<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Import &amp; Eksport Hjælp - Få den her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/12.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Import og eksport kan give selv de dygtigste iværksættere grå hår hovedet. Moms, toldsatser, valutakurser og diverse afgifter gør det vanskeligt at overskue økonomien i handel over grænsen – særligt når vi handler ud over EU’s grænser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Her i forummet hjælper vi hinanden til at forstå ikke blot juraen, men også de gængse måder at gøre tingene på. Du finder hurtigt svar på, hvordan diverse varer kategoriseres i de internationale toldsystemer, og du vil også kunne få svar på, hvordan man mest effektivt betaler – og bliver betalt af – sine udenlandske samarbejdspartnere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Patentansøgning og investorer - God ide med stort potentiale</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/179254.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 16 Dec 2007 10:46:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:179254</guid><dc:creator>Niels</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/179254.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=2223&amp;PostID=179254&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Kære Aminoer&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&amp;nbsp;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Jeg har brug for nogle gode råd omkring patentsøgninger og salg af rettigheder. &lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Sagen er at jeg har fået en ide, som jeg selv mener er rigtig god. Det drejer sig om et system der kan forhindre misbrug af&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;kreditkort, også på internettet. Så vil jeg helst ikke sige mere.&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt; 
&lt;p class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Jeg henvendte mig til Patent- og Varemærkestyrelsen, og fik dem til at lave en nyhedsundersøgelse. Resultatet var nogle patenter der lignede min ide lidt. Senere har jeg selv fundet et par patenter mere, men jeg mener stadig ideen en unik. &lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Nu skal jeg så gå til at videre. Patent – og Varemærkestyrelsen fortalte mig at det ville koste omkring 50,000 DKR at få en af deres eksperter til at skrive en patentansøgning. Dertil kommer så prisen for at udtage patentet, som er temmelig stor (adskillige 100,000 DKK som jeg forstår det) Jeg har selv en del erfaring i at læse patenter, men at at skrive et selv, er en anden sag. &lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;
&lt;p class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Hvad jeg nu gerne vil spørge om er:&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt; 
&lt;ol&gt;
&lt;li&gt;
&lt;div class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Er det en god ide at prøve selv at skrive en patentansøgning?&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;
&lt;div class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Når jeg indgiver en ansøgning, hvad koster det så (jeg går ud fra at der er en engangsudgift forbundet med at få patentet godkendt, en udvidet nyhedsundersøgelse så at sige)&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;
&lt;div class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Hvis det viser sig at min ide ikke er ny, skal jeg så betale ovenstående udgift?&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;
&lt;div class="MsoNormal" style="MARGIN:0cm 0cm 0pt;"&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Hvad koster det at udtage selve patentet (i EU, USD og hele verden)&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;&lt;/li&gt;&lt;/ol&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&amp;nbsp;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Jeg har overvejet at finde nogle investorer der kan bistå økonomisk, mod at få del i rettighederne. Hvis min ide holder vand, så har den internationalt potentiale, så det er måske en ide at skue ud over landets grænser. Også her har jeg ingen erfaring.&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&amp;nbsp;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Ked af at det blev sådan en lang smøre. Håber nogen har tid til at svare.&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&amp;nbsp;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Med venlig hilsen&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&amp;nbsp;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&amp;nbsp;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;Niels Andersen&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="mso-ansi-language:DA;"&gt;&lt;font size="3"&gt;&lt;font face="Times New Roman"&gt;&amp;nbsp;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt; 
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>