Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Kina med EXW eller DDP?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og jeg ønsker at importere nogle varer fra Kina. Jeg har fundet en sælger, som giver mig en rigtig god pris, men kun kan sende med EXW (Ex-works).

Så vidt jeg kan forstå, betyder det, at alt ansvar bortset fra afsendelse ligger hos mig som køber.

Sælgeren skriver dog også at prisen er inklusiv levering til min dør og at fragtfirmaet er ansvarlige for "custom clearance on both sides and tax be included".

Er der nogen som har erfaring med handel på EXW-terms? er det en dårlig idé? Kan ovenstående citat passe? Skal jeg tilkøbe forsikring et andet sted fra?

Derudover, har jeg faktisk også fundet en anden sælger som giver en udemærket pris, men levering med DDP (Delivered duty paid). DDP virker jo klart som den bedste løsning for køber - men jeg husker at jeg har læst at virksomheder ikke kan importere med DDP. Er dette korrekt? :)


Tak på forhånd.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv i første omgang at søg på "fragtfælden"  så bliver du lidt klogere.

Det bedste du kan gøre er at købe FOB havn / lufthavn i Kina og såfå en dansk speditør til at hjemtage godset.   Du skal være klar over at fragtraterne fra Kina pt. er absurd høje.

I øvrigt skal du være importør registreret hos SKAT.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 20
Indlæg ialt: 31
Fra  Transformio Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Se evt også https://incoterms2020.dk/incoterms-2020/

 

Tilmeldt 8. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn!

Tusind tak for hjælpen. :)
Det var godt du sagde det - Jeg tror nemlig godt jeg kunne havde blivet fanget i en fragfælde.
Tilmeldt 8. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn

Jeg har nu fået et andet tilbud fra en sælger i Kina.

Hun tilbyder DDP levering med tog fra Kina til min dør for blot 2200 USD. Det virker utrolig billigt ift hvis transporteca.dk skulle hente varerne hjem tog hvor det umiddelbart vil koste 3000 USD.

Det lyder umiddelbart for godt til at være sandt. Kan jeg med DDP blive fanget i fragtfælden, da DDP jo inkludere alle omkostninger til destinationen (‘door’ som hun skriver)?

Kan jeg stadig godt risikere at jeg skal betale dyre domme til et dansk firma for at få min varer, nu når det skulle være inklusiv i DDP?

Jeg håber problemstillingen giver mening. Tak på forhånd.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder noget mærkeligt (mistænkeligt) hvis der skulle være så stor en forskel på fragtprisen, men prøv f.eks at spørge hos DSV, de er store på togfragt fra Kina. hvor mange kubikmeter er der tale om ?

DDP kan jeg godt tvivle på vil fungere, da prisen både inkludere forsikring og betaling af Told. Hvordan vil din sælger betale tolden I Danmark ?  Da du formodentlig har betalt forud, er det lidt svært at gøre noget hvis sælger f.eks vælger ikke at tegne en forsikring.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)