Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at reklamerer for sin virksomhed for potientielle kunder over mail uden fast emailliste?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

I mit firma udfører jeg en service, hvor jeg har en lidt anderledes strategi end størstedelen af mine konkurrencer.

Så... kunderne kommer selvfølgelig ikke væltende ind af døren af sig selv.

Derfor er mit spørgsmål så: "Er det lovligt at skrive til en række virksomheder om sin service, og hvad man kan gøre bedre i forhold til virksomhedernes eksisterende løsninger?".

Jeg spørger fordi jeg ved, at det ikke bare er lovligt at lave en lang liste af emailadresser, som man så ellers bare begynde at spame med konkurrencer, lånekampagner mm.

Skal virksomheden jeg vil kontakte i MIT tilfælde, godkende og sige god for at de bliver kontaktet?

Tak for din tid!

Mvh

Casper

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,


Jeg er 99,999% sikker på at det betragtes som spam, hvis man uopfordret sender mails ud til kunder og potentielle kunder! :)


- Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - enhver elektronisk henvendelse uden konkret tilladelse til afsender om det konkret formål i første omgang - er forbudt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svar! :)

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er: Det er Ikke lovligt, bare at sende løs. Det er SPAM. Og det kan være dyrt. Ikke kun fordi nogen kan melde dig for spam, men også fordi det skaber badwill, at du sender emails, som modtageren ikke har bedt om.

Så ja, du skal den lange, besvælige vej og have tilladelse, før du kan sende så meget som en eneste lovlig e-mail.

mvh

Bjørn

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn

Hvad så med de telefonsælgere som i perioder ringer i tide og i utide - der har man måske bare dummet sig et eller andet sted på nettet?

Vh

Casper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Poulsen:

Hej Bjørn

Hvad så med de telefonsælgere som i perioder ringer i tide og i utide - der har man måske bare dummet sig et eller andet sted på nettet?

Vh

Casper

elektronisk henvendelser er email - PB i facebook - SMS osv - ikke telefon som jo kræver en personlig indsats hver gang som et brev også gør Det andre kan jo sende 10.000 med ET klik så det kan slet ikke sammenlignes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrh ja.. go' pointe.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)