<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Franchise &amp; kæder - Få hjælp her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/13.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Som franchiser har du en stor kæde i ryggen. At blive franchisetager er dermed på nogle områder nemmere end at starte helt fra bunden. Omvendt er man begrænset af kædens regler, marketingstrategi, brand og værdier. Det betyder, at franchising er det helt oplagte for nogle iværksættere, mens andre seriøst skal overveje, om det er det de vil.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette forum er blandt andet til for at hjælpe med den personlige afklaring for eventuelt nye franchisetagere. Vi diskuterer også kontrakter, ejerforhold og alle de juridiske aspekter af at starte franchise, ligesom vi snakker om mulighederne for, at man selv etablerer et franchisekoncept med et netværk af franchisere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987596.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 12:17:08 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987596</guid><dc:creator>Mikael christiansen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987596.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987596&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;langvang:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mikael christiansen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;langvang:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mikael christiansen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;man kan da ikke s&amp;aelig;tte op og op i bistands fordi det ikke kan betale sig den ene g&amp;aring;r p&amp;aring; arbejde det betyder &amp;oslash;get udgifter vis man skal betale mere til bistands hj&amp;aelig;lpen&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;der m&amp;aring; mere v&amp;aelig;re motivere til flytte langt efter arbejde&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;der m&amp;aring; v&amp;aelig;re lovligt indenfor overenskomst at f&amp;aring; folk til at arbejde mere for vis mangler arbejde og folk ikke flytter mangler de medarbejder det andet sted&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;god mulighed at f&amp;aring; st&amp;oslash;tte i at starte ,men s&amp;aring; skal man heller ikke bare kunne f&amp;aring; st&amp;oslash;tte lige bageefter vis ikke lykkes man skal v&amp;aelig;re ekstremt motiveret det lykkes for st&amp;oslash;tte p&amp;aring; st&amp;oslash;tte virker ikke motiveret p&amp;aring; maksimalt vis&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg tror slet ikke der generelt er behov for alle de st&amp;oslash;tteordninger til de dele af erhvervslivet regeringen nu mener man skal satse p&amp;aring;. Det skal kreative selvst&amp;aelig;ndige nok selv finde ud af. Alle de penge der spares, kunne jo passende bruges til at s&amp;aelig;nke virksomhedsskatten eller bundskatten, s&amp;aring; folk selv f&amp;aring;r flere penge mellem h&amp;aelig;nderne til at drive forretningen videre uden at give specielle brancher fordele i form af st&amp;oslash;tte. Jeg er uddannet landmand, og har arbejdet mange &amp;aring;r med det f&amp;oslash;r jeg begyndte at drive webshop. Der er meget st&amp;oslash;tte, og man ville v&amp;aelig;re godt dum, hvis man ikke har i baghovedet, hvilke afgr&amp;oslash;der der giver st&amp;oslash;tte, og hvilke der ikke g&amp;oslash;r, men det er jo ikke sikkert det er det markedet eftersp&amp;oslash;rger. Kunne man nu fase st&amp;oslash;tten ud over 10-15 &amp;aring;r f.eks, og istedet s&amp;aelig;nke ejendomsskatter og nogle afgifter osv. for landm&amp;aelig;ndene, vil de begynde at dyrke og avle efter eftersp&amp;oslash;rgsel, og ikke hvad en h&amp;aring;ndfuld mennesker mener skal gives st&amp;oslash;tte til. Men man kan jo ikke g&amp;oslash;re det i morgen, det ville kn&amp;aelig;kke totalt, der er en overgangsfase. Men man holder folk fast i l&amp;aring;ste systemer. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det kan godt v&amp;aelig;re en virksomhed ikke har r&amp;aring;d til at betale 200 kr i timen, for at f&amp;aring; vasket vinduer, men er der en person der ellers ville v&amp;aelig;re havnet p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp, som blev opfordret til at fors&amp;oslash;ge sig med at tilbyde vinduesvask og polering for 140 kr i timen, kunne det v&amp;aelig;re der var flere virksomheder som ville sl&amp;aring; til. S&amp;aring; kan man sige, s&amp;aring; s&amp;aelig;nker vi l&amp;oslash;nniveauet, ja, men det giver &amp;oslash;get konkurrenceevne, og de penge kommunen sparer, gives til at s&amp;aelig;nke f.eks bundskatten, s&amp;aring; alle f&amp;aring;r mere ud af de penge de tjener. Samtidig bliver transport, reparationer og meget andet billigere pga &amp;oslash;get konkurrence og lavere l&amp;oslash;nniveau, det giver billigere priser ude i samfundet for befolkningen. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg er ikke for man skal fjerne al st&amp;oslash;tte til folk der er kommet i n&amp;oslash;d uden egen skyld, eller man ikke kan komme p&amp;aring; sygehus eller psykiatrisk behandling uden at betale. Det kan sende mange hurtigere tilbage p&amp;aring; arbejde igen, men man kan l&amp;oslash;sne op for meget af det som blokerer folk fra at udfolde sig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;der er jeg uenig der er for mange st&amp;oslash;tteordninger som jeg skrev st&amp;oslash;tte ordninger p&amp;aring; st&amp;oslash;tte det er forkert og st&amp;oslash;tte s&amp;aring; den f&amp;aring; til 200 kroner i time , det lyder lidt overdrevet at folk skal have det&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ved ikke helt om vi g&amp;aring;r forbi hinanden her, men de 200 kr vs 140 var i forbindelse med konkurrence, ikke at staten skal st&amp;oslash;tte, som jeg mener er un&amp;oslash;dvendigt i langt de fleste tilf&amp;aelig;lde. Jeg kommenterede din kommentar om st&amp;oslash;tte, og sagde jeg ikke mener det generelt er n&amp;oslash;dvendigt :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jeg ved ikke hvorfor skal st&amp;oslash;tte men jeg skrev i hvert fald st&amp;oslash;tte p&amp;aring; st&amp;oslash;tte er forkert . jeg ved ikke hvorfor nogle mener skal st&amp;oslash;tte en s&amp;aring; man f&amp;aring; 200 kroner i time det m&amp;aring; de frimarkeds kr&amp;aelig;fter bestemme , jeg er hvert fald uenig i de skal st&amp;oslash;ttes til 200 kroner&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987568.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 11:46:05 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987568</guid><dc:creator>langvang</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987568.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987568&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mikael christiansen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;langvang:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div&gt;
&lt;p&gt;man kan da ikke s&amp;aelig;tte op og op i bistands fordi det ikke kan betale sig den ene g&amp;aring;r p&amp;aring; arbejde det betyder &amp;oslash;get udgifter vis man skal betale mere til bistands hj&amp;aelig;lpen&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;der m&amp;aring; mere v&amp;aelig;re motivere til flytte langt efter arbejde&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;der m&amp;aring; v&amp;aelig;re lovligt indenfor overenskomst at f&amp;aring; folk til at arbejde mere for vis mangler arbejde og folk ikke flytter mangler de medarbejder det andet sted&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;god mulighed at f&amp;aring; st&amp;oslash;tte i at starte ,men s&amp;aring; skal man heller ikke bare kunne f&amp;aring; st&amp;oslash;tte lige bageefter vis ikke lykkes man skal v&amp;aelig;re ekstremt motiveret det lykkes for st&amp;oslash;tte p&amp;aring; st&amp;oslash;tte virker ikke motiveret p&amp;aring; maksimalt vis&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg tror slet ikke der generelt er behov for alle de st&amp;oslash;tteordninger til de dele af erhvervslivet regeringen nu mener man skal satse p&amp;aring;. Det skal kreative selvst&amp;aelig;ndige nok selv finde ud af. Alle de penge der spares, kunne jo passende bruges til at s&amp;aelig;nke virksomhedsskatten eller bundskatten, s&amp;aring; folk selv f&amp;aring;r flere penge mellem h&amp;aelig;nderne til at drive forretningen videre uden at give specielle brancher fordele i form af st&amp;oslash;tte. Jeg er uddannet landmand, og har arbejdet mange &amp;aring;r med det f&amp;oslash;r jeg begyndte at drive webshop. Der er meget st&amp;oslash;tte, og man ville v&amp;aelig;re godt dum, hvis man ikke har i baghovedet, hvilke afgr&amp;oslash;der der giver st&amp;oslash;tte, og hvilke der ikke g&amp;oslash;r, men det er jo ikke sikkert det er det markedet eftersp&amp;oslash;rger. Kunne man nu fase st&amp;oslash;tten ud over 10-15 &amp;aring;r f.eks, og istedet s&amp;aelig;nke ejendomsskatter og nogle afgifter osv. for landm&amp;aelig;ndene, vil de begynde at dyrke og avle efter eftersp&amp;oslash;rgsel, og ikke hvad en h&amp;aring;ndfuld mennesker mener skal gives st&amp;oslash;tte til. Men man kan jo ikke g&amp;oslash;re det i morgen, det ville kn&amp;aelig;kke totalt, der er en overgangsfase. Men man holder folk fast i l&amp;aring;ste systemer. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det kan godt v&amp;aelig;re en virksomhed ikke har r&amp;aring;d til at betale 200 kr i timen, for at f&amp;aring; vasket vinduer, men er der en person der ellers ville v&amp;aelig;re havnet p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp, som blev opfordret til at fors&amp;oslash;ge sig med at tilbyde vinduesvask og polering for 140 kr i timen, kunne det v&amp;aelig;re der var flere virksomheder som ville sl&amp;aring; til. S&amp;aring; kan man sige, s&amp;aring; s&amp;aelig;nker vi l&amp;oslash;nniveauet, ja, men det giver &amp;oslash;get konkurrenceevne, og de penge kommunen sparer, gives til at s&amp;aelig;nke f.eks bundskatten, s&amp;aring; alle f&amp;aring;r mere ud af de penge de tjener. Samtidig bliver transport, reparationer og meget andet billigere pga &amp;oslash;get konkurrence og lavere l&amp;oslash;nniveau, det giver billigere priser ude i samfundet for befolkningen. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg er ikke for man skal fjerne al st&amp;oslash;tte til folk der er kommet i n&amp;oslash;d uden egen skyld, eller man ikke kan komme p&amp;aring; sygehus eller psykiatrisk behandling uden at betale. Det kan sende mange hurtigere tilbage p&amp;aring; arbejde igen, men man kan l&amp;oslash;sne op for meget af det som blokerer folk fra at udfolde sig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;der er jeg uenig der er for mange st&amp;oslash;tteordninger som jeg skrev st&amp;oslash;tte ordninger p&amp;aring; st&amp;oslash;tte det er forkert og st&amp;oslash;tte s&amp;aring; den f&amp;aring; til 200 kroner i time , det lyder lidt overdrevet at folk skal have det&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ved ikke helt om vi g&amp;aring;r forbi hinanden her, men de 200 kr vs 140 var i forbindelse med konkurrence, ikke at staten skal st&amp;oslash;tte, som jeg mener er un&amp;oslash;dvendigt i langt de fleste tilf&amp;aelig;lde. Jeg kommenterede din kommentar om st&amp;oslash;tte, og sagde jeg ikke mener det generelt er n&amp;oslash;dvendigt :)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987552.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 11:20:32 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987552</guid><dc:creator>Mikael christiansen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987552.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987552&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;langvang:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;der er jeg uenig der er for mange st&amp;oslash;tteordninger som jeg skrev st&amp;oslash;tte ordninger p&amp;aring; st&amp;oslash;tte det er forkert og st&amp;oslash;tte s&amp;aring; den f&amp;aring; til 200 kroner i time , det lyder lidt overdrevet at folk skal have det&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987545.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 11:15:37 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987545</guid><dc:creator>Mikael christiansen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987545.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987545&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Michael_N:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;R&amp;oslash;rlighed p&amp;aring; arbejdmarkedet er ikke nemt n&amp;aring;r der mangel p&amp;aring; boliger, &amp;nbsp;hvad med ens evt partners job?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lange opsigningstider p&amp;aring; boligen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og evt pendling ska vi slet ikke snakke om..&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;som jeg f&amp;oslash;r har skrevet m&amp;aring; vi leve med en endnu h&amp;oslash;jere&amp;nbsp;arbejdsl&amp;oslash;shed manglet l&amp;aelig;ngere tid&amp;nbsp;insign&amp;oslash;r&amp;nbsp;Holb&amp;aelig;k folk overarbejder andre steder g&amp;aring;r folk arbejdel&amp;oslash;se , s&amp;aring; mangler &amp;nbsp;der&amp;nbsp;sygeplejerske&amp;nbsp;&amp;nbsp;i&amp;nbsp;Holstebro overskud i k&amp;oslash;benhavn og &amp;aring;rhus l&amp;oslash;sning er et mere fleksible&amp;nbsp;arbejdsmarkedet s&amp;aring;&amp;nbsp;arbejdsgiver hurtigere f&amp;aring;r deres vare udviklet dette vil lille stigning&amp;nbsp;arbejdsl&amp;oslash;sheden men der produceres mere vare hurtigt derved stiger vores eksport da vi levere vores vare hurtigere&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;den h&amp;oslash;jere arbejdsl&amp;oslash;shed vil ogs&amp;aring; l&amp;oslash;n udvikling til at falde lidt da det er sv&amp;aelig;rt at f&amp;aring; l&amp;oslash;n til at stige n&amp;aring;r der er for mange og for lidt andre steder &amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987541.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 11:11:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987541</guid><dc:creator>langvang</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987541.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987541&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Michael_N:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I sverige har man fri taxa etabelering og ingen regulering af priser, &amp;nbsp;og der meget stor svindel i den branche&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Nu er taxa bare et eksempel, men f&amp;aring;r man en simpel tilladelse fra kommunen, s&amp;aring; de kan se man driver taxa som erhverv, hvad er s&amp;aring; forskellen, bortset fra at vilk&amp;aring;rene&amp;nbsp;g&amp;oslash;res nemmere? Man kan selvf&amp;oslash;lgelig k&amp;oslash;re sort, men kan du ikke det p&amp;aring; trods af reguleringer? Hvad er omkostningerne for mange af de reguleringer, b&amp;aring;de for vognm&amp;aelig;nd, statskasse og samfundet, i forhold til hvad man f&amp;aring;r ud af dem?&lt;/div&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987537.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 11:06:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987537</guid><dc:creator>langvang</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987537.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987537&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mikael christiansen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg tror slet ikke der generelt er behov for alle de st&amp;oslash;tteordninger til de dele af erhvervslivet regeringen nu mener man skal satse p&amp;aring;. Det skal kreative selvst&amp;aelig;ndige nok selv finde ud af. Alle de penge der spares, kunne jo passende bruges til at s&amp;aelig;nke virksomhedsskatten eller bundskatten, s&amp;aring; folk selv f&amp;aring;r flere penge mellem h&amp;aelig;nderne til at drive forretningen videre uden at give specielle brancher fordele i form af st&amp;oslash;tte. Jeg er uddannet landmand, og har arbejdet mange &amp;aring;r med det f&amp;oslash;r jeg begyndte at drive webshop. Der er meget st&amp;oslash;tte, og man ville v&amp;aelig;re godt dum, hvis man ikke har i baghovedet, hvilke afgr&amp;oslash;der der giver st&amp;oslash;tte, og hvilke der ikke g&amp;oslash;r, men det er jo ikke sikkert det er det markedet eftersp&amp;oslash;rger. Kunne man nu fase st&amp;oslash;tten ud over 10-15 &amp;aring;r f.eks, og istedet s&amp;aelig;nke ejendomsskatter og nogle afgifter osv. for landm&amp;aelig;ndene, vil de begynde at dyrke og avle efter eftersp&amp;oslash;rgsel, og ikke hvad en h&amp;aring;ndfuld mennesker mener skal gives st&amp;oslash;tte til. Men man kan jo ikke g&amp;oslash;re det i morgen, det ville kn&amp;aelig;kke totalt, der er en overgangsfase. Men man holder folk fast i l&amp;aring;ste systemer. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det kan godt v&amp;aelig;re en virksomhed ikke har r&amp;aring;d til at betale 200 kr i timen, for at f&amp;aring; vasket vinduer, men er der en person der ellers ville v&amp;aelig;re havnet p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp, som blev opfordret til at fors&amp;oslash;ge sig med at tilbyde vinduesvask og polering for 140 kr i timen, kunne det v&amp;aelig;re der var flere virksomheder som ville sl&amp;aring; til. S&amp;aring; kan man sige, s&amp;aring; s&amp;aelig;nker vi l&amp;oslash;nniveauet, ja, men det giver &amp;oslash;get konkurrenceevne, og de penge kommunen sparer, gives til at s&amp;aelig;nke f.eks bundskatten, s&amp;aring; alle f&amp;aring;r mere ud af de penge de tjener. Samtidig bliver transport, reparationer og meget andet billigere pga &amp;oslash;get konkurrence og lavere l&amp;oslash;nniveau, det giver billigere priser ude i samfundet for befolkningen. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg er ikke for man skal fjerne al st&amp;oslash;tte til folk der er kommet i n&amp;oslash;d uden egen skyld, eller man ikke kan komme p&amp;aring; sygehus eller psykiatrisk behandling uden at betale. Det kan sende mange hurtigere tilbage p&amp;aring; arbejde igen, men man kan l&amp;oslash;sne op for meget af det som blokerer folk fra at udfolde sig.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987532.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 11:02:37 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987532</guid><dc:creator>Mikael christiansen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987532.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987532&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Michael_N:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I sverige har man fri taxa etabelering og ingen regulering af priser, &amp;nbsp;og der meget stor svindel i den branche&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;fri priser er altid bedste for at f&amp;aring; den bedste pris , der er altid omkostninger ved at holde &amp;oslash;je med om den reguleret pris overholdes og denne ekstra udgifter betaler mig og dig&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987528.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 10:56:07 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987528</guid><dc:creator>Michael_N</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987528.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987528&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;R&amp;oslash;rlighed p&amp;aring; arbejdmarkedet er ikke nemt n&amp;aring;r der mangel p&amp;aring; boliger, &amp;nbsp;hvad med ens evt partners job?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lange opsigningstider p&amp;aring; boligen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og evt pendling ska vi slet ikke snakke om..&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987526.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 10:49:28 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987526</guid><dc:creator>Michael_N</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987526.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987526&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;I sverige har man fri taxa etabelering og ingen regulering af priser, &amp;nbsp;og der meget stor svindel i den branche&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987504.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 10:17:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987504</guid><dc:creator>Mikael christiansen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987504.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987504&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;div&gt;
&lt;/div&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987498.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 10:06:12 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987498</guid><dc:creator>langvang</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987498.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987498&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lykkebjerg:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;langvang:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;Lad os nu sige Peter gerne vil lave noget, men han kan ikke finde et job. Han begynder at t&amp;aelig;nke kreativt, ringer til kommunen, og sp&amp;oslash;rger om han m&amp;aring; begynde at k&amp;oslash;re Taxa, istedet for at g&amp;aring; p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp. Kommunen siger selvf&amp;oslash;lgelig ja, og giver ham en tilladelse. Han sm&amp;aelig;kker Taxa skiltet p&amp;aring; sin minibus, og begynder at k&amp;oslash;re Taxa 25% billigere end andre chauff&amp;oslash;rer. Samtidig installerer han en kaffeautomat i sin bil, og serverer rundstykker om morgenen. Folk v&amp;aelig;lter til, han begynder endda at lave ordninger, hvor han samler 10 op hver morgen, og k&amp;oslash;rer dem til arbejde, hvor de spiser rundstykker og drikker kaffe p&amp;aring; vejen. Det bliver s&amp;aring; stor en succes, at han nu k&amp;oslash;ber flere minibusser, og ans&amp;aelig;tter flere folk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja det kommer desv&amp;aelig;rre ikke p&amp;aring; tale fordi inden Peter kom p&amp;aring; Kontanthj&amp;aelig;lp s&amp;aring; skulle han og konen leve for de penge han i banken over 10.000, Hvis han havde en bil som kunne g&amp;oslash;re at han ville have mere end 10.000 s&amp;aring; skulle den ogs&amp;aring; s&amp;aelig;lges, Ogs&amp;aring; hvis havde noget v&amp;aelig;rdifuldt hjemme p&amp;aring; v&amp;aelig;gen. Hvis han i de gode &amp;aring;r havde eller via job optjent noget pension og det kunne udbetales s&amp;aring; skulle det ogs&amp;aring; lige bruges. Samt hvis han ejer sin bolig. Han skal jo ikke have mulighed for at komme tilbage og ud af systemet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Taxi nej det kan du ikke hvis du ikke har arbejdet i 3 &amp;aring;r. Og du m&amp;aring; ikke skylde noget som vognmand. Og det er taxi n&amp;aelig;vnet som beslutter din minimum pris for dit k&amp;oslash;rsel som taxi. Og lave en form for rutebus det m&amp;aring; du nok heller ikke det er jo rutebus k&amp;oslash;rsel og det skal ogs&amp;aring; godkendes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Pr&amp;aelig;cis, men det er jo disse fastl&amp;aring;ste m&amp;oslash;nstre vi m&amp;aring; g&amp;oslash;re op med, hvis vi vil videre. Det her er bare et eksempel, det kunne f&amp;oslash;res videre p&amp;aring; masser af brancher.&amp;nbsp;Noget af en&amp;nbsp;regerings fornemmeste opgave, er at skabe plads til muligheder, ikke at bremse dem op, s&amp;aring; skal jobsene nok komme af sig selv. De kan s&amp;oslash;rge for at g&amp;aelig;lden er betalt og holde inflasionen lav, resten af &amp;oslash;konomien og markedet skal de blande sig mindst muligt i. Det kan godt v&amp;aelig;re intentionerne er gode, men det ender altid i bureaukrati og dyre l&amp;oslash;sninger, som ofte mere er til skade end gavn. Men der er meget f&amp;aring; politikere, som &amp;aring;bent vil l&amp;aelig;gge ansvaret for noget fra sig. S&amp;aring; kan de jo ikke styre eller kontrollere, eller vise de g&amp;oslash;r noget for at vende tingene, p&amp;aring; trods af at det gang p&amp;aring; gang fejler. Det er ikke kun politikerne, fagforeninger og brancheorganisationer m&amp;aring; ogs&amp;aring; t&amp;aelig;nke anderledes, men regeringen kan starte med at statuere et godt eksempel, det har nok desv&amp;aelig;rre lange udsigter.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987488.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 09:50:38 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987488</guid><dc:creator>n4s-linux</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987488.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987488&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lykkebjerg:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;langvang:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;Lad os nu sige Peter gerne vil lave noget, men han kan ikke finde et job. Han begynder at t&amp;aelig;nke kreativt, ringer til kommunen, og sp&amp;oslash;rger om han m&amp;aring; begynde at k&amp;oslash;re Taxa, istedet for at g&amp;aring; p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp. Kommunen siger selvf&amp;oslash;lgelig ja, og giver ham en tilladelse. Han sm&amp;aelig;kker Taxa skiltet p&amp;aring; sin minibus, og begynder at k&amp;oslash;re Taxa 25% billigere end andre chauff&amp;oslash;rer. Samtidig installerer han en kaffeautomat i sin bil, og serverer rundstykker om morgenen. Folk v&amp;aelig;lter til, han begynder endda at lave ordninger, hvor han samler 10 op hver morgen, og k&amp;oslash;rer dem til arbejde, hvor de spiser rundstykker og drikker kaffe p&amp;aring; vejen. Det bliver s&amp;aring; stor en succes, at han nu k&amp;oslash;ber flere minibusser, og ans&amp;aelig;tter flere folk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja det kommer desv&amp;aelig;rre ikke p&amp;aring; tale fordi inden Peter kom p&amp;aring; Kontanthj&amp;aelig;lp s&amp;aring; skulle han og konen leve for de penge han i banken over 10.000, Hvis han havde en bil som kunne g&amp;oslash;re at han ville have mere end 10.000 s&amp;aring; skulle den ogs&amp;aring; s&amp;aelig;lges, Ogs&amp;aring; hvis havde noget v&amp;aelig;rdifuldt hjemme p&amp;aring; v&amp;aelig;gen. Hvis han i de gode &amp;aring;r havde eller via job optjent noget pension og det kunne udbetales s&amp;aring; skulle det ogs&amp;aring; lige bruges. Samt hvis han ejer sin bolig. Han skal jo ikke have mulighed for at komme tilbage og ud af systemet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Taxi nej det kan du ikke hvis du ikke har arbejdet i 3 &amp;aring;r. Og du m&amp;aring; ikke skylde noget som vognmand. Og det er taxi n&amp;aelig;vnet som beslutter din minimum pris for dit k&amp;oslash;rsel som taxi. Og lave en form for rutebus det m&amp;aring; du nok heller ikke det er jo rutebus k&amp;oslash;rsel og det skal ogs&amp;aring; godkendes.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, det er faktisk meget interessant med alt det man ikke m&amp;aring; starte op...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I grundloven st&amp;aring;r jo&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;quot;Alle indskr&amp;aelig;nkninger i den fri og lige adgang til erhverv, som ikke er begrundede i det almene vel, skal h&amp;aelig;ves ved lov. &amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; jeg har aldrig kunne forst&amp;aring; hvorfor alle ikke m&amp;aring; drive forretning med at transportere mennesker og gods efter eget &amp;oslash;nske.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987474.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 09:30:57 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987474</guid><dc:creator>Lykkebjerg</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987474.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987474&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;langvang:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;Lad os nu sige Peter gerne vil lave noget, men han kan ikke finde et job. Han begynder at t&amp;aelig;nke kreativt, ringer til kommunen, og sp&amp;oslash;rger om han m&amp;aring; begynde at k&amp;oslash;re Taxa, istedet for at g&amp;aring; p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp. Kommunen siger selvf&amp;oslash;lgelig ja, og giver ham en tilladelse. Han sm&amp;aelig;kker Taxa skiltet p&amp;aring; sin minibus, og begynder at k&amp;oslash;re Taxa 25% billigere end andre chauff&amp;oslash;rer. Samtidig installerer han en kaffeautomat i sin bil, og serverer rundstykker om morgenen. Folk v&amp;aelig;lter til, han begynder endda at lave ordninger, hvor han samler 10 op hver morgen, og k&amp;oslash;rer dem til arbejde, hvor de spiser rundstykker og drikker kaffe p&amp;aring; vejen. Det bliver s&amp;aring; stor en succes, at han nu k&amp;oslash;ber flere minibusser, og ans&amp;aelig;tter flere folk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Taxi nej det kan du ikke hvis du ikke har arbejdet i 3 &amp;aring;r. Og du m&amp;aring; ikke skylde noget som vognmand. Og det er taxi n&amp;aelig;vnet som beslutter din minimum pris for dit k&amp;oslash;rsel som taxi. Og lave en form for rutebus det m&amp;aring; du nok heller ikke det er jo rutebus k&amp;oslash;rsel og det skal ogs&amp;aring; godkendes.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987421.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 06:20:10 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987421</guid><dc:creator>langvang</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987421.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987421&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lykkebjerg:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad er muligheden n&amp;aring;r man er p&amp;aring; kontant hj&amp;aelig;lp og skal eller vil i arbejde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Du kan finde et arbejde p&amp;aring; normale vilk&amp;aring;r.&lt;br /&gt;2. For at Kommunen kan f&amp;aring; refusion staten s&amp;aring; kan de sende en medarbejder i praktik. Dermed f&amp;aring;r medarbejderen stadig kontanthj&amp;aelig;lp og f&amp;aring;r m&amp;aring;ske d&amp;aelig;kket transport udgifter eller f&amp;aring;r 1000 kr ekstra brutto til at d&amp;aelig;kke transport udgifter.&lt;br /&gt;3. Mulighed for at f&amp;aring; en stilling med l&amp;oslash;ntilskud i 3, 6 eller 12 mdr. Dette giver dig bare ikke mulighed for at optjene til dagpenge i perioden fordi du skal have et ust&amp;oslash;ttet arbejde for at optjene til dagpenge. Form&amp;aring;let med l&amp;oslash;ntilskud er at det gives med det form&amp;aring;l at det skal give varig besk&amp;aelig;ftigelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er jo ogs&amp;aring; andre muligheder, som du ogs&amp;aring; selv kommer med eksempler p&amp;aring;, hvis ellers man er sund og rask, og fik lov til at t&amp;aelig;nke kreativt, istedet for at alt er stramt styret af reguleringer, fastt&amp;oslash;mrede overenskomster, som ikke er fleksible i forhold til markedssituationen og licenser regeringen stramt bestemmer vilk&amp;aring;rene for. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Lad os nu sige Peter gerne vil lave noget, men han kan ikke finde et job. Han begynder at t&amp;aelig;nke kreativt, ringer til kommunen, og sp&amp;oslash;rger om han m&amp;aring; begynde at k&amp;oslash;re Taxa, istedet for at g&amp;aring; p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp. Kommunen siger selvf&amp;oslash;lgelig ja, og giver ham en tilladelse. Han sm&amp;aelig;kker Taxa skiltet p&amp;aring; sin minibus, og begynder at k&amp;oslash;re Taxa 25% billigere end andre chauff&amp;oslash;rer. Samtidig installerer han en kaffeautomat i sin bil, og serverer rundstykker om morgenen. Folk v&amp;aelig;lter til, han begynder endda at lave ordninger, hvor han samler 10 op hver morgen, og k&amp;oslash;rer dem til arbejde, hvor de spiser rundstykker og drikker kaffe p&amp;aring; vejen. Det bliver s&amp;aring; stor en succes, at han nu k&amp;oslash;ber flere minibusser, og ans&amp;aelig;tter flere folk.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;De andre chauff&amp;oslash;rer holder stille p&amp;aring; baneg&amp;aring;rden om morgenen. De kan godt se Peter har en fidus, s&amp;aring; de begynder p&amp;aring; lignende ting. Konkurrencen er h&amp;oslash;j, der kommer f&amp;aelig;rre og f&amp;aelig;rre biler p&amp;aring; vejene om morgenen,&amp;nbsp;mange k&amp;oslash;rer nemlig taxa istedet, og servicen er enorm h&amp;oslash;j. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det her er bare et lille eksempel, men det er lav regulering og kreativitet, som f.eks&amp;nbsp;gjorde USA til en stor nation, som de nu desv&amp;aelig;rre er ved at &amp;oslash;del&amp;aelig;gge for dem selv i form af lobbyisme, overregulering og en m&amp;oslash;ntfod uden standard fra Washington (pr&amp;aelig;cist som her og i EU) Det kan v&amp;aelig;re n&amp;oslash;dvendigt med reguleringer, men bare et lille eksempel p&amp;aring;, at var der mere fleksibilitet og ikke stramt styrede ordninger i alle led, kunne man opfostre en kultur af kreativitet og konkurrence, istedet for middelm&amp;aring;dighed, fordi man i samfundet nu&amp;nbsp;ikke bel&amp;oslash;nnes for kreativitet, og ikke g&amp;oslash;r muligheder enkle. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Et af mine forbilleder er den tidligere guvern&amp;oslash;r i New Mexico, Gary Johnson, som er pr&amp;aelig;sident kandidat i 2012. Han blev valgt som republikaner/libertarian i en stat, hvor 70% ellers er dekokrater, og blev genvalgt til 2. periode. Der blev fyret 2500 statsansatte. Alligevel&amp;nbsp;kom der&amp;nbsp;11.6% flere i arbejde (Under Mitt Romney &amp;quot;the job creator&amp;quot; under 2% i&amp;nbsp;Massachusetts)&amp;nbsp;fordi virksomhederne fik ro, og en forst&amp;aring;else for, at regeringen ikke skaber jobs, de skal komme fra et kreativt erhvervsliv, og vidste hvad de kunne regne med. Regler og reguleringer blev besluttet med sund fornuft p&amp;aring; dagsordnen, og kom der forslag, som ikke var gennemregnet og t&amp;aelig;nkt p&amp;aring; cost/benefit, nedlagde han veto. Der vil altid v&amp;aelig;re nogle, som vil &amp;oslash;del&amp;aelig;gge det, men markedspladsen tager sig ofte af mange ting, hvis man tillader markedet at v&amp;aelig;re frit s&amp;aring; langt som det er muligt.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Kontanthjælp modtagere - Det gik helt galt</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987403.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 17 Dec 2011 02:43:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:987403</guid><dc:creator>Lykkebjerg</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/987403.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=987403&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;K&amp;aelig;re Amino&amp;eacute;r&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man m&amp;aring; tage hatten af for Joachim B. Olsen og hans m&amp;aring;l med at drille regeringen. Som jo er hans politiske m&amp;aring;l.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men man kan sige at det regeringen laver og SF &lt;span class="st"&gt;&amp;Ouml;zlem Cekic m&amp;aring;l med at g&amp;oslash;re opm&amp;aelig;rksom p&amp;aring; rig og fattig i danmark. Ja der gik helt galt.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; DR nyheder i dag mellem h&amp;aring;ndbold kampen og igen bliver det gjort til en sag at det ikke kan betale at arbejde. At en 2 personer familie skal den ene part tjene 29500 kr for at det kan betale sig og g&amp;aring; p&amp;aring; arbejde.&lt;br /&gt;Eller man l&amp;aelig;ser om kriminelle familier som bare f&amp;aring;r deres kontanthj&amp;aelig;lp fordi de truer medarbejderne. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad er det lige m&amp;aring;let er med dette og hvad er det Journalisterne pr&amp;oslash;ver og opn&amp;aring; med dette. Vi ved hvad den bl&amp;aring; blok m&amp;aring;l er det tror jeg alle ved. Det er at vise at regeringen bare har &amp;aring;bnet for kassen. Og R&amp;oslash;d blok m&amp;aring;l er at vise hvor h&amp;aring;rde at Bl&amp;aring; blok har gjort det s&amp;aring; h&amp;aring;rdt for de fattige at s&amp;aring; m&amp;aring; vi g&amp;oslash;re noget godt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Samtidig h&amp;oslash;rer man bare fra R&amp;oslash;d blok at nu skal man ud og arbejde for sin kontanthj&amp;aelig;lp. Men hvordan er det de har t&amp;aelig;nkt sig at man skal g&amp;oslash;re dette.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Fik for et stykke tid siden en mail fra Jobindex at en politikker havde udtalt at man bare kunne blive s&amp;aelig;lger fordi der var masser af ledige stillinger. Vil bare sige hvad hj&amp;aelig;lper det. Hvis du tager et s&amp;aring;dan arbejde og det er p&amp;aring; provision s&amp;aring; du ikke noget suplerende s&amp;aring; hvis du f&amp;aring;r udbetalt 6000 brutto fordi det produkt du nu har valgt at s&amp;aelig;lge bare er noget lort som ingen vil k&amp;oslash;be s&amp;aring; skal du leve for dette. Nu skal i ikke komme at sige at der er masser af stillinger hvor man f&amp;aring;r en grundl&amp;oslash;n. Ja det st&amp;aring;r der i ans&amp;oslash;gningen man det vil de ikke ans&amp;aelig;tte dig til n&amp;aring;r du er til samtale s&amp;aring; er det ren provision og m&amp;aring;ske efter 3-6 mdr. kan du f&amp;aring; en grundl&amp;oslash;n.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad er muligheden n&amp;aring;r man er p&amp;aring; kontant hj&amp;aelig;lp og skal eller vil i arbejde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Du kan finde et arbejde p&amp;aring; normale vilk&amp;aring;r.&lt;br /&gt;2. For at Kommunen kan f&amp;aring; refusion staten s&amp;aring; kan de sende en medarbejder i praktik. Dermed f&amp;aring;r medarbejderen stadig kontanthj&amp;aelig;lp og f&amp;aring;r m&amp;aring;ske d&amp;aelig;kket transport udgifter eller f&amp;aring;r 1000 kr ekstra brutto til at d&amp;aelig;kke transport udgifter.&lt;br /&gt;3. Mulighed for at f&amp;aring; en stilling med l&amp;oslash;ntilskud i 3, 6 eller 12 mdr. Dette giver dig bare ikke mulighed for at optjene til dagpenge i perioden fordi du skal have et ust&amp;oslash;ttet arbejde for at optjene til dagpenge. Form&amp;aring;let med l&amp;oslash;ntilskud er at det gives med det form&amp;aring;l at det skal give varig besk&amp;aelig;ftigelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span class="st"&gt;&lt;/span&gt;Vi har i mange &amp;aring;r l&amp;aelig;st historier om eks. medarbejder som er blevet fyret g&amp;aring;et p&amp;aring; kommunen f&amp;aring;et tildelt et l&amp;oslash;ntilskud job i samme virksomhed som de blev fyret fra. Er dette rimeligt Ja og Nej. Nej for den medarbejder f&amp;oslash;ler sig snydt af sin arbejdsgiver at han er ikke god nok til at betale ham fuld l&amp;oslash;n. Men virksomheden kan v&amp;aelig;re i konkurrence med andre virksomheder som lever med at bruge denne type medarbejder og n&amp;aring;r de ikke kan f&amp;aring; tilskud til den medarbejder s&amp;aring; tager de bare en anden. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er virksomheder som lever af at bruge folk i L&amp;oslash;ntilskud og n&amp;aring;r de ikke kan f&amp;aring; l&amp;oslash;ntilskud til en person s&amp;aring; tager de en anden person.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Andre virksomheder har lavet aftaler med enten kommunen eller eksterne firmaer om at tage folk i praktik eller L&amp;oslash;ntilskud mange af disse firmaer tager ogs&amp;aring; gerne folk ind men de har ikke planer om at ans&amp;aelig;tte dem. Fordi de kunne aldrig finde p&amp;aring; at ans&amp;aelig;tte disse medarbejder som kommunen kommer med. Men de siger da ikke nej til Gratis arbejdskraft.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Den sidste mulighed er at komme i Praktik i en Kommunal virksomhed eks Hjemmeplejen, Vuggestuer, B&amp;oslash;rnehaver, SFO m.m. Her ser man Excel ark i kommunen med stillinger hvor man kan komme i l&amp;oslash;ntilskud. N&amp;aring;r man s&amp;aring; ser en s&amp;aring;dan liste s&amp;aring; st&amp;aring;r der at optaget eller ledig. Hvis nu en er optaget s&amp;aring; siger medarbejderen jeg unders&amp;oslash;ger lige hvorn&amp;aring;r den bliver ledig. S&amp;aring; det er igen bare for at kommunen kan f&amp;aring; refusion og s&amp;aring; tager man den n&amp;aelig;ste ledig og sender til den institution. Der er alts&amp;aring; igen ikke nogen mulighed for at blive fastansat i stillingen. S&amp;aring; man laver et l&amp;oslash;ntilskud som ikke har det form&amp;aring;l at det giver varig besk&amp;aelig;ftigelse. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad kunne man s&amp;aring; g&amp;oslash;re f&amp;aring; at f&amp;aring; folk ud af systemt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En mulighed kunne v&amp;aelig;re at tage Harry MOTOR Jensen forslag fra 1984 fra Hans bog &amp;quot;S&amp;aring;dan arbejder supers&amp;aelig;lger&amp;quot; han skriver det i forbindelse med at lave kronik indl&amp;aelig;g til aviser. I dag hedder det stadig kronik eller Blog indl&amp;aelig;g. For dem som ikke kender Harry MOTOR s&amp;aring; gik han fra at v&amp;aelig;re automekaniker til at blive Direkt&amp;oslash;r fra Volvo Norden (Undtagen Sverige) til senere at blive Direkt&amp;oslash;r for Volvo Australien.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forslaget er som f&amp;oslash;lgende.:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I dag er der i England og Frankrig over 63.000 sm&amp;aring; virksomheder startet af tidligere arbejdsl&amp;oslash;se, som ved hj&amp;aelig;lp af lovgivningen fil mulighed for at tage forskud p&amp;aring; deres arbejdsl&amp;oslash;shedsunderst&amp;oslash;ttelse.&lt;br /&gt;Hvorfor har vi ikke et lignende system i Danmark?&lt;br /&gt;I stedet for at behandle de arbejdsl&amp;oslash;se som n&amp;aelig;sten un&amp;oslash;dvendige individer og medlemmer af et for samfundet ubehageligt og tilsyneladende ul&amp;oslash;seligt problem, kunne man tilbyde s&amp;aring;danne dygtige arbejdsl&amp;oslash;se medborgere, der er i stand til at freml&amp;aelig;gge trov&amp;aelig;rdige, kreative planer om egen fremtidig virksomhed, et passende stort kontant forskud p&amp;aring; deres underst&amp;oslash;ttelse.&lt;br /&gt;Kritikere vil m&amp;aring;ske sige, at der vil blive k&amp;oslash;bt bajere for pengene. Bortset fra det injurierende i p&amp;aring;standen er det n&amp;aelig;ppe de bajeredrikkende af de arbejdsl&amp;oslash;se, der f&amp;aring;r flest trov&amp;aelig;rdige og kreative fremtidsplaner. Men m&amp;aring;ske deres mere forretningsindstillede arbejdsl&amp;oslash;se kolleger kunne skaffe noget af dem i arbejde hvis de fik chancen?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Frankrig gennemf&amp;oslash;rte s&amp;aring; vidt vides, planerne i 1980, og i henhold til lovgivningen kan en arbejdsl&amp;oslash;s efter visse n&amp;aelig;rmere regler f&amp;aring; udbetalt op til 6 m&amp;aring;neders kontant underst&amp;oslash;ttelse p&amp;aring; en gang som forskud til start af egen virksomhed. De f&amp;oslash;rste 3 &amp;aring;r benyttede over 74.000 mennesker systemet. Mellem 60 og 80 pct. af de nye virksomheder lever forsat. Gode initiativer er blevet bel&amp;oslash;nnet, og mange menneskelige tragedier under udvikling er blevet afv&amp;aelig;rget.&lt;br /&gt;Hvorfor ikke pr&amp;oslash;ve systemet i Danmark?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eller er der nogle som har nogle andre forslag og hvordan f&amp;aring;r vi politikerne samt dagspressen til at f&amp;aring; drejet denne forskruet dagsorden til noget som kan blive til gavn for Danmark i fremtiden, De personer som gerne vil ud af systemet som s&amp;oslash;ger stillinger og f&amp;aring;r afslag fordi arbejdsgiveren har f&amp;aring;et 400 til 800 ans&amp;oslash;gninger p&amp;aring; en stilling som P&amp;aelig;dagog medhj&amp;aelig;lper i en b&amp;oslash;rnehave.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I h&amp;aring;b om nogle gode forslag&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>