<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Franchise &amp; kæder - Få hjælp her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/13.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Som franchiser har du en stor kæde i ryggen. At blive franchisetager er dermed på nogle områder nemmere end at starte helt fra bunden. Omvendt er man begrænset af kædens regler, marketingstrategi, brand og værdier. Det betyder, at franchising er det helt oplagte for nogle iværksættere, mens andre seriøst skal overveje, om det er det de vil.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette forum er blandt andet til for at hjælpe med den personlige afklaring for eventuelt nye franchisetagere. Vi diskuterer også kontrakter, ejerforhold og alle de juridiske aspekter af at starte franchise, ligesom vi snakker om mulighederne for, at man selv etablerer et franchisekoncept med et netværk af franchisere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Mange alm. forretninger tjener allerede godt på MLM-tanken (Network Marketing)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/959439.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 07 Nov 2011 08:44:53 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:959439</guid><dc:creator>Lasse Burholt</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/959439.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=959439&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Nu har vi efterh&amp;aring;nden krydset klinger i alle mulige st&amp;oslash;rrelser omkring hvad MLM er - hvordan forretningsformen virker for nogen - og for andre g&amp;oslash;der jorden med negative vibrationer.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Lad mig benytte lejligheden til at give eksempler p&amp;aring; hvordan &amp;quot;MLM&amp;quot; tanken faktisk gennemsyrer alle dele af vores hverdag - uden rigtig mange faktisk t&amp;aelig;nker over det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I disse &amp;quot;nye tider&amp;quot; hvor relationer og Social Medier i h&amp;oslash;jere grad er salgsparametre &amp;nbsp;- kommer MLM forretningsformen faktisk endnu til udtryk end nogensinde - forskellen er blot at &amp;quot;kompensationen&amp;quot; i de mange led er ikke-eksisterende eller begr&amp;aelig;nser sig til et, m&amp;aring;ske to &amp;quot;affiliate&amp;quot;-led.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvordan det?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Facebook sider lever i h&amp;oslash;jeste grad - og kan kun fungere ved at t&amp;aelig;nke &amp;quot;markedsf&amp;oslash;ring i flere led&amp;quot; (derved MLM - Multi Level Marketing).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En side er afh&amp;aelig;ngig af, at indholdet p&amp;aring; siden er noget der skaber &amp;quot;Synes godt om&amp;quot; - og allerhelst &amp;quot;deles&amp;quot; - i f&amp;oslash;rst et led - dermed eksponeres denne forretning/dette brand til et endnu bredere publikum. N&amp;aring;r indhold virkelig fungere - s&amp;aring; vil det n&amp;aelig;ste led osse klikke &amp;quot;Synes godt om&amp;quot; og &amp;quot;dele&amp;quot;. Dermed n&amp;aring;es et endnu bredere publikum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er s&amp;aring; ikke en teori jeg blot henter ned fra en hellige MLM himlen - men du ser det hver dag - hvergang du er p&amp;aring; &amp;quot;Fj&amp;aelig;sen&amp;quot;. Faktisk har jeg eksperimenteret en hel del med indhold p&amp;aring; Facebook - dels i min egen profil - men osse p&amp;aring; flere sider, hvor jeg fungere som adminstrator (det er sider som ikke relatere til mine &amp;oslash;vrige aktiviteter eller Network Marketing branchen: Grundet tendenser til at vi ryger ud i lange diskussioner om MLM, s&amp;aring; inddrager jeg ikke disse sider i dette indl&amp;aelig;g).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hele forcen ved &amp;quot;Synes godt om&amp;quot; og &amp;quot;deling&amp;quot; p&amp;aring; eks. Facebook er det frivillige perspektiv - ingen deler jo noget som de ikke synes godt om - eller ikke vil identificeres med. Men den ivrighed eller euforisme for et &amp;quot;brand&amp;quot; lever faktisk lige s&amp;aring; godt p&amp;aring; de Sociale medier som den g&amp;oslash;r &amp;quot;ude i marken&amp;quot; hos de som er involveret i x-selskab i MLM branchen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r jeg kigger p&amp;aring; hvad jeg har &amp;quot;solgt&amp;quot; at produkter indenfor de sidste 30 dage - uden jeg har f&amp;aring;et noget for det, s&amp;aring; er listen pludselig meget lang: Jeg s&amp;aelig;lger nemlig produkter hver gang jeg anbefaler / &amp;quot;Synes godt om&amp;quot; / fort&amp;aelig;ller om en oplevelse jeg har med et givent produkt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eksempel:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har l&amp;aelig;nge forsaget dj&amp;aelig;vlen og alle hans gerninger - men m&amp;aring;tte fornylig overgive mig til Steve Jobs og hans iPhone. Ingen har v&amp;aelig;ret i tvivl om at jeg synes iPhone var opreklameret - indtil jeg s&amp;aring; opdager at iPhone bare er den klasse bedre p&amp;aring; brugerfladen end alle de andre mobiltelefoner jeg har m&amp;aring;tte sl&amp;aring;s med.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ingen er s&amp;aring; ej heller i tvivl om at jeg er blevet iPhone-ejer - og alene p&amp;aring; den konto er der omsat indtil flere iPhones p&amp;aring; min anbefaling. Det er sket i dagligdagen - helt naturligt - det er sket med statusopdatering p&amp;aring; Facebook - det er sket via videos som er lavet p&amp;aring; iPhone, uploadet til YouTube og eksponeret p&amp;aring; Facebook.... i f&amp;oslash;rste led.... i k&amp;oslash;lvandet p&amp;aring; min begejstring, min anbefaling vil n&amp;aelig;ste led opleve og udforske redskaber p&amp;aring; DERES iPhone, som i andet led flytter en masse iPhones.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men ikke kun iPhones bliver solgt p&amp;aring; anbefalinger - jeg har solgt de sygeste st&amp;aelig;rke Peanuts p&amp;aring; Facebook - et billede uploadet fra - min iPhone - med en anbefaling om at &amp;quot;Don&amp;acute;t try these at home!&amp;quot; har skabt mere end et salg, dels i den lokale shop der forhandler dem - men osse et direkte salg p&amp;aring; firmaets webshop i England...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad har jeg f&amp;aring;et for det? Nul og nix: S&amp;aring;dan fungere hverdagen - og jeg forventer ikke en kompensation for mine salg....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lad os nu forestille os at de mange producenter vi hver eneste dag anbefaler gjorde sig den ulejlighed konsekvent at sp&amp;oslash;rge: Hvem har &amp;quot;solgt&amp;quot; vores produkt for os - og svaret ikke er annoncering eller tv-reklame - men en specifik person - s&amp;aring; kan jeg se alverdens spin p&amp;aring; den:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;T&amp;aelig;nk sig hvis peanut-firmaet tog fat i mig - og sagde &amp;quot;Freakin&amp;acute; f***** tak - her har du en rabatkupon p&amp;aring; 5% som du kan bruge n&amp;aelig;ste gang du handler et af vores produkter!&amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu synes jeg ikke man kan pakke iPhone (Apple) ind i en Network Marketing form - da netop det &amp;quot;brand&amp;quot; k&amp;oslash;rer sit helt eget show og med &amp;quot;MLM tanken&amp;quot; for fuld gas - uden det koster dem s&amp;aring; meget som en krone i relationsmarkedsf&amp;oslash;ring - men t&amp;aelig;nk alligevel hvis Apple sendte dig en besked: Du skal have s&amp;aring; mange gange tak for din anbefaling - v&amp;aelig;rsgo&amp;acute; du kan hente 3 gratis musiknumre p&amp;aring; iTunes....!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kan du f&amp;oslash;lge min tanke?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eksempler et &amp;quot;et-ledet&amp;quot; markedsf&amp;oslash;ring afregnet...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lasse Burholt&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>