Hej Aminoer! Jeg er i gang med at starte et tjeneste på nettet og har i den forbindelse naturligvis oprettet en facebook side. Målet er naturligvis at få så mange likes som muligt fra potientielle kunder, men Rom blev som bekendt ikke bygget på én dag. Siden er helt ny og har derfor kun et par håndfuld likes. |
Hej Jesper.
Lad mig starte med at konkludere, at flere likes ikke er lig med flere kunder. Bevares, at få mange likes til sin Facebook-side kan helt sikkert gavne dit salg senere hen, eftersom din organiske rækkevidde (alt andet lige) vil stige i takt med antallet af likes.
Din marketingstrategi omhandler jo tusinde af aspekter og i særdeleshed også dit budget.
Men eftersom din overskrift er super konkret, så lad mig løfte sløret for, hvordan vi i Friisonline.dk typisk vil gå til en sådan opgave, du nævner.
Kombinationen af FB-annoncering og Google Adwords kan virke skarp. Du henter "kold" trafik ind gennem Google Adwords, og så giver du den gas med retargeting-kampagner på FB. Det er ofte det, som vi ser giver den bedste ROAS (Return On Ad Spend).
På Facebook kan du selvsagt køre flere annonceformer. Du kan fx skyde en annonce afsted mod dem, der har besøgt din side (retargeting), hvor du opfordrer dem til at give et like.
Hvis du har lyst, så tager jeg gerne en snak med dig omkring dine muligheder. Sidder jeg med tips, du kan bruge, så må du få dem alle sammen - og det behøver altså ikke koste noget. Jeg kan fanges herinde: http://friisonline.dk