<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Franchise &amp; kæder - Få hjælp her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/13.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Som franchiser har du en stor kæde i ryggen. At blive franchisetager er dermed på nogle områder nemmere end at starte helt fra bunden. Omvendt er man begrænset af kædens regler, marketingstrategi, brand og værdier. Det betyder, at franchising er det helt oplagte for nogle iværksættere, mens andre seriøst skal overveje, om det er det de vil.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette forum er blandt andet til for at hjælpe med den personlige afklaring for eventuelt nye franchisetagere. Vi diskuterer også kontrakter, ejerforhold og alle de juridiske aspekter af at starte franchise, ligesom vi snakker om mulighederne for, at man selv etablerer et franchisekoncept med et netværk af franchisere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622981.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 12:55:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622981</guid><dc:creator>BroncofanDK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622981.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622981&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg er helt enig i, at skat er noget af en bariere for selvst&amp;aelig;ndige og ansatte der ikke tjerner ret meget. Jeg vil derfor - som f.eks venstre og som det ligger lidt i din f&amp;oslash;rste tekst, langt hellere s&amp;aelig;nke bundskatten eller h&amp;aelig;ve bundfradraget.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vender egentligt tilbage til relativt f&amp;aring; ting:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi had strukturelle problemer i landet, og der er en del. Det er dyrt, riskofyldt og gevinstchancen i Danmark, er hvis man ser udelukkende p&amp;aring; skat den eller blandt de d&amp;aring;rligste i verden. Der er begr&amp;aelig;nset kapital til r&amp;aring;dighed af samme grunde. Vore sociale ydelser er s&amp;aring; h&amp;oslash;je at det begr&amp;aelig;nser erhverv - KRAKA fandt - selvom overskriften var en anden at 4270 kontanthj&amp;aelig;lpsmiodtagere ville f&amp;aring; mindre end 500kr/md ved at tage et job til 18000kr/md og sikkert uden at regne transport mv. med.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;-Vi skal have skabt flere arbejdspladser med st&amp;oslash;rre investeringer&lt;br /&gt;-Vi skal give incitamenter til at folk tager det arbejde der er (selvom det m&amp;aring;ske er sv&amp;aelig;rt at finde)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skabelse af arbejdspladser&lt;br /&gt;At fjerne top skat er billigt - formodentligt giver det et netto provenu. Under alle omst&amp;aelig;ndigheder vil det g&amp;oslash;re det lettere at spare op, det vil give prisstigninger p&amp;aring; dyre boliger, &amp;oslash;get aktivitet for h&amp;aring;ndv&amp;aelig;rkere.... indtil det finder et balancepunkt. Det vil ogs&amp;aring; g&amp;oslash;re at et til to super &amp;aring;r for en virksomhedsejer vil kunne g&amp;oslash;re dem personligt risikofri. St&amp;oslash;rre formuer vil give st&amp;oslash;rre og mere risikovillige investeringer....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Reelt vil man sikkert f&amp;aring; stortset den samme effekt p&amp;aring; &amp;oslash;konomien ved kun at lade dette ske for selvst&amp;aelig;ndige og omkostningen er minimal - men det vil give ramaskrig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Incitament til at arbejde i lavtl&amp;oslash;nsjobDet er klart at vi har et incitamentproblem og LA&amp;#39;s forslag om 7000kr/md i skattefrihed er interssant, men det generelle problem er at for at f&amp;aring; den samme effekt skal man virkelig give store bel&amp;oslash;b i nedsatte skatter. Det er altid sv&amp;aelig;rt n&amp;aring;r man venter p&amp;aring; dynamiske effekter, og den risikofri - h&amp;aring;rdere vej er nedsk&amp;aelig;ringer i overf&amp;oslash;rsler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vil v&amp;aelig;re bedre for &amp;oslash;konomien at s&amp;aelig;nke topskat og sk&amp;aelig;re i ydelser end at h&amp;aelig;ve fradrag - men LA&amp;#39;s program som Finansministeriet regnede p&amp;aring; indikerer at der er meget st&amp;oslash;rre dynamiske effekter end jeg i min vilde fantasi havde forestillet mig. Hvis man virkelig kan sk&amp;aelig;re s&amp;aring; meget i skatten og f&amp;aring; over 100 mia i overskud, s&amp;aring; er det da bare om at f&amp;aring; startet rejsen.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622947.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 11:41:46 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622947</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622947.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622947&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;jeg tror den med momsen bare er en besv&amp;aelig;rlig finte men vil pege p&amp;aring; det jeg ser som problemet ved at s&amp;aelig;nke selskabsskat - eller tage den bort, nemlig at s&amp;aring; kan selskabsejere der er gifte h&amp;aelig;ve ca 100000 kr til 27% skat og alt derover til 42% helt op til mange mio - hvor folk der arbejder OG ejere af de mange persoligt drevne virksomheder skal af med 44% op til ca 500.000 og s&amp;aring; noget med 56% derover&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skal selskabsejere han den fordel imod personligt ejede virksomheder og alm ansatte. Nej synes jeg&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mange glemmer sammenh&amp;aelig;nget mellem selskabskat og s&amp;aring; udbytteskat, som netop er bygget s&amp;aring;dan, for sikre det svarer til alm bundskat.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forslaget vil ogs&amp;aring; i h&amp;oslash;jere grad gl&amp;aelig;de velhavende aktion&amp;aelig;rer som nu kan f&amp;aring; st&amp;oslash;rre udbytter og lavere skat. Det &amp;oslash;ger ikke n&amp;oslash;dvendigvis indtjeningen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er helt enig i, at skat er noget af en bariere for selvst&amp;aelig;ndige og ansatte der ikke tjerner ret meget. Jeg vil derfor - som f.eks venstre og som det ligger lidt i din f&amp;oslash;rste tekst, langt hellere s&amp;aelig;nke bundskatten eller h&amp;aelig;ve bundfradraget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De som har stor succes med selskaber og kan h&amp;aelig;ve 500.000 kr som l&amp;oslash;n og 50/100.000 kr yderligere som udbytte til 44% skat, overlever nok i virkeligheden topskat (eller betaler til livrente for at undg&amp;aring; det). Bundskatten er nok en st&amp;oslash;rre problematik, selvom jeg godt ved, at mange mener topskattelettelser n&amp;aelig;sten betaler sig selv. Det er muligt, men jeg tror ikke det er topskatten der s&amp;aelig;tter s&amp;aring; store begr&amp;aelig;nsinger for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lettere regler - lidt lavere bundskat - og lettere finansiering sikkert i mange fald, tror jeg giver mere value for money&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John H&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622943.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 11:35:11 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622943</guid><dc:creator>BroncofanDK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622943.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622943&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Cookie - John Hannover:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;1-marginalskatten der g&amp;oslash;r at hvis jeg l&amp;aring;ner ex. 2mio kr i mit hus, investerer og taber disse penge skal jeg tjene knapt 6mio. kr for at komme tilbage til 0, og samtidig skal jeg tjene ca. 6 mio kr for at fordoble min investering.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;du m&amp;aring; nok tale med en der ved lidt om &amp;oslash;konomi - for det er jo totalt vr&amp;oslash;vl - og bare ordet fordoble min investeringer forvirrer vel ogs&amp;aring;. Lad os n&amp;oslash;jes med at sige du skal ha pengene hjem igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du l&amp;aring;ner penge i dit hus og investerer - s&amp;aring; kan du enten g&amp;oslash;re det ved kapitaludvidelse (eller k&amp;oslash;be aktier hvis det var noget eksternt) - eller ha lavet kortfristet konvertibelt l&amp;aring;n og s&amp;aring; er der fradrag for tabet i aktieindkomst som kan modregnes anden indkomst - du ville s&amp;aring; ha tabt ca 1,2 (27-42% fradrag) -&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du ville jo formentlig heller ikke tjene de 1,2 mio op p&amp;aring; et &amp;aring;r formentlig men over flere &amp;aring;r, og du vil s&amp;aring; ha max omkring 1,8 mio der skulle til i l&amp;oslash;n og ikke 6 mio at tjene uanset du nu havde tosset i det, og ikke sikret dig fradrag for de 2 mio du sk&amp;oslash;d ind. Hvis du taber s&amp;aring; meget, s&amp;aring; er det vel ikke voldsomt sandsynligt du betaler topskat som f&amp;oslash;rst indtr&amp;aelig;der ved brutto 499.130 per &amp;aring;r - for en ugift tilmed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forskellen mellem at skulle tjene ca 1,8 mio for at f&amp;aring; d&amp;aelig;kket tabet p&amp;aring; de 2 mio og 6 mio er ret stor.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er s&amp;aring;dan de ogs&amp;aring; regner i LA n&amp;aring;r de skal overbevise, men det er ikke voldsomt overbevisende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden er der vel mange gode grunde til, at dine naboer til begge sider ikke skulle d&amp;aelig;kke alle de penge du m&amp;aring;tte investere og tabe - s&amp;aring; det er vel ikke s&amp;aring; urimeligt at du kun har fradrag for ca 40% af tabet men igen - det er jo nok der LA og jeg g&amp;aring;r forbi hinanden (jvnf dine svar i valg debatterne).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er i&amp;oslash;vrigt til bl&amp;aring; blok, s&amp;aring; det er som OK med mig med stemmerne og jeg er som ikke en gang modstander af LA overhovedeet, men lidt mere pr&amp;aelig;cision i tallene og en bare lille forst&amp;aring;else for, at naboerne ikke skal finansiere din maskinefabrik ville kl&amp;aelig;de debatten ligesom en p&amp;aring;stand om:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;st&amp;oslash;rstedelen af befolkningen (EL, SF, S og DF) v&amp;aelig;lgere ser selvst&amp;aelig;ndige som usympatiske skadedyr som kun accepteres fordi der er regninger der skal betales til at st&amp;oslash;tte folk der &amp;oslash;nsker at blive fors&amp;oslash;rget.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; tyder p&amp;aring; en slags forf&amp;oslash;lgelses vandvid. Jeg kender da masser af den slags, der synes private erhvervdrivende er super seje. Du tr&amp;aelig;nger nok til lidt kaffe og frisk luft omkring dig, s&amp;aring; sort er verden alts&amp;aring; ikke&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Som for&amp;aelig;ldre til to b&amp;oslash;rn med handikap har jeg set hvor sjofel en arbejdsindsats rigtig mange i den offentlige sektor yder, og jo mere jeg m&amp;oslash;der den, jo mindre synes jeg den skal v&amp;aelig;re.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; Ja det er jo en sur oplevelse og der er givet nogen der ikke g&amp;oslash;r alt som de skal. Om en mindre offentlig sektor gavner ungerne ved jeg ikke, men jeg er helt enig i, at det ikke nytter noget bare at ville g&amp;oslash;re den st&amp;oslash;rre og st&amp;oslash;rre - uanset det er for at d&amp;aelig;kke omkostninger til flere gamle eller andet - s&amp;aring; m&amp;aring; man spare andre steder, s&amp;aring; en 0 l&amp;oslash;sning synes jeg er fin, og ja - det er vel ogs&amp;aring; muligt at finde steder at spare. Det jeg kender lidt til i det offentlige er p&amp;aelig;dagog omr&amp;aring;det hvor jeg kan garantere for at de l&amp;oslash;ber st&amp;aelig;rkt i b&amp;oslash;rneinstitutionerne, ofte alene med 10 b&amp;oslash;rn -&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu ved jeg ikke helt hvorfor LA skal blandes ind i dette - men der er jo valgkamp... og med dine svar i andre tr&amp;aring;de m&amp;aring; du f&amp;oslash;le dig tr&amp;aring;dt over t&amp;aelig;rene - men at klandre dem (eller finansministeriet) for ikke at kunne regne er vist lidt lavt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Omkring kapital og fradrag er du jo rimeligt godt hjemme i stoffet, og derfor s&amp;aring; taler du ogs&amp;aring; mod bedre vidende. Ja, man kan lave en kapitaludvidelse, men du ved jo ogs&amp;aring; godt at der kan v&amp;aelig;re visse grunde til IKKE at ville binde kapital p&amp;aring; den vis, og du ved ogs&amp;aring; udem&amp;aelig;rket godt at konvertible l&amp;aring;n IKKE m&amp;aring; laves til overkurs - s&amp;aring; hvis der er tab SKAL du nedskrive v&amp;aelig;rdien da du ellers snyder i skat. Ergo - konvertible l&amp;aring;n er lidt af en varmluftsballon, da det er en m&amp;aring;de at k&amp;oslash;be anparter/aktier p&amp;aring; til pari - ogs&amp;aring; hvis de er steget, men der er en kriminel agt at bruge det som du n&amp;aelig;vner.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du ved ogs&amp;aring; udem&amp;aelig;rket godt at hvis du personligt kautionerer for bankl&amp;aring;n i en selskabskonstruktion s&amp;aring; har du ingen fradragsret - for det har du brugt som del af din r&amp;aring;dgivning siden jeg pegede det ud for dig m.fl. for langt over et &amp;aring;r siden. Det er faktisk the mest normale at arbejde med personlig kaution overfor banker, men det er ret stupidt fra en risikobetragtning, men det kr&amp;aelig;ves eksempelvis ved finansiering gennem V&amp;aelig;kstfonden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med de filosofiske betragtninger om hvem der betaler topskat, tror jeg du har glemt matematikken. Nu er jeg bestemt ikke s&amp;aring; godt bevaret i skattelovgivningen som du, men jeg har meget sv&amp;aelig;rt ved at se andet end at du med dine beregninger benytter en skatteprocent p&amp;aring; 33%, og jeg har meget sv&amp;aelig;rt ved at forestille mig, at det er en standard netto skatteprocent for at l&amp;aelig;gge 1.2 mio kr tilside, og hvis du eksempelvis bruger V&amp;aelig;kstfonden som promoveres meget, s&amp;aring; er det fulde bel&amp;oslash;b vi taler om. Hvis du skal opspare 2. mio over 5-10 &amp;aring;r s&amp;aring; ved jeg ikke helt hvordan du snor dig udenom topskat. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det k&amp;aelig;mpe problem med topskatten er en manglende udligning &amp;aring;r til &amp;aring;r, som g&amp;oslash;r at uudnyttede fradrag og direkte tab ikke udlignes, ligesom du ikke rigtig kommer udenom at hvis du skal tjene 2mio kr EKSTRA netto s&amp;aring; er regnestykket 2mio divideret med den de almisser staten giver borgeren. Samtidig er det en stupid skat som ingen reel financieringseffekt har - det er ren jantelov. Basis er at vi har en skattelovgivning/et skattetryk der g&amp;oslash;r det n&amp;aelig;sten umuligt at komme p&amp;aring; fode igen med l&amp;oslash;nindt&amp;aelig;gt hvis du taber st&amp;oslash;rre investerede bel&amp;oslash;b.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Omkr. den offentlige sektor - s&amp;aring; ja... Der er en held del der yder et super stykke arbejde, men det modsatte er er meget udbredt. Venstre talte for &amp;aring;r tilbage om at pengene skulle f&amp;oslash;lge patienten, borgeren, opgaven... og der er ingen tvivl om at der er mange ansatte i offentlige funktioner som ikke ville f&amp;aring; de penge de f&amp;aring;r idag hvis borgerne havde valgmuligheden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622930.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 10:54:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622930</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622930.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622930&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg tror jeg vil pege p&amp;aring; noget andet, der mangler et sikkerhedsnet for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere. Det g&amp;oslash;r det risikabelt at satse alt p&amp;aring; nye brancher. Uanset hvad du ellers laver s&amp;aring; er du n&amp;aelig;sten garanteret at du kan betale dine regninger og f&amp;aring; en bid br&amp;oslash;d, selv bistandsklienter er bedre stillet end en nystartet iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis bistandsklienter i snit f&amp;aring;r 12000 efter skat (inkl. till&amp;aelig;g) s&amp;aring; er det klart at det ikke er attraktivt s&amp;aelig;rlig tit at sige nej tak, jeg vil hellere leve for de 5000 jeg selv kan tjene. L&amp;oslash;sningen m&amp;aring; v&amp;aelig;re at acceptere en st&amp;oslash;rre grad af indtjening til lavt l&amp;oslash;nnede udover deres offentlige ydelser, hvad eneten det g&amp;aelig;lder studerende, pensionister, f&amp;oslash;rtidspensionister eller bistand/dagpenge modtagere. I dag er reglerne s&amp;aring;dan at man straffer folk for at yde ekstra. Det er STADIG s&amp;aring;dan at disse grupper betaler 30% bruttoskat udover den almindelige skat og AMB. Det er logisk at man ikke s&amp;oslash;ger lavtl&amp;oslash;nsarbejde n&amp;aring;r udbyttet bliver s&amp;aring; lavt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skulle vi s&amp;aring; forvente at en masse h&amp;oslash;jtl&amp;oslash;nnede l&amp;oslash;nmodtagere skulle opsige deres fede job til 30000+ per m&amp;aring;ned med pension og sikkerhed, for det form&amp;aring;l at skulle knokle uden at v&amp;aelig;re sikret et liv og med mulighed for at risikere b&amp;aring;de familie og hjem undervejs pga. d&amp;aring;rlig &amp;oslash;konomi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden er vores udgifter i samfundet for h&amp;oslash;je, det er sv&amp;aelig;rt at f&amp;aring; en isbod til at l&amp;oslash;be rundt n&amp;aring;r man bliver n&amp;oslash;dt til at tage 20kr. for en is der koster 5 kr. i Aldi, for ellers kan det ikke l&amp;oslash;be rundt. Hvis f&amp;oslash;rn&amp;aelig;vnte personer kunne arbejde sort ville de v&amp;aelig;re villige til at arbejde for m&amp;aring;ske 30 kr. i timen, derved kunne der opst&amp;aring; en skov af mindre virksomheder. Og det er alts&amp;aring; ret tit at store virksomheder engang har v&amp;aelig;ret sm&amp;aring;. Kunne man hyre folk til s&amp;aring; sm&amp;aring; penge ville du se mange sm&amp;aring; forretninger/grillbarer ect der vil kunne leve i sm&amp;aring;byer med bare 200 huse, og det vil skabe mere liv p&amp;aring; landet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og lige for at drille John Hannover lidt (p&amp;aring; den gode m&amp;aring;de) s&amp;aring; har jeg et forslag der ville hj&amp;aelig;lpe mange, kan dog n&amp;aelig;ppe lige overskue alle konsekvenser...men...i dag har vi k&amp;oslash;bsmoms og salgsmoms p&amp;aring; 25% - dvs. fuldt fradrag - hvis vi f.eks. kun giver fradragsret for de 96% af k&amp;oslash;bsmomsen s&amp;aring; svarer det til at firmaerne kommer til at betale 1% i moms af al oms&amp;aelig;tning (og slutbrugeren stadig 25%). Til geng&amp;aelig;ld b&amp;oslash;r vi s&amp;aring; kunne slette firma beskatning 100% hvorfor multinationale selskaber selv vil betale for deres investeringer i Danmark og de vil ogs&amp;aring; betale (oms&amp;aelig;tningsskat) selv om de undg&amp;aring;r skat i dag. Derved slipper alle for at lave de fleste regnskaber og n&amp;aring;r nogen af de store betaler mere i skat end de g&amp;oslash;r i dag, s&amp;aring; er der jo sikkert nogle mindre firmaer der slipper billigere. Og det er ikke l&amp;aelig;ngere &amp;quot;du og jeg&amp;quot; der skal betale n&amp;aring;r direkt&amp;oslash;ren f&amp;aring;r en firmabil til 1mio (fordi firmaet f&amp;aring;r fradrag).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kommer vi nu op at sl&amp;aring;s som vi plejer? lol&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622892.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 09:41:42 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622892</guid><dc:creator>Rikke MY .•&amp;#39;&amp;#39;*♪♫•*¨✿.</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622892.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622892&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Done :)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622882.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 09:27:32 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622882</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622882.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622882&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;1-marginalskatten der g&amp;oslash;r at hvis jeg l&amp;aring;ner ex. 2mio kr i mit hus, investerer og taber disse penge skal jeg tjene knapt 6mio. kr for at komme tilbage til 0, og samtidig skal jeg tjene ca. 6 mio kr for at fordoble min investering.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;du m&amp;aring; nok tale med en der ved lidt om &amp;oslash;konomi - for det er jo totalt vr&amp;oslash;vl - og bare ordet fordoble min investeringer forvirrer vel ogs&amp;aring;. Lad os n&amp;oslash;jes med at sige du skal ha pengene hjem igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du l&amp;aring;ner penge i dit hus og investerer - s&amp;aring; kan du enten g&amp;oslash;re det ved kapitaludvidelse (eller k&amp;oslash;be aktier hvis det var noget eksternt) - eller ha lavet kortfristet konvertibelt l&amp;aring;n og s&amp;aring; er der fradrag for tabet i aktieindkomst som kan modregnes anden indkomst - du ville s&amp;aring; ha tabt ca 1,2 (27-42% fradrag) -&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du ville jo formentlig heller ikke tjene de 1,2 mio op p&amp;aring; et &amp;aring;r formentlig men over flere &amp;aring;r, og du vil s&amp;aring; ha max omkring 1,8 mio der skulle til i l&amp;oslash;n og ikke 6 mio at tjene uanset du nu havde tosset i det, og ikke sikret dig fradrag for de 2 mio du sk&amp;oslash;d ind. Hvis du taber s&amp;aring; meget, s&amp;aring; er det vel ikke voldsomt sandsynligt du betaler topskat som f&amp;oslash;rst indtr&amp;aelig;der ved brutto 499.130 per &amp;aring;r - for en ugift tilmed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forskellen mellem at skulle tjene ca 1,8 mio for at f&amp;aring; d&amp;aelig;kket tabet p&amp;aring; de 2 mio og 6 mio er ret stor.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er s&amp;aring;dan de ogs&amp;aring; regner i LA n&amp;aring;r de skal overbevise, men det er ikke voldsomt overbevisende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden er der vel mange gode grunde til, at dine naboer til begge sider ikke skulle d&amp;aelig;kke alle de penge du m&amp;aring;tte investere og tabe - s&amp;aring; det er vel ikke s&amp;aring; urimeligt at du kun har fradrag for ca 40% af tabet men igen - det er jo nok der LA og jeg g&amp;aring;r forbi hinanden (jvnf dine svar i valg debatterne).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er i&amp;oslash;vrigt til bl&amp;aring; blok, s&amp;aring; det er som OK med mig med stemmerne og jeg er som ikke en gang modstander af LA overhovedeet, men lidt mere pr&amp;aelig;cision i tallene og en bare lille forst&amp;aring;else for, at naboerne ikke skal finansiere din maskinefabrik ville kl&amp;aelig;de debatten ligesom en p&amp;aring;stand om:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;st&amp;oslash;rstedelen af befolkningen (EL, SF, S og DF) v&amp;aelig;lgere ser selvst&amp;aelig;ndige som usympatiske skadedyr som kun accepteres fordi der er regninger der skal betales til at st&amp;oslash;tte folk der &amp;oslash;nsker at blive fors&amp;oslash;rget.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; tyder p&amp;aring; en slags forf&amp;oslash;lgelses vandvid. Jeg kender da masser af den slags, der synes private erhvervdrivende er super seje. Du tr&amp;aelig;nger nok til lidt kaffe og frisk luft omkring dig, s&amp;aring; sort er verden alts&amp;aring; ikke&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BroncofanDK:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Som for&amp;aelig;ldre til to b&amp;oslash;rn med handikap har jeg set hvor sjofel en arbejdsindsats rigtig mange i den offentlige sektor yder, og jo mere jeg m&amp;oslash;der den, jo mindre synes jeg den skal v&amp;aelig;re.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; Ja det er jo en sur oplevelse og der er givet nogen der ikke g&amp;oslash;r alt som de skal. Om en mindre offentlig sektor gavner ungerne ved jeg ikke, men jeg er helt enig i, at det ikke nytter noget bare at ville g&amp;oslash;re den st&amp;oslash;rre og st&amp;oslash;rre - uanset det er for at d&amp;aelig;kke omkostninger til flere gamle eller andet - s&amp;aring; m&amp;aring; man spare andre steder, s&amp;aring; en 0 l&amp;oslash;sning synes jeg er fin, og ja - det er vel ogs&amp;aring; muligt at finde steder at spare. Det jeg kender lidt til i det offentlige er p&amp;aelig;dagog omr&amp;aring;det hvor jeg kan garantere for at de l&amp;oslash;ber st&amp;aelig;rkt i b&amp;oslash;rneinstitutionerne, ofte alene med 10 b&amp;oslash;rn -&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John Hannover&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622856.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2015 08:09:32 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622856</guid><dc:creator>BroncofanDK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622856.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622856&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Nej manglende kapital er ikke et stort problem. Det st&amp;oslash;rste problem for v&amp;aelig;kst med en ung danskbaseret maskinproducent der pt udelukkende eksporterer er;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1-marginalskatten der g&amp;oslash;r at hvis jeg l&amp;aring;ner ex. 2mio kr i mit hus, investerer og taber disse penge skal jeg tjene knapt 6mio. kr for at komme tilbage til 0, og samtidig skal jeg tjene ca. 6 mio kr for at fordoble min investering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2-omkostningsniveauet ved at f&amp;aring; lavet komponenter/services i Danmark er meget h&amp;oslash;je og det g&amp;oslash;r at vi er ekstremt ineffektive fordi vi fors&amp;oslash;ger at undg&amp;aring; omkostninger ved outsourcing i Danmark - og det kommer tilbage til at bare en mio investeret kunne g&amp;oslash;re underv&amp;aelig;rker&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3-hele f&amp;oslash;lelsen af at st&amp;oslash;rstedelen af befolkningen (EL, SF, S og DF) v&amp;aelig;lgere ser selvst&amp;aelig;ndige som usympatiske skadedyr som kun accepteres fordi der er regninger der skal betales til at st&amp;oslash;tte folk der &amp;oslash;nsker at blive fors&amp;oslash;rget. Det giver alt i alt en f&amp;oslash;lelse af at jeg egentlig ikke har lyst til at mine b&amp;oslash;rn skal lide under de &amp;oslash;konomiske og mennskelige afsagn som det giver at g&amp;oslash;re hvad jeg har gjort.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som for&amp;aelig;ldre til to b&amp;oslash;rn med handikap har jeg set hvor sjofel en arbejdsindsats rigtig mange i den offentlige sektor yder, og jo mere jeg m&amp;oslash;der den, jo mindre synes jeg den skal v&amp;aelig;re.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Er manglende kapital din største barriere?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622164.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2015 15:22:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1622164</guid><dc:creator>ABakkestrøm</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1622164.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1622164&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Debatten er flyvende omkring hvilke barrierer iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere m&amp;oslash;der i Danmark. Politikerne peger p&amp;aring; at kapital er den st&amp;oslash;rste barriere. Men er dette nu ogs&amp;aring; den st&amp;oslash;rste barriere? If&amp;oslash;lge The Global Entrepreneurship and Development Institute er Region Hovedstaden #1 iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter &amp;oslash;kosystem i Europa, og de resterende regioner i Danmark er t&amp;aelig;t efter. De peger ikke p&amp;aring; kapital som den st&amp;oslash;rste forhindring, men i h&amp;oslash;jere grad en manglende kultur for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri. Rammebetingelserne er de bedste i hele Europa. Kan du genkende dette billede?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi er 2 kandidatstuderende som skriver afhandling omkring disse problemstillinger, og vi vil gerne pr&amp;aelig;sentere et retvisende billede af barriererne for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere. Er det manglende kapital? Tro p&amp;aring; egne evner? Eller noget helt tredje? Over 200 iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere har givet deres mening til kende via nedenst&amp;aring;ende link. Det tager 3 minutter og besvarelsen er anonym. Giv din mening til kende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Link til unders&amp;oslash;gelse: &lt;a href="https://da.surveymonkey.com/s/DXCSVQS"&gt;https://da.surveymonkey.com/s/DXCSVQS&lt;/a&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for din hj&amp;aelig;lp og godt valg!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;/ Thorbj&amp;oslash;rn og Anders&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>