Hej Kloge Iværksætter Mennesker Men lige nu, så forsøger jeg at holde udgifterne minimale og bruger derfor kun eller stort set gratis templates og plug-in på min shopify webshop. Jeg vil gerne have muligheden for at man kan betale med mobilpay og har derfor bla. kontaktet Pensopay og senere Clearhaus uden at komme videre. Min ansøgning om mobilpay gennem begge bliver afvist fordi jeg ikke har et CVR nummer, hvilket jeg ikke helt forstår, da man jo fra regeringens side har opsat regler der siger at man helt lovligt må have en hobby virksomhed og tjene op til 50.000 Kr, før man behøver at blive CVR registreret. Så her står jeg nu med en nææsten færdig webshop og har kun paypal som betalingsløsning, hvilket jeg føler ikke er den korrekte betalingsmetode i et land som Danmark. |
Emma Pedersen:Man må i Danmark tjene op til 50.000 Kr. som hobby virksomhed uden at være CVR registreret og jeg vil derfor se om jeg som minimum kan tjene dem.
Det har du desværre fået helt galt fat i.
Grænsen på de 50.000 DKK er en omsætninggrænse og har intet med fortjeneste at gøre.
Dvs. at du skal lade dit moms registreret hvis du sælger for over 50.000 DKK indenfor en 12 måneder periode. Vigtigt at bemærke er nat de 50.000 DKK ikke er en bundgrænse dvs. at du skal lade dig moms reg. så snart du kan se at du indenfor en 12 måneder periode vil komme over de 50.000 DKK i omsætning.
PS: bemærk at du ivrigt skal betale skat af hver krone du tjener.
Her kan få yderlig forklar mht moms reg. .