Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativer til referral kampagner med to-siddet beløning

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg sidder i en marketingsafdeling for en webshop virksomhed. Vi har planlagt at lancere en referral kampagne, hvor man ('giveren') kan give andre ('modtageren') 10% rabat til webshoppen og hvis modtageren køber med denne rabatkode udløser det en 10% rabatkode til giveren. Vores referral kampagne giver således en belønning til både giver samt modtager.
Vi har dog undersøgt, hvorvidt dette er muligt ift. forbrugerombudsmandens retninglinjer for dette område og det ser ud til, at vi ikke må give en rabatkode til giveren, men istedet kun til modtageren, idet man anser en to-sidet beløning for spam. Dette ødelægger i vores øjne referral kampagnen, idet man herved ikke kan sørge for, at giveren er incentiveret til at henvise andre.

Mine spørgsmål til jer er derfor:
1) Har i erfaringer med referral kampagner i DK og hvordan et lovligt setup ser ud
2) Har i forslag til eventuelle alternativer, hvor man sørger for at giveren er incentiveret til at henvise andre

Jeg håber, at i kan hjælpe mig med at bringe lidt klarhed over dette.

Vh.
Jacob
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)