<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Diverse administration hjælp</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/11.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;En ting er software og smarte systemer til økonomi, løn og administration, men hvis ikke din egen systematik er på plads, så nytter det ikke så meget.  Kom inden for i dette forum og vær med til en bred diskussion om diverse fremgangsmåder, virksomhedsledelse, økonomiadministration og emner som LEAN og dokumenthåndtering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi snakker også om de daglige og mere praktiske aspekter af virksomhedsadministration og økonomistyring. Det kan være, hvordan man udarbejder en korrekt faktura, eller hvordan man får sin telefon passet eksternt. Som sagt, det er et bredt forum, hvor alle spørgsmål og svar om administration tages seriøst.&lt;/p&gt;
</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1571547.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 10 Dec 2014 09:48:54 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1571547</guid><dc:creator>Brian Knudsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1571547.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1571547&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Egon:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anders Bruun Rasmussen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tror m&amp;aring;ske du skulle sp&amp;oslash;rge en psykolog/familieterapaut til r&amp;aring;ds istedet for et iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tterforum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men ja, enten m&amp;aring; du g&amp;aring; ind i kampen, hvilket lyder til at blive rigtig h&amp;aring;rdt, ellers m&amp;aring; du l&amp;oslash;srive dig. Der er ikke nogen der siger at man SKAL overtage familiens virksomhed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uanset hvad du v&amp;aelig;lger, s&amp;aring; held og lykke med det.&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har v&amp;aelig;ret til psykolog/erhverscoach. Hun siger jeg skal smutte. hmmmm s&amp;aring; m&amp;aring;ske det er konklusionen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Inden du lige skrider fra Festen er der m&amp;aring;ske en anden mulighed. S&amp;aring;vidt jeg lige har kunnet l&amp;aelig;se mig til sidder din mor p&amp;aring; 50% af ejer andelen, og har trukket sig lidt tilbage ift til at give jer plads hvorimod din far ikke er klar til at give slip, er det rigtigt forst&amp;aring;et?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis det er det, vil jeg foresl&amp;aring; f&amp;oslash;lgende;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du laver en aftale med din mor om at i skal have sat gang i generationsskiftet i virksomheden, og DU laver en AFTALE med v&amp;aelig;ksthusene, det kommer til at koste jer lidt penge, men i f&amp;aring;r ekstern r&amp;aring;dgiver p&amp;aring; at forme en aftale og plan for hvordan virksomheden kan komme videre i n&amp;aelig;ste generation.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I den fase skal i som n&amp;aelig;ste generation have afklaret, er det, det i vil eller vil i ud og se verdenen f&amp;oslash;rst, det kan v&amp;aelig;re en god ide at s&amp;oslash;ge inspiration ved kollegaerne i branchen inden i g&amp;aring;r ind i virksomheden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r i har enighed om dette, s&amp;aring; skal r&amp;aring;dgiveren p&amp;aring; banen, og i skal alle i gang med dialogen, til at starte med vil det nok v&amp;aelig;re en god ide at afs&amp;aelig;tte tid til hver is&amp;aelig;r at have m&amp;oslash;der med r&amp;aring;dgiveren p&amp;aring; tomandsh&amp;aring;nd, og n&amp;aring;r han har f&amp;aring;et sig et overblik over hvad er det folk vil s&amp;aring; arbejde ud fra den plan.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det i skal ende ud med er, hvad skal der til for at din far slipper t&amp;oslash;jlerne, hvorn&amp;aring;r skal overgangen finde sted, er den glidende eller p&amp;aring; en sk&amp;aelig;ringsdato. ( Der skal vel nogle penge sendes efter dine for&amp;aelig;ldre for virksomheden da du kan risikere at de ikke har en pensionsopsparing)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og s&amp;aring; er der det med banken er de klar p&amp;aring; at i overtager inden for en overskuelig &amp;aring;rr&amp;aelig;kke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er meget vigtigt at i ikke f&amp;aring;r nej hatten p&amp;aring;, men som John siger, en rask lille strejke kan blive n&amp;oslash;dvendig for at t&amp;oslash; den gamle op. Men g&amp;oslash;r det med omhu da det ikke skal g&amp;aring; ud over jeres kunder.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r i s&amp;aring; n&amp;aring;r til enighed vil det v&amp;aelig;re en god ide at f&amp;aring; den k&amp;oslash;replan sat i s&amp;oslash;en, evt bumpe din far op til bestyrelses formand ( &amp;aelig;ldre m&amp;aelig;nd elsker dette), og lade den af jer b&amp;oslash;rn der er mest organisatoriske overtage direkt&amp;oslash;r s&amp;aelig;det. (Det s&amp;aelig;de vil v&amp;aelig;re varmt resten af jeres dage, s&amp;aring; lad v&amp;aelig;re med at g&amp;aring; efter det hvis du ikke kan lide at v&amp;aelig;re en boksebold)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;F&amp;oslash;r planen ud i livet, eller find et andet sted f&amp;aring; inspiration&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570195.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 19:29:04 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570195</guid><dc:creator>Daniel K</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570195.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570195&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Tror det vil v&amp;aelig;re rigtig sundt for sj&amp;aelig;len, at du finder noget andet arbejde. I det mindste for en periode, s&amp;aring; du kan f&amp;aring; tingene p&amp;aring; afstand.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke en rar f&amp;oslash;lelse, at skulle b&amp;aelig;re andres byrde og ikke selv f&amp;aring; plads til at vokse og trives i virksomheden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;M&amp;aring;ske din far / familie f&amp;oslash;rst forst&amp;aring;r at s&amp;aelig;tte pris p&amp;aring; dit arbejde, n&amp;aring;r du ikke er der l&amp;aelig;ngere.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du kan altid lade en d&amp;oslash;r st&amp;aring; &amp;aring;ben, og lade dem vide at du gerne vil tilbage n&amp;aring;r du er klar, men p&amp;aring; andre betingelser der giver dig mere indflydelse og r&amp;aring;derum.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570159.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 16:10:52 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570159</guid><dc:creator>STHK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570159.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570159&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Udover det rent virksomheds og arbejdsmlssige aspekt, har jeg mange ting tilf&amp;aelig;lles med dem alle, og kan ganske fint med dem i privaten.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570156.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 16:05:02 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570156</guid><dc:creator>STHK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570156.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570156&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Daniel K:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Synes det er rigtig &amp;aelig;rgerligt at din far ikke s&amp;aelig;tter pris for det drive og motivation du viser for hans virksomhed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hans virksomhed for det er s&amp;aring;dan din far tilsyneladende opfatter det, hvor i andre blot er med &amp;nbsp;som statister til at realisere hans projekt.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er super &amp;aelig;rgerligt at det ikke er blevet til et familie projekt, hvor i sammen og som team arbejder hen mod et f&amp;aelig;lles m&amp;aring;l, hvor alle har mulighed for at blive h&amp;oslash;rt og have indflydelse.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er utrolig frustrerende ikke at have indflydelse eller medbestemmelse p&amp;aring; sit arbejde, og kan sagtens forst&amp;aring; din situation.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som jeg ser det, s&amp;aring; er der 2 mulige l&amp;oslash;sninger...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. L&amp;oslash;s riv dig hurtigst muligt, og find et andet arbejde.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. Forts&amp;aelig;t men lav en handlingsplan / kontrakt for det videre forl&amp;oslash;b, med henblik p&amp;aring; overtagelse inden for X &amp;aring;r.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du v&amp;aelig;lger nr. 2, vil jeg anbefale at du tog et rigtig godt m&amp;oslash;de med din far / familie, hvor du l&amp;aelig;gger alle kort p&amp;aring; bordet, og f&amp;aring;r renset luften. Forbered dig p&amp;aring; nogle mulige l&amp;oslash;sningsforslag, hvor du evt. f&amp;aring;r tildelt nye og st&amp;oslash;rre ansvarsomr&amp;aring;der (m&amp;aring;ske med et tilknyttet budget), hvor du selv kan tr&amp;aelig;ffe beslutninger uden f&amp;oslash;rst at skulle cleare det med din far / &amp;oslash;vrige familie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er i princippet en win win, da din far stadig vil bevare sit ejerskab, samtidig med at du f&amp;aring;r st&amp;oslash;rre r&amp;aring;derum og medbestemmelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hav flere l&amp;oslash;sningsforslag med til bordet, s&amp;aring; i har nemmere ved at finde en l&amp;oslash;sning, men g&amp;oslash;r det klart at s&amp;aring; frem i ikke finder en l&amp;oslash;sning, s&amp;aring; er du klar til at tr&amp;aelig;kke stikket og finde nye udfordringer.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De fleste f&amp;aelig;dre der har bygget noget op, forventer at deres livs projekt p&amp;aring; et tidspunkt bliver overdraget til deres b&amp;oslash;rn.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forh&amp;aring;bentlig vil det vinde lydh&amp;oslash;r, hvis i b&amp;oslash;rn annoncere at i er klar til at forlade det hele, hvis ikke i finder en l&amp;oslash;sning..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;aring;ber det bedste for dig!!!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jamen jeg tror jeg vil igang med at arbejde p&amp;aring; en s&amp;aring;dan handlingsplan.&lt;br /&gt;Den seneste tid har det v&amp;aelig;ret mellem for&amp;aelig;ldrene at skulle m&amp;oslash;des hos en advokat, for s&amp;aring; at finde ud af det videre forl&amp;oslash;b og fremtiden, men som jeg n&amp;aelig;vner siger han selv, at han ikke p&amp;aring; nuv&amp;aelig;rende tidspunkt kan fort&amp;aelig;lle hvorn&amp;aring;r det skal s&amp;aelig;lges eller til hvilken pris. S&amp;aring; ja n&amp;aring;r man sp&amp;oslash;rger p&amp;aelig;nt gennem en advokat kan man ikke engang f&amp;aring; noget brugbart svar, s&amp;aring; m&amp;aring; det jo blive med konsekvenser i stedet. Hvad ang&amp;aring;r at vi er klar til at forlade det hele, s&amp;aring; er det blevet n&amp;aelig;vnt flere gange, men det er jo ikke alle der er klar. Min s&amp;oslash;ster har det fint i den situation at hun har heller ikke det drive jeg vil mene der skal v&amp;aelig;re i s&amp;aring;dan en virksomhed, men det kan m&amp;aring;ske komme en dag, det kommer bare ikke mens den gamle er der, for det undertrykker erhvert drive.&lt;br /&gt;Ja det er synd og skam at man ikke kan komme til. At han ikke naturligt v&amp;aelig;lger at g&amp;aring; lidt ned i l&amp;oslash;n og arbejde og give os mere frirum.&lt;br /&gt;Det vigtigste for mig er vel, at f&amp;aring; en dato p&amp;aring; overtagelse af virksomheden. Jeg kan omstille mig til at forberede mig p&amp;aring; min egen tid, i stedet for nutiden. Bruge tiden p&amp;aring; at g&amp;oslash;re ting nemmere for mig ved overtagelsen og ikke t&amp;aelig;nke i udvikling nu. Det er en skam, for det er udviklingen vi har mest brug for, men s&amp;aring;dan er det jo. Det g&amp;oslash;r jo selvf&amp;oslash;lgelig ogs&amp;aring;, at jeg laver mindre i de kommende &amp;aring;r. Der er ting der altid skal g&amp;oslash;res, s&amp;aring; er der ting der gerne skulle g&amp;oslash;res, s&amp;aring; er der udvikling og initiativ.&lt;br /&gt;At jeg ser sm&amp;aring; forbedringer rent menneskeligt, er en anden sag. Det er som om at jeg er ved at l&amp;aelig;re en p&amp;aring; 10 &amp;aring;r hvordan man geb&amp;aelig;rder sig i en virksomhed. Han har altid bare skyldt skylden p&amp;aring; min mor, men min mor har altid v&amp;aelig;ret den &amp;aelig;ldste og nok lidt dominerende i mange &amp;aring;r. Eller noget jeg ved det ikke. Ja jeg skal lave min handlingsplan, deres cirkus finder aldrig en l&amp;oslash;sning.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har stort set aldrig i mit liv problemer med at arbejde sammen med folk. Men min far og s&amp;oslash;ster er besv&amp;aelig;rlige og min mor er kr&amp;aelig;vende og ogs&amp;aring; besv&amp;aelig;rlig, men hende kan jeg h&amp;aring;ndtere.&lt;br /&gt;Min far vil bestemme meget og lyver. Han kan sige en ting for at det stemmer overens med hans holdning og dagen efter sige det stik modsatte. Eks hvorledes et arrangement jeg ville arrangegere for stamkunder skulle have h&amp;oslash;j fortjeneste, hvor jeg s&amp;aring; det som en goodwill. En uge efter brugte han selv udtrykket &amp;quot;goodwill&amp;quot; om et kontinuerligt eksisterende arrangement gennem &amp;aring;rene, da jeg regnede ud der ikke var fortjeneste p&amp;aring; det. &lt;br /&gt;Mor damen manipulerede meget, sm&amp;aring; ubetydelige l&amp;oslash;gne og &amp;aelig;ndringer i forklaringer for at det g&amp;aring;r i hendes retning. Dertil m&amp;aring; man sige, at jeg jo ikke er hukommelsesl&amp;oslash;s, og udem&amp;aelig;rket ved hvorn&amp;aring;r noget pludselig bare &amp;aelig;ndre sig, for at passe bedre ind for hende. Hun ved godt nu pga konfrontationer, at hun ikke l&amp;aelig;ngere kan det, og er nemmere at arbejde sammen med.&lt;br /&gt;Min s&amp;oslash;ster har intet drive, fysiske kr&amp;aelig;fter eller uddannelse til at bakke op. S&amp;aring;ledes har jeg skullet dobbelttjekke p&amp;aring; mange varebestillinger, for der ikke var mangler. Ligeledes skal jeg h&amp;aring;ndtere l&amp;aelig;sning af manualer og f&amp;oslash;rstegangs h&amp;aring;ndtering af maskiner, som jeg s&amp;aring; eventuelt over en l&amp;aelig;ngere periode kan l&amp;aelig;re fra mig. Ting som at skifte salt i en opvaskemaskine kan jeg ikke forvente hun kan eller har drive til at s&amp;aelig;tte sig ind i hvordan det g&amp;oslash;res, m&amp;aring;ske over en l&amp;aelig;ngere &amp;aring;rr&amp;aelig;kke kan det ske, men maskiner udskiftes jo hele tiden. S&amp;aring;ledes skal jeg fremtidigt st&amp;aring; for el, it, &amp;oslash;konomi, priss&amp;aelig;ttelse af varer, prisvurderinger, fysiske kr&amp;aelig;fter og utallige ting simpelthen. Jeg kan maks forvente at hun kan h&amp;aring;ndtere g&amp;aelig;ngse arbejdsgange som at v&amp;aelig;re til stede og tage kunder, varebestilling n&amp;aring;r den kommer p&amp;aring; plads og forh&amp;aring;betnligt ansatte, men her har vi vores diskussioner. Hun er skrap over for ansatte, bliver gal hvis de melder sig syge, og kun minimalt er til stede i deres opl&amp;aelig;ring, fejl vurderes til at v&amp;aelig;re den ansattes skyld. Jeg er tilstede i meget af deres opl&amp;aelig;ring og kontinuerligt, er bestemt men bliver aldrig gal, giver ansvar og huskelister s&amp;aring; de kan g&amp;aring; igang. Enhver fejl retter jeg mod en fejl i m&amp;aring;den de ledes og opl&amp;aelig;res p&amp;aring;. Det er meget sj&amp;aelig;ldent den unge ansattes skyld, men det h&amp;aelig;nder da. Jeg har derfor skullet modtage en forundring over hvorfor jeg befandt mig s&amp;aring; meget med de ansatte &amp;quot;jeg tror han kan lide at v&amp;aelig;re derude med dem&amp;quot; (i restaurationen) alts&amp;aring; ja at v&amp;aelig;re til stede med de ansatte, kunne lide at l&amp;aelig;re dem op, at arbejde med dem at f&amp;aring; noget gjort i ens virksomhed, vurderes m&amp;aelig;rkeligt. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&amp;nbsp;P&amp;aring; et eller andet punkt skal min far l&amp;aelig;re hvordan man arbejder med initiativrige mennesker, han har altid v&amp;aelig;ret solo. Min s&amp;oslash;ster har jeg og ved jeg at jeg har en &amp;quot;opl&amp;aelig;ringsperiode&amp;quot; p&amp;aring; i mange &amp;aring;r frem. Hun har absolut ingen indsigt i at v&amp;aelig;re selvst&amp;aelig;ndig, men f&amp;aring;r muligheden for at f&amp;aring; det kastet i hovedet. S&amp;aring;ledes har jeg skullet tr&amp;aelig;kke 10% fra stort set samtlige kunder i &amp;aring;rets l&amp;oslash;b at der har skullet modtage rabat hos min s&amp;oslash;ster. Hvorp&amp;aring; hvis jeg konfronterede hende med problemet, ville hun h&amp;oslash;jst sandsynligvis sige at det jo bare lige er at hj&amp;aelig;lpe lidt hurtigt, tager ingen tid. Hvor jeg syntes det er dybt uansvarligt og latterligt ikke at s&amp;aelig;tte sig ned og finde ud af det fucking 10% fucking simpelthen jordens nemmeste ting, og det binder mig, for det er ikke muligt for mig i fremtiden ikke at v&amp;aelig;re tilstede hvis jeg ikke kan stole p&amp;aring; at en person kan h&amp;aring;ndtere kunder der skal have 10% rabat, s&amp;aring;ledes er det alts&amp;aring; nu ikke muligt for hende at v&amp;aelig;re alene tilstede, hvor jeg kunne v&amp;aelig;re alene til stede siden jeg fyldte 16.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det hele er meget uoverskueligt for mig. Jeg arbejder sammen med de mennesker i verden der har det laveste drive, mindste vilje, mindste uddannelse, empati osv. Nogle gange glemmer jeg hvor fantastiske nogle mennesker er. Hvor fantastisk det dog er at snakke med min revisor veninde som kaster sig fr&amp;aring;digt over virksomheds&amp;oslash;konomi, og kan levere et fantastisk stykke arbejde og initiativ jeg aldrig nogensinde kan se jeg f&amp;aring;r som samarbejdspartnere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Rigtige ledere/selvst&amp;aelig;ndige er noget der f&amp;oslash;des.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570126.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 14:39:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570126</guid><dc:creator>Daniel K</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570126.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570126&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Synes det er rigtig &amp;aelig;rgerligt at din far ikke s&amp;aelig;tter pris for det drive og motivation du viser for hans virksomhed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hans virksomhed for det er s&amp;aring;dan din far tilsyneladende opfatter det, hvor i andre blot er med &amp;nbsp;som statister til at realisere hans projekt.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er super &amp;aelig;rgerligt at det ikke er blevet til et familie projekt, hvor i sammen og som team arbejder hen mod et f&amp;aelig;lles m&amp;aring;l, hvor alle har mulighed for at blive h&amp;oslash;rt og have indflydelse.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er utrolig frustrerende ikke at have indflydelse eller medbestemmelse p&amp;aring; sit arbejde, og kan sagtens forst&amp;aring; din situation.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Som jeg ser det, s&amp;aring; er der 2 mulige l&amp;oslash;sninger...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. L&amp;oslash;s riv dig hurtigst muligt, og find et andet arbejde.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. Forts&amp;aelig;t men lav en handlingsplan / kontrakt for det videre forl&amp;oslash;b, med henblik p&amp;aring; overtagelse inden for X &amp;aring;r.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du v&amp;aelig;lger nr. 2, vil jeg anbefale at du tog et rigtig godt m&amp;oslash;de med din far / familie, hvor du l&amp;aelig;gger alle kort p&amp;aring; bordet, og f&amp;aring;r renset luften. Forbered dig p&amp;aring; nogle mulige l&amp;oslash;sningsforslag, hvor du evt. f&amp;aring;r tildelt nye og st&amp;oslash;rre ansvarsomr&amp;aring;der (m&amp;aring;ske med et tilknyttet budget), hvor du selv kan tr&amp;aelig;ffe beslutninger uden f&amp;oslash;rst at skulle cleare det med din far / &amp;oslash;vrige familie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er i princippet en win win, da din far stadig vil bevare sit ejerskab, samtidig med at du f&amp;aring;r st&amp;oslash;rre r&amp;aring;derum og medbestemmelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hav flere l&amp;oslash;sningsforslag med til bordet, s&amp;aring; i har nemmere ved at finde en l&amp;oslash;sning, men g&amp;oslash;r det klart at s&amp;aring; frem i ikke finder en l&amp;oslash;sning, s&amp;aring; er du klar til at tr&amp;aelig;kke stikket og finde nye udfordringer.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;De fleste f&amp;aelig;dre der har bygget noget op, forventer at deres livs projekt p&amp;aring; et tidspunkt bliver overdraget til deres b&amp;oslash;rn.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forh&amp;aring;bentlig vil det vinde lydh&amp;oslash;r, hvis i b&amp;oslash;rn annoncere at i er klar til at forlade det hele, hvis ikke i finder en l&amp;oslash;sning..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;aring;ber det bedste for dig!!!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570079.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 12:56:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570079</guid><dc:creator>STHK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570079.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570079&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Anders Bruun Rasmussen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tror m&amp;aring;ske du skulle sp&amp;oslash;rge en psykolog/familieterapaut til r&amp;aring;ds istedet for et iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tterforum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men ja, enten m&amp;aring; du g&amp;aring; ind i kampen, hvilket lyder til at blive rigtig h&amp;aring;rdt, ellers m&amp;aring; du l&amp;oslash;srive dig. Der er ikke nogen der siger at man SKAL overtage familiens virksomhed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uanset hvad du v&amp;aelig;lger, s&amp;aring; held og lykke med det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har v&amp;aelig;ret til psykolog/erhverscoach. Hun siger jeg skal smutte. hmmmm s&amp;aring; m&amp;aring;ske det er konklusionen.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570078.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 12:54:58 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570078</guid><dc:creator>STHK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570078.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570078&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Du kan have ret i at de ikke &amp;aelig;ndrer sig. N&amp;aelig;vnte bogen for at fort&amp;aelig;lle, at der var meget mere fra samme skuffe.&lt;br /&gt;Jeg st&amp;aring;r nu og skal tage beslutningen hvad jeg g&amp;oslash;r. Virksomheden er kun &amp;aring;bent i sommerhalv&amp;aring;ret, hvor den s&amp;aring; st&amp;aring;r p&amp;aring; 14 timer arb dagen, s&amp;aring; en ferie lige nu ville v&amp;aelig;re uden effekt. Jeg skal ligesom v&amp;aelig;lge &amp;quot;endnu en s&amp;aelig;son&amp;quot;.&lt;br /&gt;Jeg syntes det er synd for b&amp;aring;de min far og mor. De kan ikke rigtig geb&amp;aelig;rde sig ordentligt i det nogle af dem. Hvis jeg smutter s&amp;aring; kan det hurtigt blive kaos. S&amp;aring; vil min mor tilbage i det og ja det kan min s&amp;oslash;ster ikke med, da der er stor uoverenstemmelse mellem dem. S&amp;oslash;ster har ikke s&amp;aelig;rlig aktivt deltaget i virksomheden, hun er bare glad for nu at kunne tjene penge der. Der er nemlig ogs&amp;aring; store problematikker d&amp;eacute;r.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570075.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 12:34:59 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570075</guid><dc:creator>Anders Bruun Rasmussen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570075.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570075&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Tror m&amp;aring;ske du skulle sp&amp;oslash;rge en psykolog/familieterapaut til r&amp;aring;ds istedet for et iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tterforum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uanset hvad du v&amp;aelig;lger, s&amp;aring; held og lykke med det.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570069.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 12:27:43 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570069</guid><dc:creator>Cookie - John Hannover</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570069.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570069&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;hvad med en rask lille strejke - alle i 2- 3 unger - p&amp;aring; 6 ugers ferie &lt;strong&gt;NU&lt;/strong&gt; samtidigt - held og lykke far. Ellers s&amp;oslash;g job eksternt i branchen og l&amp;oslash;sriv dig, hvis ikke du vil blive og leve med tingenes tilstand - din bog eller dit indl&amp;aelig;g &amp;aelig;ndrer dem ikke desv&amp;aelig;rre&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Et nødråb</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570067.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Fri, 05 Dec 2014 12:21:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1570067</guid><dc:creator>STHK</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1570067.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16099&amp;PostID=1570067&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Amino&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Nu har jeg i mange &amp;aring;r, i en alder af 30 &amp;aring;r, arbejdet i mine for&amp;aelig;ldres virksomhed.&lt;br /&gt;Jeg har altid v&amp;aelig;ret der hvis der har v&amp;aelig;ret den mindste smule brug for hj&amp;aelig;lp. De overtog selv virksomheden fra min mors for&amp;aelig;ldre for 35 &amp;aring;r siden. I de seneste 3 &amp;aring;r har jeg v&amp;aelig;ret der fuld tid som selvst&amp;aelig;ndig, mere end 37 timer ugen. Siden 14 &amp;aring;r har jeg v&amp;aelig;ret timel&amp;oslash;nnet.&lt;br /&gt;Jeg kan branchen til mindste detalje, har altid arbejdet hen imod at skulle den branche.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;For&amp;aelig;ldrene sk&amp;aelig;ndes. De er s&amp;aring; uenige at de ikke engang kan arbejde sammen l&amp;aelig;ngere. S&amp;aring;dan har det faktisk v&amp;aelig;ret i mange &amp;aring;r, og jeg har v&amp;aelig;ret led imellem det i lang tid. I guder hvor har jeg skullet h&amp;oslash;re meget p&amp;aring; den ene part og den anden part.&lt;br /&gt;Det er ved at eskalere.&lt;br /&gt;Jeg kunne skrive en bog om det.&lt;br /&gt;Nu har min mor trukket sig en anelse for at se om det var muligt at lade os b&amp;oslash;rn (2-3 stk) arbejde med min far. Det der sker er at vi skal snakke om den &amp;oslash;konomiske fordeling og det ledelsesm&amp;aelig;ssige, men det der egenligt sker, er at han vil afs&amp;aelig;tte os p&amp;aring; utrolig mange timer i den h&amp;aring;rde den af arbejdet. Det skal lige siges..... at han kun kan blive i virksomheden hvis han kan f&amp;aring; et samarbejde med os b&amp;oslash;rn, da der st&amp;aring;r skrevet i kontrakten, at et&amp;nbsp; eventuelt salg fra den ene part, medf&amp;oslash;rer et tvunget salg fra den anden.&lt;br /&gt;Jeg er klar p&amp;aring; et samarbejde, men han vil have h&amp;oslash;j l&amp;oslash;n og vil kun have os b&amp;oslash;rn afsat p&amp;aring; de timer vi har ansatte p&amp;aring; i restaurationen, da det delvist er en restaurationsbranche. Umiddelbart laver han et regnstykke der hedder sig, at alt hvad jeg skal tjene, skal kunne tr&amp;aelig;kkes fra en ekstern l&amp;oslash;nansat. Anywhoooo der er mange flere aspekter i det.&lt;br /&gt;Nyt&amp;aelig;nkning og udvikling er en k&amp;aelig;mpe del af virksomheden. Vi er i service/underholdnings/restaurations branchen og kan sammenlignes lidt med en campingplads. Der er en ufattelig stor m&amp;aelig;ngde vedligeholdelse hvert &amp;aring;r, som jeg altid ekstremt aktivt har deltaget i. Jeg har nyt&amp;aelig;nkt, og kastet mange mange egne timer i det. Jeg har selv valgt at l&amp;aelig;se op p&amp;aring; &amp;oslash;konomi, it styring og programmering af hjemmesider og den slags, altsammen for virksomhedens skyld.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men hvis jeg feks kom med en id&amp;eacute; om at jeg ville &amp;aelig;ndre en ting p&amp;aring; omr&amp;aring;det, og det ikke handler om vedligehold af noget eksisterende, s&amp;aring; bliver det stort set aldrig til noget. Det er bare ikke en mulighed der ses positivt p&amp;aring;. Det er som om man ikke l&amp;aelig;ngere aktivt vil udvikle i virksomheden. Jeg er 30 &amp;aring;r og han var 23 da han fik lov at k&amp;oslash;be virksomheden. Jeg har ingen planer om at sparke nogle ud fordi jeg tilf&amp;aelig;ldigvis faktisk har den mulighed, at jeg kan. Derfor skal ejg fremover i 4-6 &amp;aring;r se mig v&amp;aelig;rende ikke ejer af en virksomhed jeg skal g&amp;aring; fuldt ind i, men ikke har bestemmelse i. &amp;Eacute;n ting er at fort&amp;aelig;lle mig at jeg er en del af det og man skal kunne snakke om ting, en anden ting er, at man i realiteten KUN fungerer som en kilde af informationer og ideer som man har ejerm&amp;aelig;ssige rettigheder til at behandle fuldst&amp;aelig;ndig som man har lyst.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg er i mange &amp;aring;r nemlig blevet bl&amp;aelig;st af med, at jeg skal &amp;quot;ind i det&amp;quot; at jeg skal &amp;quot;v&amp;aelig;re en del af det&amp;quot;. De f&amp;aring; ting jeg har implementeret af nyt, har sj&amp;aelig;ldent v&amp;aelig;ret med opbakning og har mange gange v&amp;aelig;ret hemmeligt lavet, og med implementering n&amp;aring;r han ikke har v&amp;aelig;ret tilstede, med en dog dertil efter k&amp;aelig;mpe succes... en succes jeg har troet at jeg kunne bevise, men at jeg ikke l&amp;aelig;ngere tror p&amp;aring;, for det har ikke givet afkast for mig. Der er stadig ingen samarbejdsvilje.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;I de senere &amp;aring;r har jeg kunnet fungere som altmuligtmand. Jeg har aktivt &amp;aelig;ndret p&amp;aring; arbejdsforhold, effektivisering, forbedring og nemmere vedligeholdese. Her skal n&amp;aelig;vnes at jeg selv tilf&amp;oslash;rer privatejede maskiner, selv finder dem brugte og s&amp;aelig;tter dem i stand (fordi jeg ikke har r&amp;aring;d til at k&amp;oslash;be hvis jeg skal betale skat), vedligeholder dem og s&amp;oslash;rger for det virker n&amp;aring;r det skal bruges. I fl&amp;aelig;ng er det br&amp;aelig;ndstof motoriserede motorsave og buskrydder. En ny type l&amp;oslash;vsuger, industrist&amp;oslash;vsuger og en pl&amp;aelig;neklipper osv.&lt;br /&gt;Jeg har brugt meget tid p&amp;aring; oprydning og effektivisering i arbejdsgange. Rigtig meget af det har v&amp;aelig;ret faldef&amp;aelig;rdigt. Nogle ting jeg har gjort, for at hj&amp;aelig;lpe. Jeg har set og er dygtig til at se hvor problematikken i arbejdsgange befinder sig. Sjovt nok er virksomheden meget velfungerede i &amp;oslash;jeblikket, min far lider ikke l&amp;aelig;ngere af forh&amp;oslash;jet blodtryk, stress osv Alt fucking sammen vil jeg mene er fordi den m&amp;aring;de jeg har grebet det an p&amp;aring;. Jeg har alts&amp;aring; hjulpet til at g&amp;oslash;re mig selv ubrugelig. For det er s&amp;aring;dan man kan ses p&amp;aring; nu, un&amp;oslash;dvendig. Og ja jeg er ikke n&amp;oslash;dvendigvis n&amp;oslash;dvendig for en fungerende virksomhed nu her, men jeg var der ogs&amp;aring; &amp;aring;r tilbage da alt var lort og jeg skulle fungere som aflastningsbarn for mine for&amp;aelig;ldres udskejelser. Jeg har ogs&amp;aring; v&amp;aelig;ret der til at bakke op om andres ideer og hver gang andre har villet lavet noget, jeg har jo v&amp;aelig;ret ansat. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jovist jeg forst&amp;aring;r mig p&amp;aring;, at man kan blive gammel i sin virksomhed og ikke ville implementere meget nyt eller bygge nyt. Men skal jeg se mig selv tilfreds med det i en alder af 30? Og i en situation hvor jeg har s&amp;aring; mange kr&amp;aelig;fter som jeg har og s&amp;aring; skal se de n&amp;aelig;ste 4-6 &amp;aring;r uden ejerrettigheder, da det kan v&amp;aelig;re den tidsperiode f&amp;oslash;rend det kan blive mit/vores/b&amp;oslash;rnene. Jeg kan sidde nu her og have ideer til hvad jeg vil g&amp;oslash;re, men jeg streget dem ud og t&amp;aelig;nker at det aldrig bliver til noget, jeg har ikke opbakningen.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;P&amp;aring; et eller andet punkt, har jeg jo selv valgt at g&amp;oslash;re mange af de ting jeg har gjort . Har selv valgt at udvikle og forbedre p&amp;aring; ting i virksomheden. Jeg er dog tit blevet stilt sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;let &amp;quot;du/i skal finde ud af om det er det her i vil&amp;quot;, eller brugt udtrykket &amp;quot;det er nu at du skal finde ud af om du vil det, ellers m&amp;aring; det blive solgt til anden side&amp;quot; hovedsageligt i forbindelse med diskussioner eller sk&amp;aelig;nderier, for s&amp;aring; nu at blive sat over for en 4-6 &amp;aring;rig periode hvor jeg stadig ikke st&amp;aring;r som ejer, og det har jo st&amp;aring;et p&amp;aring; nogle &amp;aring;r s&amp;aring;dan allerede, s&amp;aring; det kan i v&amp;aelig;rste tilf&amp;aelig;lde v&amp;aelig;re 8 &amp;aring;r... m&amp;aring;ske hvor jeg bliver p&amp;aring;beduttet at skulle finde ud af om jeg vil det her.... Jeg er ikke idiot. Jeg siger jo ikke &amp;quot;jo jeg vil undskyld&amp;quot; og arbejder videre under forhold hvor jeg ikke reelt set f&amp;aring;r lov at bestemme noget som helst. Det er jo trusler der kan f&amp;oslash;re til slaveri i mine &amp;oslash;jne, is&amp;aelig;r over for svage mennesker. Jeg blev stiktosset over det for 6 m&amp;aring;neder siden.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Anyway, jeg har ingen planer om fuldst&amp;aelig;ndig at skulle bestemme alt muligt hele tiden. Jeg har s&amp;aring; sagt, at jeg gerne ville have en dato og en ca salgspris p&amp;aring; virksomheden. Min far siger han ikke p&amp;aring; nuv&amp;aelig;rende tidspunkt kan give en dato han vil s&amp;aelig;lge eller ved hvad prisen er. Det er det eneste jeg sp&amp;oslash;rger om, jeg kan g&amp;aring; med til at arbejde 4 &amp;aring;r forh&amp;aring;bentligt ikke (h&amp;oslash;jst sandsynligvis) 6 &amp;aring;r til og acceptere af intet af det jeg &amp;oslash;nsker, bliver gennemf&amp;oslash;rt, men at jeg stadig aktivt skal deltage i andres initiativer.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Da det gik d&amp;aring;rlig for mine for&amp;aelig;ldre, har min far tit sagt at det var med livet som indsats. Men efter jeg er kommet til, er det ikke l&amp;aelig;ngere med livet som indsats.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Ku skrive en bog faktisk, jeg kunne skrive en bog,&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>