<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Franchise &amp; kæder - Få hjælp her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/13.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Som franchiser har du en stor kæde i ryggen. At blive franchisetager er dermed på nogle områder nemmere end at starte helt fra bunden. Omvendt er man begrænset af kædens regler, marketingstrategi, brand og værdier. Det betyder, at franchising er det helt oplagte for nogle iværksættere, mens andre seriøst skal overveje, om det er det de vil.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette forum er blandt andet til for at hjælpe med den personlige afklaring for eventuelt nye franchisetagere. Vi diskuterer også kontrakter, ejerforhold og alle de juridiske aspekter af at starte franchise, ligesom vi snakker om mulighederne for, at man selv etablerer et franchisekoncept med et netværk af franchisere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Sv.: Kort  indlæg....</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255336.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Sep 2008 12:36:13 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:255336</guid><dc:creator>Keld Lanther</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255336.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=20&amp;PostID=255336&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;En kort bem&amp;aelig;rkning........&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dejligt at vi har rygeloven og dejligt at den snart bliver strammet endnu mere op..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hensynsfulde rygere findes der ikke ret mange af, men man l&amp;aelig;gger mest m&amp;aelig;rke til alle dem der er skideligeglade med ikke rygere og oser hvor det passer dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Disse ligeglade rygere er med til at stramme endnu mere op..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Selvm&amp;aring;l kunne vi ogs&amp;aring; kalde det eller som man siger, at skyde sig selv i foden..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stakkels rygere!!&amp;nbsp;&amp;nbsp; [:&amp;#39;(]&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mvh&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-15.gif" alt="Geeked" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Sv.: Laaaaaaangt indlæg....</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255332.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Sep 2008 12:29:47 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:255332</guid><dc:creator>Anders</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255332.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=20&amp;PostID=255332&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg sad lige og l&amp;aelig;st Mikkels udgangs punkt i f&amp;oslash;rste indl&amp;aelig;g. Egentlig&lt;br /&gt;hade jeg forventet at det ville skape en off-topic debat om rygning&lt;br /&gt;generalt. Og n&amp;aring;r jeg nu kan se, at Mikkel st&amp;aring;r ret alene p&amp;aring;&lt;br /&gt;ryger siden, s&amp;aring; f&amp;oslash;ler jeg det min pligt at bakke ham op.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Uden at&lt;br /&gt;blive alt for provkerende (er bange for, at jeg ikke kan ung&amp;aring; det...&lt;br /&gt;sory p&amp;aring; forh&amp;aring;nd), s&amp;aring; vil jeg da gerne lige finde et par huller i&lt;br /&gt;anti-rygernes udsavn og argumenter:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vi starter med Klaus:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;klart, at mikkels problem vil udmunde i en&lt;br /&gt;generel debat om rygning. hvis folk ikke m&amp;aring; ryge p&amp;aring; deres&lt;br /&gt;arbejdspladser pgr. af en sindsyg lovgivning m&amp;aring; det v&amp;aelig;re rygerens&lt;br /&gt;problem og ikke chefens. hvis &amp;eacute;n medarbejder ryger 12 sm&amp;oslash;ger&lt;br /&gt;i&amp;nbsp;arbejdstiden&amp;nbsp;og ikke&amp;nbsp;m&amp;aring; arbejde samtidig fra lovens side, m&amp;aring;&lt;br /&gt;hans&amp;nbsp;arbejdstid forl&amp;aelig;nge sig&amp;nbsp;1 time for at det ikke skal g&amp;aring; ud over&lt;br /&gt;firmaet. ved 8 er der s&amp;aring; lige &amp;quot;r&amp;oslash;get&amp;quot; en hel arbejdsdag! &lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg&lt;br /&gt;ved ikk helt, hvad din holdning egentlig er, men hvis du mener, at en&lt;br /&gt;ryger m&amp;aring; kompencere for sit manglende arbejde ved at blive extra -&lt;br /&gt;hvad s&amp;aring; med ham, som ofte g&amp;aring;r p&amp;aring; toalettet? Eller ham, der surfer&lt;br /&gt;privat p&amp;aring; nettet, mens han vente p&amp;aring; en opgave? Eller hende, som&lt;br /&gt;konstant har barns f&amp;oslash;rste syge dag? Eller ham, som konsekvent kommer 3&lt;br /&gt;minuter for sent v&amp;aelig;r dag? Eller den langsome med arbejder, som dog&lt;br /&gt;ikke holder pauser, men alligevel kun n&amp;aring;r halv delen af, hvad de andre&lt;br /&gt;g&amp;oslash;r? Eller...?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;S&amp;aring; g&amp;aring;r turen til Lasse:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;S&amp;aring; kan de da bare finde et andet sted at&lt;br /&gt;arbejde... hvis en af dine folk havde brug noget speed for at holde den&lt;br /&gt;k&amp;oslash;rende, er jeg sikker p&amp;aring; du ville sende ham p&amp;aring; gaden - omend der ingen&lt;br /&gt;forskel er p&amp;aring; de to afh&amp;aelig;ngighedsproblemer...&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Umiddelbart&lt;br /&gt;et ret usaglig indl&amp;aelig;g uden argumenter overhoved. Problemmet er netop,&lt;br /&gt;at rygerne finder et andet sted at arbejde - til skade for Mikkel. Det&lt;br /&gt;vigtige i env&amp;aelig;r ans&amp;aelig;telse er, at vedkomende er i stand til p&amp;aring; den&lt;br /&gt;mest effektive m&amp;aring;de at udf&amp;oslash;re det arbejde, som er beskrevet i&lt;br /&gt;jobprofillen. Intet andet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Rygning er en personlig pr&amp;aelig;ferance -&lt;br /&gt;ligesom det er en personlig pr&amp;aelig;ferance at v&amp;aelig;re sent oppe om aftenen med&lt;br /&gt;resulterene tr&amp;aelig;thed og manglende arbejds evne dagen efter.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og Bettina:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg kan forst&amp;aring;, at en af dine rygende&lt;br /&gt;medarbejdere godt kunne t&amp;aelig;nke sig at stoppe &amp;ndash; s&amp;aring; finder jeg det&lt;br /&gt;forkasteligt, at du kan planl&amp;aelig;gge at lave et rygerum, som ogs&amp;aring; er&lt;br /&gt;vedkommendes kontor.&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Mikkel&lt;br /&gt;er ikke Guds hj&amp;aelig;lper - han er chef for et firma, der skal fungerer. Et&lt;br /&gt;rygerum tilfredsstiler &amp;oslash;jensynligt de fleste, s&amp;aring; det er det oplagte&lt;br /&gt;valg - taget denne h&amp;aring;b l&amp;oslash;se lov i betragtning.&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg er en af de ikke-rygere, der har sagt noget&lt;br /&gt;gennem tiden. Dels fordi jeg synes, r&amp;oslash;g er meget ubehagelig, men ogs&amp;aring;&lt;br /&gt;fordi det nu er r&amp;oslash;gen, der har p&amp;aring;f&amp;oslash;rt mig en kemikalie-intolerance, som&lt;br /&gt;har medf&amp;oslash;rt s&amp;aring; store problemer, at jeg ikke kan v&amp;aelig;re p&amp;aring; arbejdsmarkedet&lt;br /&gt;l&amp;aelig;ngere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Og derudover er der flere og flere, der f&amp;aring;r&lt;br /&gt;astma, astmatisk bronkitis, allergier, overf&amp;oslash;lsomheder osv osv. Det er&lt;br /&gt;ligefrem bevist, at rygning er dr&amp;aelig;bende &amp;ndash; for mange &amp;aring;r&amp;nbsp; siden rent&lt;br /&gt;faktisk. S&amp;aring; for mit vedkommende er det s&amp;aring; sandelig p&amp;aring; tide, at der&lt;br /&gt;omsider sker noget reelt og brugbart p&amp;aring; det omr&amp;aring;de. Jeg h&amp;aring;ber s&amp;aring; bare,&lt;br /&gt;konsekvensen ved overtr&amp;aelig;delser ogs&amp;aring; bliver m&amp;aelig;rkbar.&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...n&amp;aring;r jeg h&amp;oslash;rer dig brokke dig over billisme - og m&amp;aring;ske endda selv&lt;br /&gt;afholder dig fra at k&amp;oslash;re i bil (jeg ved ikke om du k&amp;oslash;rer bil...), s&amp;aring;&lt;br /&gt;kan jeg respektere at du mener at r&amp;oslash;g fra cigareter er skadelig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og endelig til alle ikke-rygerne:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;P&amp;aring; min tidligere arbejds plads begynte de hellige ikke-rygere at snakke&lt;br /&gt;om, hvor&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der st&amp;aring;r endnu mere:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Lorem Ipsum&lt;/strong&gt; er ganske enkelt fyldtekst fra print- og
typografiindustrien. Lorem Ipsum har v&amp;aelig;ret standard fyldtekst siden
1500-tallet, hvor en ukendt trykker sammensatte en tilf&amp;aelig;ldig spalte for
at trykke en bog til sammenligning af forskellige skrifttyper. Lorem
Ipsum har ikke alene overlevet fem &amp;aring;rhundreder, men har ogs&amp;aring; vundet
indpas i elektronisk typografi uden v&amp;aelig;sentlige &amp;aelig;ndringer. S&amp;aelig;tningen
blev gjordt kendt i 1960&amp;#39;erne med lanceringen af Letraset-ark, som
indeholdt afsnit med Lorem Ipsum, og senere med layoutprogrammer som
Aldus PageMaker, som ogs&amp;aring; indeholdt en udgave af Lorem Ipsum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Lorem Ipsum&lt;/strong&gt; er ganske enkelt fyldtekst fra print- og
1500-tallet, hvor en ukendt trykker sammensatte en tilf&amp;aelig;ldig spalte for
Ipsum har ikke alene overlevet fem &amp;aring;rhundreder, men har ogs&amp;aring; vundet
indpas i elektronisk typografi uden v&amp;aelig;sentlige &amp;aelig;ndringer. S&amp;aelig;tningen
Aldus PageMaker, som ogs&amp;aring; indeholdt en udgave af Lorem Ipsum.&lt;/p&gt;
Aldus PageMaker, som ogs&amp;aring; indeholdt en udgave af Lorem Ipsum.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Laaaaaaangt indlæg....</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255331.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Sep 2008 12:28:12 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:255331</guid><dc:creator>Anders</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/255331.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=20&amp;PostID=255331&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg sad lige og l&amp;aelig;st Mikkels udgangs punkt i f&amp;oslash;rste indl&amp;aelig;g. Egentlig&lt;br /&gt;hade jeg forventet at det ville skape en off-topic debat om rygning&lt;br /&gt;generalt. Og n&amp;aring;r jeg nu kan se, at Mikkel st&amp;aring;r ret alene p&amp;aring;&lt;br /&gt;ryger siden, s&amp;aring; f&amp;oslash;ler jeg det min pligt at bakke ham op.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Uden at&lt;br /&gt;blive alt for provkerende (er bange for, at jeg ikke kan ung&amp;aring; det...&lt;br /&gt;sory p&amp;aring; forh&amp;aring;nd), s&amp;aring; vil jeg da gerne lige finde et par huller i&lt;br /&gt;anti-rygernes udsavn og argumenter:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vi starter med Klaus:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;klart, at mikkels problem vil udmunde i en&lt;br /&gt;generel debat om rygning. hvis folk ikke m&amp;aring; ryge p&amp;aring; deres&lt;br /&gt;arbejdspladser pgr. af en sindsyg lovgivning m&amp;aring; det v&amp;aelig;re rygerens&lt;br /&gt;problem og ikke chefens. hvis &amp;eacute;n medarbejder ryger 12 sm&amp;oslash;ger&lt;br /&gt;i&amp;nbsp;arbejdstiden&amp;nbsp;og ikke&amp;nbsp;m&amp;aring; arbejde samtidig fra lovens side, m&amp;aring;&lt;br /&gt;hans&amp;nbsp;arbejdstid forl&amp;aelig;nge sig&amp;nbsp;1 time for at det ikke skal g&amp;aring; ud over&lt;br /&gt;firmaet. ved 8 er der s&amp;aring; lige &amp;quot;r&amp;oslash;get&amp;quot; en hel arbejdsdag! &lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg&lt;br /&gt;ved ikk helt, hvad din holdning egentlig er, men hvis du mener, at en&lt;br /&gt;ryger m&amp;aring; kompencere for sit manglende arbejde ved at blive extra -&lt;br /&gt;hvad s&amp;aring; med ham, som ofte g&amp;aring;r p&amp;aring; toalettet? Eller ham, der surfer&lt;br /&gt;privat p&amp;aring; nettet, mens han vente p&amp;aring; en opgave? Eller hende, som&lt;br /&gt;konstant har barns f&amp;oslash;rste syge dag? Eller ham, som konsekvent kommer 3&lt;br /&gt;minuter for sent v&amp;aelig;r dag? Eller den langsome med arbejder, som dog&lt;br /&gt;ikke holder pauser, men alligevel kun n&amp;aring;r halv delen af, hvad de andre&lt;br /&gt;g&amp;oslash;r? Eller...?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;S&amp;aring; g&amp;aring;r turen til Lasse:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;S&amp;aring; kan de da bare finde et andet sted at&lt;br /&gt;arbejde... hvis en af dine folk havde brug noget speed for at holde den&lt;br /&gt;k&amp;oslash;rende, er jeg sikker p&amp;aring; du ville sende ham p&amp;aring; gaden - omend der ingen&lt;br /&gt;forskel er p&amp;aring; de to afh&amp;aelig;ngighedsproblemer...&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Umiddelbart&lt;br /&gt;et ret usaglig indl&amp;aelig;g uden argumenter overhoved. Problemmet er netop,&lt;br /&gt;at rygerne finder et andet sted at arbejde - til skade for Mikkel. Det&lt;br /&gt;vigtige i env&amp;aelig;r ans&amp;aelig;telse er, at vedkomende er i stand til p&amp;aring; den&lt;br /&gt;mest effektive m&amp;aring;de at udf&amp;oslash;re det arbejde, som er beskrevet i&lt;br /&gt;jobprofillen. Intet andet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Rygning er en personlig pr&amp;aelig;ferance -&lt;br /&gt;ligesom det er en personlig pr&amp;aelig;ferance at v&amp;aelig;re sent oppe om aftenen med&lt;br /&gt;resulterene tr&amp;aelig;thed og manglende arbejds evne dagen efter.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og Bettina:&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg kan forst&amp;aring;, at en af dine rygende&lt;br /&gt;medarbejdere godt kunne t&amp;aelig;nke sig at stoppe &amp;ndash; s&amp;aring; finder jeg det&lt;br /&gt;forkasteligt, at du kan planl&amp;aelig;gge at lave et rygerum, som ogs&amp;aring; er&lt;br /&gt;vedkommendes kontor.&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Mikkel&lt;br /&gt;er ikke Guds hj&amp;aelig;lper - han er chef for et firma, der skal fungerer. Et&lt;br /&gt;rygerum tilfredsstiler &amp;oslash;jensynligt de fleste, s&amp;aring; det er det oplagte&lt;br /&gt;valg - taget denne h&amp;aring;b l&amp;oslash;se lov i betragtning.&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;blockquote&gt;
&lt;div&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Jeg er en af de ikke-rygere, der har sagt noget&lt;br /&gt;gennem tiden. Dels fordi jeg synes, r&amp;oslash;g er meget ubehagelig, men ogs&amp;aring;&lt;br /&gt;fordi det nu er r&amp;oslash;gen, der har p&amp;aring;f&amp;oslash;rt mig en kemikalie-intolerance, som&lt;br /&gt;har medf&amp;oslash;rt s&amp;aring; store problemer, at jeg ikke kan v&amp;aelig;re p&amp;aring; arbejdsmarkedet&lt;br /&gt;l&amp;aelig;ngere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;Og derudover er der flere og flere, der f&amp;aring;r&lt;br /&gt;astma, astmatisk bronkitis, allergier, overf&amp;oslash;lsomheder osv osv. Det er&lt;br /&gt;ligefrem bevist, at rygning er dr&amp;aelig;bende &amp;ndash; for mange &amp;aring;r&amp;nbsp; siden rent&lt;br /&gt;faktisk. S&amp;aring; for mit vedkommende er det s&amp;aring; sandelig p&amp;aring; tide, at der&lt;br /&gt;omsider sker noget reelt og brugbart p&amp;aring; det omr&amp;aring;de. Jeg h&amp;aring;ber s&amp;aring; bare,&lt;br /&gt;konsekvensen ved overtr&amp;aelig;delser ogs&amp;aring; bliver m&amp;aelig;rkbar.&lt;/span&gt;&lt;span class="BodyFont"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/blockquote&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;...n&amp;aring;r jeg h&amp;oslash;rer dig brokke dig over billisme - og m&amp;aring;ske endda selv&lt;br /&gt;afholder dig fra at k&amp;oslash;re i bil (jeg ved ikke om du k&amp;oslash;rer bil...), s&amp;aring;&lt;br /&gt;kan jeg respektere at du mener at r&amp;oslash;g fra cigareter er skadelig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og endelig til alle ikke-rygerne:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;P&amp;aring; min tidligere arbejds plads begynte de hellige ikke-rygere at snakke&lt;br /&gt;om, hvor og endnu l&amp;aelig;ngere...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>