<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Diverse administration hjælp</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/11.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;En ting er software og smarte systemer til økonomi, løn og administration, men hvis ikke din egen systematik er på plads, så nytter det ikke så meget.  Kom inden for i dette forum og vær med til en bred diskussion om diverse fremgangsmåder, virksomhedsledelse, økonomiadministration og emner som LEAN og dokumenthåndtering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi snakker også om de daglige og mere praktiske aspekter af virksomhedsadministration og økonomistyring. Det kan være, hvordan man udarbejder en korrekt faktura, eller hvordan man får sin telefon passet eksternt. Som sagt, det er et bredt forum, hvor alle spørgsmål og svar om administration tages seriøst.&lt;/p&gt;
</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Et nyt marked åbner sig..</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/360228.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 09 May 2009 04:46:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:360228</guid><dc:creator>Mantova</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/360228.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=24&amp;PostID=360228&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Kasper&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det lyder fandme som en sp&amp;aelig;ndende ide, som jeg meget gerne vil h&amp;oslash;re mere om.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kontakt mig venligst p&amp;aring; &lt;a href="mailto:tub@stofanet.dk"&gt;tub@stofanet.dk&lt;/a&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med venlig hilsen Torben&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ps: Hvor befinder du dig rent geografisk&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Et nyt marked åbner sig..</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/360101.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 08 May 2009 19:23:30 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:360101</guid><dc:creator>Anonymous</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/360101.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=24&amp;PostID=360101&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p style="margin:0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-size:small;font-family:Calibri;"&gt;Vi befinder os i &amp;aring;r 2009, alt hvad du gerne vil ha&amp;rsquo; ligger for dine fingerspidser. Det nye album med U2? Bang! Kan du downloade i l&amp;oslash;bet af ingen tid til ikke s&amp;aelig;rlig mange penge. Vil du gerne k&amp;oslash;be en ny sp&amp;aelig;ndende bog? Bang! Du f&amp;aring;r den leveret p&amp;aring; .PDF p&amp;aring; nul komma fem. Men der mangler stadig noget, g&amp;oslash;r der ikke? Svaret er et stort rungende &lt;strong&gt;JO!&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Nu vil jeg dele en id&amp;eacute; med jer, der er intet nyt omkring den, men den findes stadig ikke derude (hvert fald ikke noget der fungerer optimalt). Nu t&amp;aelig;nker du: &amp;rdquo;Jamen Kasper, er du skudt i hovedet! Det er da dummeste du kan g&amp;oslash;re at dele s&amp;aring;dan en id&amp;eacute; p&amp;aring; et &amp;aring;bent forum s&amp;aring;!&amp;rdquo; Men i don&amp;rsquo;t give a fuck, har masser af andre id&amp;eacute;er&amp;nbsp;jeg &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;ved&lt;/span&gt; der har potentialet til at blive million-id&amp;eacute;er - ja s&amp;aring; cocky er jeg. Har fors&amp;oslash;gt f&amp;oslash;r at finde samarbejdspartnere, hvor man f&amp;oslash;rst afsl&amp;oslash;rer konceptet n&amp;aring;r man m&amp;oslash;des og dette har jeg ogs&amp;aring; haft d&amp;aring;rlige erfaringer med.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Det siges at den st&amp;oslash;rste bommert der er beg&amp;aring;et inden for forretningsverdenen, var at man ikke s&amp;aring; potentialet i Napster dengang det udkom - faktisk mener jeg at den er blevet overg&amp;aring;et af ham der sagde nej til at signe Beatles. Jeg gi&amp;#39;r dem ret - ser man nu er det jo en milliard forretning! &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Dette er ogs&amp;aring; meget godt, vil jeg have et album med Kelly Clarkson kan jeg hente det hurtigt og billigt. Men hvad med os TV-seere? Jeg taler ikke film her, men programmer og serier. Jeg m&amp;aring; indr&amp;oslash;mme&amp;nbsp;&amp;nbsp;jeg &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;elsker&lt;/span&gt; tv-serier og dokumentarer, dette g&amp;aelig;lder bl.a:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;How I Met Your Mother&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Operation X&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Miami Ink&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Ross Kemp On Gangs&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Og mange flere.. &lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Hvad med os? Vi kan enten vente til lortet udkommer p&amp;aring; DVD (hvis de overhovedet g&amp;oslash;r det - her taler jeg om f.eks. Operation X). Eller vi kan betale penge for at &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;streame&lt;/span&gt; udsendelserne p&amp;aring; TV2 Sputnik og hvem gider det? Skulle jeg betale for at streame noget p&amp;aring; nettet, blev det godt nok ikke Sputnik. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Jeg mener, internet-forbindelserne er jo hurtige nok nu om dage - n&amp;aelig;sten alle husstande har jo minimum 2 Mbit! Og teknologien bag ved systemet burde jo v&amp;aelig;re lige s&amp;aring; &amp;#39;simpelt&amp;#39; som i en online musik-butik, filerne skal bare kodes s&amp;aring; man ikke kan kopiere og uploade dem.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Hvad ang&amp;aring;r opstarts-tidspunktet kan det jo ikke v&amp;aelig;re mere optimalt! Netop nu hvor TPB-sagen k&amp;oslash;rer og alle endelig ved at indse at der mangler et alternativ til os der godt kan li&amp;#39; at f&amp;oslash;lge med i TV-serier som f.eks. Prison Break og ikke magter at vente p&amp;aring; at TV3 har f&amp;aring;et taget sig sammen til at k&amp;oslash;be rettighederne! Eller os der ikke gider at vente p&amp;aring; DVD&amp;#39;en udkommer s&amp;aring; vi ogs&amp;aring; kan f&amp;aring; alt muligt &amp;#39;Behind the scenes&amp;#39;-ekstra materiale crap med som vi alligevel ikke ser. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Og hvad kan man s&amp;aring; tage for en episode? Se det s&amp;aring;dan her, en s&amp;aelig;son med Simpsons f.eks. koster omkring 350,- n&amp;aring;r den udkommer og falder derefter til 200,-. P&amp;aring; en simpsons DVD er der typisk 20 episoder, men lad os sige der i gennemsnit kun er 15 episoder. 350/15 = omkring 25,- kr!! Og s&amp;aring; skal man ikke engang have alt det &amp;aring;ndsvage ekstra materiale, de fine covers, de 19 undertekster m.v. med! Jeg ville &lt;strong&gt;gladelig&lt;/strong&gt; betale 25,- for et afsnit af en serie!&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;S&amp;aring; k&amp;aelig;re venner, det er her det nye markedet ligger. Ja jeg er nok klar over at Apple m&amp;aring;ske allerede er i gang med deres jernklo for at indtage markedet, men se hvor mange online musik-butikker der ellers er? &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Udover det beh&amp;oslash;ver man jo heller ikke starte med f.eks. Fox der nok er de sv&amp;aelig;reste at f&amp;aring; overtalt, man kan jo begynde med danske programmer som f.eks. Stand-up.dk, M&amp;oslash;rk &amp;amp; Juhl, Operation X, m.v.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;&amp;quot;Jaja, det er nogle meget sp&amp;aelig;ndende synspunkter du har, Kasper, men hvorfor poster du det under den her kategori?&amp;quot; - det skal jeg sige dig.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Jeg er klar p&amp;aring; at fors&amp;oslash;ge at starte dette op, hvis der er nogen der vil v&amp;aelig;re med! Jeg kan tilbyde en masse energi, engagement og en masse gode id&amp;eacute;er. Der er ingen tvivl om vi skal kaste nogle penge i det selv eller finde en investorer - s&amp;aring; det skal du ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re klar p&amp;aring;. Er du ikke 100 % sikker p&amp;aring; dette er dig - eller du ikke ved om du har tiden eller lysten, s&amp;aring; spar mig for kontakten, for det magter jeg virkelig ikke. Er du derimod klar p&amp;aring; at skabe det n&amp;aelig;ste &amp;#39;iTunes&amp;#39; s&amp;aring; er jeg klar til at m&amp;oslash;des over en kop kaffe, snakke lidt og se hinanden an! &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Gl&amp;aelig;der mig til at h&amp;oslash;re fra dig! &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;All the best&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="font-size:11pt;line-height:115%;font-family:&amp;#39;Calibri&amp;#39;,&amp;#39;sans-serif&amp;#39;;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:&amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA;"&gt;Kasper Andreassen&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>