<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Import &amp; Eksport Hjælp - Få den her</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/12.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Import og eksport kan give selv de dygtigste iværksættere grå hår hovedet. Moms, toldsatser, valutakurser og diverse afgifter gør det vanskeligt at overskue økonomien i handel over grænsen – særligt når vi handler ud over EU’s grænser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Her i forummet hjælper vi hinanden til at forstå ikke blot juraen, men også de gængse måder at gøre tingene på. Du finder hurtigt svar på, hvordan diverse varer kategoriseres i de internationale toldsystemer, og du vil også kunne få svar på, hvordan man mest effektivt betaler – og bliver betalt af – sine udenlandske samarbejdspartnere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Kompetente mennesker til en tænke-tank-virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1026867.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 09 Feb 2012 19:47:52 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1026867</guid><dc:creator>Birita á Heygum</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1026867.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=2223&amp;PostID=1026867&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;h6 class="uiStreamMessage"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span class="messageBody"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/h6&gt;
&lt;h6 class="uiStreamMessage"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span class="messageBody"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/h6&gt;
&lt;h6 class="uiStreamMessage"&gt;&lt;span class="messageBody"&gt;Jeg overvejer meget kraftigt &lt;span class="messageBody"&gt;at k&amp;oslash;be et st&amp;aelig;rkt firmanavn p&amp;aring; verdensplan, for det findes ikke og heller ikke ude i den globale verden, s&amp;aring; m&amp;aring;ske burde man g&amp;oslash;re det, fordi jeg f&amp;aring;r j&amp;aelig;vnligt mange id&amp;eacute;er, og nu er jeg begyndt at skrive dem ned. De id&amp;eacute;er er ikke alle noget omhandlende min grafiske virksomhed. &lt;br /&gt;&lt;br class="messageBody" /&gt;Hvis nogle kunne v&amp;aelig;re friske p&amp;aring; at starte firma op sammen med en markedsf&amp;oslash;ringsbaggrund, og som tidligere har erfaring med opstart af et firma med ansatte, s&amp;aring; er jeg frisk p&amp;aring; id&amp;eacute;en. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har nemlig nu 11 gode id&amp;eacute;er til opfindelser, der ikke findes, men jeg &lt;span class="text_exposed_show"&gt;er ikke selv mindet for at realisere dem helt ud i livet, for det har jeg slet ikke erfaring til. Med de rette kompetente mennesker i projektet, s&amp;aring; kan det jo blive realiseret.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det kr&amp;aelig;ver kompetente mennesker inden for markedsf&amp;oslash;ring/udvikling&lt;/span&gt;:&lt;br /&gt;En dygtig adm. direkt&amp;oslash;r, nogle dygtige udviklere/programm&amp;oslash;rer, industridesignere, grafikere (jeg p&amp;aring;tager mig selv rollen bl.a.), s&amp;aelig;lgere, projektleder, kontorfolk og bogholder. Jeg kunne virkelig godt t&amp;aelig;nke mig at starte s&amp;aring;dan et firma op men blot v&amp;aelig;re grafiker og udvikler (dvs. den innovative del i en kreativ udviklingsafdeling) samt en lille andel som partner i firmaet. Id&amp;eacute;erne er b&amp;aring;de som apps til smartphones, fysiske ting og andre id&amp;eacute;er til bl.a. et avanceret globalt web-site, som ikke findes. Jeg har blot ikke de rette kompetencer til at starte det op, men jeg har id&amp;eacute;erne til ting, man kan tjene gode penge p&amp;aring; b&amp;aring;de i Danmark men ogs&amp;aring; globalt. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det er behov, jeg selv og andre har, der kan sammenlignes lidt med, da iPhone blev opfundet, at det er et ukendt behov som en l&amp;oslash;sning p&amp;aring; et problem. Det kunne v&amp;aelig;re lidt sjovt at f&amp;aring; det effektiviseret. Det kr&amp;aelig;ver blot kapital, og det er jo dyrt s&amp;aring;dan noget. Det kunne da v&amp;aelig;re sk&amp;oslash;nt at f&amp;aring; realiseret sine dr&amp;oslash;mme med en t&amp;aelig;nke-tank-virksomhed, men det kr&amp;aelig;ver jo ogs&amp;aring; at v&amp;aelig;re 100% risikovillig, og det er sv&amp;aelig;rt at v&amp;aelig;re s&amp;aring; risikovillig med bel&amp;oslash;b i den st&amp;oslash;rrelsesorden, n&amp;aring;r man aldrig har pr&amp;oslash;vet det f&amp;oslash;r. Det er da noget, jeg har t&amp;aelig;nkt en del p&amp;aring; her p&amp;aring; det seneste, men jeg har ikke lyst til at v&amp;aelig;re adm. direkt&amp;oslash;r men blot v&amp;aelig;re kreativ som hidtil plus sidde i udviklingsafdelingen. Jeg har da en plan for at n&amp;aring; noget af vejen, meeeeen ligefrem at det skal komme op i den st&amp;oslash;rrelsesorden, ved jeg ikke, om jeg nogensinde vil turde alene, da det er en lang sej vej, selvom det kunne v&amp;aelig;re sjovt, s&amp;aring; det vil rart med sparring og gerne, hvis nogle kunne t&amp;aelig;nke sig at alliere sig om s&amp;aring;dan et projekt. Selvom jeg er selvst&amp;aelig;ndig som grafiker, s&amp;aring; er det jo noget andet ligefrem at ha&amp;#39; ansatte, for man skal jo s&amp;aelig;tte sig ind i funktion&amp;aelig;rloven bl.a., og den mundfuld ved jeg ikke, om jeg har kaliber til, men det vil v&amp;aelig;re rart at finde nogle super kompetente mennesker til hhv. adm. direkt&amp;oslash;r, udviklere, industridesignere, s&amp;aelig;lgere, konsulenter, projektleder, grafikere, web-designere, kontorfolk, bogholder med forskellige kompetente baggrunde. Jeg har selv taget en entrepreneurshipuddannelse, netv&amp;aelig;rket en del, og deltaget i diverse relevante workshops ifm. iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri, plus jeg har 15 &amp;aring;rs erhv.erfaring som grafiker, s&amp;aring; selvom jeg ikke selv har en akademisk baggrund, s&amp;aring; er jeg en af de typer, som f&amp;aring;r mange id&amp;eacute;er ret j&amp;aelig;vnligt. Det burde jeg m&amp;aring;ske f&amp;aring; gjort mere ved i stedet for blot at skrive de &amp;iacute;d&amp;eacute;er ned. Det kr&amp;aelig;ver virkelig is i maven at v&amp;aelig;re s&amp;aring; risikovillig at tage springet 100%, men jeg er da kommet m&amp;aring;let meget n&amp;aelig;rmere end for blot et halvt &amp;aring;r siden nemlig ved, at jeg er villig til at satse, hvis jeg kan finde nogle, der vil realisere dette sammen med mig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;De bedste hilsner fra&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Birita &amp;aacute; Heygum&lt;br /&gt;CREATIVE STUDIO&lt;a target="_blank" title="CREATIVE STUDIO" href="http://k&amp;oslash;be%20firmanavnet%20Innovative%20Global%20Center%20p&amp;aring;%20verdensplan,%20for%20det%20findes%20ikke%20og%20heller%20ikke%20ude%20i%20den%20globale%20verden,%20s&amp;aring;%20m&amp;aring;ske%20burde%20man%20g&amp;oslash;re%20det.%20Hvis%20nogle%20kunne%20v&amp;aelig;re%20friske%20p&amp;aring;%20at%20starte%20firma%20op%20sammen%20med%20en%20markedsf&amp;oslash;ringsbaggrund%20og%20har%20startet%20et%20firma%20op%20med%20ansatte,%20s&amp;aring;%20er%20jeg%20frisk%20p&amp;aring;%20id&amp;eacute;en.%20Jeg%20har%20nemlig%20nu%2011%20gode%20id&amp;eacute;er%20til%20opfindelser,%20der%20ikke%20findes,%20men%20jeg%20er%20ikke%20selv%20mindet%20for%20at%20realisere%20dem%20helt%20ud%20i%20livet,%20for%20det%20har%20jeg%20slet%20ikke%20erfaring%20til.%20Det%20kr&amp;aelig;ver%20en%20dygtig%20adm.%20direkt&amp;oslash;r,%20nogle%20dygtige%20udviklere/programm&amp;oslash;rer,%20industridesignere,%20grafikere%20(jeg%20p&amp;aring;tager%20mig%20selv%20rollen%20bl.a.),%20s&amp;aelig;lgere,%20projektleder,%20kontorfolk,%20bogholder.%20Jeg%20kunne%20virkelig%20godt%20t&amp;aelig;nke%20mig%20at%20starte%20s&amp;aring;dan%20et%20firma%20op%20men%20blot%20v&amp;aelig;re%20grafiker%20og%20udvikler%20(dvs.%20den%20innovative%20del%20i%20en%20kreativ%20udviklingsafdeling)%20samt%20en%20lille%20andel%20som%20partner%20i%20firmaet.%20Id&amp;eacute;erne%20er%20b&amp;aring;de%20som%20apps%20til%20smartphones,%20fysiske%20ting%20og%20andre%20id&amp;eacute;er%20til%20bl.a.%20et%20avanceret%20globalt%20web-site,%20som%20ikke%20findes.%20Jeg%20har%20blot%20ikke%20de%20rette%20kompetencer%20til%20at%20starte%20det%20op,%20men%20jeg%20har%20id&amp;eacute;erne%20til%20ting,%20man%20kan%20tjene%20gode%20penge%20p&amp;aring;%20b&amp;aring;de%20i%20Danmark%20men%20ogs&amp;aring;%20globalt.%20"&gt;&lt;br /&gt;www.creative-studio.dk&lt;/a&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/h6&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>