Hej Kasper, |
Hej Kasper,
Jeg vil også give Henrik ret i de ting han skriver. Især "Gå all in eller lad helt være".
Og ja, selvfølgelig vil vi altid scrolle forbi nogle annoncer. Men det er kun hvis de ikke er relevante. Så kunsten er at få sat annoncer op, så er super relevante for den specifikke målgruppe, og som rammer målgruppen på det rigtige tidspunkt.
Når du overvejer at gøre det selv, så er det første jeg ville gøre hvis jeg var dig, er at spørge: Hvordan bruger jeg min tid bedst?
Vil du selv lave alt AdWords/Facebook/SEO/regnskab/indkøb osv. osv. Eller er det i virkeligheden bedre, at få andre som laver det hver dag, til at lave de ting, så du kan fokusere på det der skaber mest værdi for din virksomhed?
Hvis du bestemmer dig for at få andre til at gøre det for dig, så er det bare om at finde nogen/én som du kan lave et godt partnerskab med.
Hvis du bestemmer jeg for at gøre det selv, ja så er det bare i gang med at lære, og i tilfældet af AdWords (og også andre platforme og områder) bruge en hulens masse tid på at dygtiggøre dig. For at lave virkelig gode AdWords kampagner kræver det viden, og vedvarende arbejde. Hvis ikke du har og gør dette, så er det penge ud af vinduet.
Hvis vi "bare" sætter AdWords op, og IKKE følger op, men i stedet bare lader stå til, så får vi lige nøjagtigt INTET ud af det :-) AdWords kræver, at der hele tiden bliver optimeret og tweeket. Fordi markedet er jo dynamisk; kunderne ændrer søgevaner hele tiden, og derfor skal vores annoncer, søgeord osv. jo følge med.
Jeg er godt nok biased, men jeg hælder stadig mest til det som Henrik skriver: "Gør det ikke selv, med mindre du er AdWords ekspert." Hvis du får rigtig ondt i tænderne, så stikker du jo heller en boremaskine ind i egen mund. Så går du til en ekspert - i dette tilfælde en tandlæge, og betaler ham for at gøre arbejdet
Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.
Med venlig hilsen,
Jacob