Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Norge - Tarif kode - Told & Skat.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 20
Indlæg ialt: 2
Fra  Music2you.dk Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Vi driver en webshop som sælger musik instrumenter, lys og lyd m.m. til musiker og eventbrancen.

Jeg blev igår kontakten af en kunde fra Norge, som ønskede at købe nogen Arno Stropper via vores webshop.

Kunden ønskede "kun" at købe 10 stk stropper, ca. 150 kr. Jeg gik dog igang med at undersøge mulighederne for at sende dem til ham, men blev stoppet da jeg mødte ordet Tarif kode (Skat og Told). Kunne ikke finde hvilken Tarif kode, som jeg skulle bruge til at sende disse vare med.

- Jeg er derfor meget spændt på at hører om der er nogen som har nogle tips, til hvordan man nemt kan sende til Norge.

Mvh.
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er din vare overhovedet toldpligtig?

Hvis ikke, behøver du det ikke.

Du er eksport registrereret?

Så bare af sted med det. Kunden betaler moms ved leveringen = du sælger momsfri.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Er din vare overhovedet toldpligtig?

Uanset hvad så skal varen indfortoldes, hvilket vil kræve en varekode.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Uanset hvad så skal varen indfortoldes, hvilket vil kræve en varekode.

Det har jeg ikke oplevet med UPS. Sender altid problemfrit til Norge uden en varekode.

Min vare er ikke toldpligtig.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 20
Indlæg ialt: 2
Fra  Music2you.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan I hjælpe med at finde hvilken told kode jeg skal bruge?

Det pågældende produkt som skal sendes er Arno Stropper - Søg dem på Music2you, så finder i dem. :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Det har jeg ikke oplevet med UPS. Sender altid problemfrit til Norge uden en varekode.

Min vare er ikke toldpligtig.

Uanset om der skal betales told eller ej på en vare, så skal varen indfortoldes. For at indfortolde en vare vil det kræve en varekode, da det er den der bestemmer toldsatsen.  Oplyser sælger ikke varekoden vil speditøren bruge den varekode han mener er korrekt, min egen erfaring er de ofte er forkerte. Det er vigtigt som importør at have styr på at anvende den rigtige varekode.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nichlas R.:
Det pågældende produkt som skal sendes er Arno Stropper - Søg dem på Music2you, så finder i dem. :)

Start med at spørger sælger om de oplyse HS koden for varen, så er du et godt skridt på vej til at finde varekoden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)