Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook billeder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg undre mig lidt.

Jeg er ven med en på facebook, hvor jeg kan se 3 af vedkommendes billeder, men dem jeg kender der ikke er ven med denne, kan se flere end 50.

Har aldrig rigtig forstået de indstillinger de har på facebook. Nogle af mine venner siger også de ikke kan se mine billeder, selvom de står til at alle kan se dem.

Er der nogen dder ved lidt mere end jeg?

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte facebook og høre om de kan hjælpe ?

Mvh

Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Indstillingerne på Facebook er ikke altid lige til at finde rundt i, men jeg har prøvet at sætte mig grundigt ind i dem, da jeg får en masse spørgsmål om dette.

I dit tilfælde lyder det til at "vedkommende" (Det skulle vel aldrig være en kæreste? ;-) Har valgt at sætte en hvad man kan kalde "Blacklist" op. For at forklare det:

Facebook har 4 indstillinger til visning: 1. Kun dig selv, 2. Kun dine venner, 3. Kun dine venner og deres venner, 4. Alle.

Udover dette har det også at du enten kan bruge "Whitelist" aka. Kun disse venner/liste kan se dette, eller "Blacklist" aka. Ingen af disse venner/liste kan se dette.

Derfor ville jeg mene at vedkommende har sat indstillingerne til at (4.) Alle kan se dette, samt en "Blacklist" med nogle personer på. Det vil sige at alle på facebook kan se personens billeder, medmindre de er på blacklisten.

I mine øjne er det en mindre intelligent opsætning der tyder på "planen" ikke er helt gennemtænkte ;-)

Hvis dette ikke er tilfældet, kan sidste løsning være, at nogle personer som du ikke er venner med (Men dine andre venner der kan se billederne er) Har oploadet albums med vedkommende i og indstilt til "Del med venner og deres venner.

Håber det kunne hælpe lidt ;)

 

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

En blacklist på FB er vel enten eller - right?

Eller er det muligt at tilføje en person på sin venneliste, men markere at kun denne person ikke skal have mulighed for at se når man er online på fx FB chatten?

Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vælger først din normale indstilling ex. "Kun venner", hvis du derefter ønsker det kan du trykke "Custom" (Englesk) og siger Undtagen "Hans Peter" og "Familie" vil alle venner undtagen "Hans Peter" og vennelisten "Familie" se det.

Dette gælder dog for stortset alt: Væg, Billeder etc. Med undtagelse af Chat som du nævner, da chat kun har mulighed for "offline/online" ud fra "Vennelister" eks. hvis din kone er på vennelisten "Familie" bliver du enten nødt til at være offline fra hele "Familie" listen medmindre du putter hende på en venneliste for sig selv ex. "Skrigemaskinen". ;-)

Håber det hjælper :-)

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Jakob - det giver god mening.

Har ikke før prøvet at oprette grupper, så det skal jeg vist bruge lidt tid på :-)

Blot for at være helt sikker. Hvis jeg nu har en gruppe "abc". Hvis jeg markere denne gruppe som offline på chatten, så kan denne gruppe stadig se billeder, status beskeder etc?

Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 05:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres grupper eller Lister som de kalder dem virker ret godt, din chat vil automatisk finde listen "Abc" hvorefter du kan bruge den grønne/røde On/off knap som du vil, for at markere du er offline.

Jeg bruger selv lister meget og har en overordnet "Proffesionel" liste, da jeg har mange forretningsforbindelser og andre jeg aldrig har mødt, der tilføjer mig på Facebook. Det giver dig mulighed for at vise et professionelt ydre, selvom du er tagget i albummet "Polterabend", som kun dine nære venner synes er sjovt at se.

En anden smart feature med lister er at du kan lave "custom" statusopdateringer, lad os sige "Abc" er din nuværende arbejdsplads, imens du starter din egen virksomhed op ved siden af. Her kan du skrive status opdateringen "Bruger arbejdstiden på at SEO optimere min eget website" Derefter Klikke på din lille hænglås i statusopdateringsfelter og vælge "Alle" Undtagen "Abc"

Men hver nu sikker på at listen er sat ordenligt op først ;-)

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Lykkegaard:
Deres grupper eller Lister som de kalder dem virker ret godt, din chat vil automatisk finde listen "Abc" hvorefter du kan bruge den grønne/røde On/off knap som du vil, for at markere du er offline.

Smart -det er lige præcis sådan en funktion jeg har savnet :-)

Jakob Lykkegaard:
En anden smart feature med lister er at du kan lave "custom" statusopdateringer,

Hvis jeg tilføjer en liste "abc" og siger at denne gruppe ikke må se mine statusopdateringer. Er det så kun fremadrettet at det sker, eller kan personen ikke se de statusopdateringer som han/hun kunne se, før han/hun kom på listen abc?

Jeg tænker blot på hvor åbenlyst det er, at man pludselig tilføjer personer til grupper med begrænset adgang!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

bring it - Kenneth Egebjerg:

Jeg er ven med en på facebook, hvor jeg kan se 3 af vedkommendes billeder, men dem jeg kender der ikke er ven med denne, kan se flere end 50.

Har aldrig rigtig forstået de indstillinger de har på facebook. Nogle af mine venner siger også de ikke kan se mine billeder, selvom de står til at alle kan se dem.

Ifm. privatliv og Facebook er der stort set kun én ting, der virker, og det er at regne med, at alt, hvad man skriver/uploader, på et tidspunkt ville kunne ses af alle.

Der er så nogle, der vil mene, at man bare kan ændre sine privatlivsindstillinger. Problemet med det er bare, at Facebook ganske ofte ændrer ikke bare menupunkterne, hvor man kan finde indstillingerne, men også ændrer selve de privatlivsindstillingsmuligheder, man har. Derudover er det flere gange sket, at bestemte indstillinger er blevet "glemt" - altså at noget, man før har sat til kun at kunne ses af f.eks. ens venner, lige pludselig kan ses af alle.

Når man dertil lægger, at Facebook-stifter og -direktør Mark Zuckerberg flere gange er blevet grebet i nogle uheldige udtalelser (at han "ikke tror på privatliv," og at brugerne er "dumb fucks"), så får man et indtryk af et firma, som man ikke kan stole på kan håndtere ens data på en fornuftig måde.

Mange har valgt at slette deres profil i vrede over det. Andre har som jeg simpelthen valgt at være påpasselige - og indset, at det er omsonst og spild af tid at bruge kræfter på at ændre sine privatlivsindstillinger, når det hele laves om få måneder efter.

Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 05:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrisss2010:

Hvis jeg tilføjer en liste "abc" og siger at denne gruppe ikke må se mine statusopdateringer. Er det så kun fremadrettet at det sker, eller kan personen ikke se de statusopdateringer som han/hun kunne se, før han/hun kom på listen abc?

Jeg tænker blot på hvor åbenlyst det er, at man pludselig tilføjer personer til grupper med begrænset adgang!

Du kan gøre det på 2 måder, den ene er permanent hvilket vil sige alle fremadrettede og tilbagerettede er skjult. Eller du kan vælge ved hver enkel opdatering, så det kun er den de ikke kan se.

 

Jeg vælger ikke at kommentere så meget på dit indlæg Jonas, enten har man valgt at have en profil online og så må man tilpasse sig, eller også har man ikke, der er ikke nogen mellemvej. Mark er kommet med nogle dumme udtalelser da han var meget ung og nyopstartet, det tror jeg de fleste ville som 18-årig.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)