<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Diverse administration hjælp</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/11.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;En ting er software og smarte systemer til økonomi, løn og administration, men hvis ikke din egen systematik er på plads, så nytter det ikke så meget.  Kom inden for i dette forum og vær med til en bred diskussion om diverse fremgangsmåder, virksomhedsledelse, økonomiadministration og emner som LEAN og dokumenthåndtering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi snakker også om de daglige og mere praktiske aspekter af virksomhedsadministration og økonomistyring. Det kan være, hvordan man udarbejder en korrekt faktura, eller hvordan man får sin telefon passet eksternt. Som sagt, det er et bredt forum, hvor alle spørgsmål og svar om administration tages seriøst.&lt;/p&gt;
</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Søger Investor til opstart af ny børnebogsforretning, skal ligge i hjertet af kbh.</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1472282.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 18 Mar 2014 09:50:14 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1472282</guid><dc:creator>Lars Laustsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1472282.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=24&amp;PostID=1472282&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;span class="tipafriendCSS right right-space" id="ContentPlaceHolder1_tipafriendfooter"&gt;Hej vil starte med at sige at jeg godt kunne ligge de 1000.- til at finde en investor, men jeg vil da heller bruge de penge p&amp;aring; at lave reklame for min kommende butik, f.eks reklame p&amp;aring; Google eller lign... begge sm&amp;aring; giver en stor &amp;aring;.&lt;br /&gt;Hvis jeg ikke finder en investor denne vej, jamen s&amp;aring; m&amp;aring; jeg betale de 1000.-, n&amp;aring;r det er sagt s&amp;aring; kommer her min butik jeg vil lave:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span class="tipafriendCSS right right-space" id="ContentPlaceHolder1_tipafriendfooter"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="bold"&gt;Jeg vil gerne:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Have en investor&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;L&amp;aring;ne penge&lt;/p&gt;
&lt;p class="bold top-space"&gt;Jeg er i f&amp;oslash;lgende branche(r):&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;Handel&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p class="bold top-space"&gt;Status&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er i idefasen&lt;/p&gt;
&lt;p class="bold top-space"&gt;Jeg skal bruge&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;600.000 kr.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="bold top-space"&gt;Jeg skal bruge penge til:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Hvad s&amp;aelig;lger virksomheden?&lt;br /&gt;Egne b&amp;oslash;rneb&amp;oslash;ger med tilh&amp;oslash;rende merchandise/ leget&amp;oslash;j samt masser af andre b&amp;oslash;rneb&amp;oslash;ger og kvalitets leget&amp;oslash;j plus kaffe/te/kager&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;- Hvilke og hvor mange kunder?&lt;br /&gt;B&amp;oslash;rn, unge og voksen - min. 40 kunder om dagen&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;- Oms&amp;aelig;tning det f&amp;oslash;rste og andet &amp;aring;r?&lt;br /&gt;F&amp;oslash;rste &amp;aring;r: 46.000&lt;br /&gt;Andet &amp;aring;r: 2.691.000&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;- Overskud det f&amp;oslash;rste &amp;aring;r?&lt;br /&gt;F&amp;oslash;rste &amp;aring;r: 8.000&lt;br /&gt;Andet &amp;aring;r: 43.000&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;- Behov for finansiering?&lt;br /&gt;50.000 til stiftelse af selskab.&lt;br /&gt;150.000 til inventar og reklame til butik&lt;br /&gt;400.000 som lagerv&amp;aelig;rdi &lt;br /&gt;i alt 600.000 kr. til kapital i selskabet.&lt;br /&gt;Det er det minimum jeg skal bruge, kan du skyde mere ind vil jeg kunne have et st&amp;oslash;rre lager og flere varer, varer s&amp;aelig;lger varer.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har udarbejde en god forretningsplan og et budget fra revisor.&lt;br /&gt;Jeg kan sende det p&amp;aring; mail, skriv til mig p&amp;aring; Lars@LLvideo.dk
//  */
// ]]&amp;gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="bold top-space"&gt;Her er lidt om mig/os:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Forretningsprofil: &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vingbummernes Land &amp;ndash; B&amp;oslash;rnebogsforretning&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vingbummernes Land:&lt;br /&gt;Vingbummernes Land er en b&amp;oslash;rnebogsforretning med fokus p&amp;aring; egen tegneserie-bog: &amp;quot;Ving-bummerne og Halehammeren&amp;quot;.&lt;br /&gt;Tegneseriens handling foreg&amp;aring; i et helt nyt univers, oppe i skyerne, hvor vi f&amp;oslash;lger de sm&amp;aring; v&amp;aelig;sner kaldet Vingbummer. M&amp;aring;lgruppen for tegneserien er de 9-12 &amp;aring;rige og tegneserien bliver trykt i bogformat.&lt;br /&gt;Forretningens salg er fokuseret p&amp;aring; eventyr og fantasi ved salg af kvalitetsleget&amp;oslash;j, b&amp;oslash;rne-og ungdomsb&amp;oslash;ger fra 0 til 18 &amp;aring;r. Der &amp;aring;bnes b&amp;aring;de webshop og fysisk butik.&lt;br /&gt;Hele forretningen vil blive pr&amp;aelig;get af Vingbummernes by, som kan minde om en middelalder-landsby med sm&amp;aring; hytter lavet af skyer, blade og sm&amp;aring; m&amp;oslash;bler af tr&amp;aelig;. Landsbyen i tegneserien har ogs&amp;aring; en caf&amp;eacute;, med borde og stole h&amp;aelig;ngende ned fra loftet (da Vingbummer kan flyve). Ligeledes skal b&amp;aring;de min fysiske butik og webshop ligne Vingbummernes land og by. Facaden p&amp;aring; butikken skal skille sig ud fra andre nabobutikker og skal have en stor Vingbum figur til at pr&amp;aelig;ge gadebilledet. Indretningen af forretning skal give kunderne en eventyrlig og afslappet oplevelse. Som butiksejer og forfatter vil jeg i butikken lave flere b&amp;oslash;ger med udgangspunkt i Vingbummernes univers; b&amp;aring;de de helt sm&amp;aring; b&amp;oslash;rneb&amp;oslash;ger og fors&amp;aelig;ttelsen af bog nr. 1. Her vil b&amp;oslash;rn og unge v&amp;aelig;re velkomne med id&amp;eacute;er og til at tegne v&amp;aelig;sner til de nye b&amp;oslash;ger, imens for&amp;aelig;ldrene kan nyde en god kop kaffe i butikkens caf&amp;eacute; hj&amp;oslash;rne. &lt;br /&gt;Butikken vil ogs&amp;aring; afholde arrangementer med tegnestue, musik, opl&amp;aelig;sning, konkurrencer og hvad fantasien ellers kan byde p&amp;aring;.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&amp;Aring;bning af forretning:&lt;br /&gt;Jeg forventer at kunne &amp;aring;bne butikken i marts m&amp;aring;ned 2015, indtil da &amp;aring;bnes der en webshop i maj m&amp;aring;ned 2014 med salg af E-b&amp;oslash;ger. E-bog webshoppen bliver en ekstra service for dem der kommer ned i butikken, derfor det vigtig at kende alt til salg p&amp;aring; nettet og E-b&amp;oslash;ger inden &amp;aring;bningen af butikken.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hoveddom&amp;aelig;ne for forretningen og webshop bliver: &lt;br /&gt;www.vingbum.dk&lt;br /&gt;F&amp;oslash;lg tegneserien &amp;quot;Vingbummerne og Halehammeren&amp;quot; her:&lt;br /&gt;http://www.llvideo.dk/vingbummerens-land/&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Virksomhedens forretningsgrundlag &amp;ndash; hvad tjener den penge p&amp;aring;?:&lt;br /&gt;Oms&amp;aelig;tning af egen tegneserie og eget merchandise/leget&amp;oslash;j som skal give omtale og reklame i byen.&lt;br /&gt;Salg af andre b&amp;oslash;rne- og ungdomsb&amp;oslash;ger, samt kvalitetsleget&amp;oslash;j.&lt;br /&gt;Forfatterhonorar n&amp;aring;r andre boghandlere s&amp;aelig;lger min tegneserie-bog.&lt;br /&gt;Begr&amp;aelig;nset salg af kaffe og te mm.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Medarbejder- og forretnings&amp;aring;nd; at arbejde med gl&amp;aelig;de&lt;br /&gt;Hele id&amp;eacute;en med forretningen og de personer som skal arbejde i butikken, er at der skal v&amp;aelig;re en team &amp;aring;nd.&lt;br /&gt;Man skal have lyst til at skabe noget der ikke er set f&amp;oslash;r, b&amp;aring;de i butikken og p&amp;aring; webshoppen. Det er vigtigt for selve &amp;aring;nden i firmaet, at alle f&amp;oslash;ler, at de deler noget unikt.&lt;br /&gt;Selve butikken vil skille sig ud fra andre boghandlere og leget&amp;oslash;jsbutikker, ved at have en service p&amp;aring; det h&amp;oslash;jeste niveau.&lt;br /&gt;Ligeledes skal webshoppen ogs&amp;aring; have noget, der adskiller den fra andre webshops; det skal v&amp;aelig;re sjovt og nemt, man skal have lyst til at vende tilbage til sitet.&lt;br /&gt;Som kunde, enten i butikken eller p&amp;aring; webshoppen, skal man kunne m&amp;aelig;rke og se, at der er blevet lagt en bestemt &amp;aring;nd ind i projektet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg &amp;oslash;nsker at skabe en forretning, hvor serviceniveauet og den hjertelige modtagelse af kun-derne er i h&amp;oslash;js&amp;aelig;det. &amp;ldquo;Vingbummernes Land&amp;rdquo; skal v&amp;aelig;re et behageligt og indbydende butiksmilj&amp;oslash;, hvor kunderne &amp;oslash;nsker at vende tilbage, baseret p&amp;aring; den professionelle, men dog personlige og menneskelige varme, som de m&amp;oslash;der fra personalet. Ambitionen er ikke at v&amp;aelig;re endnu en boghandler i m&amp;aelig;ngden, men at skille sig ud og t&amp;aelig;nke individuelt og kreativt &amp;ndash; en marketings-strategi, som popul&amp;aelig;rt er kaldet &amp;ldquo;Det r&amp;oslash;de og det bl&amp;aring; Hav&amp;rdquo; ( Se gerne professor W. Chan Kim og Ren&amp;eacute;e Mauborgnes arbejde med emnet p&amp;aring; INSEAD skolen i Frankrig &amp;ndash; det kan googles). &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Tak fordi du viser interesse i min forretning og deler min gl&amp;aelig;de.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har udarbejde en god forretningsplan og et budget fra revisor.&lt;br /&gt;Jeg kan sende det p&amp;aring; mail, skriv til mig p&amp;aring; Lars@LLvideo.dk
//  */
// ]]&amp;gt;
&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Lars Laustsen&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>