<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Franchise &amp; kæder - Få hjælp her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/13.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Som franchiser har du en stor kæde i ryggen. At blive franchisetager er dermed på nogle områder nemmere end at starte helt fra bunden. Omvendt er man begrænset af kædens regler, marketingstrategi, brand og værdier. Det betyder, at franchising er det helt oplagte for nogle iværksættere, mens andre seriøst skal overveje, om det er det de vil.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette forum er blandt andet til for at hjælpe med den personlige afklaring for eventuelt nye franchisetagere. Vi diskuterer også kontrakter, ejerforhold og alle de juridiske aspekter af at starte franchise, ligesom vi snakker om mulighederne for, at man selv etablerer et franchisekoncept med et netværk af franchisere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Hvordan finder du det rigtige firma?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/709045.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 11 Nov 2010 23:17:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:709045</guid><dc:creator>Anders Petersen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/709045.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=709045&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;K&amp;aelig;re Amino l&amp;aelig;sere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har brugt aftenen p&amp;aring; at l&amp;aelig;se diverse indl&amp;aelig;g om mlm. Da jeg
selv besk&amp;aelig;ftiger mig med mlm, har jeg samtidig et &amp;oslash;je for, hvilke firmaer som
reelt klarer sig godt i Danmark. Jeg har l&amp;aelig;nge varslet et indl&amp;aelig;g om, hvordan
man skal vurdere et selskab, f&amp;oslash;r man tr&amp;aelig;kker i arbejdst&amp;oslash;jet og involverer andre
mennesker.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desv&amp;aelig;rre g&amp;oslash;r min baggrund, at jeg tit ender med at komme med
en lang sm&amp;oslash;re om egenkontrolprogrammer, positivlister, godkendelser, systemet
etc. Informationer som er indlysende for mig efter mange &amp;aring;r som selvst&amp;aelig;ndig
leverand&amp;oslash;r til Matas, men som desv&amp;aelig;rre kan komme til at fremst&amp;aring; som volapyk for
menigmand.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derfor vil jeg koge mig indl&amp;aelig;g ned til et simpelt &amp;rdquo;stik en
finger i jorden princip&amp;rdquo;, hvor &amp;oslash;velsen g&amp;aring;r ud p&amp;aring; at kigge p&amp;aring; det p&amp;aring;g&amp;aelig;ldende
firmas m&amp;aring;de at erobre nye markeder p&amp;aring;. Jeg &amp;oslash;nsker for alt i verden, at folk
skal f&amp;aring; en positiv oplevelse med mlm, da jeg selv har oplevet det modsatte med
mit forrige firma. Set i bagklogskabens klare lys, burde jeg med min baggrund
have forudset, at mit tidligere firma ville floppe. Desv&amp;aelig;rre lod jeg mig rive
med af hype, hvilket g&amp;oslash;r sig g&amp;aelig;ldende for mange andre, som ogs&amp;aring; ender op med en
negativ oplevelse.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kigger jeg p&amp;aring; alle de selskaber, som har succes i Danmark,
s&amp;aring; har de alle &amp;eacute;n ting til f&amp;aelig;lles, og det er, at de g&amp;aring;r 100% ind i Danmark, n&amp;aring;r
de lancerer. De lokaliserer lokal lederskab, som de kan arbejde med. Tager sig
god tid til at f&amp;aring; godkendelserne i orden, f&amp;aring; lavet dansk materiale, f&amp;aring;
etableret dansk kontor, f&amp;aring; ansat dansk personale som kan servicere team
medlemmer, f&amp;aring; etableret ordentlig distribution, f&amp;aring; prisfastsat produkterne
korrekt etc.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r jeg kigger p&amp;aring; mange af de selskaber, som ikke har f&amp;aring;et
succes, s&amp;aring; er der ofte tale om selskaber med 2-3 &amp;aring;r p&amp;aring; bagen, men som allerede
s&amp;aelig;lger i 30 forskellige lande verden over. Det er meget vanskeligt for et
selskab, at sl&amp;aring; igennem p&amp;aring; et marked. Det kr&amp;aelig;ver en 100% indsats, og det er
fysisk umuligt for et selskab at &amp;aring;bne mere end 3-5 nye lande om &amp;aring;ret.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derfor er en simpel &amp;oslash;velse, at sammenligne selskabets alder
med antal lande hvor selskabet opererer. Kig p&amp;aring; hvordan selskabet
gennemsnitligt har klaret sig p&amp;aring; andre markeder, hvor mange lande de &amp;aring;bner om
&amp;aring;ret, og hvilken strategi de anvender, n&amp;aring;r nye markeder skal erobres.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg snakker ofte med andre networkere fra etablerede solide
og seri&amp;oslash;se firmaer, og vi tager os tit til hovedet, n&amp;aring;r i bliver tilbudt &amp;rdquo;the
next big thing&amp;rdquo;, for ofte fors&amp;oslash;ger selskaberne at styre Danmark med venstre
h&amp;aring;nd, imens de har fokus p&amp;aring; 30 andre lande, som de ogs&amp;aring; har i st&amp;oslash;beskeen.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis alle kunne l&amp;aelig;re, at f&amp;oslash;lge ovenn&amp;aelig;vnte princip, ville det
eliminere mange selskaber. F&amp;aring;r vi &amp;eacute;n gang for alle skillet f&amp;aring;rene fra bukkene,
kan branchen f&amp;aring; det image l&amp;oslash;ft, som den fortjener og hungrer efter. Kombineres
ovenn&amp;aelig;vnte med sund fornuft, en dyb ind&amp;aring;nding og et laserblik der ser lige
gennem overfladisk hype, s&amp;aring; vil mlm om 5 &amp;aring;r ikke v&amp;aelig;kke den samme til tider
klamme fornemmelse, som det desv&amp;aelig;rre g&amp;oslash;r ved mange mennesker i dag.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har selv en del af min forretning i Malaysia. I Malaysia
har man strenge regler for mlm firmaer, og disse skal godkendes, inden de m&amp;aring;
p&amp;aring;begynde salg. F&amp;oslash;rst n&amp;aring;r selskabet har f&amp;aring;et godkendt produkter, bonusplan,
policies, annoncemateriale, claims etc.., er det tilladt at p&amp;aring;begynde
lancering.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I Malaysia tiltr&amp;aelig;kker mlm advokater, l&amp;aelig;ger, politikere og
andre folk med h&amp;oslash;je uddannelser. Mennesker som ikke kan f&amp;aring; en l&amp;oslash;n, som
tilsvarer deres kvalifikationer, men som kan udnytte deres talent indenfor mlm
og dermed skabe sig det liv, som de dr&amp;oslash;mmer om. Disse mennesker kan trygt v&amp;aelig;lge
selskab, da regeringen allerede har sorteret &amp;rdquo;scams&amp;rdquo; fra, og det ville v&amp;aelig;re en
dr&amp;oslash;m, hvis lignende scenario kunne blive en realitet i Danmark indenfor
overskuelig fremtid.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er paradoksalt, at der findes mange networkere og
network marketing selskaber, som rent faktisk &amp;oslash;nsker en stramning af reglerne.
Et setup som i Malaysia hvor det er sv&amp;aelig;rt for useri&amp;oslash;se selskaber at slippe
igennem, s&amp;aring; vi kan nedbringe antallet af mennesker, som ender med en d&amp;aring;rlig
oplevelse med mlm.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; selvom medierne bliver krydret med historier om networkere,
som lokker arbejdsl&amp;oslash;s med l&amp;oslash;fter om millioner, s&amp;aring; findes der heldigvis en anden
del af branchen. En skare af mennesker som kun &amp;oslash;nsker at folk skal f&amp;aring; en
positiv oplevelse med produkterne eller forretningen. Som Jim Rohn siger &amp;rdquo;Find
a way to give people what they want, and you will have everything you want&amp;rdquo;, s&amp;aring;
det handler alts&amp;aring; om at skabe succes for andre mennesker, og ikke om at lokke
dem med i det nyeste &amp;rdquo;get rich quick scam&amp;rdquo;.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Held og lykke med at finde det rigtige selskab.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med venlig hilsen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Anders Petersen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>