Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem sender I pakker med?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er lidt nysgerrig rent lavpraktisk i forhold til forsendelse. 

Til jer som har en webshop som begynder at rykke uden I er store endnu: hvordan sender I jeres ting afsted- f.eks. hvis I bruger Postnord i København - kører I dagens pakker ind til det nærmeste erhvervscenter?(indenn kl hvornår?) eller får I det hentet? Og hvad hvis I bruger GLS DAO eller andre? 

Jeg kunne forestille mig at det på et tidspunkt kan blive en ret tidskrævende aktivitet? 

Tilmeldt 14. Jun 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg driver en e-handels virksomhed.

Den billigste og bedste løsning for dig som nyopstartet virksomhed til forsendelse af pakker med let integration til en webshop, er at bruge DaoConnect.

Det er gratis at oprette. Som nystartet for du anstændige priser fra start af uden du behøver forhandle.

Der er helt gratis at blive oprettet. De kan afleveres i alle DAO pakke shops gratis, eller de kan afhente på adressen for 80 kroner om dagen.

De leverer/afhenter 7 dage om ugen, 365. Pakkeprisen ligger fra 28 kr eks moms og opefter. De fakturerer en gang om ugen, der trækkes automatisk i banken.

Det er MEGET let at bruge og sætte op.

En anden mulighed er Shipmondo. Faktisk bruge DaoConnect shipmondos software.

Shipmondo er også gratis. De tager 48 øre pr pakke label. Med shipmondo kan du tilbyde dine kunder levering med mange selskaber. GLS, Dao, Postnord osv. 

Kunden kan selv vælge hvordan og med hvem de vil have leveret. Der kan installeres et fragtmodul på shoppen, hvor kunden selv kan vælge hvilken pakkeshop de vil afhente i. BEMÆRK! Hvis du bruger deres fragtmodul (som gør at man kan vælge pakkeshop) er det IKKE muligt at lave vægt differentieret fragt uden noget custom kode på din shop. Hvis du ikke bruger fragtmodul, er det plug & play at lave vægt differentieret fragt.

Shipmondo har nogle standard fragtaftaler man kan benytte gratis. Når du stiger i volume kan du selv forhandle fragtaftaler med selskaberne og integrere disse i Shipmondo Det koster 500 kr til shipmondo for opsætniong pr egen fragtaftale. Ved egen fragtaftale bliver du faktureret direkte af fragtfirmaet og shipmondo tager kun de 48 øre pr label. På shipmondo indbetaler man penge med kort ligesom på et taletidskort. Fragtprisen bliver trukket når label bliver dannet.


Jeg vil anbefale du starter med DaoConnect og tager den derfra. Det er helt gratis samt let og hurtigt at sætte op.


Jeg vil ikke anbefale PostNords pacsoft. Det er en rodebutik. Besværligt, dyrt. Koster 2000 om året for et eller andet print software, der gør din printer kan tale sammen med Pacsoft. Samtidigt er deres pakkepriser dyre.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for grundigt svar! Ved du hvor man kan indlevere pakker til DAO på Sjælland?  Jeg kan nemlig ikke se noget på deres hjemmeside

Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pedersen,

Du skulle gerne kunne se det på deres hjemmeside. Vi bruger Shipmondo, hvilket varmt kan anbefales især inden du for alvor får gang i den. vi har sat både Dao og GLS op da vi oplever at de er mest troværdige. PostNord er deres upålidelige og dyrer, så vi fravalgte dem sidste år.

Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Shipmondo kan klart anbefales.

Oplever desværre 7/10 pakker forsvinder med DAO, tilgengæld erstatter de dem med længere ventetid, men det skaber mange dårlige situationer med kunder.

samt deres leveringstider passer 3/10 gange.

GLS derimod spiller maks, dag til dag levering 9/10 gange, og har sendt over 1000 pakker nu hvor 0 er forsvundet.

Jeg går ned i nærmeste pakkeshop med mine.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar - men fatter ikke helt hvad Shipmondo er- det er et yderligere led..., hvorfor ikke blot gå direkte til f.eks. GLS eller Postnord? 

Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal printes en del labels hos de enkelte hvert måned før det kan betale sig at gå direkte.

Shipmondo samler jo alle deres kunder, så de kan klare en bedre pris pr label, fordi shipmondo ja, printer mange labels.

Jo flere labels du køber jo bedre pris.


Derfor gir det ikke mening som startup at forhandle en aftale direkte med GLS, DAO, POSTNORD selv, når du måske kun printer 1-20 labels i ugen.

Casper // Snullekongen.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)