lge en unders&amp;oslash;gelse fra Gallup pr. 3. juni 2014 ejer en smartphone. Samtidig skulle 9/10 af de 15-29 &amp;aring;rige eje en &amp;ndash; jeg har desv&amp;aelig;rre ikke lige opst&amp;oslash;vet, hvor stor en procentdel de udg&amp;oslash;r af befolkningen, men pyt. Pointen er at smartphonen &amp;ndash; eller en videreudvikling af denne &amp;ndash; m&amp;aring; antages at v&amp;aelig;re en fuldt integreret del af vores samfund, ligegyldig alder, om 20 &amp;aring;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;-&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Derudover er det if&amp;oslash;lge den samme m&amp;aring;ling fra Gallup ca. hver 3. dansker - 33,3% - 1.7 millioner mennesker, der har en tablet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;If&amp;oslash;lge Dansk Optikerforening bruger 67,8% af danskerne briller eller kontaktlinser. &amp;rdquo;Av, for S&amp;oslash;ren brandmand J&amp;oslash;rgen &amp;ndash; det var godt nok en sjat!&amp;rdquo; t&amp;aelig;nker du. Korrekt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette betyder at ca. 3.8 millioner danskere bruger enten briller eller kontaktlinser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eller groft sagt at:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;-&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; 2,85 millioner danskere som ejer en smartphone bruger briller eller kontaktlinser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;-&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; 1.15 millioner danskere som ejer en tablet bruger briller eller kontaktlinser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derudover vil jeg, uden at kunne bakke op om det, vove den p&amp;aring;stand at &amp;eacute;n person sommetider kan v&amp;aelig;re den heldige ejer af begge enheder, hvilket kan begr&amp;aelig;nse antallet af downloads yderligere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man kan sagtens t&amp;aelig;nke stort, s&amp;aring; l&amp;aelig;nge man husker at tage sm&amp;aring; skridt. &lt;br /&gt; S&amp;aring; hvis vi skubber janteloven til side og t&amp;aelig;nker, &amp;rdquo;Jeg g&amp;aring;r internationalt&amp;rdquo; - stort, s&amp;aring; ser vi at produktet igen er begr&amp;aelig;nset af at det prim&amp;aelig;rt kun er mennesker i den vestlige verden, der kan erhverve sig en smartphone. Men vi gr&amp;aelig;der t&amp;oslash;rre t&amp;aring;rer eftersom der stadigv&amp;aelig;k er en p&amp;aelig;n portion at g&amp;oslash;re indhug p&amp;aring;. If&amp;oslash;lge Berlingske Tech pr. 31 januar 2014, har produktionen af smartphones rundet &amp;eacute;n milliard stk. og om ca. to &amp;aring;r vil man have distribueret mere end &amp;eacute;n milliard til forbrugerne. S&amp;aring; kunne man jo unders&amp;oslash;ge, hvor mange der, eksempelvis i USA, bruger briller eller kontaktlinser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Verden er progressiv og begr&amp;aelig;nsningerne bliver f&amp;aelig;rre og mindre, eftersom flere mennesker fra ringere stillet lande, f&amp;aring;r mulighed for at indtr&amp;aelig;de p&amp;aring; markedet for mobile enheder. Samtidig er der, if&amp;oslash;lge Dansk Optikerforening, i disse lande en hulens masse mennesker med synsproblemer idet 90% af verdens blinde og svagtseende bor i udviklingslande.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg p&amp;aring;st&amp;aring;r ikke at have genopfundet den dybe tallerken, men for mig er det motiverende at se, at det projekt jeg&amp;nbsp; skal til at l&amp;aelig;gge tid og kr&amp;aelig;fter i, giver mulighed for &amp;oslash;jeblikkeligt indtog samtidig med at der er potentiale til mere.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derudover syntes jeg at statistikker er lidt hyggelige..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det var nok spas &amp;ndash; nu til den del af indl&amp;aelig;gget, hvor jeg har brug for JER!&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg leder ikke efter en udvikler p&amp;aring; nuv&amp;aelig;rende tidspunkt, men jeg har selvf&amp;oslash;lgelig ikke lavet opslaget her bare for at spilde jeres tid - det skulle meget gerne blive aktuelt inden for den n&amp;aelig;rmeste fremtid. Derfor vil jeg ogs&amp;aring; gerne forh&amp;oslash;re mig om, hvorvidt nogen skulle ligge inde med kendskab til pris/time forhold hos appudviklere samt tidshorisonter for s&amp;aring;danne projekter &amp;ndash; jeg ved selvf&amp;oslash;lgelig at tidshorisonten varierer i henhold til produktet, men snakker man generelt dage, uger, m&amp;aring;neder eller &amp;aring;r n&amp;aring;r man snakker apps?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derudover vil jeg selvf&amp;oslash;lgelig ogs&amp;aring; benytte mig af muligheden for at sp&amp;oslash;rge om, hvorvidt nogle af jer ligger inde med gode oplevelser inden for omr&amp;aring;det evt. med referencer til gode udviklere. M&amp;aring;ske kender i nogen, kender nogen der kender nogen eller m&amp;aring;ske sidder i m&amp;aring;ske selv med evnerne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er helt sikkert nogle sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l som jeg har glemt i forbifarten, s&amp;aring;, hvis nogen af jer sidder med noget god information som jeg ikke har efterspurgt m&amp;aring; i hjertens gerne skrive det alligevel.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; forh&amp;aring;nd tak for hj&amp;aelig;lpen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mikkel&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>