Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min hjemmeside få mobilpay som betalingsløsning, uden at være CVR registreret?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge Iværksætter Mennesker

Jeg skriver herinde i håb om hjælp, da jeg simpelthen ikke kan finde svaret på min problemstilling. 

Jeg er ved at kode en hjemmeside til en fritidshobby som jeg vil se om jeg kan tjene lidt penge på, ved siden af mit studie. Dvs. jeg ved ikke om der overhoved kommer så meget som én ordre pr. måned. Jeg har lovet mig selv at jeg vil prøve og så lave status om 365 dage fra launch dato. 

Man må i Danmark tjene op til 50.000 Kr. som hobby virksomhed uden at være CVR registreret og jeg vil derfor se om jeg som minimum kan tjene dem. Kan jeg tjene mere er det jo helt vidunderligt og så skal jeg helt sikkert CVR registreres, hvorved jeg så også vil kunne trække udgifter fra. 

Men lige nu, så forsøger jeg at holde udgifterne minimale og bruger derfor kun eller stort set gratis templates og plug-in på min shopify webshop

Jeg vil gerne have muligheden for at man kan betale med mobilpay og har derfor bla. kontaktet Pensopay og senere Clearhaus uden at komme videre. Min ansøgning om mobilpay gennem begge bliver afvist fordi jeg ikke har et CVR nummer, hvilket jeg ikke helt forstår, da man jo fra regeringens side har opsat regler der siger at man helt lovligt må have en hobby virksomhed og tjene op til 50.000 Kr, før man behøver at blive CVR registreret. 

Så her står jeg nu med en nææsten færdig webshop og har kun paypal som betalingsløsning, hvilket jeg føler ikke er den korrekte betalingsmetode i et land som Danmark. 

Ingen af de to ovenstående firmaer har kunnet svare mig på/har svaret mig på om jeg kan få mobilpay som betalingslønsing på min shopify webshop UDEN at være CVR registreret og når jeg googler, er det eneste jeg kan finde, et Amino indlæg fra 2017/2018 omhandlende noget ligende. 

Jeg håber derfor at der er nogen herinde som kan hjælpe mig videre mht. Mobilpay - og hvis det er helt umuligt at få mobilpay uden at være CVR registreret, hvilken betalingsløsning er så mulig for en som jeg?

På forhånd mange tak for at jeg kan gøre brug af jeres viden. 

Emma P. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12777
Skrevet kl. 13:36

Emma Pedersen:
Man må i Danmark tjene op til 50.000 Kr. som hobby virksomhed uden at være CVR registreret og jeg vil derfor se om jeg som minimum kan tjene dem.

Det har du desværre fået helt galt fat i.

Grænsen på de 50.000 DKK er en omsætninggrænse og har intet med fortjeneste at gøre. 

Dvs. at du skal lade dit moms registreret hvis du sælger for over 50.000 DKK indenfor en 12 måneder periode. Vigtigt at bemærke er nat de 50.000 DKK ikke er en bundgrænse dvs. at du skal lade dig moms reg. så snart du kan se at du indenfor en 12 måneder periode vil komme over de 50.000 DKK i omsætning

PS:  bemærk at du ivrigt skal betale skat af hver krone du tjener.

Her kan få yderlig forklar mht moms reg. . 

https://dinero.dk/tips/hvornaar-skal-jeg-momsregistreres/

Tilmeldt 15. Mar 17
Skrevet kl. 14:07

Hej Ravn

Tak for dit svar - jeg tror det er mig der har formuleret mig kluntet, jeg er godt klar over at det er 50.000 Kr inden for en 12 måneders periode. Grunden til at jeg nævner grænsen på de 50.000 Kr, er for at visualisere at jeg ikke regner med at min virksomhed bliver en stor blomstrende Just-Eat. Kan jeg sælge for 50.000 Kr er det SKØNT men pt. ret urealistisk da mit dyreste produkt er 210 Kr. 

Jeg leder derfor efter en dansk betalingsløsning til min Shopify webshop, som jeg kan få uden at være CVR registreret. 

Jeg kunne også gøre som min veninde foreslog, oplyse mit eget mobil nummer og lade kunderne betale til mig på mobilpay den vej, men jeg syntes dels det virker uprofessionelt og dernæst er jeg faktisk ikke interesseret i at mit private mobilnummer cirkulere på internettet

Måske du har en idé til hvordan jeg får mobilpay på min shopify webshop?

Emma P.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12777
Skrevet kl. 14:55

kluntet formuering nej, men du tog fejl af omsætning og fortjeneste som er to meget forskellige ting.

Du skal lade dig moms reg. så snart du kan se at du vil komme over de 50.000 DKK indenfor en 12 måneder periode. Den omsætning kan måske lyde urealistisk i dine øre, men det vil betyde at du skal moms reg. så snart du sælger for mere end 4.166 DKK pr. måned ( 50.000 DKK/12) 

så hvis dit dyreste produkt er 210 DKK. dvs. kan du sælge 19 stk. pr. måned før du skal lade dig moms reg. er det urealitisk?

Husk du skal også inkludere fragtomkostninger i omsætning. 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 15. Mar 17
Skrevet kl. 15:13

Hej Ravn

Igen, tak for rigtig fint svar, dog ikke på mit spørgsmål...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46909
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51

Emma Pedersen:

Man må i Danmark tjene op til 50.000 Kr. som hobby virksomhed uden at være CVR registreret og jeg vil derfor se om jeg som minimum kan tjene dem. Kan jeg tjene mere er det jo helt vidunderligt og så skal jeg helt sikkert CVR registreres, hvorved jeg så også vil kunne trække udgifter fra. 

hobbyvirksomhed er ikke erhvervsmæssig  Det er overskud af undulater fra avlen osv, ikke noget du gør for på nogen måde at tjene penge. Det er bare en lille virksomhed uden momspligt

Du bør registrere moms når du ved du krydser 50 grænsen i GOD tid, ,for ellers skal du ligge helt stille uden salg indtil - lige nu 12 mdr lbd er gået, og fra næste år, resten af året blot. Krydser du 50 t linjen, fra næste år per kalenderår, får du moms og bod på samme for ALT du solgte inden registrering, så registrer moms SENEST når du rammer 4000 kr per måned

Du kan således trække udgifter fra også, hvis det er for at tjene penge det du foretager dig - Hobbyvirksomhed er IKKE en virksomhedsform, det er når skat siger du slet ikke søger overskud og bare har en hobby

Du kan få CVR uden moms som PMV

Emma Pedersen:
å her står jeg nu med en nææsten færdig webshop og har kun paypal som betalingsløsning, hvilket jeg føler ikke er den korrekte betalingsmetode i et land som Danmark. 

Ingen af de to ovenstående firmaer har kunnet svare mig på/har svaret mig på om jeg kan få mobilpay som betalingslønsing på min shopify webshop UDEN at være CVR registreret

Det kunne man mene du så skulle høre MP om men:

Du kan ikke få en privat MP til en shop, det skal være erhvervs MP og det kræver de CVR for. Det kan du så formentlig få ved CVR som PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

Din regnskabspligt er helt den samme som nu. Fuldt regnskab med bilag for alt ind og ud og alle bilag gemt i +5 år - så ingen forskel på om du er CVRE som PMV eller privat CPR

Du skal så være villig til at satse lidt, ellers kommer du ikke ud over rampen, hverken i shoppens templates, SEO eller betalingsløsninger hvor Paypal er klart for ringe til Danmark + du har hele risikoen for at de fryser dine penge og er købers mand OG har vilde gebyrer

Jeg vil mene du kan få MP når du har en shop med CVR som PMV

Sikke en masse forkortelser

MVHJH (Med venlig hilsen John Hannover)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:18
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke bruge din private Mobile Pay erhvervsmæssigt. Vær i øvrigt opmærksom på at det ikke er gratis at benytte MobilePay i erhverv, på samme måde som for private.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)