<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Franchise &amp; kæder - Få hjælp her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/13.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Som franchiser har du en stor kæde i ryggen. At blive franchisetager er dermed på nogle områder nemmere end at starte helt fra bunden. Omvendt er man begrænset af kædens regler, marketingstrategi, brand og værdier. Det betyder, at franchising er det helt oplagte for nogle iværksættere, mens andre seriøst skal overveje, om det er det de vil.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dette forum er blandt andet til for at hjælpe med den personlige afklaring for eventuelt nye franchisetagere. Vi diskuterer også kontrakter, ejerforhold og alle de juridiske aspekter af at starte franchise, ligesom vi snakker om mulighederne for, at man selv etablerer et franchisekoncept med et netværk af franchisere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505715.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 09 Jun 2014 18:01:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505715</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505715.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505715&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;span&gt;&amp;nbsp;javist men det er jo ikke s&amp;aring; sjov for de som investerer i en &amp;aring;rr&amp;aelig;kke hvor markedet taber - hvis de ikke har fradrag for tabet i aktieindkomst&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Det er det jeg pr&amp;oslash;ver at sige, det g&amp;oslash;r ingen forskel i de to beskatningsmodeller...&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Hvis jeg idag s&amp;aelig;tter 100000 i aktier og taber 20000...og jeg &amp;aring;ret efter vinder 20000 s&amp;aring; har jeg 100000......det vil v&amp;aelig;re n&amp;oslash;jagtig det samme i ordningen med 5% bruttoskat ved udbetaling. S&amp;aring; hvis man forts&amp;aelig;tter sin investerings konto har det ingen betydning. Hvis man h&amp;aelig;ver sin konto har det en omkostning p&amp;aring; 5% hvilket er den samme omkostning vi alle betaler for at s&amp;aelig;tte vores penge p&amp;aring; en pensions konto.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Mit forslag har ingen v&amp;aelig;sentlige forringelser for nogen parter, der ikke opvejes af de fordele den enkelte og samfundet opn&amp;aring;r, n&amp;aring;r investoren har fundet sin m&amp;aring;de at investere p&amp;aring;. Det er altid d&amp;aring;rligt at tabe penge og der vil altid v&amp;aelig;re nogen der taber. Men for dem der har l&amp;aelig;rt at tjene penge p&amp;aring; investeringer er det en klar forbedring at betale 50kr. i skat p&amp;aring; 1000 tjent end som i dag 400kr. p&amp;aring; 1000kr.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Den eneste gruppe der taber mere end i dag er dem der &amp;aring;bner en konto og tr&amp;aelig;kker sine penge ud....det er lidt som en pensionskonto bare bedre og mere fair for alle...hvis du s&amp;aelig;tter 100000 ind hos Danica og tr&amp;aelig;kker pengene ud igen efter 2&amp;aring;r, ja s&amp;aring; f&amp;aring;r du ogs&amp;aring; mindre ud end du satte ind. Investeringer er ikke noget man laver for lige at tjene til en ny carport p&amp;aring; en uge, det er spekulation. Jeg har ikke noget imod spekulation, og jeg vil gerne have at vi tjener penge hjem til Danmark ved spekulation. S&amp;aring; giv spekulanter fair vilk&amp;aring;r for at tjene penge, men lad v&amp;aelig;re med at have ondt af os n&amp;aring;r vi l&amp;oslash;ber en kalkuleret risiko og f&amp;aring;r et tab...&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Men i princippet ville man fint kunne tjene s&amp;aring; meget at man kunne undlade at beskatte de 5% af konti der bliver lukket p&amp;aring; et tidspunkt hvor de er i minus. Jeg kan bare ikke se hvorfor de ikke skal betale s&amp;aring; lille et gebyr i st&amp;oslash;rrelse som alle tager i dag. Jeg vil bare lade staten tage gebyret ved udbetaling istedet for gebyr ved indbetaling og skat ved udbetaling i dag.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Ingen bliver d&amp;aring;rligere stillet end i dag&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505438.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 21:05:12 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505438</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505438.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505438&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mr. A:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt; vil du ikke hellere v&amp;aelig;re hovedaktion&amp;aelig;r i LEGO en at st&amp;aring; ved samle b&amp;aring;ndet? S&amp;aring; er vi vel enige om at det allerede idag er bedre med udbytte end l&amp;oslash;n hvis bare bel&amp;oslash;bet er stort no&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; nej - Hvis man f&amp;aring;r l&amp;oslash;n p&amp;aring; lego s&amp;aring; betaler man 44% i samlet Am bidrag og skat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis man ikke f&amp;aring;r l&amp;oslash;n, s&amp;aring; betaler Lego 24,5% i selskabsskat og derefter er der et overskud der kan gives i udbytte, og det vil koste 27% af de f&amp;oslash;rste sm&amp;aring; 50.000 kr for modtageren og f&amp;oslash;rst 24,5% selskabsskat og derefter 27% af resten - svarer v&amp;aelig;ldigt meget til de 44% man betaler af l&amp;oslash;n, s&amp;aring; de ting er netop afstemt, s&amp;aring; udbytte og l&amp;oslash;n - i den lave klasse svarer helt til det som der samlet betale i skat - uanset det det er selskabsskat+udbytteskat eller skat af l&amp;oslash;n (som jo g&amp;aring;r fra overskud og derfor ikke udl&amp;oslash;ser selskabsskat)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Udbytte over de sm&amp;aring; 50.000 betyder tilmed at man betaler hvad der svarer til topskat, nemlig f&amp;oslash;rst selskabsskat og s&amp;aring; 42,5% af resten. Tingene h&amp;aelig;nger sammen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mr. A:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Rent aktiem&amp;aelig;ssigt er det jo ligegyldigt om du har fradrag for tab n&amp;aring;r du ikke betaler skat af din profit. Taber du 100kr. p&amp;aring; en aktie og vinder 100kr. p&amp;aring; en anden, s&amp;aring; har du jo udlignet din profit.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt; javist men det er jo ikke s&amp;aring; sjov for de som investerer i en &amp;aring;rr&amp;aelig;kke hvor markedet taber - hvis de ikke har fradrag for tabet i aktieindkomst&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der skal v&amp;aelig;re den sammenh&amp;aelig;ng mellem indkomstskat - samlet op til topskat 44% og s&amp;aring; selskabsskat og udbytteskat, ellers vil det udl&amp;oslash;se at &amp;quot;alle&amp;quot; f&amp;aring;r aktier i selskaberne og l&amp;oslash;n &amp;aelig;ndres til udbytte - og det g&amp;aring;r slet ikke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;vh John H&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505406.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 19:15:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505406</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505406.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505406&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej John&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er fedt du altid er villig til at deltage i debatten med dine altid velbegrundede indl&amp;aelig;g.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I f&amp;oslash;rste omgang besk&amp;aelig;ftiger jeg mig kun med b&amp;oslash;rsnoterede aktier, men vil du ikke hellere v&amp;aelig;re hovedaktion&amp;aelig;r i LEGO en at st&amp;aring; ved samle b&amp;aring;ndet? S&amp;aring; er vi vel enige om at det allerede idag er bedre med udbytte end l&amp;oslash;n hvis bare bel&amp;oslash;bet er stort nok. En lav atiebeskatning vil favorisere de mindre konti fordi det er nemmere at tjene 1% dagligt med 100000kr. end med 50mio kr. S&amp;aring; en h&amp;oslash;j beskatning betyder at den rige hvert &amp;aring;r &amp;oslash;ger sin formue mens at det n&amp;aelig;sten ikke giver mening for lavere indkomst grupper at spare op.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rent aktiem&amp;aelig;ssigt er det jo ligegyldigt om du har fradrag for tab n&amp;aring;r du ikke betaler skat af din profit. Taber du 100kr. p&amp;aring; en aktie og vinder 100kr. p&amp;aring; en anden, s&amp;aring; har du jo udlignet din profit. Men ved valutahandel f&amp;aring;r du fradrag i din kapitalindkomst for dine tab, s&amp;aring; n&amp;aring;r sm&amp;aring;sparere taber deres penge slipper de billigere i skat med de andre indt&amp;aelig;gter de har af kapitalindkomst.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis skatten er 5% s&amp;aring; er man jo ikke ruineret fordi man tager pengene ud igen. Men det egner sig ikke s&amp;aelig;rlig godt til kortsigtede investeringer. Men hvis du f.eks. har et godt tip og tjener 20% p&amp;aring; en uge og vil have alle penge ud, s&amp;aring; f&amp;aring;r du en profit p&amp;aring; 14000 og skat f&amp;aring;r 6000 s&amp;aring; det er ca. 25% skat s&amp;aring; dermed bedre end idag.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vil betyde at flere mennesker ville f&amp;aring; en anden opsparingskultur. Jeg siger ikke at alle skal v&amp;aelig;re spekulanter men det skal g&amp;oslash;res mere attraktivt for alle at spare op og derved sikre sig selv et bedre liv og sikre at man i mindre grad er en udgift for samfundet. Skat ville f&amp;aring; pengene direkte fra investeringsbanken, s&amp;aring; de er sikre p&amp;aring; at f&amp;aring; hvad de skal have, og investoren har nul papirarbejde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vigtigeste er at SKAT ikke mister penge, men det her er ren win win for alle.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som det er i dag kan det v&amp;aelig;re sv&amp;aelig;rt at leve godt af renter af 10 mio kr. - men hvis folk kan skabe sig et bedre liv end bistand ect. blot ved at tjene et uptick per dag - s&amp;aring; ville der vel v&amp;aelig;re mange der ikke havde brug for penge fra staten.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505339.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 16:19:22 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505339</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505339.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505339&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;skatteministeren og de forskellige partiers skatteordf&amp;oslash;rer er vel ret oplagte at kontakte - men jeg ved ikke om jeg er helt med&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;udbytteskat er jo en side, og den bruges b&amp;aring;de af investorer og af hovedaktion&amp;aelig;rer og er meget sv&amp;aelig;r at pille ved - da det ellers vil v&amp;aelig;re bedre med udbytte end l&amp;oslash;n og det vil ha stor effekt&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gevinsten p&amp;aring; den enkelte aktie udl&amp;oslash;ser ikke noget f&amp;oslash;r ved handel, men det du vil er at man s&amp;aring; l&amp;aelig;nge man ikke h&amp;aelig;ver noget godt m&amp;aring; lade handelsgevinster st&amp;aring; til 5% men jeg tror en negativ effekt er at det ofte er umuligt at sige hvorn&amp;aring;r man rent faktisk skal bruge penge fra en investering + jeg tror det vil v&amp;aelig;re ekstremt negativ hvis ikke tab giver fradrag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror ikke den har en gang p&amp;aring; jorden, men det er bare at tage fat i ordf&amp;oslash;rerne - de fleste svarer p&amp;aelig;nt og interesseret hvis man skriver til dem faktisk&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;venligst John H&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Aktieskat kan gøres mere hensigtsmæssig til glæde for alle, og nemmere</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505271.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 08 Jun 2014 11:23:58 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1505271</guid><dc:creator>Mr. A</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1505271.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16710&amp;PostID=1505271&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Et forslag til evt. politikere der l&amp;aelig;ser med, pr&amp;oslash;v at leg med tanken og se om ikke det her er det eneste rigtige at g&amp;oslash;re...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konklusion: Det vil v&amp;aelig;re samfundsm&amp;aelig;ssigt gavnligt at &amp;aelig;ndre nuv&amp;aelig;rende beskatningssystem af aktier og kapitalindkomst, til at man ikke l&amp;aelig;ngere f&amp;aring;r fradrag for tab, men til geng&amp;aelig;ld kan man s&amp;aelig;tte sin kapital ind p&amp;aring; sin konto og handle l&amp;oslash;s uden at skulle betale skat og g&amp;oslash;re rede for handler overfor skat. Tilgeng&amp;aelig;ld n&amp;aring;r man tager penge ud fra sin konto helt eller delvist, s&amp;aring; skal skat tage 10% af hver en krone der flyttes til forbrugskonto.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad betydning har det (sikkert meget mere end jeg lige n&amp;aelig;vner her):&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis markedet hvert &amp;aring;r skaber 6% rente og man tager udgangspunkt i en person der investerer 100000kr. s&amp;aring; kan personen forvente at tjene 6000kr. og lad os i runde tal sige at der afs&amp;aelig;ttes 2000til skat. I praksis ser det dog lidt anderledes ud. Hvis vi forsigtigt siger at dem der har overskud har handelsomkostninger p&amp;aring; 500kr. der tr&amp;aelig;kkes fra i overskuddet. S&amp;aring; er vi nede p&amp;aring; 1500kr....hvis 66% af dem der handler taber penge og derfor skal have fradrag s&amp;aring; har skat m&amp;aring;ske kun en profit p&amp;aring; 500kr. De 500kr. skal s&amp;aring; d&amp;aelig;kke den udgift der er forbundet med at administrere ordningen....Det kan godt v&amp;aelig;re regne stykket er b&amp;aring;de v&amp;aelig;rre og bedre, men pr&amp;oslash;v at accepter 500kr. i overskud til skat per 100000kr. investeret...&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; hvis vores mand med 100000 vurderer forskellige tidshorisonter for sine spekulationskonti, kan det se s&amp;aring;dan ud hvis han tr&amp;aelig;kker pengene ud:&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1&amp;aring;r: han har 106000kr. og betaler 10600kr. i skat - skat f&amp;aring;r dermed 2100% mere i skat ---dvs. det er ikke hensigtsm&amp;aelig;ssigt at lave kortsigtede spekulationsinvesteringer hvor pengene skal tr&amp;aelig;kkes ud igen hurtigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;5&amp;aring;r: han har 133800kr. &amp;nbsp;og betaler 13380 i skat. - skat kunne have f&amp;aring;et ca. 2700kr. - for investoren balancerer det nogenlunde med 20000 i profit efter 5&amp;aring;r. men skat tjener 11000kr. mere end efter nuv&amp;aelig;rende regler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;10&amp;aring;r: Han har 179000 og betaler 17900 i skat - skat kunne have f&amp;aring;et ca. 5500kr. - dvs. investoren har tjent 151000kr. mod 148000kr. efter dagsregler, alts&amp;aring; en forbedring p&amp;aring; 3000kr. men skat f&amp;aring;r 12000kr. mere end i dag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Umiddelbart er det kun vigtigt for skat at &amp;aelig;ndre og man kunne tro det ikke har den store betydning for investoren, men mit regnestykke viser at det faktisk er muligt at s&amp;aelig;tte skatten til 5% og stadig tjene mere end i dag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I kan vel godt give mig ret i at det ikke er en samfundsopgave at give spekulanter (store som sm&amp;aring;) fradrag for de tab de lider n&amp;aring;r de smider penge p&amp;aring; forex, aktie eller andre markeder.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er fjollet at samfundet skal bruge s&amp;aring; mange mandetimer p&amp;aring; at administrere (det er jo b&amp;aring;de brokeren, investoren, revisor og skat) en ordning der kunne l&amp;oslash;ses mere smidigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tror i det kunne tiltr&amp;aelig;kke evt. rige mennesker og virksomheder til landet hvis vi kunne reklamere med 5% skat (eller 10%) p&amp;aring; finansindt&amp;aelig;gter?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring; men jeg har selvf&amp;oslash;lgelig overvejet det her fordi jeg selv og mange andre har investeringer, s&amp;aring; det er noget der ber&amp;oslash;rer mange, og der er absolut fordele ved det som vil f&amp;aring; mange til at handle anderledes med v&amp;aelig;sentlig bedre performance end jeg lige har n&amp;aelig;vnt. Hvis jeg kan slippe med 5-10% skat af gevinst s&amp;aring; vil det v&amp;aelig;re attraktivt for mange at handle med 10 margin s&amp;aring; man har 1mio at handle for, har man en m&amp;aelig;gler der tager fast bel&amp;oslash;b s&amp;aring; kan man k&amp;oslash;be aktier til kurs 100 og s&amp;aelig;lge til kurs 101. Kan jeg g&amp;aelig;tte den rigtige retning i 60% af tilf&amp;aelig;ldene vil jeg derfor tjene 1% af 1million 50 dage om &amp;aring;ret. Med rentersrente betyder det at man kan tjene 1,7million p&amp;aring; et &amp;aring;r...hvis man tr&amp;aelig;kker dem ud kunne jeg slippe med 200000 kr. i skat hvor skat i dag skal v&amp;aelig;re glad for at f&amp;aring; 500 kr. per 100000 investeret.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; selv om en brutto skat p&amp;aring; 5-10% stadig er mest favorabelt for SKAT s&amp;aring; vil skatte&amp;aelig;ndringen g&amp;oslash;re det meget nemmere at leve af finansindt&amp;aelig;gter, og s&amp;aring; vil der v&amp;aelig;re mange der kan tr&amp;aelig;kke penge fra udlandet til beskatning i Danmark.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er mange efterf&amp;oslash;lgende fordele....folk vil se fordele i at have lidt investeringer, folk med penge skal ikke have bistandshj&amp;aelig;lp, SU f&amp;oslash;rtidspension, pensionister f&amp;aring;r ikke till&amp;aelig;g, f&amp;aelig;rre f&amp;aring;r varmehj&amp;aelig;lp og huslejetilskud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mange mennesker ville have et st&amp;oslash;rre &amp;oslash;konomisk r&amp;aring;derum, s&amp;aring; mange der ikke handler ville kende mennesker der kan levere investeringer til dine virksomhedsprojekter, og der ville selvf&amp;oslash;lgelig blive handlet flere forbrugsvarer s&amp;aring; det ville v&amp;aelig;re gavnligt for butikslivet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg siger ikke at det her er de vises sten, og der er m&amp;aring;ske nogen der er uenige, men jeg synes SKAT p&amp;aring; dette omr&amp;aring;de skal give os en skatteprocent der tiltr&amp;aelig;kker kapital, s&amp;aring; det er attraktivt at investere gennem Danmark.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vurderer at hvis skatten s&amp;aelig;ttes til 5% vil Danmark stadig v&amp;aelig;re bedre stillet end idag (SKAT) men det vil g&amp;oslash;re Danmark til en vigtig akt&amp;oslash;r i finans verden, og det er ikke umuligt at det kan skabe 50000 h&amp;oslash;jtl&amp;oslash;ns jobs til advokater, revisorer, bankfolk, tradere osv. (jeg ved godt det er en p&amp;aring;stand).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis der er nogen der ved hvordan man p&amp;aring;virker de rette kanaler, s&amp;aring; synes jeg de skal lufte tanken for dem...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>